Kateus kuuluu

ihmiselämään

Minä en käsitä, mikä kateudessa nyt on niin hävettävää. Tottakai sitä kadehtii, jos toinen on kauniimpi ja nappaa juuri sen kaverin nenän edestä josta itse tykkäisi. Tottakai sitä on kateellinen naapurille, jolla on parempi palkka ja jolla on hienompi talo. jne. jne. Sehän on ihan itsestään selvää, että kateus on olemassa ja nostaa päätään aina silloin tällöin. Se joka väittää, ettei koskaan kadehdi on taas valehtelija eikä tunnusta tosiasioita ihmiselämässä. Se nyt tietenkin on surkeaa elämää, jos jotenkin jumittuu kateuteensa eikä saa mitään omassa elämässä aikaiseksi. Toisaalta se aikaansaaminen voi olla pelkkää laiskuuttakin.
Tiedättekö muuten,että ihmiset kadehtivat jopa sitäkin, että olet laiska ja sinulla menee silti hyvin ellei suorastaan erinomaisesti.

4

779

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hyöty

Pahuuden levittäminen ei hyödytä ketään, eikä tee ketään onnelliseksi.

• on..

pahasta silloin kun se häiritsee omaa elämää tai toisten. Ihan niinkuin kaikki muutkin tunteet, liioittelu ei ole hyväksi koskaan, pitää löytää balanssi.

• huomattu on

Ei kateudessa olekaan varsinaisesti mitään hävettävää, mutta on turha mennä väittämään, että kaikki ihmiset olisivat yhtä kateellisia, koska siinä on todellakin suuria eroja.

Liiallinen kateus kuuluu luokkaan sairaus. Jos kateus ihan jatkuvasti nostaa päätään ja olet valmis tuhoamaan toisen onnen, on se täysin erilaista kun vertaa sitä ns. pikku kadehtijaan, joka joskus miettii mielessään, että "voi, että kun tuolla on nyt tuota".

Toiset ihmiset ihan oikeasti harvoin kadehtivat ja pääsevät siitä nopeasti ohi, kun toiset muuttuvat liskon vihreiksi ja suorastaan saatanallisiksi tuntemansa kateuden takia.

• tämä maa täynnä

Kateudesta puhuminen on jotenkin näemmä tabu. Ihmiset kieltävät sen, mutta toimivat toisaalta päivittäin sen hyväksi käytännössä - miksi sitä sanottaisiin - kaksinaismoralismiksi.
      Työpaikoilla nämä niin iloiset ihmiset, jotka toki eivät koskaan kadehdi (pois se heistä), yrittävät kaikin tavoin eliminoida kilpailijat pois tieltään mikä milläkin keinoin, yleensä hyvin näkymättömästi ja mikä on pohjimmiltaan syy - kateus tietenkin. Muussakin elämässä ihmiset käyttävät näitä hiljaisia keinojaan saadakseen raivatuksi pois tieltään lahjakkaita ihmisiä pelkästä kateudestaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      398
      2110
    2. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      12
      1949
    3. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      250
      1405
    4. Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?

En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.
      Ikävä
      82
      1049
    5. Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?

Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel
      Tv-sarjat
      56
      965
    6. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      402
      938
    7. Rakennetaanko yhdessä?

Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä
      Ikävä
      39
      818
    8. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      56
      779
    9. Mies haluaisin sinun kanssa

Rakkauslapsen. Hänestä tulisi tosi söpö ja fiksu.
      Ikävä
      75
      760
    10. Hyvää yötä mies

Nuku hyvin. Viikonloppuna on tulossa hellettä, se on mukavaa. Juhannuskin kohta. Mun tekis mieli huolehtia susta. Semmo
      Tunteet
      70
      734
    Aihe