Onko kellään kokemusta PET kuvauksesta? Hodgkinin taudin jälkitarkastuksessa otettiin ko kuva, ja siinä näkyi jotain epäselvää. Olisi pitänyt odottaa 3 kk seuraavaan kontrolliin, että tietäisi, mitä se epäselvä on. Onneksi sitten vaihtoehdoksi löytyi koepalan otto epävarmasta imusolmukkeesta. Alustava lääkärin arvio oli, että poistettu imusolmukse oli terve. Viimeksi koepalan oton jälkeen kerrottiin jo seuraavana päivänä, että Hodgkin oli löydetty. Nyt on kuitenkin odoteltava vielä kaksi viikkoa lopullisia tuloksia. Siis kysymys kuuluu: voiko se PET kuva vaan näyttää väärin? Vai onko se vaan lääkärin lohdutusta, että voihan olla ettei se ole uusiutunutta syöpää, vaan joku muu virhe kuvassa. PS. pidän nyt keskustelua tällä kliinisellä puolella, vaikka tekisi mieli kiljua huutomerkeillä: olenihan paniikissa. Luen kyllä todella mielelläni teidän kuulumisia. Ihanaa, että on positiivisiakin asioita.
PET kuvaus
7
7228
Vastaukset
- LPolku
ei kerro "häikän" laatua, biopsia on ainoa keino varmistaa mistä on kysymys. Kuva ei näytä väärin, mutta se epäselvä voi olla mitä tahansa, vaikka tulehdusta, tukosta tai muuta ihan viatonta ärtymää.
PET-kuvauksessa en ole ikinä käynyt, mutta TT-kuvauksessa näkyi maksassa jotain jota epäiltiin etäpesäkkeeksi. Sitten tehtiin vielä magneettikuvaus, jossa paljastui että kyseessä oli vain joku verisuonihässäkkä. Joten tuo paniikki on kyllä tuttua....- VOI...
totta tosiaan näyttää väärin;minulle tehtiin kaksi PET kuvausta viikon sisäällä kumpikaan EI näyttänyt mitään.TT kuvauksessa näkyi selvä löydös maksasta josta sitten otettiin vielä neulanäyte.
- Jenni-74
Oletko,siis käynyt kaikki hoidot jotka alussa kaavailtiin,niin läpi?Kysyn ,koska itselläni on myös tuo hodgkin ja olen vasta käynyt kahdessa tiputuksessa ja muistaaksenin lääkärini puhui silloin,kun ensimmäisen kerran tapasimme jostain kuvista hoidon puoli välissä,tosin olin vielä silloin shokki vaiheessa koko jutusta.Siispä en ole aivan varma,tapaan nyt tän viikon perjantaina lääkärini uudestaan ja uskoisin et tällä kertaa tajuankin jo jotain mitä siellä puhutaan.Rankaa tää on ollut,onneksi ei ole ollut pahoinvoitia koko ajan,niin on edes välillä ihmismäinen olo.Multa leikatiin kainalosta pala ja se kesti sen kaksiviikkoa,kun patologi sitten sai vastauksen aikaiseksi,itse mietin mahtaako kyseessä olla joku labra juttu,jonka valmistuminen kestää sen kaksiviikkoa.Voimia sulle ja toivotaan,että kyseessä on jotain muuta vaarattomampaa.
- Täälläkin
Siis tämä epäselvä juttu näkyi jälkitarkastuksessa. Sama PET kuva otettiin hoitojen puolivälissä ja siinä oli vaan jotain arpikudokseksi tulkittua. Nyt sitten ihmetellään, onko Hodgkin uusinut, kun näkyi jotain epäselvää.
Mutta olen varma siitä, että ekalla kerralla oli Hodgkin jo varma alle kahdessa viikossa koepalan otosta.Kahden viikon päästä tuli sitten se vastaus kotiin. - Jenni-74
Täälläkin kirjoitti:
Siis tämä epäselvä juttu näkyi jälkitarkastuksessa. Sama PET kuva otettiin hoitojen puolivälissä ja siinä oli vaan jotain arpikudokseksi tulkittua. Nyt sitten ihmetellään, onko Hodgkin uusinut, kun näkyi jotain epäselvää.
Mutta olen varma siitä, että ekalla kerralla oli Hodgkin jo varma alle kahdessa viikossa koepalan otosta.Kahden viikon päästä tuli sitten se vastaus kotiin.Ok,kiitos on tää julmaa kun on ikänsä yrittänyt hoitaa hommat itse ja nyt oletkin sit tyhjänpäällä,kun ei oikein mistään ymmärrä saati tiedä.Voihan sitä itse-opiskella taudista vaikka mitä,mutta toinen juttu onkin sitten se ,että ymmärtääkö sitä oikeasti.Kyllä pahinta on kuitenkin epätietoisuus.Voimia ja Tsemppiä.
- isa
Täälläkin kirjoitti:
Mutta olen varma siitä, että ekalla kerralla oli Hodgkin jo varma alle kahdessa viikossa koepalan otosta.Kahden viikon päästä tuli sitten se vastaus kotiin.myös gammakameralla. Maksassa epäily, joka ei kuitenkaan PET- kuvauksessa selvinnyt, siksi kuvaus gammakameralla. Ei ollut mitään, maksa puhdas! Tosi hyvä juttu! Mutta edelleen lääkärit ihmettelevät, kun maksa-arvot taas nousseet.
- arvot
isa kirjoitti:
myös gammakameralla. Maksassa epäily, joka ei kuitenkaan PET- kuvauksessa selvinnyt, siksi kuvaus gammakameralla. Ei ollut mitään, maksa puhdas! Tosi hyvä juttu! Mutta edelleen lääkärit ihmettelevät, kun maksa-arvot taas nousseet.
nousee myös ylipainosta,rasvaisesta ruuasta,alkoholista.Itselläni metastaassi maksassa ja arvot TÄYSIN viitearvoissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va1192705Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J701121Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?2151109- 401025
- 5958
Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va38951- 36916
- 47904
Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke123873Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.36827