Minä en käsitä, mikä kateudessa nyt on niin hävettävää. Tottakai sitä kadehtii, jos toinen on kauniimpi ja nappaa juuri sen kaverin nenän edestä josta itse tykkäisi. Tottakai sitä on kateellinen naapurille, jolla on parempi palkka ja jolla on hienompi talo. jne. jne. Sehän on ihan itsestään selvää, että kateus on olemassa ja nostaa päätään aina silloin tällöin. Se joka väittää, ettei koskaan kadehdi on taas valehtelija eikä tunnusta tosiasioita ihmiselämässä. Se nyt tietenkin on surkeaa elämää, jos jotenkin jumittuu kateuteensa eikä saa mitään omassa elämässä aikaiseksi. Toisaalta se aikaansaaminen voi olla pelkkää laiskuuttakin.
Tiedättekö muuten,että ihmiset kadehtivat jopa sitäkin, että olet laiska ja sinulla menee silti hyvin ellei suorastaan erinomaisesti.
Kateus kuuluu
4
712
Vastaukset
- Hyöty
Pahuuden levittäminen ei hyödytä ketään, eikä tee ketään onnelliseksi.
- on..
pahasta silloin kun se häiritsee omaa elämää tai toisten. Ihan niinkuin kaikki muutkin tunteet, liioittelu ei ole hyväksi koskaan, pitää löytää balanssi.
- huomattu on
Ei kateudessa olekaan varsinaisesti mitään hävettävää, mutta on turha mennä väittämään, että kaikki ihmiset olisivat yhtä kateellisia, koska siinä on todellakin suuria eroja.
Liiallinen kateus kuuluu luokkaan sairaus. Jos kateus ihan jatkuvasti nostaa päätään ja olet valmis tuhoamaan toisen onnen, on se täysin erilaista kun vertaa sitä ns. pikku kadehtijaan, joka joskus miettii mielessään, että "voi, että kun tuolla on nyt tuota".
Toiset ihmiset ihan oikeasti harvoin kadehtivat ja pääsevät siitä nopeasti ohi, kun toiset muuttuvat liskon vihreiksi ja suorastaan saatanallisiksi tuntemansa kateuden takia. - tämä maa täynnä
Kateudesta puhuminen on jotenkin näemmä tabu. Ihmiset kieltävät sen, mutta toimivat toisaalta päivittäin sen hyväksi käytännössä - miksi sitä sanottaisiin - kaksinaismoralismiksi.
Työpaikoilla nämä niin iloiset ihmiset, jotka toki eivät koskaan kadehdi (pois se heistä), yrittävät kaikin tavoin eliminoida kilpailijat pois tieltään mikä milläkin keinoin, yleensä hyvin näkymättömästi ja mikä on pohjimmiltaan syy - kateus tietenkin. Muussakin elämässä ihmiset käyttävät näitä hiljaisia keinojaan saadakseen raivatuksi pois tieltään lahjakkaita ihmisiä pelkästä kateudestaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005368702Aamuseuraa/rehevää naista
uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo5371824h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?102241Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1701277Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja17946Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.40794Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57762Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?72754- 46735
En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.36657