Kateus kuuluu

ihmiselämään

Minä en käsitä, mikä kateudessa nyt on niin hävettävää. Tottakai sitä kadehtii, jos toinen on kauniimpi ja nappaa juuri sen kaverin nenän edestä josta itse tykkäisi. Tottakai sitä on kateellinen naapurille, jolla on parempi palkka ja jolla on hienompi talo. jne. jne. Sehän on ihan itsestään selvää, että kateus on olemassa ja nostaa päätään aina silloin tällöin. Se joka väittää, ettei koskaan kadehdi on taas valehtelija eikä tunnusta tosiasioita ihmiselämässä. Se nyt tietenkin on surkeaa elämää, jos jotenkin jumittuu kateuteensa eikä saa mitään omassa elämässä aikaiseksi. Toisaalta se aikaansaaminen voi olla pelkkää laiskuuttakin.
Tiedättekö muuten,että ihmiset kadehtivat jopa sitäkin, että olet laiska ja sinulla menee silti hyvin ellei suorastaan erinomaisesti.

4

822

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hyöty

Pahuuden levittäminen ei hyödytä ketään, eikä tee ketään onnelliseksi.

• on..

pahasta silloin kun se häiritsee omaa elämää tai toisten. Ihan niinkuin kaikki muutkin tunteet, liioittelu ei ole hyväksi koskaan, pitää löytää balanssi.

• huomattu on

Ei kateudessa olekaan varsinaisesti mitään hävettävää, mutta on turha mennä väittämään, että kaikki ihmiset olisivat yhtä kateellisia, koska siinä on todellakin suuria eroja.

Liiallinen kateus kuuluu luokkaan sairaus. Jos kateus ihan jatkuvasti nostaa päätään ja olet valmis tuhoamaan toisen onnen, on se täysin erilaista kun vertaa sitä ns. pikku kadehtijaan, joka joskus miettii mielessään, että "voi, että kun tuolla on nyt tuota".

Toiset ihmiset ihan oikeasti harvoin kadehtivat ja pääsevät siitä nopeasti ohi, kun toiset muuttuvat liskon vihreiksi ja suorastaan saatanallisiksi tuntemansa kateuden takia.

• tämä maa täynnä

Kateudesta puhuminen on jotenkin näemmä tabu. Ihmiset kieltävät sen, mutta toimivat toisaalta päivittäin sen hyväksi käytännössä - miksi sitä sanottaisiin - kaksinaismoralismiksi.
      Työpaikoilla nämä niin iloiset ihmiset, jotka toki eivät koskaan kadehdi (pois se heistä), yrittävät kaikin tavoin eliminoida kilpailijat pois tieltään mikä milläkin keinoin, yleensä hyvin näkymättömästi ja mikä on pohjimmiltaan syy - kateus tietenkin. Muussakin elämässä ihmiset käyttävät näitä hiljaisia keinojaan saadakseen raivatuksi pois tieltään lahjakkaita ihmisiä pelkästä kateudestaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      122
      5115
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      30
      3658
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2460
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      50
      1578
    5. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      41
      1560
    6. Jätä minut rauhaan

En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv
      Ikävä
      24
      1504
    7. Minulla ei ole ketään muita

Enkä halua ketään muita kuin sinut.
      Ikävä
      23
      1391
    8. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      14
      1292
    9. On varmaan turn off

Mutta olen tosi kokematon.
      Ikävä
      27
      1198
    10. Olen oikeasti aika mukava

Vaikka itse sanonkin. Tunnemyrsky sekoitti mieltä silloin ja annoin aika kahjon kuvan itsestäni.
      Ikävä
      22
      1117
    Aihe