Mitä valittamista koko ajan?

KallioKukkula

Jatkuvaa vaaka (erityisesti -naisten) parjaamista tämä palsta! Monissa kirjoituksissa käytetään sanontaa, että vaaka "puukotti selkään". Mitähän tämä sitten on, kaikki vaa'at kärsikööt, kun joku antoi sulle takaisin todennäköisesti oman puukkosi!?!

Luulen vain, että tuo hermostuneisuus vaa'an yllättävään kovuuteen johtuu siitä, ettet koskaan katsonut vaakaa pitkään. Katsopa toinenkin kerta ja huomaa heti pinnanalaiset kerrokset ja saat vaa'an kunnioituksen (ja se on tärkeää se!). Mutta jos kuvittelet olevasi vaa'an yläpuolella hänen joviaalisuutensa takia (vaaka on mielestäsi "lapsi" tms.) etkä vaivaudu muuhun niin et ole kuin puukon arvoinen.

46

3871

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • onen samaa mieltä

      Yeah, yeah!!

    • Vaakamieheltä

      ..kirjoittanut tänne tämän saman.

      Mikään ei taida olla niin nautinnollista, kuin kerätä turhien ensivaroitusten jälkeen arvottomaksi osoittautuneen ihmisen päälle hänen omat sanansa. Antaa hänen kaikessa ylimielisyydessään naureskella ja jopa pitää pilkkanaan, käännellä vain kaikessa rauhassa sanat valmiiksi häntä kohden. Sitten, kun tulee se oikea hetki, niin romauttaa kaikki se kertynyt kuorma hänen niskaansa. Kääntää lopullisesti selkänsä ja hymyillä vinoa hymyä hänen typertyneelle ja luhistuneelle olemukselleen!

      Minulla on aina aikaa ja kärsivällisyyttä valmistella tekoni, niin pahat, kuin onneksi hyvätkin yllätykseni.

      • Rapunen

        Itse olen katsonut vaakamiestä vähän yli 6v kunnes erosimme ja edelleen jouduin sivusta seuraamaan hänen elämänsä, on kuitenkin lasteni isä. Ja niin persmäkeä menee hänellä nyt. Uusi suhde ei tyydytäkään, vaan vahtii minua edelleen kun jotain pahantekijää ja kuitenkaan ei halua minusta vakavaa.

        Olen täällä kirjoittanutkin tällä nikillä vain omat kokemukseni ja painotan eritoten sitä, että ihmiset ovat erilaisia kuitenkin horoskoopistakin riippumatta. Silti kyllä hämmästyttää, että noinkin monella on vaa'asta pahaa sanottavaa! Kertoohan sekin jo jotain kuitenkin...


      • täällä
        Rapunen kirjoitti:

        Itse olen katsonut vaakamiestä vähän yli 6v kunnes erosimme ja edelleen jouduin sivusta seuraamaan hänen elämänsä, on kuitenkin lasteni isä. Ja niin persmäkeä menee hänellä nyt. Uusi suhde ei tyydytäkään, vaan vahtii minua edelleen kun jotain pahantekijää ja kuitenkaan ei halua minusta vakavaa.

        Olen täällä kirjoittanutkin tällä nikillä vain omat kokemukseni ja painotan eritoten sitä, että ihmiset ovat erilaisia kuitenkin horoskoopistakin riippumatta. Silti kyllä hämmästyttää, että noinkin monella on vaa'asta pahaa sanottavaa! Kertoohan sekin jo jotain kuitenkin...

        En tosiaankaan usko kaikkien vaakojen olevan pahoja, tai ilkeät piirteet johtuvan juuri horoskoopista. Uskon kuitenkin kaikilla merkeillä olevan samanakaltaisia peruspiirteitä, mihin ne sitten muuttuu ja kehittyy on täysin yksilöllistä...

        Tässä vaan joudun taas toteamaan, että minullakin sellainen vaaka, erottiin, juoksentelee muissa, mutta vahtii minua ja luulee pitävänsä ikäänkuin käsivarren mitan päässä koko ajan... voi voi..


      • Yksi rapuihminen
        Rapunen kirjoitti:

        Itse olen katsonut vaakamiestä vähän yli 6v kunnes erosimme ja edelleen jouduin sivusta seuraamaan hänen elämänsä, on kuitenkin lasteni isä. Ja niin persmäkeä menee hänellä nyt. Uusi suhde ei tyydytäkään, vaan vahtii minua edelleen kun jotain pahantekijää ja kuitenkaan ei halua minusta vakavaa.

        Olen täällä kirjoittanutkin tällä nikillä vain omat kokemukseni ja painotan eritoten sitä, että ihmiset ovat erilaisia kuitenkin horoskoopistakin riippumatta. Silti kyllä hämmästyttää, että noinkin monella on vaa'asta pahaa sanottavaa! Kertoohan sekin jo jotain kuitenkin...

        minun elämässäni on saanut todella pahaa jälkeä aikaan vuosien varrella.. onneksi olen saanut käännettyä hänelle selkäni, tein suurinpiirtein kuten "vaakamieheltä" tuolla ylempänä kirjoitti.

        Elämäni on nyt tasapainoisempaa kuin vuosiin!

        T: Vaaka, nainen, keski-ikäinen, itsenäinen..


      • ilo jää

        melko lyhyeksi verrattuna valmisteluaikaan? Sinullakaan tuskin on sentään silmiä selässä.
        t, utelias kauris


      • sitä vain

        Vaa'an elämä on lähinnä vaakakuppien puntaroimista. Tämä jatkuvana toimintatapana, oli kyse sitten ihmissuhteesta tai roskapussien viemisestä, johtaa lopulta kieroutuneeseen oikeustajuun. Vaa'an käsitys "oikeudesta" on tästä syystä hyvin omalaatuinen. Sen ymmärtämiseksi ei riitä edes oikeustieteen tutkinto.

        terv. juristi


      • vaakailmiökö??

