Jontikka 6310/6410

juntti_

Onkos täällä kenelläkään kokemuksia tollasista koneista? Minkälainen kestävyydeltää, onko paljon vikoja?? ym. kehut ja haukut.

13

9851

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juntti_

      Poikkeaako paljon 6400sesta?

      • tietuva

      • juntti_
        tietuva kirjoitti:

        10-sarjassa taitaa olla avoin hydraukiikka ja muutakin poikkeavuutta mutta katso konedatasta.
        http://www.konedata.net/Traktorit/jd.htm

        Joops, noi on kyllä nähty, mut nyt kiinnostais enemmän käyttökokemukset ja kestävyys..


      • Sitten tutut
        juntti_ kirjoitti:

        Joops, noi on kyllä nähty, mut nyt kiinnostais enemmän käyttökokemukset ja kestävyys..

        sivut? http://www.murtola.com/forum/


      • juntti_

    • 3 deereä ja lisää tuloo...

      kyllä kun huuteloo rajaojien toisille puolille niin kyllä Laatu pitää pyörät pyörimässä.
      410- on 115 hp, ei vikoja auto quad loota ei vikoja, hytrauliikkaa 96 l/min yksi letku vaihdettu, ja se "rätti" letku ruiskutus pumpun ja suodattimen väliin myös vaihdettu.
      Ei muita vikoja.

      Muuten tiedäkkö että yheltä isännältä hajos 40 sarjan jontikka rehunteko aikaan ke aamuna tuli kiertokanki kyljestä läpi. No isäntää v****ti kovasti huolto mies alkoi samana iltapäivällä tilaamaan osia hesasta. Hesan setä Saksasta. No saksata tuli kysely huoltomiehelle että kuinka näin on voinu käyrä?
      Ja sillä seurauksella että samana iltana oli jo vaasan lentokentällä täydellinen lohko TAKUUSEEN odottamassa vaihtamista sillä eholla että vanha lohko lähetetään tuotekehittely osastolle takaisin että tiedetään välttää sama moka. Perjantaina isäntä teki rehua jo samalla John Deerellä vanhasta moottorista oli jäljellä laturi ja startti. Laskun maksoi John Deere Company Ltd.
      Niin traktorilla oli ikää 9 vuotta mittarissa 7000 tuntia ja rapiat päälle.
      Ja isäntä yhtä hymyä.

      Tuon tapauksen ja jonnun jokapäivä panostamien miljoonien johdosta me saamme nautti ehkä ajamisesta maailman laadukkaimilla traktoreilla.

      • Nimetön

        Itseäkin alkanut kiinnostaa Deere, mutta kun on kuulunut juttuja että koneita lähetetään tehtaalle korjattavaksi jatkuvasti.
        Eihän muuten mutta kaikkia töitä ei saa tehtyä laina traktorilla.
        Onkohan se pelkkää huhua että, pakkasella monenlaisia selvittämättömiä ongelmia?


      • 3 Deereä
        Nimetön kirjoitti:

        Itseäkin alkanut kiinnostaa Deere, mutta kun on kuulunut juttuja että koneita lähetetään tehtaalle korjattavaksi jatkuvasti.
        Eihän muuten mutta kaikkia töitä ei saa tehtyä laina traktorilla.
        Onkohan se pelkkää huhua että, pakkasella monenlaisia selvittämättömiä ongelmia?

        koneet "puolilämpöises hallis"

        Tarina on tosi tosin sattunu jo joskus 1999-2001 vuonna


      • Jontikasta jonkunkin verran
        Nimetön kirjoitti:

        Itseäkin alkanut kiinnostaa Deere, mutta kun on kuulunut juttuja että koneita lähetetään tehtaalle korjattavaksi jatkuvasti.
        Eihän muuten mutta kaikkia töitä ei saa tehtyä laina traktorilla.
        Onkohan se pelkkää huhua että, pakkasella monenlaisia selvittämättömiä ongelmia?

