Miten saa tuon kaukosäätimellä tapahtuvan ikkunoiden avauksen pois toiminnasta?
On erittäin ärsyttävä ominaisuus. Jos avain on taskussa ja sattuu painumaan ovien avausnappi pohjaan niin ikkunat aukeavat. Ovet menevät 30 sec. päästä kiinni mutta ikkunat jäävät alas. Koska kaukosäätimen kantomatka on lähes 100m niin ei välttämättä ole edes lähelläkään autoa kun ikkunat aukeavat. Tuo avaimen kantamakin on kyllä aivan liian pitkä. Edellisessä autossani oli 10-15m ja se ei ollut yhtään liian lyhyt.
Kaivokselan autotalossa sanoivat, että joutuu joitakin johtoja irroittelemaan/kytkemään. Ja ilmaiseksihan sitä ei tietysti tehdä. Toimenpide maksaa 38 euroa.
Pystyykö ja miten tekemään tuota itse?
Ikkunan avaus
15
3245
Vastaukset
- yksinkertaisin
Ota kaukosäätimestä patterit pois ja availe avaimella ovet. Pysyy lukkopesäkin kunnossa kun käytetään aktiivisesti.
Itsellä muuten käynyt sama homma joskus. Vähän aikaa piti ihmetellä kun tulin autolle, ja ikkunat reuhotti selällään, ennenkuin tajusin mistä on kysymys... Onneksi ei satanut eikä ollut sattunut pitkäkyntisiä kohdalle. Harkitsin silloin itse tuota patterin pois ottoa, kun ei niin suuri vaiva ole sillä avaimellakaan keskuslukitusta lukita ja aukaista.Mutta ei vaan tullut otettua, tarkemapana tosin tulee oltua.
Yksi mikä on tässä kaukosäätöisessä hommassa kanssa, että silloin tällöin alkaa vaivaamaan, että tulikohan ne ovet napsautettua lukkoon siitä autolta lähdettäessä. Avaimella kun laittaa, niin paremmin jää mieleen, että laitoinhan minä..- Indian Girl
on laittaa siitä kuskinpuolen ovesta se ikkunoidenavaamisenestonnappi alas. Ei aukea sen jälkeen vaikka painaisi kaukosäätimen nappia koko ajan.
- tieto.
Indian Girl kirjoitti:
on laittaa siitä kuskinpuolen ovesta se ikkunoidenavaamisenestonnappi alas. Ei aukea sen jälkeen vaikka painaisi kaukosäätimen nappia koko ajan.
Tällaisia vinkkejä täällä juuri kaivataan :)
- pelaa
Indian Girl kirjoitti:
Oletko käytännössä kokeillut, vai onko pelkkää teoriaa? Siivoilin sisältä juuri Mazda kutosta, vm-07 ja samalla kokeilin. Ei muuten toiminut. Samalla tavalla aukenivat ikkunat kuin ilman lukitusta.
- vika
pelaa kirjoitti:
Oletko käytännössä kokeillut, vai onko pelkkää teoriaa? Siivoilin sisältä juuri Mazda kutosta, vm-07 ja samalla kokeilin. Ei muuten toiminut. Samalla tavalla aukenivat ikkunat kuin ilman lukitusta.
Kävin kokeilemassa omassa autossani. EI TOIMI. Ikkunat avautuvat oli nappula sitten ylhäällä tai alhaalla.
Olisikin ollut liian helppo ratkaisu :( - Indian Girl
vika kirjoitti:
Kävin kokeilemassa omassa autossani. EI TOIMI. Ikkunat avautuvat oli nappula sitten ylhäällä tai alhaalla.
Olisikin ollut liian helppo ratkaisu :(no kyllä tuon testasin (Mazda 6 wagon 07 75year ed.) ja itsellä ainakin toimi. Ei ikkunat aukeile enään turhaan, vaikka pitää kaukosäätimen nappia pohjassa. Kaipa tuo on SW versiosta kiinni.
- ei auttanut
Indian Girl kirjoitti:
no kyllä tuon testasin (Mazda 6 wagon 07 75year ed.) ja itsellä ainakin toimi. Ei ikkunat aukeile enään turhaan, vaikka pitää kaukosäätimen nappia pohjassa. Kaipa tuo on SW versiosta kiinni.
Hetken jo kerkesin aatella, että hyvät keksinnöt on yksinkertaisia...mutta -05 faceliftattu kutonen, 2.0 sedan, ei auta. Vaikka laittaa napin alas, ja sisänamiskoista ei ikkunat liikahdakkaan, niin kaukosäätimellä laskee ja nousee. Harmi. Olisko sitten noihin ihan uusiin tehneet erilaiset kytkennät, jos lie palautetta maailmalta tullut tehtaalle...
