hei Kotleetti

OOOO??

Oletko sinä huomannut että sinua tuijotellaan, osoitellaan sormelal, kikatellaan selkäsi takana tai luodaan paheksuvia katseita? Onko paheksuttu jos menet vatsasi kanssa uimarannalle, onko kaverit kieltäytyneet lähtemästä mukaan?

14

617

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tottahan toki ihmiset tuijottavat. Eivät tosin sormella yleensä osoittele, mutta kommentit toki kuulen useimmiten. Minua ne vain huvittavat. Lapsien kommentit vanhempiensa seurassa saavat vanhemmat yleensä muka hyvin kuuroiksi ja siten varmasti myös hyvin vaivautuneiksi.
      Eipä rannalla ole paheksuttu ja menen siitäkin huomimatta vaikka loisivatkin paheksuvia katseita. Yhtälailla käyn uimahallissakin vaikka kommentteja kuulen.
      Kaverit eivät pahemmin välitä olla rannalla ja eivätkä myöskään välitä käydä uimahallissakaan, joten en ole pyytänyt heitä varta vasten mukaan.

• ????

Jos sulla olis lapsia jotka ihmettelis jotakin lihavaa ihmistä niin mitä sanosit tai tekisit? Toi setä/täti on on syöny paljon ruokaa, vai kuinka?

• niin,

entäs jos sun kaverit ei kehtaa lähteä sun kanssa rannalle tai uimahalliin?

• se jolle vastasit
        niin, kirjoitti:

Mutta eivät he sitten mitään kavereita ole jos antavat ihmisen painon vaikuttaa.

Minulla on paljon vanhempi aviomies, hän on sairastunut ja kulkee miltei kaksinkerroin.
        On syötettävä ja juotettava.
        Ei ole tullut koskaan mieleen että pitäisi hävetä, vaikka itse olen terve ja elinvoimainen.
        Jokaisesen kannattaisi hävetä vain omasta puolestaan.
        Minä en ottaisi ystäväkseni noin huonolla itsetunnolla varustettua henkilöä.

• se mutta
        se jolle vastasit kirjoitti:

Mutta eivät he sitten mitään kavereita ole jos antavat ihmisen painon vaikuttaa.

Minulla on paljon vanhempi aviomies, hän on sairastunut ja kulkee miltei kaksinkerroin.
        Ei ole tullut koskaan mieleen että pitäisi hävetä, vaikka itse olen terve ja elinvoimainen.

Kaveri on vaan kaveri ja ystävä on ystävä. Mun mielestä niillä on pikkasen eroa.
        Ja muuten, jos menisin jonkunverran pulskistuneen likkakaverin kanssa rannalle ja sillä olis kokouimapuku niin kyllä menisinkin. Mutta jos se tunkis lösähtäneen kroppansa pieniin bikineisin niin en kyllä olis samaa seuruetta.

• ????????????????
        se jolle vastasit kirjoitti:

Hölmöhän sellainen olisikin, joka häpeäisi toisen sairautta. Mielestäni kuitenkin lihavuus(jos se on tosi valtavaa)on vähän eri juttu. Verrattavissa alkoholismiin tms.

• ???? kirjoitti:

Jos sulla olis lapsia jotka ihmettelis jotakin lihavaa ihmistä niin mitä sanosit tai tekisit? Toi setä/täti on on syöny paljon ruokaa, vai kuinka?

Yrittäisin ennaltaehkäistä jo aiemmin, että vastaavaa tilannetta ei syntyisi. Lähinnä siten, että ketään ei arvostella oli sitten lihava, laiha, pitkä, lyhyt jne.
        Lapsethan toimivat ja ilmaisevat itseään hyvin spontaanisti ja heillä on tarve kertoa vanhemmilleen havaintonsa. Hyvin usein kommentti tulee hämmästyksen takia eikä niinkään nimittelyn tarpeesta. Jossain vaiheessa lapsuutta se arvostelu muuttuu harkituksi ja silloin se on yleensä perua kotokasvatuksesta eli vanhemmilta opittua tai sitten kavereilta tai televisiosta opittua.
        Lapsuudessa tuli yhdellä vierailulla nimiteltyä toista lasta (ei ollut edes aihetta nimitellä) ja vanhemmat kyllä pitivät huolen siitä, että se jäi myös siihen kertaan.

• niin, kirjoitti:

Heitä ei yksinkertaisesti kiinnosta uiminen ei nykyään eikä aiemminkaan. Ei hallissa eikä rannalla. Voihan sekin nykyään olla mahdollista, että eivät kehtaisi lähteä mukaan mikäli heitä yleensä edes kiinnostaisi uiminen.

Toki työkaverit ovat lähteneet uimaan ja pyytäneet myös mukaan.

• on paljon

Vähän asian vierestä mutta oletko ajatellut paljonko vatsasi painaa? Esim jos sinun muu kroppasi on vaikka 120 kiloa ja vatsa 100 kiloa? Kuvista päätellen se "läski" on enimmäkseen vatsaasi kertynyt. Onko vaikea löytää vaatteita jonne tuo vatsa mahtuu? Luulisi nimittäin että niin suurissa vaatteissa hartiat roikkuu liian alhaalla kun et ilmeisesti sentään ladonovi ole. Mutta mahtavan itsetunto sinulla kyllä on kun et vähästä suutu tai loukkaannu.