        ("Ilmiö"-sana napattu lainaksi joltain muulta tässä ketjussa kirjoittavalta. Kiitos siitä.)

        Voisiko enää lahjakkaammin kirjoitettua oveluuden ja kavaluuden ylistyskirjoitusta rustata!

        Täytyy toivoa, että kyseessä on yksittäinen vaakailmiö. Ja toivoa, että kirjoittaja ei olisi ainakaan johtavassa asemassa oleva vaaka, sillä sääliksi kävisi tuollaisen asenteen omaavan henkilön alaisia.


      • Pallokalasana

        Kuulostat rehelliseltä vaa´alta, joka kerää patoutumia kaikessa hiljaisuudessa ja romauttaa kerralla koko potin täytenä yllätyksenä toisen ihmisen päälle. Epäilemättä siinä luhistuu ja typertyy pitkäksikin aikaa, jos ei yhtään osaa odottaa.


      • pikku lisäys...
        vaakailmiökö?? kirjoitti:

        ("Ilmiö"-sana napattu lainaksi joltain muulta tässä ketjussa kirjoittavalta. Kiitos siitä.)

        Voisiko enää lahjakkaammin kirjoitettua oveluuden ja kavaluuden ylistyskirjoitusta rustata!

        Täytyy toivoa, että kyseessä on yksittäinen vaakailmiö. Ja toivoa, että kirjoittaja ei olisi ainakaan johtavassa asemassa oleva vaaka, sillä sääliksi kävisi tuollaisen asenteen omaavan henkilön alaisia.

        Vaaka käy kaiken yksin läpi ("monologina omassa päässään" - tämäkin lainattu jostain aikaisemmasta viestistä), niinkuin tämäkin "vaakamieheltä"-nimimerkki. Vaa'an ei kuulu keskustella muiden kanssa, ei yksityiselämässä eikä nettipalstoilla. Kavaluuksien keräilemiseen pään täydeltä taitaa mennä sen verran enrgiaa, että sitä ei muuhun jääkään...


      • Lisäykseesi
        pikku lisäys... kirjoitti:

        Vaaka käy kaiken yksin läpi ("monologina omassa päässään" - tämäkin lainattu jostain aikaisemmasta viestistä), niinkuin tämäkin "vaakamieheltä"-nimimerkki. Vaa'an ei kuulu keskustella muiden kanssa, ei yksityiselämässä eikä nettipalstoilla. Kavaluuksien keräilemiseen pään täydeltä taitaa mennä sen verran enrgiaa, että sitä ei muuhun jääkään...

        kommenttiini en osaa ottaa kantaa. Käsittääkseni ainakin osa vaaoista kuitenkin harrastaa myös keskustelua. :)


    • yhden merkin näkökulma

      Vaaka lienee horoskooppikunnan monimutkaisin persoona, ja näitä vaakojen parjausketjuja on siksi vaa'an itsekin syytä hieman ymmärtää.

      Vaa'an tarkoitusperistä moni jää hämäräksi juuri siksi, että vaaka "häilyy", "katoaa", "ei puhu suoraan" jne. Nämä ovat vaakaan liittyviä asioita, niitä, joita otetaan esiin tällä palstalla.

      Omalla kohdallani vaaka on ainoa merkki, jonka ymmärtämiseksi olen joutunut turvautumaan kattavaan luonnehoroskooppianalyysiin - en olisi koskaan muuten voinut ymmärtää vaa'an logiikkaa tietyissä tilanteissa.

      Ihminen puukottaa selkään, ei tietty merkki; mutta vaa'an ongelmaksi tässä suhteessa on muodostunut, ainakin minun kokemukseni mukaan, tilanteen "jälkihoito". Aivan kuin vaaka odottaisi, että muut ottavat asiat esiin, muut tulevat vastaan, muut tekevät, vaa'an itsensä ei tarvitse, koska vaaka usein "olettaa" - hän ennemmin olettaa kuin sanoo suoraan, tekee johtopäätöksensä valitettavan usein monologina omassa päässään, jolloin toinen osapuoli ei tiedä mitä on tapahtunut. Ja näissä tilanteissa vaaka olettaa, että hänen lävitseen pitäisi nähdä, ja ymmärtää näitä mainitsemiasi "pinnanalaisia kerroksia".

      Hyvä vaaka, olet mielenkiintoinen ihminen, mutta sinua on ikävä kyllä usein turhan vaikea tulkita. Ja joskus tulee tunne, että ei viitsi enää yrittääkään tulkita. Voisit enemmän tuoda ajatuksiasi esiin suoraan. Tämä voisi olla yksi ratkaisu vaakojen ja muiden välisiin kommunikointi- ym. ongelmiin.

      • Joviaali-ilmiö

        Olipas kattava analyysi. Yhdyn tuohon sataprosenttisesti.

        Se, ettei vaaka tunne tarpeelliseksi pestä likapyykkejään, vaan jättää mieluusti asiat taakseen johtuu varmaan juuri siitä, että ahdistuu, kun asiat menee siellä puntaripäässä liian monimutkaisiksi. Helpointa on unohtaa ja paeta. Antaa olla.

        Haaveilee toisenlaisesta elämästä, eikä pysty tekemään tämän vuoksi sitovia ratkaisuja. Näin elää päivä kerrallaan, eikä lopulta ikinä saavuta sitä mitä etsii ja jää lopulta nuolemaan näppejään siinä oikeassa elämässään myös.
        Joskus, muttei vielä.

