Tietääkö kukaan mistä löytäis whisteria nimisen köynnöksen?Näin messuilla,mutta silloin jäin miettimään,enkä ottanut ja nyt harmittaa.Kukinnot on lilan väriset ja pitkät roikkuvat.Jos olette katsoneet sarjaa täydelliset naiset,niin siinä on mun mielestä kyseistä kasvia.Jos joku tunnistaa,ja tietää mistä löytyy olisin kiitollinen.
Köynnös hukassa
4
851
Vastaukset
- ellit
Tarkoitat varmaan Wisteria sinensis, sinisade ? ne eivät menesty ulkona..no ehkä eteläsuomessa, en tiedä tai jos vie talevksi kellariin. Sitä en tiedä mistä saa, kysele puutarhoilta.
- kasvitieteellisessä
puutarhassa on komea visteria ulos istutettuna, luultavasti ainakin 10 vuoden ikäinen, se on niin pitkäksi kasvanut luikertelmaan, eli ehkä etelässä pärjää ?
Olen nähnyt keltaisena kukkivaa puuna, sinistä vain köynnöksen tapaisena, joka on suhteellisen nopeakasvuinen.
Onkohan ne sama puu ? Ainakin kukat samanlaiset, vaikka eriväriset. Köynnöstä on kai sekä liilaa, että vaal. sinistä. - ellit
kasvitieteellisessä kirjoitti:
puutarhassa on komea visteria ulos istutettuna, luultavasti ainakin 10 vuoden ikäinen, se on niin pitkäksi kasvanut luikertelmaan, eli ehkä etelässä pärjää ?
Olen nähnyt keltaisena kukkivaa puuna, sinistä vain köynnöksen tapaisena, joka on suhteellisen nopeakasvuinen.
Onkohan ne sama puu ? Ainakin kukat samanlaiset, vaikka eriväriset. Köynnöstä on kai sekä liilaa, että vaal. sinistä.Varmaan tarkoitat tuota kultasadetta,se on komea kun kukkii, keltaiset pitkät roikkuliinit valuvat alas puusta.Sanotaan ettei se menesty muuta kuin I-II vyöhykkeellä, mutta meillä se on III-vyöh.pärjännyt hyvin yli 30 vuotta ja kukkinutkin.Kunhan vain muistaa suojata sitä pienenä pupujusseilta,se on niiden herkkua ;)
http://www.yhteishyva.fi/puutarhamaailma/valintaopas/kasvikortit/pensas/fi_FI/kultasade/
- elina
Lahden Plantagenista ostin eilen Wisterian. Siinä on violetit roikkuvat kukat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita
Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko2743477Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.1271848Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is2921591- 761459
- 771426
Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2001140Odotettu tulos Taivalvaaran hiihtokeskuksen osalta
"MCS Finland Oy on ilmoittanut Taivalkosken kunnalle 30.4.2026, että se irtisanoo Taivalkosken kunnan ja MCS Finland Oy:531136- 631011
- 22987
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois61950