        Esim yhtään John Deeren autopoverin laatikkoa ei aukaista omin päin, eikä huoltomiehen toimesta. Itävallasta lähtee kaveri uuden laatikon kanssa ja vie vanhan laatikon mennessään, on saanut jopa seuraavana päivänä koneen liikenteeseen.

        Toki perusvika tuossakin laatikossa on Suomalaisten toimesta korjattu, sillä tuohan oli hieman arka suomen pakkasille. Ei enää.

        Suomesta lähtee isänniltä, urakoitsijoilta ja huoltomiehiltä päivittäin korjaus / kehitys ehdotuksia tehtaalle / suunnittelijoille. Kyllä täytyy tunnustaa että monet ehdotukset ovat menneet myöskin läpi ja ne jo seuraavissa malleissa loistavat olemassa olollaan.

        Tuossa firmassa kuunnellaan myös loppukäyttäjää ja jos ei homma toimi niinkuin pitäisi niin se korjataan. Miljoonien eurojen päiväkehitys ei mene hukkaan.

        Toki isäntien pitäisi muistaa että Suomi 5 milj. ihmisen maana on hieman altavastaajan asemassa kansainvälisten koneiden tuotekehittelyssä. Mutta sillä etä Jd on saavuttanut Suomessa markkina asemansa niin meitäkin kuunnellaan.

        Ei tuote kehitys rajoitu pelkästään uusiin malleihin, vaan varaosia parannellaan myös vanhempiin koneisiin. Jotkut muistaa vanhempien Jontikoiden vetovastustunnustelu akselin öljyrenkaat. Niin vasta Suomalaisten toimesta selvitettiin että alkuperäiset ei sovi Suomen talveen ollenkaan... asia on tänä päivänä korjattu.

        Iloisia päiviä niille ketkä JD:llä ajaa


      • Nimetön
        Jontikasta jonkunkin verran kirjoitti:

        Esim yhtään John Deeren autopoverin laatikkoa ei aukaista omin päin, eikä huoltomiehen toimesta. Itävallasta lähtee kaveri uuden laatikon kanssa ja vie vanhan laatikon mennessään, on saanut jopa seuraavana päivänä koneen liikenteeseen.

        Toki perusvika tuossakin laatikossa on Suomalaisten toimesta korjattu, sillä tuohan oli hieman arka suomen pakkasille. Ei enää.

        Suomesta lähtee isänniltä, urakoitsijoilta ja huoltomiehiltä päivittäin korjaus / kehitys ehdotuksia tehtaalle / suunnittelijoille. Kyllä täytyy tunnustaa että monet ehdotukset ovat menneet myöskin läpi ja ne jo seuraavissa malleissa loistavat olemassa olollaan.

        Tuossa firmassa kuunnellaan myös loppukäyttäjää ja jos ei homma toimi niinkuin pitäisi niin se korjataan. Miljoonien eurojen päiväkehitys ei mene hukkaan.

        Toki isäntien pitäisi muistaa että Suomi 5 milj. ihmisen maana on hieman altavastaajan asemassa kansainvälisten koneiden tuotekehittelyssä. Mutta sillä etä Jd on saavuttanut Suomessa markkina asemansa niin meitäkin kuunnellaan.

        Ei tuote kehitys rajoitu pelkästään uusiin malleihin, vaan varaosia parannellaan myös vanhempiin koneisiin. Jotkut muistaa vanhempien Jontikoiden vetovastustunnustelu akselin öljyrenkaat. Niin vasta Suomalaisten toimesta selvitettiin että alkuperäiset ei sovi Suomen talveen ollenkaan... asia on tänä päivänä korjattu.

        Iloisia päiviä niille ketkä JD:llä ajaa

        Kyllä oli tuo 6310 niin mahtava rattori! Viime lokakuussa vaihdettiin uuteen 5620,niin kyllä sitä vanhaa tuli ikävä.. Vuosimalli taisi olla -98 ja Q640 etukuormaajalla..