- vika edelleen
ei auttanut kirjoitti:
Hetken jo kerkesin aatella, että hyvät keksinnöt on yksinkertaisia...mutta -05 faceliftattu kutonen, 2.0 sedan, ei auta. Vaikka laittaa napin alas, ja sisänamiskoista ei ikkunat liikahdakkaan, niin kaukosäätimellä laskee ja nousee. Harmi. Olisko sitten noihin ihan uusiin tehneet erilaiset kytkennät, jos lie palautetta maailmalta tullut tehtaalle...
Minulla on Mazda 6 wagon 07 75year ed. diesel. Auton sain pääsiäiseksi. Minulla ei tuo nappi vaikuta kaukosäätimeen mitenkään. Sisällä ei napit toimi mutta kaukosäätimellä ikkunat kyllä liikkuvat. Olisihan tuo hienoa jos ratkaisu olisikin ollut noin yksinkertainen.
Maahantuojalla sanoivat että 38 euroon tekevät kytkennän sellaiseksi, että kaukosäätimestä eivät ikkunat toimi. Omituista että nykyautoon ei moista muutosta voi tietokoneella tehdä. - Indian Girl
vika edelleen kirjoitti:
Minulla on Mazda 6 wagon 07 75year ed. diesel. Auton sain pääsiäiseksi. Minulla ei tuo nappi vaikuta kaukosäätimeen mitenkään. Sisällä ei napit toimi mutta kaukosäätimellä ikkunat kyllä liikkuvat. Olisihan tuo hienoa jos ratkaisu olisikin ollut noin yksinkertainen.
Maahantuojalla sanoivat että 38 euroon tekevät kytkennän sellaiseksi, että kaukosäätimestä eivät ikkunat toimi. Omituista että nykyautoon ei moista muutosta voi tietokoneella tehdä.eipä se sittenkään tuolla napin painalluksella lopettanut akkunoiden aukaisemista. Testailin uudelleen ja kun tarpeeksi pitkään painaa kaukosäädintä niin ikkunat aukeaa. No tuo olisi kyllä ollut looginen paikka kytkeä kyseinen toiminto pois päältä. Anyway, olin väärässä.
- ominaisuus
Sitä nappia saa kyllä aika perhanasti painaa ennen kuin ikkunat aukeavat. Ihmettelen, miksi jotkut pitävät ominaisuutta ongelmana. Liekö kaukosäätimessa vikaa?
- Kaappikello
Samaa mieltä. Itselläni on vuoden päivät Mazdan avain pyörinyt taskussa, eikä ikkunat ole avautuneet itsestään vielä kertaakaan. No ehkä minulla on tilavammat taskut.
- mutta mahdollista
Kaappikello kirjoitti:
Samaa mieltä. Itselläni on vuoden päivät Mazdan avain pyörinyt taskussa, eikä ikkunat ole avautuneet itsestään vielä kertaakaan. No ehkä minulla on tilavammat taskut.
Mutta sitten kerran kun se sattuu, niin eipä riemusta kiljuta. Jos vielä sattuu satamaan tai pitkäkyntisiä liikkeelle...
Itselle kävi niin, että menin hammaslääkärille, ja jätin auton vajaan sadan metrin päähän isolle parkkipaikalle. Vastaanotolla tyhjensin takin taskusta lompakon, kännykän ja avaimet mukaan, kun takin jätin odotusaulaan. Nuo roippeet oli sitten operaation ajan housun taskuissa. Kun sitten saapastelin autolle, oli ikkunat selällään ja ovien lukot auki. Siinä hammaslääkärin tuolissa istuessa oli jotenkin nappula painunut, että näin oli käynyt. Onneksi ei ollut satanut eikä autostakaan mitään hävinnyt. Kai ne rosvotkin vähän aikaa katsoo, että mikä ansa tuo on, kun on ikkunat selällään.
Niin, ja vielä semmoinen huomio, että vaikka edellisessä 2002 mallin kuutosessa ei tuota ikkunan avausta kaukosäätimestä ollutkaan, niin siinä oli painettava nappulaa paljon kovemmin ovia avatakseenkin, kuin tässä nykyisessä facelift- mallin avaimessa, tämä on oikeastaan aika herkkä...No, nyt kun sen tietää, niin sitä ainakin yritää varoa, ettei toistuisi.
Mutta se, ettei jollekin vielä ole sattunut, ei ole tae siitä, etteikö voisi sattua. Ja tuossa kuutosen ohjaimessa on vielä aika pirun pitkä kantomatka. - juttua
mutta mahdollista kirjoitti:
Mutta sitten kerran kun se sattuu, niin eipä riemusta kiljuta. Jos vielä sattuu satamaan tai pitkäkyntisiä liikkeelle...
