meteorologiaa sivuaineena?

kyselijä-

Voiko helsingin yliopistossa opiskella sivuaineena meteorologiaa? Jos sitä ei voi niin fysiikkaa kuitenkin varmaan voi? Jos opiskelee esimerkiksi maantietoa samassa yliopistossa. En ole löytänyt näitä tietoja helsingin yliopiston sivuilta joten parempi tieto olisi tervetullutta.

4

1432

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .,.,.,.,.,.

Olisin kiinnostunut samasta asiasta. Onko meteorologia vain fysikkaa? Kaikki sääilmiöt kiinnostavat, mutta matematiikka puoli on vähän heikompi. Tosin sitäkin voi petrata, jos motivaatiot on kohdallaan.

T: Myös maantiedon pääsykokeen tuloksia odotteleva

• Nimetön

Itseäni kiinnostaa kans meteorologia kovasti, missä kaikkialla Suomessa sitä voi opiskella?? Kertokaa jotka tietää, ois tärkee tieto. :) voiko Turussa? onko meteorologia aina sivuaine, sivuaine nimenomaan fysiikassa? olen kai aika pihalla näistä vielä, joten selvennystä olisi enemmän kun kiva saada. :/ kai ne sitten syksyllä opiskelun alkaessa viimeistään knnolla selkiää, ainakin toivottavasti.

• ................

Helsingissä ainakin voi, ja sitä voi opiskella pääaineena mutta käsittääkseni silloin fysiikka on pakollinen sivuaine. En tosin ole varma tuosta. Selaamalla yliopiston sivuja (erityisesti opinto-opasta) löytyy varmasti paljon tietoa :)

• salmo salar

Itse opiskelen fyssan laitoksella HY:ssa ja pääaine on nimenomaan meteorologia, joten jotain osaan siitä sanoa.

Meteorologian lukeminen vaatii aika vahvan fysiikan ja matikan tietämyksen. Oikeastaan ensimmäisen vuosi yliopistolla opiskellaan pelkkää fysiikkaa ja matikkaa ja vasta sitten aletaan lukea meteorologiaa. Eli jos haluaa saada meteorologian perusopinnot kasaan, niin myös fysiikan ja matikan perusopinnot olisi syytä suorittaa. Pakollista tämä ei tietystikään ole, mutta erittäin suositeltavaa. Meteorologiasta on kyllä olemassa myös johdantokurssi, joka on aika mukava ja joka ei vaadi esitietoja, mutta jos haluaa meteorologiasta virallisen sivuaineen, niin tuo yksi kurssi ei tietystikään siihen riitä.

Meteorologiaa voi opiskella vain Helsingin yliopistossa. Pääaineen siitä saa hakemalla opiskelupaikkaa fyssan laitokselta ja valitsemalla sisäänpäästyään(helppoa) pääaineeksi meteorologian. Sivuaineena meteorologiaa(kuten myös fyssaa) voi lukea varmaan kuka vaan, mutta nuo esitietovaatimukset kannattaa pitää mielessä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      85
      4568
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      86
      4416
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      43
      3759
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      3493
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      2977
    6. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2764
    7. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      21
      2701
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      39
      2093
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      158
      1758
    10. Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?

Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli
      Maailman menoa
      106
      1307
    Aihe