        Kiltteydellään ja puhumattomuudella saa helposti annettua vääriä signaaleja.
        Kuka vaa´an kanssa on tekemisissä oppii hyväksymään tietyt ailahtelut ja häilyvyydet osana kokonaisuutta. Ne kuuluu vaa´alle.
        Näin ollen todellista tyytymättömyyttä on vaikea tunnistaa sen tiedostetun ailahtelun alta.

        Vaaka tiedostaa itsessään ainaisen epävarmuuden ja mielialan muutokset, eikä ota niitä välttämättä vakavasti, mutta kiusaa silti toisia jatkuvalla vääntelehtimisellä.
        jne...


      • kirjoitettu

        Juuri tuo "tekee johtopäätöksensä valitettavan usein monologina omassa päässään, jolloin toinen osapuoli ei tiedä mitä on tapahtunut" on nappiin osunut vaa'an luonteenpiirteistä. Samoin se, että hän ei ota yhteyttä pariin viikkoon ja sitten pitää minua ikävänä ihmisenä, kun huhuilen ja ihmettelen. Hänhän nyt ei työkiireiltään ennättänyt ja hän tarvitsi omaa aikaa jne. Pieni viesti tai puhelinsoitto olisi poistanut minulta odottamisen ja epätietoisuuden. Aika hankala vaakamieheni kanssa on "seurustella". Nyt olen alkanut elää elämääni, mennä menoni ja sitten kun hänellä on aikaa katsotaan onko minulla sitä enää hänelle. Jos hän haluaa lopettaa niin sekin olisi reilua kertoa. Kun tavataan, hän on kuin ennenkin, kerääkö hän sitten minulle kaiken aikaa juttuja, jotka iskee sitten sopivan hetken tullen päälleni ja häipyy takavasemmalle? Otapa hänestä selvää


      • *Lumikki*
        Joviaali-ilmiö kirjoitti:

        Olipas kattava analyysi. Yhdyn tuohon sataprosenttisesti.

        Se, ettei vaaka tunne tarpeelliseksi pestä likapyykkejään, vaan jättää mieluusti asiat taakseen johtuu varmaan juuri siitä, että ahdistuu, kun asiat menee siellä puntaripäässä liian monimutkaisiksi. Helpointa on unohtaa ja paeta. Antaa olla.

        Haaveilee toisenlaisesta elämästä, eikä pysty tekemään tämän vuoksi sitovia ratkaisuja. Näin elää päivä kerrallaan, eikä lopulta ikinä saavuta sitä mitä etsii ja jää lopulta nuolemaan näppejään siinä oikeassa elämässään myös.
        Joskus, muttei vielä.

        Kiltteydellään ja puhumattomuudella saa helposti annettua vääriä signaaleja.
        Kuka vaa´an kanssa on tekemisissä oppii hyväksymään tietyt ailahtelut ja häilyvyydet osana kokonaisuutta. Ne kuuluu vaa´alle.
        Näin ollen todellista tyytymättömyyttä on vaikea tunnistaa sen tiedostetun ailahtelun alta.

        Vaaka tiedostaa itsessään ainaisen epävarmuuden ja mielialan muutokset, eikä ota niitä välttämättä vakavasti, mutta kiusaa silti toisia jatkuvalla vääntelehtimisellä.
        jne...

        ...totta. Koen vaakaihmiset todellisena haasteena. Itsestäänselvyydet eivät olekaan minun juttuni. Tietysti joskus pohtii, että miksei aivan yksinkertaista asiaa voisi ratkaista nopealla toiminnalla ja selkeällä, ytimekkäällä keskustelulla?

        Itse oinaspässinä koen usein olevani oikeassa ja jyrään menemään tulisieluni voimalla. Siksipä minulle on avautunut täysin uusi maailma vaakamieheni rinnalla. Olen oppinut häneltä seesteisyyttä, uusia ajattelumalleja ja tapoja ratkaista pulmia. Itsehillintää ja hetkiä jolloin on syytä pysytellä hiljaa.

        Mutta luonteelleen ei mahda mitään...ja yllätys yllätys...vaakamieheni rakastaa temperamenttiani. Ihailee kykyäni tarttua toimeen ja tilaisuuteen. Hän rakastaa räiskyvää persoonaani, sosiaalisuuttani. Kunnes välillä törmäämme tulisesti yhteen ja sovittelua on käytettävä ;) Maltti on valttia vaa'an kanssa. Ei vaakaa joka tyyppi kestä. Vakka kantensa valitsee.


      • se niin

        että vaaka on monimutkainen persoona ja moni yrittää muuttaa tätä aitoa hyvätahtoista "puukottajaa" mutta kun se vaan ei käy päinsä! Me olemme jokainen erilainen ja mua ihan sieppaa tollainen kun joku ei saa vaa"sta sellaista persoonaa joka sopisi muiden merkkien muottii, mutta pyydän myös muidenkin katsoa peiliin onko he itse täydellisyys!!!!!


      • ole...
        se niin kirjoitti:

        että vaaka on monimutkainen persoona ja moni yrittää muuttaa tätä aitoa hyvätahtoista "puukottajaa" mutta kun se vaan ei käy päinsä! Me olemme jokainen erilainen ja mua ihan sieppaa tollainen kun joku ei saa vaa"sta sellaista persoonaa joka sopisi muiden merkkien muottii, mutta pyydän myös muidenkin katsoa peiliin onko he itse täydellisyys!!!!!

        että vaa'alla itsellään on omassa päässään tällainen kuvitelma, että häntä yritetään muuttaa johonkin muottiin - vaaka on helposti ahdistuva eikä osaa lukea muita ihmisiä. Tällaisesta syntyy juuri se tunne, että muut painostavat, vaikka mitään todellista painosta ei olisikaan.


