Luomien tarkastus

J.K.

Minulla on paljon luomia, niin paljon, että en itsekään osaa sanoa onko joku luomi muuttunut vai ollut aina sellainen. Näin kesän ja auringon tullen haluaisin tarkastuttaa luomeni jollakin ammattilaisella. Missä sen voi tehdä? Tehdäänkö jossain pääkaupunkiseudulla maksuttomia tarkastuksia? Paljonko sellainen suunnilleen maksaa yksityisellä puolella? Tehdäänkö terveyskeskuksessa? Kiitos avusta.

3

1036

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • LPolku

että voit mennä ihan terveyskeskuslääkäriin näyttätytymään. Ei sinne mitään vakavuustodistusta tarvita - oma huoli riittää. Saman tien saat sitten lähetteen poistoon, jos vähänkin aihetta ilmenee.

• Tietääkö kukaan

En tiedä, onko näillä palstoilla oikein vastata kysymykseen toisella kysymyksellä, mutta teen sen nyt kuitenkin kun on aihe on luomista.

Onko tämä normaalia vai pitäisikö olla huolissaan? Minulla ei ole ollut luomia, mutta viimevuosina niitä on ruvennut ilmestymään. Ensin ilmestyy sellainen pienen pieni piste tai nuppineulan pään kokoinen punertava piste, ihan kuin ihonalainen verenpurkauma, joka sitten muuttuu ruskeaksi luomeksi, joka on ja pysyy. Liittyyköhän tämä jotenkin vanhenemiseen, kun joskus olen nähnyt iäkkäillä ihmisillä tällaisia pieniä piskuja yhtä paljon kuin esim pisamia nuorilla. Vai onko kysymys ihosyövästä? Olen vähän yli viisikymppinen. Näiden piskujen lukumäärää en osaa sanoa. Niitä vaan näyttää ilmestyvän lisää. Toistaiseksi niistä ei kuitenkaan ole ollut kosmeettista haittaa tai muitakaan oireita. Olisko kellään kokemusta?

Sorry, jos kommenttini ja kysymykseni poikkesi ihan aiheesta.

• muumiaiti

oli noin 15.vuotta sitten ylähuulessa sellainen pieni violetin värinen patti. Alkuun se ei häirinnyt minua,mutta kun se kasvoi isommaksi,menin näyttämään terveyskeskus lääkärille. Minut lähetettiin Helsinkiin( huono muisti,ehkä seoli girurginen sairaala,ainakin oli keskustassa) tutkimuksiin. Toisella käynnillä tämä patti poistettiin,myöhemmin sain tuloksen että oli vaaraton verenpurkauma. Senkin jälkeen minulle on tullut huuliin pieniä violetin värisiätäpliä,näitä on muutaman kerran poistettu laserilla,kun ne on herkästi alkaneet vuotaa verta. Myös käsissäni on näitä pieniä täpliä.Ne vain kasvaa aina uudelleen,tällä hetkellä ne eivät häiritse,ovat niin pieniä.Sytostaatti hoitojen aikana ne jotenkin punoitti enemmän.Tällä on joku lääketieteellinen nimi,enpä sitäkään muista,pitäsi etsiä ne paperit esiin.Pääasia,että on vaaraton,mutta välillä kiusallinen tietenkin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      64
      5602
    2. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      20
      4217
    3. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      17
      2906
    4. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      153
      2181
    5. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      1916
    6. Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä

Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut
      Perussuomalaiset
      126
      1749
    7. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      95
      1377
    8. Kerro jotakin kaivatustasi.

Vaikka synkimmät salaisuudet jos tiedät. :) m
      Ikävä
      68
      1154
    9. Harmi, se on

Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty
      Tunteet
      17
      1126
    10. Maailma pysähtyy aina kun sut nään

Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o
      Ikävä
      77
      978
    Aihe