Sainpa (yllättäen....) Soneran sähköpostiini tälläisen viestin (laitoin tähän viestiin kaikkien nimien ja lukujen tilalle x:iä). Lähettäjänä on UK ONLINE GAMING ja aiheena WINNINGS!!!:
"FROM:UK NATIONAL LOTTERY
TICKET NUMBER: xxxxxxxx
SERIAL NUMBER: xxx-xxxxx
BATCH NUMBER : xx-xxxxxxxxxxx
AWARD FINAL
NOTIFICATION:
We are pleased to inform you of the result of UK NATIONAL LOTTERY 2007,
which was held on xxth May, 2007. Your e-mail address attached TICKET
NUMBER: xxxxxxxx, SERIAL NUMBER: xxx-xxxxx, with DREW LUCKY NUMBERS:
x-xx-xx-xx-xx-xx that drew a prize of £xxx,xxx POUNDS STERLING.). This lucky draw came first in the 2nd Category of
the Sweepstake. Please contact your fiduciary agent below for more
detailswith the following
details: FULL NAME................. ADDRESS................
TEL............... WINNING NUMBERS................
(FIDUCIARY AGENT) Name: Mr xxxxx xxxxxx
Email address: xxxxxxxxxx@yahoo.es
YOUR SECURITY FILE REFERENCE NUMBER IS xxx/xxxxx/xx. (keep personal).
Remember, your winning must be claimed not later than (ONE MONTH OF
NOTIFICATION).
Yours Sincerely,
Mrs. xxxx xxxxxx
LOTTERY COORDINATOR"
Varmastikaan en ole mihinkään tällaisiin lottoihin osallistunut, joten ei oikeastaan ole tietoa mitä tämä voi oikeasti tarkoittaa.
Roskapostiako vaan?
4
865
Vastaukset
- Huono-onninen
Huuhaata! Älä missään nimessä mene tutkimaan juttua. Nimet ja numerot olisit voinut antaa näkyä. Keksittyjä todennäköisesti.
Minulle kävi vahinko, kun klikkasin vastaavaa freelotto nimeä. Piti delata ja niin olin sivulla. Nyt tulee spammia niin, että hirvittää. Joudun lopettamaan 10 vuotta puhtaana pysyneen sähköpostiosoitteeni, kun se toimi modemin avulla, ja nyt kestää ladata viestejä minuuttikaupalla.
Muuta syytä spammiin en ole keksinyt, kun olen välttänyt viimeiseen asti epäillyttäviä sivuja. - hgdnj
Kyllähän sen haistoi roskapostiksi, ei vaan ollut samanlaisia kuin yleensä Soneran postiin tulevat. Ärsyttää tuo Soneran sähköposti, kun tuntuu että ovat kai antaneet suoramarkkinointilupia sähköpostiinsa ympäri maailmaa. Vai mitenköhän tuo toimii? Eipä tule Soneran sähköpostiini kuin mainoksia, enkä tätä sähköpostia itse käytä ollenkaan, tuli vain laajakaistan ohella. Mutta mistäköhän ovat sitten tämän viestin lähettäjät osoitteeni saaneet? Soneran kautta vai muualta? Itse en tuota osoitetta käytä missään, kun en siis tuota sähköpostiakaan käytä.
- zxcvbnm
Soneralla ei asian kanssa ole mitään tekemistä. Se vain ottaa postin vastaan kun joku lähettää.
Osoitteita saadaan nettisivuja ja keskusteluryhmiä seulomalla, virukset ja madot saattavat niitä kerätä, tietomurtojen yhteydessä ja pelkästään arpomalla.
- ettei
mee voitot ohi.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 204814
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni861742Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2881592Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä741554Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2561428Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1351177Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121170Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä1041109Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi661058- 931054