      • vaa'an kirjoittamana
        se niin kirjoitti:

        että vaaka on monimutkainen persoona ja moni yrittää muuttaa tätä aitoa hyvätahtoista "puukottajaa" mutta kun se vaan ei käy päinsä! Me olemme jokainen erilainen ja mua ihan sieppaa tollainen kun joku ei saa vaa"sta sellaista persoonaa joka sopisi muiden merkkien muottii, mutta pyydän myös muidenkin katsoa peiliin onko he itse täydellisyys!!!!!

        aito hyvätahtoinen puukottaja
        = katalin kaikista


      • Ei vaa"lla
        ole... kirjoitti:

        että vaa'alla itsellään on omassa päässään tällainen kuvitelma, että häntä yritetään muuttaa johonkin muottiin - vaaka on helposti ahdistuva eikä osaa lukea muita ihmisiä. Tällaisesta syntyy juuri se tunne, että muut painostavat, vaikka mitään todellista painosta ei olisikaan.

        ole mitään tollaisii kuvitelmia, lainasin vaan täältä erään kirjoittajan tekstejä.
        Joten se siitä. :)


      • H K Vs
        Ei vaa"lla kirjoitti:

        ole mitään tollaisii kuvitelmia, lainasin vaan täältä erään kirjoittajan tekstejä.
        Joten se siitä. :)

        En tiedä, että mistä lainasit ja mitä, mutta tuo pitää paikkansa.


      • H K Vs
        vaa'an kirjoittamana kirjoitti:

        aito hyvätahtoinen puukottaja
        = katalin kaikista

        Pahin sivaltaja on sellainen, jolta sitä viimeksi osaisi odottaa.


      • olen se

        joka ottaa aina kissan pöydälle (olen kantapään kautta tämän oppinut).. olen siis vaaka.


    • KallioKukkula

      Ei näy olevan vaa'oille tilaa tässä ylirationaalisoituneessa maailmassa, jossa jokainen, joka ei ole "aina ja kaikkialla muuttumaton" on uhka. Vaakojen parjaaminen kertoo muiden epävarmuudesta sellaisen ilmiön edessä, johon heidän ymmärryksensä ei yllä.

      • kukkanen.s-

        Niinpä.


      • nyt naurattaa

        Ai vaakako on nyt sitten "ilmiö"? Mitä vielä keksitkään, kun itsellesi lisäksi "vastineita" kirjoitat. Tiedätkö edes, mikä on vastine? Ilmiöstä puhumattakaan...

        Maailma muuttuu, muuttuuko vaaka? Tuskin.


      • naurattaa.
        nyt naurattaa kirjoitti:

        Ai vaakako on nyt sitten "ilmiö"? Mitä vielä keksitkään, kun itsellesi lisäksi "vastineita" kirjoitat. Tiedätkö edes, mikä on vastine? Ilmiöstä puhumattakaan...

        Maailma muuttuu, muuttuuko vaaka? Tuskin.

        Vähiin näyttävät jäävän ilmiömäisten :)) vaakojen vaihtoehdot tekstistä päätellen. A) Ryhtyäkö marttyyriksi vai B)pistääkkö "ymmärtämättömyysongelmat" muitten merkkien tyhmyyden tiliin?


    • Pallokalasana

      Onkohan tämä tarkoitettu minulle. Kirjoitin joskus selkäänpuukotuksesta.
      Mun mielestä sun on ihan turha yrittää tulkita tapahtumia, mistä et tiedä.
      "antoi takaisin oman puukkosi" jne...
      En ole niin raukkamainen.
      Mitä pinnanalaisiin kerroksiin tulee, niin olin kuulemma ainut ihminen joka sinne oikeasti näki.
      Tuskin siitä oli kysymys. Tai jos oli, niin siinä kävi sitten juuri päinvastoin.


      Mutta tuo on totta, ettei saisi koko merkkiä tuomita, jonkun yksittäistapauksen takia.
      Silti jollain tavalla uskon, että vaaka on merkeistä alttein suorittamaan täysin käsittämättömiä ratkaisuja oman nahkansa pelastamiseksi.

      • chilipippurii

        Ette voi oikeasti olla noin horoskooppiuskovaisia? Ite oon vaaka ja täällähän haukutaan "mun" luonnetta, vaikkette itte ole ikinä mua tavanneet :'D

        Ja kaikki tämä vaan sen takia että oon sattunut syntymään 22.10...


      • Vaaka ja
        chilipippurii kirjoitti:

        Ette voi oikeasti olla noin horoskooppiuskovaisia? Ite oon vaaka ja täällähän haukutaan "mun" luonnetta, vaikkette itte ole ikinä mua tavanneet :'D

        Ja kaikki tämä vaan sen takia että oon sattunut syntymään 22.10...

        vielä tona kamalana päivänä syntyny!!!
        on sulla kohtalo.


      • chilipippurii
        Vaaka ja kirjoitti:

        vielä tona kamalana päivänä syntyny!!!
        on sulla kohtalo.

        Ja mitä vikaa tossa päivässä sitten on?


      • KallioKukkula

        Ei ollut kirjoitettu sulle vaan tuota sanontaa käyttää muutkin tällä palstalla.

        Mua on selkään puukottaneet ihan muut merkit kuin vaa'at, esim. härkä ja kaksonen. Kerran ilkeesti tullut sanomista myös vaa'alta, mutta jälkikäteen ajatellen sen sanomisissa oli myös totuutta mukana, vaikka ilkeä olikin.

        En vain voi mitenkään uskoa, että kukaan (oli mitä merkkiä hyvänsä) puukottaisi sua tai ketään muutakaan syyttä.