Itselle kävi niin, että menin hammaslääkärille, ja jätin auton vajaan sadan metrin päähän isolle parkkipaikalle. Vastaanotolla tyhjensin takin taskusta lompakon, kännykän ja avaimet mukaan, kun takin jätin odotusaulaan. Nuo roippeet oli sitten operaation ajan housun taskuissa. Kun sitten saapastelin autolle, oli ikkunat selällään ja ovien lukot auki. Siinä hammaslääkärin tuolissa istuessa oli jotenkin nappula painunut, että näin oli käynyt. Onneksi ei ollut satanut eikä autostakaan mitään hävinnyt. Kai ne rosvotkin vähän aikaa katsoo, että mikä ansa tuo on, kun on ikkunat selällään.
Niin, ja vielä semmoinen huomio, että vaikka edellisessä 2002 mallin kuutosessa ei tuota ikkunan avausta kaukosäätimestä ollutkaan, niin siinä oli painettava nappulaa paljon kovemmin ovia avatakseenkin, kuin tässä nykyisessä facelift- mallin avaimessa, tämä on oikeastaan aika herkkä...No, nyt kun sen tietää, niin sitä ainakin yritää varoa, ettei toistuisi.
Mutta se, ettei jollekin vielä ole sattunut, ei ole tae siitä, etteikö voisi sattua. Ja tuossa kuutosen ohjaimessa on vielä aika pirun pitkä kantomatka.Sanoit, että myös lukot oli auki? Mutta nehän sulkeutuvat itsestään aika nopeasti, jos ovea ei ole avattu. No, tietty...jokuhan on tietty voinu avata oven, ja tutkia auton.
No, jos minun autolle kerrankin tapahtuisi noin, niin käyttäisin sen kyllä sitten huollossa piuhankatkaisussa. - ollutkin
juttua kirjoitti:
Sanoit, että myös lukot oli auki? Mutta nehän sulkeutuvat itsestään aika nopeasti, jos ovea ei ole avattu. No, tietty...jokuhan on tietty voinu avata oven, ja tutkia auton.
No, jos minun autolle kerrankin tapahtuisi noin, niin käyttäisin sen kyllä sitten huollossa piuhankatkaisussa.No noitten lukkojen osalta en mene satavarmaksi sanomaan miten oli, tapahtui -05 syksyllä auton ollessa jotakuinkin uusi, ja olin aika hämmentynyt kun tulin autolle ja huomasin pienen matkan päästä, että ikkunat reuhottaa selällään. Meni vähän aikaa, ennen kuin tajusin, mitä on tapahtunut, eli osasin yhdistää tuohon säätimeen... Ensin sitä pyöri ja ihmetteli, onko mitä hävinnyt ja mikä on homman nimi. Joten voi olla, että olivat lukossakin, ikkunat jóka tapauksessa oli auki ja silloin ei enää paljon lohduta vaikka olisi ovet lukossakin.
- kävi
mutta mahdollista kirjoitti:
Mutta se, ettei jollekin vielä ole sattunut, ei ole tae siitä, etteikö voisi sattua. Ja tuossa kuutosen ohjaimessa on vielä aika pirun pitkä kantomatka.Minulla on uusi Mazda6. Olin pääsiäisenä mökillä. Tulin autolta ja istuin tuvanpöydän ääreen kahville. Auton avaimet olivat farkkujen taskussa. Hetken kuluttua huomasin, että auton ikkunat aukesivat. Onneksi huomasin tapahtuman koska ulkona satoi melko kovaa todella märkää räntää. Ei olisi tarvinnut montaa minuttia olla ikkunoiden auki kun olisi ollut auto sisältä läpimärkä. Tämän tapahtuman jälkeen päätin että moisesta toiminnasta on päästävä eroon.
Kaukosäätimen nappula on aika herkkä ja painolevy on kovaa muovia. Painaa nappia mistä kohdasta tahansa niin signaali lähtee. Molemmat auton mukana tulleet avaimet ovat yhtä herkkiä.
Jos tuo kantomatka olisi lyhyempi (10-15m) niin ongelmaahan ei olisi. Koska kantomatka on n.100m niin voi olla niin kaukana (vaikka hammaslääkärissä) ettei huomaa ovien aukenemista.
Kuinka toden näköistä sitten on että ovet avautuisivat vahingossa? Mahdollista se on koska minulle on niin jo kerran käynyt. Haluan kuitenkin tuon riskin poistaa. Koskaan ei tiedä sataako silloin vettä vai lunta ja huomaako joku "ei toivottu henkilö" että ovet on auki.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu4533876Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3181662- 1161486
En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n891454Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991388Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n591346- 501266
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi931204- 441059
Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa331047