        Mahtava vetokyky,PQ24 laatikko suunnanvaihtajalla,johon ei ikänä pitäny tehä huoltoja,vaikka monet moittivat JD:n laatikkoa

        Painosuhde on juuri ihanteellinen kaikkiin hommiin. Tien aurauksessa puski lunta niinkö olis ollu enemmänki tehoja. Ja kuormaakin oli välillä lavetin päällä niin paljon,että aivan pahhaa teki,mutta ikinä ei tarvinu pienempää pistää silmään,muutako pikavaihteita tietty.

        Kaikenkaikkiaan aivan unelma rattori,vielä ittelle tulee laitettua tuollainen kun sukupolvenvaihdos tapahtuu 2 vuoden päästä tilalla


      • Ei sitten millään

        Pakkasella ei lähde millään käyntiin. Saa pitää lohkolämmitintä päällä jonkun aikaa jos on -2 astetta. Hehku toimii ja akku on uusi. Missä vika?


      • Anonyymi
        Ei sitten millään kirjoitti:

        Pakkasella ei lähde millään käyntiin. Saa pitää lohkolämmitintä päällä jonkun aikaa jos on -2 astetta. Hehku toimii ja akku on uusi. Missä vika?

        Akun navoissa tai maadoituksessa voi olla vika. Siihen saa kyllä tehokkaamman startin, se auttaa kyllä jos muuten asiat kunnossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Akun navoissa tai maadoituksessa voi olla vika. Siihen saa kyllä tehokkaamman startin, se auttaa kyllä jos muuten asiat kunnossa.

        No hyvä, nyt pääsee kysyjä käynnistämään koneensa, kun sai ohjeet vain kolmessatoista vuodessa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 185
      4122
    2. Putin lähti takki auki sotaan....

      Luuli, että kolmessa päivässä hoidetaan, nyt on mennyt 3,5 vuotta eikä voitosta tietoakaan. Kaiken lisäksi putin luuli,
      Maailman menoa
      99
      3418
    3. SDP ylivoimainen ykkönen

      En ole koskaan viitsinyt käydä äänestämässä, mutta nyt SDP:n etumatka on niin kutkuttava, että pakkohan se on vaivautua.
      Maailman menoa
      100
      2756
    4. Polttomoottoriauto on köyhän merkki

      Kun ei ole varaa ostaa sähköautoa, niin joutuu köyhän autoa käyttämään.
      Maailman menoa
      299
      2665
    5. Patteriauton ovia ei saatu auki - kuljettaja koki hirvittävän kuoleman!

      ”Oviongelma johti kuskin kuolemaan kolarissa – tämä ratkaisu saatetaan kieltää kokonaan Sivulliset pyrkivät tempomaan a
      Maailman menoa
      39
      2356
    6. Näitä venäjä-faneja tuntuu edelleen vaan riittävän - kummallista

      ja lähinnä siis ihan suomalaisia. Mitä hienoa ja hyvää he näkevät maassa joka on diktatuuri, maassa jossa ei ole sananv
      Maailman menoa
      160
      2111
    7. Ulkoistin makuaistini Yleisradiolle

      Nyt voimme luottaa siihen, että Virallinen Totuus tekee maistelutyön puolestamme. Me persulandiassa arvostamme priimaa,
      Maailman menoa
      0
      2060
    8. Sanna on pakottaja, domina

      Pakotti sadistisessti työttömät hakemaan töitä, josta seurasi hirmuinen työttömyys. Näin on asia, jos uskomme Hesarin k
      Maailman menoa
      29
      1751
    9. Skodan hankintaan painostaminen toi potkut

      Kylläpä on kovat keinot käytössä, kun on yritetty pakottaa hankkimaan Skoda painostuskeinoilla. Kyllä valinnan pitää oll
      Skoda
      6
      1594
    10. Mies älä

      Odota enää vaan toimi. Pieni vinkkivitonen 🫰💥
      Ikävä
      44
      1127
    Aihe