Kerro moottoriveneilijä

miksi ei soutuvene käy?

Kertokaas, nyt moottoriveneilijät mihin menette moottoriveneellänne?

Luulen, että ajalette vain ympyrää ja ihmettelette, että mihin mennä ja tulette takas rantaan?

toista on soutuveneelle, tietäkää se!

13

1630

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • soutajalle

      Luulo ei ole tiedon väärtti.
      Minä käytän moottorivenettä kalastukseen ja saariretkille, enkä viitsi turhaan ajella ympyrää, koska siinä ei ole mitään järkeä.
      Kerropa oletko itse matkasoutaja, vai kotirannassa ympyrää souteleva?

    • KippariMarkku

      Lähden kotilaiturista. Käyn vaikka Kuopiossa tai Joensuussa ehkäpä Lappeenrannassakin. Välillä olen retkisatamassa yötä, laitan ruokaa ja istuskelen nuotiolla ja otan muutaman näkäräisenkin. Nukun veneessä makoisasti ja muutaman päivän jälkeen ajan kotilaituriin takaisin. Ja kas, ympyrähän siinä on tullut ajettua, ei pyöreä mutta rinki kuitenkin.
      Parempi siis ajaa ympyrää niin löytää seuraavalle reissulle lähtiessään veneensä kotilaiturista eikä jostain huitsinnevadasta.

    • peltoripää

      Pistän veneen käyntiin, ja ajan suorinta reittiä mökille. Ympyrää tulee ajettua todella harvoin:-)

      • samvirta

        Ympyrää sitä tulee ajeltua useastikin koska olisi epäkäytännöllistä jättää vesihiihtäjä ja vene johonkin muuhun kuin laituriin josta lähdettiin.


      • mitäs moottoriveneilijät
        samvirta kirjoitti:

        Ympyrää sitä tulee ajeltua useastikin koska olisi epäkäytännöllistä jättää vesihiihtäjä ja vene johonkin muuhun kuin laituriin josta lähdettiin.

        ...täällä liikuskelee? etsivät soutajia?

        Muistakaa väistellä oikealta tulevia, vai häviääkö opit saman tien kun peräsimeen pääsette! Vahvemman oikeudellako?


    • sinne sun tänne

      Mitäs sitten vaikka vetelen ympyrää.
      ainakin minä anna kaikkien ihmisten tehdä mitä ne haluaa.
      Pitää kesällä vetää sun ja sun poikaystäväsi soutuveneen vierestä täyskaasulla.
      ihmeellisiä nuo puppelipojat , valittavat kun muilla isommat vehkeet.

    • moottoriveneellä

      Itse soutuveneellä soudan vastarannan kaislikon reunaan kokemaan katiskan ja sitten takaisin. Moottoriveneellä ajan sopiviin kalapaikkoihin ja taas takaisin. Ei mitään eroa, tiedä se!

      • se kannattaa

        Veneen hankinnassa kannattaa hankkia sellainen mikä kannatta hyvin. Jos veneilee yksin kannatta hankkia pieni vene ja se kannattaa yhden ihmisen.
        Mikäli on paljon sakkia kannatta hankkia sellaine vene joka kannattaa koko sakin, ja silloin kannattaa hankkia konevene. Kannattaa hankkia diesel sillä sillä kannattaa ajaa etemmäskin.
        Jos vene ei kannata sitä ei kannata hankkia, vaan kannattaa olla hankkimatta kannattamatonta venettä.


    • jos voisin

      vaan kun se meidän järvi on sellainen pitkulainen, niin joutuu melkein palaamaan samaa väylää pitkin takaisin. kivempi olis heittää lenkki, ju nou.

    • Toki toki

      Soutuvene käy mainiosti siihen tarkoitukseen, mihin se on tehtykin. Siksi minulla on soutuvene.

      Moottoriveneessäni mahtuu 4 yöpymään mukavasti, soutuveneessäni ei. Ruuanlaitto onnistuu ja vessakin on. Enkä viitsisi soutuveneelläni koluta rannikkoamme pitkällekään, Tallinnassa käynneistä nyt puhumattakaan.

      Kolmantena minulla on kumivene ja siinä 4-heppainen perätuuppari. Täydentää sopivasti kalustoa. Kuhunkin käyttöön oma veneensä. Purjevenettäkin minulla tekisi mieli, mutta rahat eivät vain millään riitä!

