Tietääkö kukaan mistä löytäis whisteria nimisen köynnöksen?Näin messuilla,mutta silloin jäin miettimään,enkä ottanut ja nyt harmittaa.Kukinnot on lilan väriset ja pitkät roikkuvat.Jos olette katsoneet sarjaa täydelliset naiset,niin siinä on mun mielestä kyseistä kasvia.Jos joku tunnistaa,ja tietää mistä löytyy olisin kiitollinen.
Köynnös hukassa
4
795
Vastaukset
- ellit
Tarkoitat varmaan Wisteria sinensis, sinisade ? ne eivät menesty ulkona..no ehkä eteläsuomessa, en tiedä tai jos vie talevksi kellariin. Sitä en tiedä mistä saa, kysele puutarhoilta.
- kasvitieteellisessä
puutarhassa on komea visteria ulos istutettuna, luultavasti ainakin 10 vuoden ikäinen, se on niin pitkäksi kasvanut luikertelmaan, eli ehkä etelässä pärjää ?
Olen nähnyt keltaisena kukkivaa puuna, sinistä vain köynnöksen tapaisena, joka on suhteellisen nopeakasvuinen.
Onkohan ne sama puu ? Ainakin kukat samanlaiset, vaikka eriväriset. Köynnöstä on kai sekä liilaa, että vaal. sinistä. - ellit
kasvitieteellisessä kirjoitti:
puutarhassa on komea visteria ulos istutettuna, luultavasti ainakin 10 vuoden ikäinen, se on niin pitkäksi kasvanut luikertelmaan, eli ehkä etelässä pärjää ?
Olen nähnyt keltaisena kukkivaa puuna, sinistä vain köynnöksen tapaisena, joka on suhteellisen nopeakasvuinen.
Onkohan ne sama puu ? Ainakin kukat samanlaiset, vaikka eriväriset. Köynnöstä on kai sekä liilaa, että vaal. sinistä.Varmaan tarkoitat tuota kultasadetta,se on komea kun kukkii, keltaiset pitkät roikkuliinit valuvat alas puusta.Sanotaan ettei se menesty muuta kuin I-II vyöhykkeellä, mutta meillä se on III-vyöh.pärjännyt hyvin yli 30 vuotta ja kukkinutkin.Kunhan vain muistaa suojata sitä pienenä pupujusseilta,se on niiden herkkua ;)
http://www.yhteishyva.fi/puutarhamaailma/valintaopas/kasvikortit/pensas/fi_FI/kultasade/
- elina
Lahden Plantagenista ostin eilen Wisterian. Siinä on violetit roikkuvat kukat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va1673447- 152096
Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?2231490Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J701241- 441211
- 371121
Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va381063Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke1361031- 47994
Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.39974