Jos päihteidenkäyttö on lipsunut tai lipsumassa riippuvuusasteelle on tehtävä jotain.
Omat vahvat morkkiksentunteet, häpeän ja syyllisyydentunto voisivat olla merkki tästä.
Itselleen on toivotonta valehdella...häppäämiseen käytetyt hynät voisi käyttää paremminkin.
Noloimpia tilanteita syntyy 'perseet olalle' häppäämisestä; ei muista miten on mokannut.
Ellei päihteidenkäyttö kaduta, ei tule sosiaalisia ongelmia, unenaikaisia painajaisia ym.
asiahan on ok.
Jos haluat että käyttö pysyy kohtuuden rajoissa tai silleen; ratkaisu on omassa mielessäsi.
Oma liikakäyttöni johti A-klinikalle ilmoittautumiseen.
Terapia ajoi pian kiville. Korvasin alkohaitan työnarkomanialla.
Burn outista se hyöty, ettei nokassa ollut liikaa voita kun tapaturma keskeytti työuran.
Joillekin sopii VAIN täysraittius. Itselle joskus drinkki pari on paikallaan.
"Nenänvalkaisusta"
10
1355
Vastaukset
- Uuwatti
Itselleni olen tunnustanut olevani alkoholisti, vaikka se vei aikaa n.25v.
Vuosi takaperin lupasin itselleni ettei muutama drinkki pahasta ole, mutta erehdyin taas kerran.
Olin ollut n.5-vuotta ilman ja luulin, että osaan ottaa "sivistyneesti", mutta itsensä pettämistähän se vaan olikin.
Vuosi sitten aloitin muutamalla saunakaljalla. Ennen kesää sauna lämpeni joka toinen päivä ja olut määrä myös lisääntyi pikkuhiljaa, kuin varkain.
Olutta, minttuviinaa ja kossua. Siinä menyy, joka syksyyn mennessä oli päivittäistä dokaamista. Lokakuun lopussa kuntokin oli jo täysin lopussa. Sen verran itsesuojeluvaisto pelasi, että soitin päihdetyöntekijälle ja kerroin tilanteen. Sisuksia raastoi ja repi, hiki lensi ja paleli. Pyysin nöyrästi päästä johonkin hoitoon ja viikonlopun kärsittyä kaikkien kanuunoiden Äitiä, pääsin katkaisuhoitoon. Siellä sain nappeja pahimpaan ravistukseen, mutta kun nekään eivät auttaneet vasta kun kolmantena päivänä. Verikokeet otettiin melkein heti, kun pääsin katkon ovesta sisään ja lukemat oli hieman kohollaan. Maksa arvo huiteli päälle 1000:n ja haima arvo 435.
Ei ihme, että sisuksia väänti.
Sieltä pääsin viikon jälkeen, onneksi, pitemmälle hoitojaksolle, jossa olin 2 kk.
Siellä oli muitakin "perseet olalle" ottaneita, eikä kukaan ollut mikään naisten, eikä lasten katsottava, kuka sinne tuli.
Siinä alkoi vähitellen ruoka maistumaan ja kunto kohoamaan, sekä ajatus kirkastumaan. Alkuun otti koville myöntää itselle, että taas on asiat päin persettä, eikä muuta mahdollisuutta ole, kuin nousta ylöspäin.
Se krapula on juurtunut mieleen sen verran syvälle, että kun silloin tällöin tekisi mieli, että otampa pari bissee, niin kun muistelee edellistä kertaa, kummasti himo häipyy.
Minulle sopii vain täysraittius. En enää viitsi kokeilla ottaa "sivistyneesti" paria drinkkiä, koska minun kohdalla se merkitsee paria viikkoa tai paria kuukautta, vähintään.
Tässä täytyy vaan koittaa korjata kännipäissään mokattuja asioita.
Et sillee....- capt. cöpenick
Ihmetyttää. Vaikka laatuoluita nautiskelis niin pian sitä täytyy saada joka päivä.
Ihan sama juttu, että hautaan asti sitä on alkkisriippuvainen.
On sellainen elämäntilanne, ettei kertakaikkiaan uskalla enää heittää viihteelle.
Muutama kerta ratissa on mennyt hyvällä tuurilla pikku maistissa mut riskit on liian kovat.
Kerran juoppo - aina juoppo ja sillä sipuli. - ei ole juoppo
capt. cöpenick kirjoitti:
Ihmetyttää. Vaikka laatuoluita nautiskelis niin pian sitä täytyy saada joka päivä.
Ihan sama juttu, että hautaan asti sitä on alkkisriippuvainen.
On sellainen elämäntilanne, ettei kertakaikkiaan uskalla enää heittää viihteelle.
Muutama kerta ratissa on mennyt hyvällä tuurilla pikku maistissa mut riskit on liian kovat.
Kerran juoppo - aina juoppo ja sillä sipuli.raitistuttuaan. Kerran alkoholisti - aina alkoholisti, jollaiseksi tunnistan itseni.
- Nyt kuolevaisia.
Niin, itsellä samaa. Kun on tarpeeksi töitä niin uppoutuu sitten niihin. Ja kun ei ole töitä niin uppoutuu juopotteluun.
A- klinikkakin on vähän sattuman varainen juttu. Itselle sattui terapeutti joka ei puhunut muusta kuin uskonnosta ja aa:sta. Oli pakko lopettaa siellä kulkeminen kun siitä ei saanut kuin vitutusta. Onneksi alkoi työt ja sai muuta ajattelemista.
Perskänni ajoittain ei ole pahasta, suvaitsemattomuus on. Kaikki taaplaavat tyylillään, erilaisilla lopputuloksilla.- capt. cöpenick
Näin jälkeen nauraa miks se katkaisuun tuleen juopon hoitoon kuului!!
