Mitä kissani tarkoittaa?

=D=D=D

Usein kun alan jutella kissalleni hellästi, sen reaktio on, että se heti haukottelee oikein leveästi. Olen huomannut, että tämä haukottelu on jollain tavalla yhteydessä siihen, kun alan yhtäkkiä juttelemaan kissalle. Muilla tällaista tai jotain muuta? Mitähän kissani tarkoittaa tuolla haukottelulla?

Toinen juttu on, että kissani alkaa siristellä silmiään, kun juttelen sille.

9

2640

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • maumaumau

Kai se voi olla joku ilme sun kissallas jolla se kuuntelee sua tms. Minun tyttäreni kerran sanoi, että minun täytyis aina matkia kissan ilmeitä, kun kissa haukottelee tai siristää silmiä yms.kai se on jotenkin liitettävissä pentu-emo kommunikointiin...tiedä häntä.

• juttusi ovat

kissasi mielestä tylsiä ;) ei vaan, tuo kuullostaa tosi hauskalta, mutta kyllä siihen tietysti on jokin selitys, tekeekö sitä samaa kun toiset juttelevat kissalle, tuo silmien siristely on meilläkin tuttua...

• kissasi

rentoutuu entisestään, kun jutustelet sille.

kissat puhuu silmillään. eli kun se siristelee, se puhuu sinulle höpöjä :)

• =D =D =D

Heti luettuani vastauksesi "kissat puhuu silmillään. eli kun se siristelee, se puhuu sinulle höpöjä :)" menin kissani luokse ja sanoin "Kissukka, puhu minulle höpöjä." Kissani siristi silmänsä välittömästi. Hetken päästä sanoin noin uudelleen ja kissani alkoi taas siristellä silmiään! =D Oikeassa olet siis, kissani puhuu minulle höpöjä jopa kun pyydän! =D=D=D Tästä lähtien pyydän kissaani aina puhumaan minulle höpöjä! =)

• jatkan vielä
        =D =D =D kirjoitti:

Heti luettuani vastauksesi "kissat puhuu silmillään. eli kun se siristelee, se puhuu sinulle höpöjä :)" menin kissani luokse ja sanoin "Kissukka, puhu minulle höpöjä." Kissani siristi silmänsä välittömästi. Hetken päästä sanoin noin uudelleen ja kissani alkoi taas siristellä silmiään! =D Oikeassa olet siis, kissani puhuu minulle höpöjä jopa kun pyydän! =D=D=D Tästä lähtien pyydän kissaani aina puhumaan minulle höpöjä! =)

voit itsekin kertoa kisullesi höpöjä siristelemällä omia silmiäsi. katso, alkaako kissa keskusteluun ilman, että sanot sille mitään ääneen. yleensä meillä ainakin.

jos haluat olla kissallesi mieliksi, älä tuijota sitä suoraan silmiin. käännä joko katseesi pois tai siristelet tai räpsyttelet hitaasti.

tuijotus suoraan kissan silmiin on vähän hyökkäävä asia. seuraa joskus, kun kaksi kissaa kohtaa, ne voi aikansa tuijotella, mutta lopulta toinen aina kääntää katseensa pois, siis kaveruksetkin. toki kotikissat ovat oppineet siihen, että tuijotellaan, eli enemmän kissan mukavuustekijä, kuin vaarallista :)

• Kissa...
        jatkan vielä kirjoitti:

voit itsekin kertoa kisullesi höpöjä siristelemällä omia silmiäsi. katso, alkaako kissa keskusteluun ilman, että sanot sille mitään ääneen. yleensä meillä ainakin.

jos haluat olla kissallesi mieliksi, älä tuijota sitä suoraan silmiin. käännä joko katseesi pois tai siristelet tai räpsyttelet hitaasti.

tuijotus suoraan kissan silmiin on vähän hyökkäävä asia. seuraa joskus, kun kaksi kissaa kohtaa, ne voi aikansa tuijotella, mutta lopulta toinen aina kääntää katseensa pois, siis kaveruksetkin. toki kotikissat ovat oppineet siihen, että tuijotellaan, eli enemmän kissan mukavuustekijä, kuin vaarallista :)

...tuijotus suoraan kissan silmiin on vähän hyökkäävä asia...

Minä leikin sisäkissan kanssa tuijotusleikkiä. Minä esim. tuijotan kissaa sohvan selustan takaa, kissa tuijottaa maasta toiselta puolelta sohvaa. Sitä voi jatkua loputtomiin, kunnes kissa vetkuttaa takapuoltaan ja hyppää kohti. Kyllä kissa sen ilmiselvästi leikiksi ymmärtää ja aivan ilmeisesti siitä pitää.

• meilläkin
        Kissa... kirjoitti:

Minä leikin sisäkissan kanssa tuijotusleikkiä. Minä esim. tuijotan kissaa sohvan selustan takaa, kissa tuijottaa maasta toiselta puolelta sohvaa. Sitä voi jatkua loputtomiin, kunnes kissa vetkuttaa takapuoltaan ja hyppää kohti. Kyllä kissa sen ilmiselvästi leikiksi ymmärtää ja aivan ilmeisesti siitä pitää.

toisen kissan kanssa leikitään aivan samoin!
        leikkihän on nimeltään hyökkäys leikki.. niin kuin sanoin, että kyllä se lemmikki yleensä oppii..

• tarkempaa
        Kissa... kirjoitti:

selvitystä

http://www.kissamaailma.net/kissamaailma/tietoa_kissoista/psykologia_ja_kayttaytyminen/ruumiinkieli.htm

• Mäymäymäy

Tuo siristely ainakin tarkoittaa turvallisuuden tunnetta/luottoa sinuun!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen jotenkin

Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      219
      5983
    2. Minun rakkaani.

Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      26
      3764
    3. Koska näet seuraavan kerran

Kaivattusi? Onko päivä tiedossa vai sattumasta kiinni?
      Ikävä
      82
      2607
    4. Ootko nainen jotenkin

itseäs täynnä? Mars laihduttamaan. 🫵🏽 K
      Ikävä
      39
      2131
    5. Hyvästi.....

En vain enää jaksa.....
      Ikävä
      33
      1912
    6. Hyvää yötä

Mm❤️
      Ikävä
      45
      1878
    7. Ongelma Ibizalla

Mistä saada triatleetin jalkaan mahtuva kenkä häitä varten?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      107
      1775
    8. Eelle

Huomenta,ajattelen sua..
      Ikävä
      21
      1656
    9. Hauskaa nimipäivää rakkaalle!

On kova ikävä. Rakastan sua ikuisesti ❤️🤗😘
      Ikävä
      27
      1502
    10. Tappajamanne kiinni

Herätys koko Mikkeli! Nyt tietoa kehiin, että saadaan tämä tappaja kiinni!
      Mikkeli
      33
      1488
    Aihe