Huolestunut

joku vain

Oli vuosi 2000, oli lämmin kesäpäivä, istuimme työkavereiden kanssa tauolla jutellen niitä näitä ja samalla läpi käyden seuraavaa työ kohdetta, oli todella kuuma eikä olisi todellakaan tullut mieleen laittaa edes t paitaa päälle. Istuimme rakennus telineillä ja näkymät olivat suoraan sanoen kauniit, jossain kaukana näkyi järvi ja paljon metsää, tunsin oloni rauhalliseksi, olisin voinut nauttia hetkestä vaikka kuinka kauan mutta töitä oli jatkettava tauon loputtua, työkaverini ei ollut rakennustelineillä koska oli kiivennyt alas hakemaan joitain tavaroita joita tarvitsisi seuraavassa kohteessa. Tauon loputtua jatkoin töitä, kapusin alas rakennustelineiltä ja menin läheisen metsän laitaan pilkkomaan puita pois kaivinkoneen tieltä, täysissä varusteissa oloni oli kuin "grillimakkaralla" tuntui että paistun siihen paikkaan ja mieleni teki riisua takki pois mutta en sitä tehnyt koska määräykset ovat määräyksiä. Olin tehnyt töitä jo jonkin aikaa enkä kuullut mitä ympärilläni tapahtui koska kuulosuojaimet olivat korvillani ja moottorisaha piti meteliä. En ollut tajunnut että olin siirtynyt selkä sinne suuntaan päin mistä kaivinkone liikkui, tein töitä normaalisti, kunnes tuntui voimakas repäisy, aivan kuin joku olisi yrittänyt repiä minut kahtia sitten kaikki pimeni, seuraavaksi heräsin ja makasin maassa pilkottujen puun runkojen päällä, tunsin suurta tuskaa mutta en tiennyt mikä minulla oli, yritin katsella ympärilleni mutta se tuotti suurta kipua, työkavereitani tuli luokseni ja kysyi kuinka voin, he kertoivat mitä oli tapahtunut ja että kaivinkone oli repinyt minut mukaansa, tajusin hyvin nopeasti että nyt oli tosi kyseessä, olin vyötärööni asti kiinni kaivinkoneen alla ja että henki olisi hiuskarvan varassa. menetin jossain vaiheessa uudestaan tajuntani ja seuraavaksi tulin tajuihini kolmen päivän päästä sairaalan teho osastolla. en tuntenut jalkojani ja käsiäni nipisteli kamalasti, hetken kuluttua hoitaja tuli luokseni, hän hymyili iloisesti ja toivotti minut tervetulleeksi elävien kirjoihin. Päästyäni hengityskoneesta kysyin miksi olin sairaalassa ja minulle kerrottiin että olin joutunut onnettomuuteen, en muistanut tapahtumista yhtään mitään ja olin aivan hämilläni kaikesta. Pikku hiljaa totuus alkoi valjeta minulle, en tulisi enää koskaan kävelemään ja metsurin hommat olivat tehty minun osaltani ikuisesti. Kesti kauan ennenkuin hyväksyin asian, välillä tuntuu edelleenkin vaikealta, vaimoni ja lapseni antavat minulle voimaa jaksaa eteenpäin ja olen siitä erittäin kiitollinen. käyn edelleenkin työmaalla katsomassa työkavereitani, sairaalasta päästyäni kävin onnettomuus paikalla työmaalla, siihen oli rakennettu puu vaja, se joka minun piti pistää alkuun, tuntui pahalta ja itku tuli, olen jälkeenpäinkin käynyt säännöllisesti työmaalla tervehtimässä työkavereitani ja he ovat kertoneet minulle tarkemmin mitä tapahtui.

2

895

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eräs.

      Olen pahollani puolestasi. Itse olisin varmaan mieluummin kuollut tuossa tilanteessa.

      Joten hatun nosto sinulle siitä, että jaksat vielä olla hengissä.

    • kliivia

      Sinulle ja perheellesi. Olette kokeneet kauhean tapauksen, jollaista ei kellekään toivoisi. Hienoa, että olet jaksanut vastoinkäymisestä huolimatta käydä työpaikalla ja kohdata työmaan sekä työkaverisi. Onneksi sinulla on vaimo ja lapset tukenasi.

      Lämmin hali Sinulle ja perheellesi, ja hyvää kesää kaikesta huolimatta!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      572
      15096
    2. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      43
      11934
    3. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      361
      8932
    4. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      9
      3791
    5. Kuka oli tekijä?

      Jos tekijä oli suomalainen, onko hänen vanhempiaan jo tavoitettu? Mitä mieltä ovat aikamiespoikansa teosta? Entä puoliso
      Valkeakoski
      36
      3557
    6. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      359
      2647
    7. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      9
      2147
    8. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      95
      1753
    9. Valkeakosken murhaaja-raiskaaja on kantasuomalainen mies tiedottaa poliisi

      Some- ja palstapersut ehtivät jo moneen kertaan julistaa tekijän maahanmuuttajaksi. Miten meni niin kuin omasta mielestä
      Maailman menoa
      129
      1749
    10. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      193
      1622
    Aihe