Protonipumpun estäjät ei toimi

mepu

Onko ketään muuta refluksista kärsivää, jolla ei nexium, somac ym. auta? Itse olen nyt viikkoja kokeillut lääkitystä syönyt ja oireet jatkuvat. Erona entiseen on vain liuta sivuoireita. Oletteko saanut apua jostain muusta lääkkeestä? Minusta on outoa ettei ppi:t toimi, kun niitä kehutaan niin tehokkaiksi.

5

2930

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • refluxvai....

Onko tähystämällä todetun refluksin hoito vai haetaanko vain lääkkeistä apua? Entä noudatatko ruokavalio- ja muita ohjeita?
      Minulla ekan tähystyksen jälkeen ei Somac vaikuttanut mitään,tosin oli myös haavauma ruokatorven alapäässä ja tulehdusta. Toisen tähystyksen jälkeen oli Pariet hyvä. Krooninen tulehdus jäi. Sitten kun Parietista ei saanut enää korvausta on Nexium o.k. ylläpitohoitona sekäruokavalio ym.muut hoito-ohjeet.

• mepu

Ei ole tähystetty, mutta polttelu ym. oireet viittaavat refluksiin. Lääkekokeilulla siis olen, mutta mielestäni ne ei auta tarpeeksi. Ruokavaliota noudatan suunnilleen, paitsi että kahvia juon aamulla. Syöminen ei niinkään pahenna oireita vaan makuuasento. Sängyn korotus ei auta, joten "nukun" istuma-asennossa...

• S.S.

moi vaan!
      Minä oon ottanu somacia vasta pari pvää ja ei mitään muutosta melkeinpä pahemmat oireet. meinaan tohon refluxiin.Kamalaa jos pitää viikko tolkulla odottaa vaikutusta.Ensin otin raniksalia viikon ja se autto jotenkin, sit oireet paheni ja sain lääkäriltä "vahvemmat" lääkkeet eli somacia. Nyt on yö unet täyttä historiaa kun kurkkua polttaa ja nieleskelyttää. Menee yleensä 3een ennen kun pystyy nukkumaan ja sit 6-7 aikaa ylös kun muksut herää. Päivällä väkisin nukahtaa istuallaan. Öisinkin onnistuu vain istuma nukkuminen. Tähystykseen olen menossa joskus(vasta laitettu lähete)tulevaisuudessa.
      Epäilen vaan onko mulla tarpeeks vahva lääkitys ku otan yhden 40mgsen päivässä. voiskohan niitä ottaa kaksikin?

• samassa veneessä, nyt jo positiivisella mielellä

useimmiten refluksi oireet eivät kehity yhdessä yössä, joten ei ihme etteivät ne myöskään häviä yhdessä yössä, elimistö tarvitsee aikaa ja omaa vaivannäköä vaikka söisikin lääkkeitä! Parissa päivässä ei kannata tuloksia odotella eikä muutenkaan odottaa ihmeitä lääkkeistä vaan ajatella niitä yhteistyökumppaneina kun huolehtii omasta terveydestään. Sopiva ruokavalio on tärkeä (kahvi, tupakka, happamat mehut, vahvat alkoholijuomat, ja rasvainen ruoka pahentaa oiretta, samoin se että syö liikaa kerralla). Painon pudotus olisi monilla oireesta kärsivillä jopa avain paranemiseen, sopiva liikkuminen (esim tunti reipasta kävelyä ainakin 3 kertaa viikossa) auttaa myös vähentämään stressiä, mikä on tärkeässä osassa refluksioireen muodostumisessa. Jne.. monet tietääkin nää jutut, mutta olisi niin ihanaa kun taikapilleri veis oireet yhdessä hujauksessa. Noista protonipumpun estäjistä on useimmiten kyllä apua, mutta pitää muistaa että sitä ne juuri ovat: sun apulaisiasi kun itse toimit aktiivisesti paremman olon eteen jokapäiväisissä valinnoissa.
        Jos oireet menee mahdottomiksi, tulee esimerkiksi kipua kun nielee tai paino alkaa tippua, vaikka ei laihduta, on tietenkin tarpeen tutkia tarkemmin esim tähystyksellä..

tsemppiä vaan kaikille närästelijöille itsensä hoitamisessa :)

• Anonyymi00005

9 kertaa tehty castrossgopia, todettu krooninen castriitti. PPI lääkitys ei enää tehoa n. 2004 alkaneen lääkityksen jälkeen. Jatkuva lääkitys. Peräaukko, happojen takia ruvella.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen

Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja
      Maailman menoa
      154
      2505
    2. Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?

En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b
      Maailman menoa
      146
      2352
    3. Kirje, PellePelottomalle.

Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot
      Ikävä
      97
      1009
    4. Meni kyllä aika solmuun

Meidän tutustuminen 😐
      Ikävä
      64
      881
    5. Sinua oli kiihottavaa

Sinua nainen oli kiihottavaa katsella.
      Ikävä
      61
      764
    6. Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa

Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka
      Maailman menoa
      273
      701
    7. Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?

Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a
      Kuhmo
      18
      697
    8. Voi teitä naisia

Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies
      Sinkut
      85
      680
    9. Martinan hevoset.

Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait
      Kotimaiset julkkisjuorut
      202
      658
    10. Hyvä meininki

TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap
      Haapavesi
      22
      648
    Aihe