Hihna alkoi käryämään just sen uskonnon takia.
"Perskänni ajoittain ei ole pahasta, suvaitsemattomuus on".
Niin se käytännössä menee; jokainen taaplaa kuitenkin tyylillään.
On kuitenkin olemassa sukupuoleen katsomatta näitä himmeitä 'neurotyyppejä'.
Voi olla paha, mut viittaan mäkikotkatapaukseen.
Aivan kiltti ihminen voi muuttua aivan sesesekoksi viinaa tarpeeks saatuaan.
Näille täysraittius on ainakin hyvin perusteltu. - että sinä olet
suvaitsematon aa:ta ja uskontoa vastaan?
- capt. cöpenick
että sinä olet kirjoitti:
Tuhannet aivan pohjille joutuneet ovat päässeet kuiville juomakierteestään.
Kävin joskus kokouksissa, mutta en tuntenut 'alanmiesten" joukossa itseäni tasaveroiseksi.
Jutut kulki esim. niin että "loppui sitten juoma...sammutettiin priimus ja juotiin tenttukin".
Agnotistinen henk' koht' näkemys ehkä läheisempi. Kuitenkin.
Kumartakoon jokainen vaikka kaminaansa - kunhan ei agiteeraa muita oppilaikseen. - kokouksissa käydessäsi
capt. cöpenick kirjoitti:
Tuhannet aivan pohjille joutuneet ovat päässeet kuiville juomakierteestään.
Kävin joskus kokouksissa, mutta en tuntenut 'alanmiesten" joukossa itseäni tasaveroiseksi.
Jutut kulki esim. niin että "loppui sitten juoma...sammutettiin priimus ja juotiin tenttukin".
Agnotistinen henk' koht' näkemys ehkä läheisempi. Kuitenkin.
Kumartakoon jokainen vaikka kaminaansa - kunhan ei agiteeraa muita oppilaikseen.että pohja on eri ihmisillä erilainen. "Joillakin jopa 2 autoa tallissaan" ulkomuistista siteerattuna.
- että ei tosin kuulu sinulle...
että sinä olet kirjoitti:
- aivan se ja sama mitä aa tekee. Kunhan eivät koita minua käännyttää. Ja sitähän ne tekevät todella agressiivisesti sekä viittaavat kintaalla kaikelle muulle raittiustyölle.
- olen eronnut kirkosta ajat sitten. En käännytä ketään tekemään samaa, kyseessä henkilökohtainen asia kullakin. Miksihän lähes kaikki uskonnot koittavat tehdä lähetystyötä?
Mutta jos minun vakaumuksiani aletaan "muokkaamaan" ulkopuolelta käsin, suhtaudun ihan varmasti täysin suvaitsemattomasti sellaisia operaatioita kohtaan. - mix
että ei tosin kuulu sinulle... kirjoitti:
- aivan se ja sama mitä aa tekee. Kunhan eivät koita minua käännyttää. Ja sitähän ne tekevät todella agressiivisesti sekä viittaavat kintaalla kaikelle muulle raittiustyölle.
- olen eronnut kirkosta ajat sitten. En käännytä ketään tekemään samaa, kyseessä henkilökohtainen asia kullakin. Miksihän lähes kaikki uskonnot koittavat tehdä lähetystyötä?
Mutta jos minun vakaumuksiani aletaan "muokkaamaan" ulkopuolelta käsin, suhtaudun ihan varmasti täysin suvaitsemattomasti sellaisia operaatioita kohtaan.Olen sun kanssa samaa mieltä. Kyllä raitistuminen lähtee jokaisesta itsestään. Jokaisen tapa raitistua tai vähentää juomistaan sille asteelle, ettei tuhoa itseään tai ympäristöään, on oikea tapa. Varmaan AA:ssa niinkuin muissakin lähetystehtävissä hurahtaneet uskovat vain omaan asiaansa ja haluavat koko maailman hurahtavan samaan juttuun. Näin kävi minullekin alkuraittiudesta ja pukkaa päälle aina silloin tällöin vieläkin. Meillä päin sitä kutsutaan AA humalaksi. Minun tarkoitukseni ei ole koskaan ollut, eikä ole vieläkään, väittää omaa tapaani ainoaksi oikeaksi, sitä vain innostuu liikaa, kun on itse saanut niin hyvät fiilikset.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen rakkaus sinua kohtaan ei kuole koskaan
Ihastunut olen moniin vuosien varrella mutta vain sinä jäit sydämeen enkä vaan osaa unohtaa. Olit silloin parasta elämäs481251- 1581077
- 60909
Unelmoin päivästä, jolloin voimme olla yhdessä.
Niin pieni kuin sydän onkin, sä oot siellä ja ne mun isot tunteet sua kohtaan ❤️Sydämeni sykähtää joka kerta kun sut nää27736Ollaanko me tyhmiä mies?
Miten ihmeessä me onnistuttiin saamaan tästä näin pitkällinen ja masokistinen kuvio. Miten? Jos toisesta tykkää, näinhä51731Jättimäärä alokkaita keskeyttää asepalveluksen melkein heti "En pystynyt olemaan siellä enää"
Jättimäärä alokkaita keskeyttää asepalveluksen melkein heti – "En pystynyt olemaan siellä enää" Ennen sotaväki oli178729- 11719
- 8712
- 346698
Kamalateltta
Kalateltta... Kuivia,kylmiä, suolattomia muikkuja kalliiseen hintaa. Viimeinen kerta kun käyn syömässä tuolla. Edellise11661