        Toki on kurjaa, jos olet loukattu. Omasta puolestani voin sanoa, että mun empatiavarannot on tosi vähissä ja joku sais välillä kuunnella mua.


      • "vääränä" päivänä
        Vaaka ja kirjoitti:

        vielä tona kamalana päivänä syntyny!!!
        on sulla kohtalo.

        syntynyt, niin saa jo vittuilut niskaansa.
        Tää palsta tursuaa niitä, joiden mahdollinen kateus vaakoja kohtaan kirvoittaa naputtelemaan noita ala-arvoisia syitä, miksi vaakaoja saa kiusata ja käyttää hyväkseen etc.
        Kiltti kun on, vaaka nielee kaiken, kunnes enää ei siihen pysty. Sitten tapahtuu se, mitä vaa'alta on vähiten odottanut.
        Mutta vaaka ei pilaa elämäänsä yhden mätäpaiseen taaksejättämisen takia, vaan uudet tuulet on jo valmiina päässä kun vanhat "ystävät" saa saa maistaa omaa lääkettänsä.


      • niin,että
        "vääränä" päivänä kirjoitti:

        syntynyt, niin saa jo vittuilut niskaansa.
        Tää palsta tursuaa niitä, joiden mahdollinen kateus vaakoja kohtaan kirvoittaa naputtelemaan noita ala-arvoisia syitä, miksi vaakaoja saa kiusata ja käyttää hyväkseen etc.
        Kiltti kun on, vaaka nielee kaiken, kunnes enää ei siihen pysty. Sitten tapahtuu se, mitä vaa'alta on vähiten odottanut.
        Mutta vaaka ei pilaa elämäänsä yhden mätäpaiseen taaksejättämisen takia, vaan uudet tuulet on jo valmiina päässä kun vanhat "ystävät" saa saa maistaa omaa lääkettänsä.

        tänne vaakaosastolle on sattuneet kaikki tosokot, joilla ei ole pienintäkään tilannekomiikan tajua.
        suurin osa mun tuntemista vaa´oista on onneksi sentään huumorintajuista sakkia, joka olis osannut näppärästi jatkaa jotain hatusta vetäistyn päivämäärän "kauhistelua".


      • Hohhoi....
        "vääränä" päivänä kirjoitti:

        syntynyt, niin saa jo vittuilut niskaansa.
        Tää palsta tursuaa niitä, joiden mahdollinen kateus vaakoja kohtaan kirvoittaa naputtelemaan noita ala-arvoisia syitä, miksi vaakaoja saa kiusata ja käyttää hyväkseen etc.
        Kiltti kun on, vaaka nielee kaiken, kunnes enää ei siihen pysty. Sitten tapahtuu se, mitä vaa'alta on vähiten odottanut.
        Mutta vaaka ei pilaa elämäänsä yhden mätäpaiseen taaksejättämisen takia, vaan uudet tuulet on jo valmiina päässä kun vanhat "ystävät" saa saa maistaa omaa lääkettänsä.

        Miksi vaaka nielee kaiken? Onko se vaa´an elämä teatteria. Kerätään jotain ihmeen antipatioita sisäänsä, mutta esitetään toisille jotain ihan muuta.
        Tuollainen "kiltteys" on pahinta myrkkyä.
        Joku kirjoitti, että hyvätahtoinen ja aito puukottaja on kavalin.
        Olen samaa mieltä.
        Kerrot tuossa, kuinka vaaka on päässään miettinyt valmiiksi mätäpaiseen jättämisen ja uudet kuviot on jo mietitty tarkasti.

        Miten hemmetissä asiat voi päästää noin pitkälle?


      • kel-
        Hohhoi.... kirjoitti:

        Miksi vaaka nielee kaiken? Onko se vaa´an elämä teatteria. Kerätään jotain ihmeen antipatioita sisäänsä, mutta esitetään toisille jotain ihan muuta.
        Tuollainen "kiltteys" on pahinta myrkkyä.
        Joku kirjoitti, että hyvätahtoinen ja aito puukottaja on kavalin.
        Olen samaa mieltä.
        Kerrot tuossa, kuinka vaaka on päässään miettinyt valmiiksi mätäpaiseen jättämisen ja uudet kuviot on jo mietitty tarkasti.

        Miten hemmetissä asiat voi päästää noin pitkälle?

        moimalla!


      • nielee kaiken
        Hohhoi.... kirjoitti:

        Miksi vaaka nielee kaiken? Onko se vaa´an elämä teatteria. Kerätään jotain ihmeen antipatioita sisäänsä, mutta esitetään toisille jotain ihan muuta.
        Tuollainen "kiltteys" on pahinta myrkkyä.
        Joku kirjoitti, että hyvätahtoinen ja aito puukottaja on kavalin.
        Olen samaa mieltä.
        Kerrot tuossa, kuinka vaaka on päässään miettinyt valmiiksi mätäpaiseen jättämisen ja uudet kuviot on jo mietitty tarkasti.

