VR6 moottori täristää, Miksi?

Esko

Ohoi TI-miehet!

Mikähän mahtaa olla vikana kun (VR6 -95)?
(1.)Moottori käy tasaisesti normaalikierrosalueella, mutta kun kierrokset nousevat yli 3500:n niin alkaa moottori täristämään.
(2.)Tasaiselta kaasulta vapaalle höllätessä kierrokset tipahtavat hetkeksi alle 500:n, tuntuu että kone melkein sammuu.

Voisiko olla tulpat tai johdot syynä moiseen?

3

991

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vajaalla käy ehkä.

      Muuten oireet kuulostaisivat siltä että kone käy vajailla mutta kyllä moottorin merkkivalon pitäisi syttyä ja vastaavan vikakoodin löytyä huollossa. V6 kone ei ihan yhden sylinterin pimenemisen takia vielä pahasti täristä eikä pudota tyhjäkäyntiä noin alas joten siellä voi pari kolme sylinteriä saada huonoa kipinää tai polttoaineseosta.

      Noin vanhassa voivat tietty tulpanjohdotkin olla valmiit mutta autosähköhuollossa osaavat kyllä tehdä diagnoosin jos vika ei esiinny satunnaisesti vaan koko ajan. Itse ei kannata kokeeksi ruveta vaihtamaan muuta kuin tulpat jotka kannattaa joka tapauksessa uusia käytettyyn. Vika kun voi olla monessakin muussakin paikassa, vaikka ruiskun polttoainepumpussa tai vastaavassa.

      • vaihdoin

        just vr6 ongelma pesän pois:D siinä ei mitään vikavaloja kyllä ole. Tsekkaappa tulpanjohdot läpi ettei lyö läpi. Ne on aika kalliit ja kannattaa ostaa alkuperäiset jos niissä vika.


    • Pera Ru

      Veikkaisin, että voi olla sylintereiden paineissa vikaa. Tulpanjohdot kannattaa uusia,koska jos ne ovat taipuneet tai kuluneet, niin sähköimpulssi ei tule niin tehokkaasti ja tulpan kipinä ei sytytä polttoaine seosta kunnolla ja oikeaan aikaan. V6 koneessa voi olla 3 tai 4 sylinteriä huono paineisia. Tai vika voi olla myös kondensaattorissa tai muissa sähköjohdoissa. Voi olla, että yksi sylinteri ei saa optimaalista painetta kun kierrokset nousevat noin korkeelle, sitten kun laitat vapaalle, niin yhden sylinterin paineet katoavat kokonaan ja toisissa sylintereissä voi olla,että jossain kohti kiertoa paineet ovat väärät, kun ei ole vetoa, verrattuna veto tilanteeseen jossa kierrokset ovat aika korkealla,kun pitää vetää. V-moottoreissa noi on herkkiä kun kampiakselit ottavat kierroksia vähän erilailla kun rivimoottorissa. Suosittelisin sähköosien tarkastusta ja varsinkin tulpanjohdon tarkastusta, voi olla myös, että joutuu vaihtamaan koko tulpan, jos siitä on mennyt keskielektrodi joka käsittelee sähköimpulssin ja siirtää sen tulpan kärkielektrodiin, joka antaa kipinän.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

      Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      148
      2483
    2. Miksi mies kääntyy poispäin

      Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      180
      1718
    3. Kysy jotain kaivatultasi

      Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      92
      1588
    4. Kerro kaivatustasi.

      1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      69
      1543
    5. Kesä, kesä!

      Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      6
      925
    6. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

      Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      80
      924
    7. Minkälaisesta seksistä

      haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      68
      871
    8. Tarkkanäköisyys

      Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      59
      835
    9. Milloin viimeksi

      Tunsit perhosia vatsassa? 🦋🦋
      Ikävä
      61
      808
    10. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

      Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      167
      784
    Aihe