Ohoi TI-miehet!
Mikähän mahtaa olla vikana kun (VR6 -95)?
(1.)Moottori käy tasaisesti normaalikierrosalueella, mutta kun kierrokset nousevat yli 3500:n niin alkaa moottori täristämään.
(2.)Tasaiselta kaasulta vapaalle höllätessä kierrokset tipahtavat hetkeksi alle 500:n, tuntuu että kone melkein sammuu.
Voisiko olla tulpat tai johdot syynä moiseen?
VR6 moottori täristää, Miksi?
3
991
Vastaukset
- vajaalla käy ehkä.
Muuten oireet kuulostaisivat siltä että kone käy vajailla mutta kyllä moottorin merkkivalon pitäisi syttyä ja vastaavan vikakoodin löytyä huollossa. V6 kone ei ihan yhden sylinterin pimenemisen takia vielä pahasti täristä eikä pudota tyhjäkäyntiä noin alas joten siellä voi pari kolme sylinteriä saada huonoa kipinää tai polttoaineseosta.
Noin vanhassa voivat tietty tulpanjohdotkin olla valmiit mutta autosähköhuollossa osaavat kyllä tehdä diagnoosin jos vika ei esiinny satunnaisesti vaan koko ajan. Itse ei kannata kokeeksi ruveta vaihtamaan muuta kuin tulpat jotka kannattaa joka tapauksessa uusia käytettyyn. Vika kun voi olla monessakin muussakin paikassa, vaikka ruiskun polttoainepumpussa tai vastaavassa.- vaihdoin
just vr6 ongelma pesän pois:D siinä ei mitään vikavaloja kyllä ole. Tsekkaappa tulpanjohdot läpi ettei lyö läpi. Ne on aika kalliit ja kannattaa ostaa alkuperäiset jos niissä vika.
- Pera Ru
Veikkaisin, että voi olla sylintereiden paineissa vikaa. Tulpanjohdot kannattaa uusia,koska jos ne ovat taipuneet tai kuluneet, niin sähköimpulssi ei tule niin tehokkaasti ja tulpan kipinä ei sytytä polttoaine seosta kunnolla ja oikeaan aikaan. V6 koneessa voi olla 3 tai 4 sylinteriä huono paineisia. Tai vika voi olla myös kondensaattorissa tai muissa sähköjohdoissa. Voi olla, että yksi sylinteri ei saa optimaalista painetta kun kierrokset nousevat noin korkeelle, sitten kun laitat vapaalle, niin yhden sylinterin paineet katoavat kokonaan ja toisissa sylintereissä voi olla,että jossain kohti kiertoa paineet ovat väärät, kun ei ole vetoa, verrattuna veto tilanteeseen jossa kierrokset ovat aika korkealla,kun pitää vetää. V-moottoreissa noi on herkkiä kun kampiakselit ottavat kierroksia vähän erilailla kun rivimoottorissa. Suosittelisin sähköosien tarkastusta ja varsinkin tulpanjohdon tarkastusta, voi olla myös, että joutuu vaihtamaan koko tulpan, jos siitä on mennyt keskielektrodi joka käsittelee sähköimpulssin ja siirtää sen tulpan kärkielektrodiin, joka antaa kipinän.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1482483
- 1801718
- 921588
- 691543
Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k6925- 80924
- 68871
- 59835
- 61808
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes167784