Kisamenestys

Porsche vs Corvette

Corvette: Daytona 24h:n 1 voitto
Porsche: Daytona (24 Hours) 18 voittoa

Porsche-Corvette: 18-1

Corvette: Sebring (12 Hours) 3 voittoa.
Porsche: Sebring (12 Hours) 17 voittoa.

Porsche-Corvette: 35-4


Jatketaanko Tapastikos, vai pitääkö sun taas kadota hetkeksi johonkin kun argumentit loppuivat?

3

779

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dfssfdsdfsdf

      dakarikin pari kertaa ja pari merkkimestaruutta rallin mm-sarjassa.

    • lisäksi

      Corvetten dominanssi suorastaan arvostetuimmassa GT-1 luokassa LeMansissa(useampi mestaruus mm putkeen..) sekä Fian arvostetuimmassa GT-luokassa, Täydellistä hallintaa Euroopan nopeimmassa,eniten tehoa sallivassa ei-siipiautoisten kilpa-sarjassa(Belcar) yhdessä Viperin kanssa, Maailman arvostetuimmassa ja seuratuimmassa ja nopeimmassa ei-siipiautoisten kilpasarjassa(Nascar) Chevroletin V8 moottoreilla saavutettu yli 600 voittoa(Porschella 0..), ylivoimainen dominointi lähes kaikissa kansainvälisissä kiihdytysluokissa joihin sääntörajauksin ei ole estetty Chevroletin V8-koneen osallistumista,ALMS:n dominointi...En jaksa edes listat enempää,sitten jos englanti taittuu niin hieman lisää luettavaa:

      "The Corvette C5-R was, simply, the best.

      In 2004 the Corvette Racing team won every single race it entered, captured every pole position in each ALMS event, broke countless track records and did not suffer any unscheduled mechanical failures: over 10 races...."

      "On March 2, 1990, ZR-1 fired a shot heard round the world. Long-time endurance racer Tommy Morrison took a bone-stock ZR-1, and a small group of Corvette-experienced drivers (including three Corvette engineers), to Firestone's test track in Fort Stockton, Texas. There, the ZR-1 proceeded to shatter three world records, one of which had been on the books for almost 50 years. Morrison's ZR-1 set new speed and endurance records for 24-hours, 5,000 miles and 5,000 kilometers. A stunning achievement for what was then a brand-new car..."

      Tässä vielä kuplasta kopioitujen Porschejen takamoottorista juttua oikein wikipediasta:http://wiki.laatikko.biz/Takaveto


      "Takamoottoriset autot olivat suosittuja "hinnat alkaen" -malleja Euroopassa 30-luvulta 70-luvulle asti. Nykyään takamoottorisia autoja valmistavat Porsche sekä Smart."

      Pliis,nyt eletään 2000-lukua :D

      • Pecos Bill

        Ja taas jotain sönkötystä jostain belcarista ja nascarista ja ties mistä kiihdytyskisoista...

        Saisikohan kuulla hieman perusteluja mm. sille, miksi GT-luokat olisivat arvostetumpia kuin yleiskilpailun voitto...

        Millä perusteella belcar on "eniten tehoa salliva sarja"? Kerroppas, missä sarjoissa tehot on rajattu johonkin tiettyyn lukemaan?

        Millä perusteella NASCAR on "arvostetuin, seuratuin"? Jenkkilässä se voi näin olla, mutta kuka euroopassa välittää NASCARista? Eihän siellä ole kuin pari jenkkivalmistajaa ja Toyota mukana, sehän on periaatteessa kansallinen sarja...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3879
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2759
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2144
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2091
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe