oon tykännyt kovasti torey haydenin kirjoista ja nyt olis hakusessa vastaavan tyylistä kirjallisuutta.. elikkä oisaisko joku suositella kirjaa tytölle joka pitää torey haydenin tyylisestä lukemisesta? olisin tosi kiitollinen jos joku vois auttaa..
Torey Hayden
7
1580
Vastaukset
- diipadaapaa
Ensimmäisenä tulee mieleen Majgull Axelssonin Huhtikuun noita. Siinä kerrotaan sijaisperheiden kasvateista aikuisina ja myös siitä lapsuudesta ja nuoruudesta. Ei niin syväluotaavaa tutkiskelua kuin Haydenin, mutta itseäni ainakin tämä kirja miellytti.
- usnah
kovasti oon koittanut ettiä eri paikoista mut mistään ei oo oikein sopivaa löytynyt.. ja parhaita neuvoja on kylläkin mun mielestä just muitten samoja kirjoja lukeneiden..
- Marjis
Pari todella järkyttävää tositarinaa ovat Lisa Marklundin esikoisteos Uhatut ja sen jatko-osa Turvapaikka. Itse en ainakaan malttanut laskea kumpaakaan kirjaa käsistäni. Jennifer Lauckin Siipirikko ja jatko-osa Hiljaiset vedet ovat jääneet myös mieleeni aikamoisina selviytymistarinoina.
- umpulipumpuli
Tässä joitain, jotka voisivat sopia sinulle. Luen itse paljon tositapahtumiin perustuvia juttuja. Laajempi lista löytyy
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=113&conference=2000000000000005&posting=22000000026649392
aman aman-somalitytön tarina
Cordelier, Jeanne – minun tarinani
devi, phoolan minä phoolan devi
dirie, waris aavikon kukka
Frank, Anne: Nuoren tytön päiväkirja
gallman, kuki unelma afrikasta
hayden torey aavetyttö
hayden torey hiljaisuuden lapset
hayden torey nukkelapsi
hayden torey tiikerin lapsi
hayden torey toisten lapset
hofman, corinne valkoinen masai
Holden, Kate enkelivaihde
Hussaini, Safiya Tungar Tudu : Minä, Safiya
Janouch, Katerina: Läheinen
khorma norma Kunniamurha
kruger, kobie riistanvartijan perhe
kuegler, sabine viidakkolapsi
lauck, jennifer hiljaiset vedet
lauck, jennifer siipirikko
leblanc, adrian nicole vapauden vangit
muhsen, zana myyty
ali, miriam lasteni tähden
muhsen, zana lupaus vapaudesta
Mötley Crüe - The Dirt - Törkytehdas
nazer, mende orja
oufkir, malika loiston päivät pelon yöt
pantajeva, irina taigan jalokivi
pelzer, dave pimeän poika
sasson, jean prinsessa
sasson, jean prinsessa sultana
sasson, jean prinsessan tyttäret
spungen, deborah nancy
tuntematon tekijä, ruohoa lunta
walker, alice häivähdys purppuraa
Näitä en ole vielä lukenut:
mahmoody, betty lastani ette saa
mahmoody, betty rakkaudesta lapseen
miro, asha gangesin tytär
sasson, jean Mayada:Saddamin vanki
shah, saira tarinankertojan tytär
soraja Elämäni tarina
tarzana jane (insestiuhrin tarina) - Anonyymi
Cathy Glassin kirjat ovat hyvin samankaltaisia kuin Torey Haydenin kirjat, tositarinoita lapsista jotka ovat kaltoin kohdeltuja tai joilla on muuten vain vaikeaa. Niitä ei ole suomennettu, mutta jos pitää Haydenin kirjoista ja pystyy lukemaan englanniksi, niin kannattaa kokeilla Glassin kirjoja.
- Anonyymi
Cathy Glass ei ole erityisopettaja, kuten Hayden, vaan sijaisperheen äiti. Samantapaisia kirjat kyllä ovat.
- Anonyymi
Eija Reinikaisen Leimatut lapset on myös samantyylinen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik113445MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar681868Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5411566Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin801178Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja61992Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33958Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt209872- 170823
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59816Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768