Usein kun alan jutella kissalleni hellästi, sen reaktio on, että se heti haukottelee oikein leveästi. Olen huomannut, että tämä haukottelu on jollain tavalla yhteydessä siihen, kun alan yhtäkkiä juttelemaan kissalle. Muilla tällaista tai jotain muuta? Mitähän kissani tarkoittaa tuolla haukottelulla?
Toinen juttu on, että kissani alkaa siristellä silmiään, kun juttelen sille.
Mitä kissani tarkoittaa?
9
2640
Vastaukset
- maumaumau
Kai se voi olla joku ilme sun kissallas jolla se kuuntelee sua tms. Minun tyttäreni kerran sanoi, että minun täytyis aina matkia kissan ilmeitä, kun kissa haukottelee tai siristää silmiä yms.kai se on jotenkin liitettävissä pentu-emo kommunikointiin...tiedä häntä.
- juttusi ovat
kissasi mielestä tylsiä ;) ei vaan, tuo kuullostaa tosi hauskalta, mutta kyllä siihen tietysti on jokin selitys, tekeekö sitä samaa kun toiset juttelevat kissalle, tuo silmien siristely on meilläkin tuttua...
- kissasi
rentoutuu entisestään, kun jutustelet sille.
kissat puhuu silmillään. eli kun se siristelee, se puhuu sinulle höpöjä :)- =D =D =D
Heti luettuani vastauksesi "kissat puhuu silmillään. eli kun se siristelee, se puhuu sinulle höpöjä :)" menin kissani luokse ja sanoin "Kissukka, puhu minulle höpöjä." Kissani siristi silmänsä välittömästi. Hetken päästä sanoin noin uudelleen ja kissani alkoi taas siristellä silmiään! =D Oikeassa olet siis, kissani puhuu minulle höpöjä jopa kun pyydän! =D=D=D Tästä lähtien pyydän kissaani aina puhumaan minulle höpöjä! =)
- jatkan vielä
=D =D =D kirjoitti:
Heti luettuani vastauksesi "kissat puhuu silmillään. eli kun se siristelee, se puhuu sinulle höpöjä :)" menin kissani luokse ja sanoin "Kissukka, puhu minulle höpöjä." Kissani siristi silmänsä välittömästi. Hetken päästä sanoin noin uudelleen ja kissani alkoi taas siristellä silmiään! =D Oikeassa olet siis, kissani puhuu minulle höpöjä jopa kun pyydän! =D=D=D Tästä lähtien pyydän kissaani aina puhumaan minulle höpöjä! =)
voit itsekin kertoa kisullesi höpöjä siristelemällä omia silmiäsi. katso, alkaako kissa keskusteluun ilman, että sanot sille mitään ääneen. yleensä meillä ainakin.
jos haluat olla kissallesi mieliksi, älä tuijota sitä suoraan silmiin. käännä joko katseesi pois tai siristelet tai räpsyttelet hitaasti.
tuijotus suoraan kissan silmiin on vähän hyökkäävä asia. seuraa joskus, kun kaksi kissaa kohtaa, ne voi aikansa tuijotella, mutta lopulta toinen aina kääntää katseensa pois, siis kaveruksetkin. toki kotikissat ovat oppineet siihen, että tuijotellaan, eli enemmän kissan mukavuustekijä, kuin vaarallista :) - Kissa...
jatkan vielä kirjoitti:
voit itsekin kertoa kisullesi höpöjä siristelemällä omia silmiäsi. katso, alkaako kissa keskusteluun ilman, että sanot sille mitään ääneen. yleensä meillä ainakin.
jos haluat olla kissallesi mieliksi, älä tuijota sitä suoraan silmiin. käännä joko katseesi pois tai siristelet tai räpsyttelet hitaasti.
tuijotus suoraan kissan silmiin on vähän hyökkäävä asia. seuraa joskus, kun kaksi kissaa kohtaa, ne voi aikansa tuijotella, mutta lopulta toinen aina kääntää katseensa pois, siis kaveruksetkin. toki kotikissat ovat oppineet siihen, että tuijotellaan, eli enemmän kissan mukavuustekijä, kuin vaarallista :)...tuijotus suoraan kissan silmiin on vähän hyökkäävä asia...
Minä leikin sisäkissan kanssa tuijotusleikkiä. Minä esim. tuijotan kissaa sohvan selustan takaa, kissa tuijottaa maasta toiselta puolelta sohvaa. Sitä voi jatkua loputtomiin, kunnes kissa vetkuttaa takapuoltaan ja hyppää kohti. Kyllä kissa sen ilmiselvästi leikiksi ymmärtää ja aivan ilmeisesti siitä pitää. - meilläkin
Kissa... kirjoitti:
...tuijotus suoraan kissan silmiin on vähän hyökkäävä asia...
Minä leikin sisäkissan kanssa tuijotusleikkiä. Minä esim. tuijotan kissaa sohvan selustan takaa, kissa tuijottaa maasta toiselta puolelta sohvaa. Sitä voi jatkua loputtomiin, kunnes kissa vetkuttaa takapuoltaan ja hyppää kohti. Kyllä kissa sen ilmiselvästi leikiksi ymmärtää ja aivan ilmeisesti siitä pitää.toisen kissan kanssa leikitään aivan samoin!
leikkihän on nimeltään hyökkäys leikki.. niin kuin sanoin, että kyllä se lemmikki yleensä oppii.. - tarkempaa
Kissa... kirjoitti:
...tuijotus suoraan kissan silmiin on vähän hyökkäävä asia...
Minä leikin sisäkissan kanssa tuijotusleikkiä. Minä esim. tuijotan kissaa sohvan selustan takaa, kissa tuijottaa maasta toiselta puolelta sohvaa. Sitä voi jatkua loputtomiin, kunnes kissa vetkuttaa takapuoltaan ja hyppää kohti. Kyllä kissa sen ilmiselvästi leikiksi ymmärtää ja aivan ilmeisesti siitä pitää.
- Mäymäymäy
Tuo siristely ainakin tarkoittaa turvallisuuden tunnetta/luottoa sinuun!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2195983
Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m263764- 822607
- 392131
- 331912
- 451878
- 1071775
- 211656
- 271502
Tappajamanne kiinni
Herätys koko Mikkeli! Nyt tietoa kehiin, että saadaan tämä tappaja kiinni!331488