Narttukoiralta löytyi mahasta (paljaalla iholla} punaisia läikkiä. Kirkkaan punaisia, näytti melkein joltain maalilta, muttei lähde irti. Vereä kirkkaampaa kuitenkin. Mitä nämä voisi olla, eläinlääkärille soitan huomenna. Osa on haaleampia, osa kirkkaampia, pieniä ja isompia...
Kellään kokemusta tai tietoa...
punaisia läikkiä mahassa
8
13484
Vastaukset
- terristi
puremia?
Ainakin täällä länsi-suomessa päin on jo öttiäisiä jotka pistää. Myös lintukirpun puremia on ollut jo joka koiralla ja useampiakin.
Ihan kuin ihmiselläkin, koira saa aluksi tosi voimakkaitakin reaktioita puremista mutta siedättyy niille kyllä kesän mittaan. Vertaa ihmisen, alkuun kaikki hyttysenpuremat kutiaa ihan törkeästi mutta loppukesästä niitä enää tuskin huomaa.
Jos ne jäljet kovin punoittaa, saattaa olla että ne on kutissu ja koira on niitä nuollut. Iho on voinut mennä hieman rikki ja siinä on lievä tulehdus. Pese iho hyvin ja puhdista petadinella. Koirankin ihoon voi kevyesti sipaista jotain kortisoni-pitoista rasvaa helpottamaan kutinaa mutta katso ettei koira pääse sitä nuolemaan. - ........
Sulla ei varmaan aikaisemmin ole ollut koiraa..? Itikan/mäkärän jälkiä ne on... alkuun reagoi noin.
- nallukat
koiraasi ilmeisesti on purrut mäkärä,siitä tulee veren-punainen läiskä.
Onko makaillut ulkona,tai olettteko metsässä lenkkeilleet,ei vaarallista. - niksu
purema se taitaa olla. Voit laittaa joko Helosania tai Terra Poly Vetiä. Molempia saa apteekista ilman reseptiä.
- ---
Kaverin koiralla ainakin oli viime kesänä tosi pahankin näköinen massu kun itikat sun muut oli purru ulkosalla..kuulostaa samanlaiselta tapaukselta.
- 14 v tyttö
Oon 14-vuotias tyttö, joten mulla ei viä oo paljoo kokemusta tollasista. Munkin narttu chihuahualla on sellasia punaisia läiskiä mahassa ja siinä pallukan ympäristössä mistä se pissaa. Ei siis ole syytä huoleen vai ? Voiko niitä jotenkin hoitaa, paranevat varmaankin ajan myötä ihan itsestään?
- Mäkärän puremia
Meillä ainakin mäkärän puremat tulevat juuri tuollaisiksi punaisiksi länteiksi, jotka ovat todella punaisia ja hyvin selvrajaisia .Itikan puremista ei sellaisia tule .Ne siitä kuitenkin häviävät sitten jonkun ajan päästä,joten eivät ole vaarallisia,mutta kiusallisia nuo puremat tietysti ovat koirille niinkuin ihmisillekin myös.
- Ei hätää
Ei niistä tarvitse olla huolissaan ,sillä ne paranevat kyllä ihan itsestään.Toinen asia on sitten jos koira on oikein erityisen yli herkkä jopa hyttystenkin pistoille niinkuin jotkut koirat joskus saattavat kyllä olla.Mutta sen sitten kyllä huomaa jos koiralle alkaa tulla jotain pahempiakin oireita kuin nuo pelkät punaiset läikät vaan.Joten jos ei muuta tule kuin nuo punaiset läikät ja koira voi muuten ihan normaalisti hyvin, niin ei tarvitse olla huolissaan ja ne pureman jäljet siitä tosiaan kyllä sitten paranevat ihan itsestäänkin ajan myötä myös.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita
Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko2593161Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.691221- 661153
Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra180938Odotettu tulos Taivalvaaran hiihtokeskuksen osalta
"MCS Finland Oy on ilmoittanut Taivalkosken kunnalle 30.4.2026, että se irtisanoo Taivalkosken kunnan ja MCS Finland Oy:47856- 47799
- 60789
- 40691
- 45682
- 39658