Paikka Helsinki. 3-5 v. Istutettu viime vuoden 2006 toukokuussa. Ostettaessa oli täydessä kukassa, ja muutaman kirsikan teki viime kesänä.
Nyt varsi näyttää vaalealta (väri jotenkin harmaan vaalea) ja kun sormilla painaa, varsi tuntuu pehmeältä. Lehtiä ei ole juurikaan tullut. Pari kukkaa oli, mutta kukan lehdet tippuneet pois. Lisäksi mustia ötököitä pesiytynyt alkaviin lehden tai kukan versoihin. Osassa verso rykelmiä on sellaista vahamaisen näköistä pintaa, tosin ei kaikissa.
Voisiko puulle antaa jotakin virkistettä ettei kuolisi pois? Mikä auttaisi noihin ötököihin ja seittiin ja vahaan?
Mitä lannoitetta kirsikka sietää?
Ilmeisesti pitää antaa vähemmän vettä, koska koska varsi tuntuu mätänevä (päättelen tuon varren pehmeydestä). Tarviiko kirsikka yleensä vähän vai paljon vettä?
Läheisyydessä kasvaa tosi nuori omenapuu ja sillä ei ole mitään hätää, kukkii 20 kukan voimin.
Kirsikkapuu
2
784
Vastaukset
- hankala puu hoitaa
Minulla on kaksi puuta vierekkäin,toinen voi hieman paremmin toinen tosi huonosti. Kasvu paikka on kuiva.Näyttää toinen kuolevan vaikka keväällä oli hyvät silmut. kumpa tietäisi.
- paremmin
Nyt kirsikkapuuni on parantunut huomattavasti. Tekee lehtiä tasaiseen tahtiin. Jopa yksi kirsikan vihreä möllökkä näyttää olevan. Viime kesänä, kun ostettiin puu, oli varmasti ainakin 50 kukkaa ja sittenmmin hedelmää!
Annoin mäntysuopaliuosta suohkupullosta ja sen jälkeen kirvamyrkkyä (vähän) suihkeena. Ötökät ja seitti kadonneet noilla avuilla.
Olen antanut huomattavasti vähemmän vettä. Siitä tosin ei ole tietoa pitääkö antaa vähän vai paljon vettää, mutta ei puu ainakaan kulahtanut noihin seitteihin ja ötököihin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde192420- 1482214
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292112Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522099Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti191655Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3841560Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961506- 2721371
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm121356- 1301346