Onko ketään muuta refluksista kärsivää, jolla ei nexium, somac ym. auta? Itse olen nyt viikkoja kokeillut lääkitystä syönyt ja oireet jatkuvat. Erona entiseen on vain liuta sivuoireita. Oletteko saanut apua jostain muusta lääkkeestä? Minusta on outoa ettei ppi:t toimi, kun niitä kehutaan niin tehokkaiksi.
Protonipumpun estäjät ei toimi
5
2897
Vastaukset
- refluxvai....
Onko tähystämällä todetun refluksin hoito vai haetaanko vain lääkkeistä apua? Entä noudatatko ruokavalio- ja muita ohjeita?
Minulla ekan tähystyksen jälkeen ei Somac vaikuttanut mitään,tosin oli myös haavauma ruokatorven alapäässä ja tulehdusta. Toisen tähystyksen jälkeen oli Pariet hyvä. Krooninen tulehdus jäi. Sitten kun Parietista ei saanut enää korvausta on Nexium o.k. ylläpitohoitona sekäruokavalio ym.muut hoito-ohjeet.- mepu
Ei ole tähystetty, mutta polttelu ym. oireet viittaavat refluksiin. Lääkekokeilulla siis olen, mutta mielestäni ne ei auta tarpeeksi. Ruokavaliota noudatan suunnilleen, paitsi että kahvia juon aamulla. Syöminen ei niinkään pahenna oireita vaan makuuasento. Sängyn korotus ei auta, joten "nukun" istuma-asennossa...
- S.S.
moi vaan!
Minä oon ottanu somacia vasta pari pvää ja ei mitään muutosta melkeinpä pahemmat oireet. meinaan tohon refluxiin.Kamalaa jos pitää viikko tolkulla odottaa vaikutusta.Ensin otin raniksalia viikon ja se autto jotenkin, sit oireet paheni ja sain lääkäriltä "vahvemmat" lääkkeet eli somacia. Nyt on yö unet täyttä historiaa kun kurkkua polttaa ja nieleskelyttää. Menee yleensä 3een ennen kun pystyy nukkumaan ja sit 6-7 aikaa ylös kun muksut herää. Päivällä väkisin nukahtaa istuallaan. Öisinkin onnistuu vain istuma nukkuminen. Tähystykseen olen menossa joskus(vasta laitettu lähete)tulevaisuudessa.
Epäilen vaan onko mulla tarpeeks vahva lääkitys ku otan yhden 40mgsen päivässä. voiskohan niitä ottaa kaksikin?- samassa veneessä, nyt jo positiivisella mielellä
useimmiten refluksi oireet eivät kehity yhdessä yössä, joten ei ihme etteivät ne myöskään häviä yhdessä yössä, elimistö tarvitsee aikaa ja omaa vaivannäköä vaikka söisikin lääkkeitä! Parissa päivässä ei kannata tuloksia odotella eikä muutenkaan odottaa ihmeitä lääkkeistä vaan ajatella niitä yhteistyökumppaneina kun huolehtii omasta terveydestään. Sopiva ruokavalio on tärkeä (kahvi, tupakka, happamat mehut, vahvat alkoholijuomat, ja rasvainen ruoka pahentaa oiretta, samoin se että syö liikaa kerralla). Painon pudotus olisi monilla oireesta kärsivillä jopa avain paranemiseen, sopiva liikkuminen (esim tunti reipasta kävelyä ainakin 3 kertaa viikossa) auttaa myös vähentämään stressiä, mikä on tärkeässä osassa refluksioireen muodostumisessa. Jne.. monet tietääkin nää jutut, mutta olisi niin ihanaa kun taikapilleri veis oireet yhdessä hujauksessa. Noista protonipumpun estäjistä on useimmiten kyllä apua, mutta pitää muistaa että sitä ne juuri ovat: sun apulaisiasi kun itse toimit aktiivisesti paremman olon eteen jokapäiväisissä valinnoissa.
Jos oireet menee mahdottomiksi, tulee esimerkiksi kipua kun nielee tai paino alkaa tippua, vaikka ei laihduta, on tietenkin tarpeen tutkia tarkemmin esim tähystyksellä..
tsemppiä vaan kaikille närästelijöille itsensä hoitamisessa :)
- Anonyymi00005
9 kertaa tehty castrossgopia, todettu krooninen castriitti. PPI lääkitys ei enää tehoa n. 2004 alkaneen lääkityksen jälkeen. Jatkuva lääkitys. Peräaukko, happojen takia ruvella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Päivän Riikka: polttoöljyn hinta räjähti
Näyttää tuo putinismi ilmenevän persuissa myös Suomen yrittäjien kampittamisena. Polttoöljy on se katalyytti, joka pitää362171Mökkejä ostellaan nyt ihan hulluna!
Tyypilliset lainamäärät on yli 500 000€ mökkejä ostellessa eli erityisesti tuollaiset miljoonamökit on nyt suomalaisten642012Helsingin yllä valopalloja
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1508be00-28c9-4156-83dc-0be5e7aa3066 "Helsingin taivaalla lensi lauantaina puolen yön1211930HÄLYYTYS!!
Ukraina se hyökkää jo Suomen maaperälle. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/645b83ce-e074-4f00-8b99-245d01b38a363871663Kovasti on hävittäjiä ilmassa. Nytkö se alkoi?
Onko nyt sota ?? `Vai harjoituksiako vain? Hävittäjät pörrää kovasti.1031631Helsingin yllä lensi yöllä jotain outoa puolen yön aikaan valopalloja
Poliisi on saanut tapauksesta yhden havaintoilmoituksen. Valopalloja oli noin parikymmentä ILtalehdessä on video tapah1241464Millainen on naisellinen nainen
Nyt kun taas mennään keikkuen kesään, niin millainen nainen on naisellinen? Pukeutuminen, olemus, puhetapa, jne. Vilma n1821082Raamatullinen kaste
Seurakunnassamme kastettiin mm eräs muslimi, joka oli tullut uskoon. Hän oli ollut Suomessa viitisen vuotta. Hän oli lu53967- 73905
- 27889