        Miten hemmetissä asiat voi päästää noin pitkälle?

        ei se ole teatteria vaan sitä diplomatiaa!!jota jokaisen olisi syytä joskus edes käyttää eikä me kerätä mitään antipatioita sisäämme mutta emme ole niin röyhkeitä että lausumme törkeyksiä tosta vaan koska asiat voi sanoa nätimmin. Ja hyvätahtoisesta puukottajasta voipi sanoa lukijalle että eipä tainnut ymmärtää että se oli herjaa jota te vaaka asiantuntijat täällä kylvötte. Minä ainakin sanon tälle palstalle näkemiin kun ei jaksa kiinnostaa tyhmät kommentit mutta sellainen paistaa kyllä selvästi läpi että ne jotka jaksaa toisia haukkua ja nälviä on "oma lehmä ojassa"


      • miksi:
        Hohhoi.... kirjoitti:

        Miksi vaaka nielee kaiken? Onko se vaa´an elämä teatteria. Kerätään jotain ihmeen antipatioita sisäänsä, mutta esitetään toisille jotain ihan muuta.
        Tuollainen "kiltteys" on pahinta myrkkyä.
        Joku kirjoitti, että hyvätahtoinen ja aito puukottaja on kavalin.
        Olen samaa mieltä.
        Kerrot tuossa, kuinka vaaka on päässään miettinyt valmiiksi mätäpaiseen jättämisen ja uudet kuviot on jo mietitty tarkasti.

        Miten hemmetissä asiat voi päästää noin pitkälle?

        Vaa'alla on surkea ihmistuntemus. Siksi vaaka ajautuu kaiken maailman kommelluksiin muun maailman kanssa.

        Ja sanoisin myös, että juuri tällä hetkellä täällä on meneillään jostain syystä "tosikko-vaakojen" esiinmarssi.

        Jokin aika sitten oli mielenkiintoisia ketjuja, joissa mm. joku vaakamies valotti sielunmaisemaansa. Enemmän tällaisia, kiitos.


      • Vaakamieheltä
        miksi: kirjoitti:

        Vaa'alla on surkea ihmistuntemus. Siksi vaaka ajautuu kaiken maailman kommelluksiin muun maailman kanssa.

        Ja sanoisin myös, että juuri tällä hetkellä täällä on meneillään jostain syystä "tosikko-vaakojen" esiinmarssi.

        Jokin aika sitten oli mielenkiintoisia ketjuja, joissa mm. joku vaakamies valotti sielunmaisemaansa. Enemmän tällaisia, kiitos.

        "Siinä paha missä mainitaan!"

        Olen seuraillut tätä "keskustelua" kaikessa rauhassa.. sanoisinko vaakamaiseen tapaani. No jos osassa kritiikkiä onkin totta toinen puoli, niin kyllä siellä on ilmassa paljon mielen tyhmyyttä ja yksinkertaisuuttakin!!

        Otetaan nyt hatusta.. vaikkei mulla olekaan.. temmattu esimerkki: Vakuuttamaton koti palaa ja vaaka miettii kuumeisesti miten tästä selvitään, mutta joku nimeltämainitsemattoman horoskooppimerkin edustaja vain jaksaa jauhaa muutamasta perintökahvikupistaan, jotka paloivat myös, vaatien jonkinlaista korvausta tai ymmärrystä edes. Kun vaaka vaikenee tuon niin kovin tärkeän vaikerruksen edessä suorastaan tyrmistyneenä, niin hän onkin heti ihminen, joka sulkeutuu vaikeissa tilanteissa, eikä ymmärrä muita!!

        Näkökulmaa hyvät ihmiset, meistä jotkut näkevät paremmin isompia kokonaisuuksia, toiset taas niitä pienempiä yksityiskohtia. Molemmat pitävät toisiaan siinä tilanteessa tyhminä ja yrittävät aikansa "käännyttää toista, kunnes viimein vaikenevat... tai jatkavat räksytystä loputtomasti, varsinkin kun toinen on otollinen vastaanottamaan vaiettuaan ; )

        Nuo erilaiset tavat nähdä asiat eivät kumpikaan, eivätkä sinne välimaastoonkaan jäävät näkemykset ole silti toisiaan poissulkevia, vaan voisivat hyvinkin ymmärtävissä mielissä olla rikkaus. Ymmärrättehän kaksin tai isommalla joukolla saa hitosti enemmän aikaiseksi ja näkeekin kauemmas, kuin yksin!

        Olkaa ylpeitä itsestänne, kuulutte sitten vaikka horoskooppimerkkien pohjasakkaan.. niitäkin kun on hyvä olla olemassa, miten muuten erottuisivat kirkkaina ne parhaat ; )))


      • vankuttaja
        Vaakamieheltä kirjoitti:

        "Siinä paha missä mainitaan!"

        Olen seuraillut tätä "keskustelua" kaikessa rauhassa.. sanoisinko vaakamaiseen tapaani. No jos osassa kritiikkiä onkin totta toinen puoli, niin kyllä siellä on ilmassa paljon mielen tyhmyyttä ja yksinkertaisuuttakin!!

        Otetaan nyt hatusta.. vaikkei mulla olekaan.. temmattu esimerkki: Vakuuttamaton koti palaa ja vaaka miettii kuumeisesti miten tästä selvitään, mutta joku nimeltämainitsemattoman horoskooppimerkin edustaja vain jaksaa jauhaa muutamasta perintökahvikupistaan, jotka paloivat myös, vaatien jonkinlaista korvausta tai ymmärrystä edes. Kun vaaka vaikenee tuon niin kovin tärkeän vaikerruksen edessä suorastaan tyrmistyneenä, niin hän onkin heti ihminen, joka sulkeutuu vaikeissa tilanteissa, eikä ymmärrä muita!!

        Näkökulmaa hyvät ihmiset, meistä jotkut näkevät paremmin isompia kokonaisuuksia, toiset taas niitä pienempiä yksityiskohtia. Molemmat pitävät toisiaan siinä tilanteessa tyhminä ja yrittävät aikansa "käännyttää toista, kunnes viimein vaikenevat... tai jatkavat räksytystä loputtomasti, varsinkin kun toinen on otollinen vastaanottamaan vaiettuaan ; )

        Nuo erilaiset tavat nähdä asiat eivät kumpikaan, eivätkä sinne välimaastoonkaan jäävät näkemykset ole silti toisiaan poissulkevia, vaan voisivat hyvinkin ymmärtävissä mielissä olla rikkaus. Ymmärrättehän kaksin tai isommalla joukolla saa hitosti enemmän aikaiseksi ja näkeekin kauemmas, kuin yksin!