      • minäkin......

        mietin, että mitähän veneellä teemme.emme ainakaan vielä kalasta, jahka opettelemme kalastuksen jalot taidot.varmaan kerran pari ajelemme ympyrää ja siihen se todennäköisesti jää. onko ehdotuksia, mitä kannattaisi veneellä tehdä. rannassa odottaa puolison himoitsema vene.


      • kokenut saman moottoriveneilyn
        minäkin...... kirjoitti:

        mietin, että mitähän veneellä teemme.emme ainakaan vielä kalasta, jahka opettelemme kalastuksen jalot taidot.varmaan kerran pari ajelemme ympyrää ja siihen se todennäköisesti jää. onko ehdotuksia, mitä kannattaisi veneellä tehdä. rannassa odottaa puolison himoitsema vene.

        ...olen saanut moottoriveneilyn ilot!

        Näin se menee:
        1. Mies hankkii veneen ja hommaa siihen hirmu tärkeitä lisävarusteita viikottain aina tuonne juhannukselle asti!
        2. Koeajelut toki tehdään.
        3. Vaimo hankki eväät, pakkaa ne, ruokkii vielä tarvittaessa perilliset tyytyväisiksi ja tarvittaessa lahjoo herkuilla yms. veneily ajaksi. Vaimo järjestää kaikki muut osallistujat veneeseen ja seurustelee heidän kanssa.
        4. Mies ajaa venettä. Hommaa riittää. Kartat yms. työllistävät ja vaimo auttaa aina ja toisaalta muistaa vahtia lapset ja vieraat.
        5. Moottorivene kaahaa ja kaikki hiljenee, laineet liplattavat ja moottori ulvoo!
        6. Satamaan päästään: mies tyytyväinen, paljon on touhua ja muistettavaa. vaimo hoitaa lapset ja muut sukulaiset, riittikö eväät ja eikö vielä syöty, no syödään tuossa rannalla kun mies laittaa veneen kuntoon lopuksi!
        7. Vaimo miettii, miten voisin kieltäytyvä veneilystä: moottoriveneessä ei ole mitään tekemistä ja voi vitsi kun korvatkin tukossa.

        Kyllä moottoriveneily on kivaa!


      • minäkin kokenut
        kokenut saman moottoriveneilyn kirjoitti:

        ...olen saanut moottoriveneilyn ilot!

        Näin se menee:
        1. Mies hankkii veneen ja hommaa siihen hirmu tärkeitä lisävarusteita viikottain aina tuonne juhannukselle asti!
        2. Koeajelut toki tehdään.
        3. Vaimo hankki eväät, pakkaa ne, ruokkii vielä tarvittaessa perilliset tyytyväisiksi ja tarvittaessa lahjoo herkuilla yms. veneily ajaksi. Vaimo järjestää kaikki muut osallistujat veneeseen ja seurustelee heidän kanssa.
        4. Mies ajaa venettä. Hommaa riittää. Kartat yms. työllistävät ja vaimo auttaa aina ja toisaalta muistaa vahtia lapset ja vieraat.
        5. Moottorivene kaahaa ja kaikki hiljenee, laineet liplattavat ja moottori ulvoo!
        6. Satamaan päästään: mies tyytyväinen, paljon on touhua ja muistettavaa. vaimo hoitaa lapset ja muut sukulaiset, riittikö eväät ja eikö vielä syöty, no syödään tuossa rannalla kun mies laittaa veneen kuntoon lopuksi!
        7. Vaimo miettii, miten voisin kieltäytyvä veneilystä: moottoriveneessä ei ole mitään tekemistä ja voi vitsi kun korvatkin tukossa.

        Kyllä moottoriveneily on kivaa!

        Tosi joka juttu! Lisäksi kysyn, miten pääsen eroon, ettei perhesopu rikkoonnu eikä tartte enää mennä moottoriveneilee. Mies sanoo, että mennään koko perhe.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      3
      1113
    2. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      18
      966
    3. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      49
      860
    4. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      769
    5. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      15
      760
    6. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      224
      751
    7. Mitä teet mies

      Tälleen vappuaattona? Mietityttää, että onkohan sulla joku nainen, jonka kanssa vietät vapun? 😔
      Ikävä
      20
      750
    8. Nainen, olet kaipaillut seuraani

      Tiedän sen, kuulen sen. Sinulla ei ole muita joiden kanssa voisit niistä asioista keskustella joista keskustelet kanssan
      Ikävä
      77
      748
    9. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      4
      744
    10. Kirjoitit joskus minulle tietäen

      Että se olin minä.
      Ikävä
      47
      728
    Aihe