• Hinnimar
        kotleetti kirjoitti:

Yrittäisin ennaltaehkäistä jo aiemmin, että vastaavaa tilannetta ei syntyisi. Lähinnä siten, että ketään ei arvostella oli sitten lihava, laiha, pitkä, lyhyt jne.
        Lapsethan toimivat ja ilmaisevat itseään hyvin spontaanisti ja heillä on tarve kertoa vanhemmilleen havaintonsa. Hyvin usein kommentti tulee hämmästyksen takia eikä niinkään nimittelyn tarpeesta. Jossain vaiheessa lapsuutta se arvostelu muuttuu harkituksi ja silloin se on yleensä perua kotokasvatuksesta eli vanhemmilta opittua tai sitten kavereilta tai televisiosta opittua.
        Lapsuudessa tuli yhdellä vierailulla nimiteltyä toista lasta (ei ollut edes aihetta nimitellä) ja vanhemmat kyllä pitivät huolen siitä, että se jäi myös siihen kertaan.

Ilmeisesti sinun vanhempasi (ja mahdolliset sisaruksesi) hyväksyvät sinut juuri sen kokoisena kuin olet vai oletko havainnut jonkunlaista häpeilyä? ("olis yhdet sukujuhlat mutta ei sinun tarvi tulla")
        Tuli vaan mieleen kun tänään yksissä ylioppilasjuhlissa esiteltiin suvun jälkikasvua: älykäs, komea jne.

• Hinnimar kirjoitti:

Ilmeisesti sinun vanhempasi (ja mahdolliset sisaruksesi) hyväksyvät sinut juuri sen kokoisena kuin olet vai oletko havainnut jonkunlaista häpeilyä? ("olis yhdet sukujuhlat mutta ei sinun tarvi tulla")
        Tuli vaan mieleen kun tänään yksissä ylioppilasjuhlissa esiteltiin suvun jälkikasvua: älykäs, komea jne.

Ei ole häpeilyä ollut, sillä kaikkiin mahdollisiin juhliin on toki kutsuttu. Joskus tosin on ollut omia menoja sovittuna samalle päivälle aikoja sitten, että on joutunut jättämään pirskeet sitten väliin. Tosin juhlista kyllä puuttuu paljon "painoarvoa", jos en ole mukana :)
        Onneksi olkoon ammattiin valmistuneille sekä lisäksi myös onnittelut ylioppilaille yleissivistävien opintojen suorittamisen johdosta ja tsemppiä jatko-opintoihin työelämää varten.

• on paljon kirjoitti:

Vähän asian vierestä mutta oletko ajatellut paljonko vatsasi painaa? Esim jos sinun muu kroppasi on vaikka 120 kiloa ja vatsa 100 kiloa? Kuvista päätellen se "läski" on enimmäkseen vatsaasi kertynyt. Onko vaikea löytää vaatteita jonne tuo vatsa mahtuu? Luulisi nimittäin että niin suurissa vaatteissa hartiat roikkuu liian alhaalla kun et ilmeisesti sentään ladonovi ole. Mutta mahtavan itsetunto sinulla kyllä on kun et vähästä suutu tai loukkaannu.

Sanotaanko vaikka, että vatsa painaa riittävästi :) Hankalaahan noita kropan osia on tosiaan punnita enkä ole tullut sitä aiemmin miettineeksi.
        Vaatteita on löytynyt ja 8XL on vaatetuksen koko. Puvun takkia vaan ei meinaa suoraan kaupasta löytää, mutta muun vaatetuksen ihan hyvin.
        Joku on maininnut aikoinaan ladonovistakin, mutta nykyisessä koossa hartioiden koko on jäänyt pienempään rooliin. Ne paitojen hartiat istuvat minulla onneksi hartioiden kohdalla, eikä kyynärpäissä. :)

• Hinnimari
        kotleetti kirjoitti:

Ei ole häpeilyä ollut, sillä kaikkiin mahdollisiin juhliin on toki kutsuttu. Joskus tosin on ollut omia menoja sovittuna samalle päivälle aikoja sitten, että on joutunut jättämään pirskeet sitten väliin. Tosin juhlista kyllä puuttuu paljon "painoarvoa", jos en ole mukana :)
        Onneksi olkoon ammattiin valmistuneille sekä lisäksi myös onnittelut ylioppilaille yleissivistävien opintojen suorittamisen johdosta ja tsemppiä jatko-opintoihin työelämää varten.

Ilmeisesti sulla on ihanat vanhemmat ja ihana suku. Ja sulla itselläsi ihana huumorintaju ja hieno suomen kieli.
        Ei sattunut menneelle viikonlopulle juhlia?

• Hinnimari kirjoitti:

Ilmeisesti sulla on ihanat vanhemmat ja ihana suku. Ja sulla itselläsi ihana huumorintaju ja hieno suomen kieli.
        Ei sattunut menneelle viikonlopulle juhlia?

Kiitosta kiitosta.
        Hyvin tullaan juttuun ja toimeen koko suvun kanssa. Sukujuhliin, synttäreille, häihin ym pirskeisiin on aina mukava osallistua.
        Viikonlopulle ei tällä kertaa sattunut juhlia, mutta niitä on sitten luvassa myöhemmin kesällä. Aiemmin keväällä oli jo yhdet ikimuistoiset pyöreiden vuosien synttärit :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      100
      4919
    2. Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen

"Y­lei­ses­sä tie­dos­sa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki
      Maailman menoa
      173
      4861
    3. Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä

Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?
      Puolanka
      90
      4360
    4. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      117
      2710
    5. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      137
      2688
    6. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      44
      2227
    7. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      32
      2134
    8. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      226
      1900
    9. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      12
      1811
    10. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      90
      1806
    Aihe