        Olkaa ylpeitä itsestänne, kuulutte sitten vaikka horoskooppimerkkien pohjasakkaan.. niitäkin kun on hyvä olla olemassa, miten muuten erottuisivat kirkkaina ne parhaat ; )))

        Tunnut uskovan lujasti, että on olemassa "näkymätön vihollinen", joka kuuluu "horoskooppimerkkien pohjasakkaan".

        Minäpä veikkaan ihan huvikseni, että tuo kuvaamasi räksyttäjä on entinen vaimosi, ja exän horoskooppi lienee aina näitä pohjasakkahoroskooppeja - eikö vain :)


      • Vaakamieheltä
        vankuttaja kirjoitti:

        Tunnut uskovan lujasti, että on olemassa "näkymätön vihollinen", joka kuuluu "horoskooppimerkkien pohjasakkaan".

        Minäpä veikkaan ihan huvikseni, että tuo kuvaamasi räksyttäjä on entinen vaimosi, ja exän horoskooppi lienee aina näitä pohjasakkahoroskooppeja - eikö vain :)

        ..ymmärryksessä on aina varaa parantamiseen.. vinoilin vaakojen parjauksesta, että parjaajat voivat tuntea ylemmyyttä MEIDÄN VAAKOJEN edessä, kun tunnumme olevan pohjasakkaa!!

        Menikö perille???


      • vaa-at ovat diplomaatteja....
        nielee kaiken kirjoitti:

        ei se ole teatteria vaan sitä diplomatiaa!!jota jokaisen olisi syytä joskus edes käyttää eikä me kerätä mitään antipatioita sisäämme mutta emme ole niin röyhkeitä että lausumme törkeyksiä tosta vaan koska asiat voi sanoa nätimmin. Ja hyvätahtoisesta puukottajasta voipi sanoa lukijalle että eipä tainnut ymmärtää että se oli herjaa jota te vaaka asiantuntijat täällä kylvötte. Minä ainakin sanon tälle palstalle näkemiin kun ei jaksa kiinnostaa tyhmät kommentit mutta sellainen paistaa kyllä selvästi läpi että ne jotka jaksaa toisia haukkua ja nälviä on "oma lehmä ojassa"

        Luin viestisi, ja yhdyn täysin sinuun.
        En viitsi kommentoida enempää, kun
        nämä vaaka - vihaajat saisivat siitä
        lisää intoa "p..... jauhamiseensa.
        Minkähän takia muuten vaaka on niille
        kuin jokin uhka? Ovat varmaan
        huomanneet, kuinka fiksu vaaka on,
        ja haluaisivat olla kaltaisiaan, mutta
        voi, voi... kun eivät siihen pysty!!


    • Mihin ...

      ...kumman yllättävään kovuuteen?
      Luulet vaan, että kovuutenne tulee muille yllätyksenä ja ilmenee vain tilanteissa, joissa vaakaa on muka pitkään "piinattu".

      Pinnan alle ei tosiaan tarvitse kahta kertaa useammin katsoa oivaltaakseen, mitä "silkoa" sisus sisältää näennäisen miellyttävyyden lisäksi.

      Kirjoituksesi tässä ketjussa ovat muuten kerrassaan loistoesimerkki siitä, miten itse pidät huolta, ettei vaakojen imago pääse paranemaan.

    • miksi?

      Sinähän suorastaan korostat, että "puukko selkään" tarvittaessa.

      Miksi puukko pitää ylipäänsä iskeä selkään?! Sehän on paras tapa lopettaa esim. ystävyys.

      Fiksu ihminen ei iske koskaan puukkoa kenenkään selkään, ei ystävän eikä vihollisen. Tämä ei suinkaan tarkoita, että tämä fiksu ihminen olisi täydellinen. Hän vain on sen verran fiksu, että tajuaa, että puukon iskeminen selkään on alhaisista teoista kaikkein alhaisin. Teko, jota ei missään olosuhteissa tehdä.

    • vaaka...

      että vasta sitten kun se ylittyy on pakko antaa tulla. sitä yrittää olla suora ja reilu ja mukava, yrittää vihjailla ja selittää.. mut jotku ihmiset vaan ottaa sen et et toi lapanen oo tosissaan tms ja jatkaa oman edun tavoittelua toisista viis... sit on pakko ottaa sanan miekka käyttöön.

      • Nouseva leijona

        Osui silmään tuo 22.10, mitäs vikaa siinä on? Kaikissa merkeissä on monenlaisia ihmisiä, usein peruspiirteet vain samanlaisia, muullakin on väliä kun vain aurinkomerkillä...

        Vaa´oista voisi sanoa, että on/on ollut olemassa aika monta vaakaa jotka ovat tehneet paljon "hyviä" ja suuria asioita, muuttaneet maailmaa ja olleet kaikkea muuta kuin itsekkäitä.

        Esimerkkejä vaa´oista: Mahatma Gandhi, Margaret Thatcher, Oscar Wilde, John Lennon,­ Aleksis Kivi, Dwight D. Eisenhower, Mickey Mantle, Truman Capote, F. Scott Fitzgerald, Brigitte Bardot, Barbara Walters, John Lennon, Eugene O'Neill, John Coltrane, Nietzsche, Mozart
        (Mika Häkkinenkin on vaaka ja vaikuttaa tosi symppikseltä)
        Tässä on yksi hyvä kuvaus vaa´asta: http://www.mtv3.fi/helmi2005/horoskoopit.shtml/392078

        Ja tiesittekö että esim. rikollisissa on harvinaisen paljon skorpioneja...? Eiköhän nyt heti ajatella että kaikki skorpparit on paatuneita kriminaaleja. Myös vanhan kansan taikauskoiset ihmiset kammosivat nimenomaan skorpioneja.


