yrttien kasvatus ruokakaupan "viheryrteistä"

suoraanko multaan vaì?

Jos kasvattaa yrttejä ruokakaupan yrttiruukuista, pitääkö ne ensin leikata vai laittaa sellaisenaan maahan ja käyttää pikku hiljaa,että kasvu pääsee vauhtiin.

7

7130

Vastaukset 7

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Helmituuli

Ruohosipulia olen kasvattanut onnistuneesti kaupan ruukuista. Käytin ensin sipulinvarret ruokiin ja sen jälkeen poistin sen muovisen pikkuruukun ja laitoin kasvimaalle. Jälleen tänä keväänä samat sipulit kasvavat kauniisti.

Tilli ei onnistu, koska se on sellainen, että kasvattaa vaan sen yhden varren, kun sen katkaisee, se ei enää jatka kasvua. Siksi tilliä voi laittaa koko kesän siemenistä joko maahan tai ikkunalle ruukkuun.

Persilja ainakin onnistuu kasvattaa ruohosipulin tavalla kaupan ruukuista.

• kaupan yrteistä

vai onko se ns. kertakäyttöinen, ettei kasva uutta versoa?

• Skäri

Suoraan isompaan, hyvämultaiseen ruukkuun tai maahan vaan. :)

• Karhu-äiti

ja hyvin näyttää kasvavan

• lamppu40

kun ostat kaupan yrttiruukkuja,muista katsoa että juurakko on suhtkoht vaalea,se on sillon viellä kehityskelpoinen kotona.

• rotissööri

minä kasvatan kaupunkiasunnon parvekkeella kukkalaatikossa yrttejä ja retiisejä suoraan siemenistä. Onnistuvat paremmin kuin kaupan pikkuruukuista. Aina kun on menekkiä, niin lisään samaan kohtaan pussista jokusia siemeniä ja niin on koko kesä tuoreita yrttejä tarjolla. Viime kesänä kasvatin myös tomaatteja siten, että viilsin multasäkin auki ja siihen istutin tomaatintaimia, jotka olin ensin kananmunan pakkauslaatikossa kasvattanut myös siemenistä.

Vanha kiinalainen viisaus kertoo: Jos haluat olla onnellinen yhden päivän, juo itsesi humalaan, jos taas koko elämän, ryhdy puutarhuriksi.

• Puutarhanoviisi

tuo vanha kiinalainen viisaus.
        Harmi vain että syksy on taas ovella, täytyykin tässä pikkuhiljaa valmistautua pelkästään huonekasvien hoitoon.
        Mutta keväällä, voi sitä huumaa, siemenien ja taimien kanssa hääräily! Minulla on kaikki ikkunalaudat täynnä itämässä olevia siemeniä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluatko että unohdan sinut kokonaan

Siihen suuntaan ollaan menossa, nyt jo. Ja ehkä parempi näin, niin ei kulu energiaa hukkaan mahdottomuuteen. Ja vaikka j
      Ikävä
      78
      1150
    2. Millä nimellä

kutsut kaivattuasi omassa mielessäsi?
      Ikävä
      42
      814
    3. Pisa-tulokset.....

Tuoreen tutkimuksen mukaan suomalaisten osaaminen on edelleen OECD-maiden keskitasoa parempaa. Kantaväestön oppilaiden
      Maailman menoa
      234
      694
    4. Haapaveden upea kurvikuningatar

No nyt on kyllä mahtava uutinen että Haapaveden rohkea ja toimelias nainen ja yrittäjä on päässyt finaaliin kurvikuninga
      Haapavesi
      52
      614
    5. Meinasi nainen mennä pasmat sekaisin

Rupesin vapisemaan, kun huomasin sinut. Mutta sain sentään juuri ja juuri koottua itseni, etten ihan häpäissyt itseäni.
      Ikävä
      35
      561
    6. Sinulle viestiä

Me sitten oikeasti tutustutaan ensin!!
      Ikävä
      45
      538
    7. Uskaltaisitko ihana nuorempi nainen lähettää

WhatsApp -viestiä, jos sulla on mun numero. Olisin ihan haltioitunut... Tykkään ja kaipaan ❤️❤️
      Ikävä
      76
      526
    8. Tiedät että on

Tunteita yhä ja edelleen. Ehkä molemmin puolin.
      Ikävä
      23
      488
    9. Jos ajattelit että

Annan anteeksi niin en anna.
      Ikävä
      25
      464
    10. Kumpi teki aloitteen silloin joskus?

😊
      Ikävä
      32
      434
    Aihe