    • kauris naikkonen

      minulle on ollut vaaka -ystävänä noin viitisen vuotta.. En sano häntä sydänystäväksi, syystä. Kuten nimimerkistä näkyy, olen kauris, ja minulta ei hevillä saa luottamusta osakseen. Se pitää todella ansaita ja näyttää, ja vaikka vaaka -ystäväni on ollut pitkään tukenani ja seuranani elämässä, en voi luottaa häneen.

      Olen katsellut hänen elämäänsä, hän on mennyt miehestä toiseen, jopa serkusta serkkuun. Yleensä hän on tullut luokseni kahville, ja hetkessä hän on kertonut minulle kuinka asiat varmasti hänen mielestään ovat ja että kuinka pahoja miehet ovat olleet hänelle, hänhän on vain yrittänyt olla kiltti näille. Mutta kuten olen hänellekin sanonut, ollakseen kiltti täytyy joskus myös satuttaa toista eikä sanoa asiaa kaikista "pehmeimmin". Kerrankin hän oli yrittänyt noin vuoden jättää yhtä miestä, ja tuskasteli minulle miten kamalaa oli kun mies ei jättänyt häntä rauhaan! Noh, kyseinen ystäväni oli korkeintaan sanonut kumppanilleen "en oikein tiedä haluanko olla kanssasi..", ja tuo oli todellakin rajuinta mitä hän suustaan päästi. Olen aina ollut hänelle jonkinlainen "järjen ääni" tai äidin -rooli joka osaa nähdä asiat hieman realistisemmin. Minä neuvon häntä sanomaan asioita joita hän ei itse pystyisi päässään edes miettimään.

      Hänen yrityksensä olla kiltti jokaiselle, tehdä asiat niin kuin muut ne haluavat, ovat satuttaneet monia. Myös minua. Hän on itse myös myöntänyt että aina ei voi kaikkia miellyttää eikä se asioiden pumpulissa pyörittely usein muuta kuin pahenna asioita. Olen onnellinen että hän myönsi ja huomasi sen.

      Puhuimme vähän aikaa sitten myös siitä, kuinka raskaasti hän ottaa sen jos joku huomauttaa hänen lihoneen tai sanoo että paita on kamalan näköinen. Hän todella menee lukkoon tällaisissa tilanteissa, ja varmistaa sen ettei hän pue ikinä ylleen sitä paitaa jota hänen päällään haukuttiin. Huomasimme kauriin ja vaa'an eron, kun sanoin että en ainakaan itse ottaisi millään lailla loukkauksena mitään sellaista, nauraisin tai olisin vain hiljaa ja antaisin mennä toisesta korvasta samantien ulos. Pitkän puheen jälkeen tulimme tulokseen että minä pessimistinä (ja en välttämättä huonon itsetunnon omaavana, mutta itseäni vähättelevänä) pidän sitä aivan luonnollisena että olen ruma tai että vaatteeni ovat järkyttäviä. Eli siis juuri siellä päässä asteikkoa, missä kaikki näyttää mahdollisimman huonolta, ainakin jos se liittyy minuun itseeni. Pessimisti viimeisen päälle..

      Niin, ja tämä vaaka -ystäväni. Kun kyselin häneltä kysymyksiä jotka saivat hänet itsekin miettimään asioita joita hän ei ollut ennen edes nähnytkään, hänen naamansa oli kuin pyörän keksineellä. Hän kertoi että hän näkee maailman kauniina, kun hän katsoo peiliin hän yrittää sanoa itselleen miten kaunis on ja saa vakuutettuakin itsensä siitä. Kun hänelle sitten sanotaan jokin loukkaus, hän ikään kuin tippuu kuvitelmistaan ja yrittää totta kai muuttaa tämän rumentavan asian.

      Nauroimme sille miten erilailla näemme maailman, emmekä ehkä ikinä täysin ymmärtäisi toisiamme. Sanoin hänelle että jos ikinä sanon jotenkin pahasti, tavalla joka loukkaa häntä, niin se vain johtuu siitä etten osaa täysin samaistua häneen, voin yrittää ymmärtää.

      En täysin halua mitään merkkiä mollata, mutta huomaan läheisissäni niitä horoskooppien piirteitä. Mieheni on vaaka. Viimeisen päälle. Enkä tule hänen kanssaan hyvinkään toimeen, meitä ei juurikaan yhdistä mikään emmekä naura samoille asioille. Silti olemme tässä, mutten tiedä miten kauaa. Yritän horoskooppien kautta ymmärtää hänen käyttäytymistään, ja jopa ymmärrän, mutten pysty hyväksymään. Kun hän ihailee esim. naisten kauneudesta, minulle se on melkein pettämistä. (tai ainakin se sattuu). Mutta vaa'alle se on arki päiväinen asia, ja hänen mielestään hänelle on oikeus ihailla Luojan luomaa.

      Yrittäkää ymmärtää, edes vähän. Hermot ovat koetuksella vaa'an kanssa, enkä sano että maltilla heidän käytöstään sietäminen palkitsisi, mutta eivät ne horoskoopit ketään mihinkään lopulta sido! Enkä minäkään koskaan päättänyt kauriiksi syntyä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 184
      1981
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1888
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1578
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      143
      1458
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1194
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1153
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1119
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1118
    Aihe