miten muut..

pölvästi...

isojen partisukkojen omistajat saatte pysyy kasvit kiinni pohjassa?rupee pikkuhiljaa menee hermot kun osa kasveista on joka yön jälkeen pinnalla kellumassa..hirvee tuholainen tuo kaveri..argh..

17

879

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pleco

      Mulla on kylläkin pikkuneiti, enkä ole kokenut moista revintää..Onko sulla sora vai hiekkapohja? Luulen että hiekassa pysyvät paremmin paikoillaan.
      Josko enemmän kurkkua ja kesäkurpitsaa?En tiedä enempiä keinoja...

    • Rihma

      Oletko varma että partis niitä irroittaa?
      Ei se niitä kyllä mitenkään voi repiä, ainoastaan imuttaa ne pitsiksi tai kaivaa ylös..
      Onko sulla altaassa kirjoahvenia?

    • Rihma

      Onko sulla luolia partikselle?
      Mangrovejuurakoita tai saviluolia?
      Jos se koittaa päästä kasvien alle suojaan?

    • RRR

      Enkä ole huomannut niiden mitenkään terrorisoivan akvan pohjaa kasveja jne...

      ruokintaa tarpeeksi,piiloja sekä kesäkurpitsaa,
      Hiekka pohjassa ainakin mulla pysyy kasvit kiinni.
      Tosin mun Partiksilla mittaa vasta sellaset vajaa 15 cm... Mutta tolla Fisukunkulla on komeen kokosia partiksia

      • pölvästi..

        suojaa,kai nuo kasvit vaan irtoaa sorapohjasta kun se mennä viipottaa hirveää vauhtia välillä.useita kantoja on ja kiviä yms.ja tämä ukkopartis on hyvin persoonallinen kala..ongelmana mulla on nyt tuo kun palastin luultavasti vessanpöntöltä kaksi pientä partista kun omistaja lopetti akvaarion pidon,ajattelematta ollenkaan ettei 180litraiseen mahdu kolmea partista:-( no tämä iso ryökäle on tottunut et hän on altaan kunkku ja ajaa toiset pois,varsinkin ruokaaikana,siis se saa oikein raivarin!nuo pienemmät on ilmeisesti naaraita koska partaa ei ole.yritin lahjoittaa niitä pois mut loppujen lopuksi kukaan ei niitä hakenut.tämä iso ukkeli liikkuu myös päivällä ja on tottunut ihmisten läsnäoloon.persoonallinen raivareidensa takia ja sit siitä syystä et tulee joka ilta 7aikaan akvaarion eteen odottamaan pohjatabuaan,aamulla on siinä jo valmiina:-)kellon voi tarkistaa tuon kalan tulon mukaan:-)lopettamaankaan en näitä kaloja pysty ja joko täytyis erota noista pienistä tai sit tuosta ukosta..vaan kukaan ei tunnu niitä huolivan:-(


      • hoitaja
        pölvästi.. kirjoitti:

        suojaa,kai nuo kasvit vaan irtoaa sorapohjasta kun se mennä viipottaa hirveää vauhtia välillä.useita kantoja on ja kiviä yms.ja tämä ukkopartis on hyvin persoonallinen kala..ongelmana mulla on nyt tuo kun palastin luultavasti vessanpöntöltä kaksi pientä partista kun omistaja lopetti akvaarion pidon,ajattelematta ollenkaan ettei 180litraiseen mahdu kolmea partista:-( no tämä iso ryökäle on tottunut et hän on altaan kunkku ja ajaa toiset pois,varsinkin ruokaaikana,siis se saa oikein raivarin!nuo pienemmät on ilmeisesti naaraita koska partaa ei ole.yritin lahjoittaa niitä pois mut loppujen lopuksi kukaan ei niitä hakenut.tämä iso ukkeli liikkuu myös päivällä ja on tottunut ihmisten läsnäoloon.persoonallinen raivareidensa takia ja sit siitä syystä et tulee joka ilta 7aikaan akvaarion eteen odottamaan pohjatabuaan,aamulla on siinä jo valmiina:-)kellon voi tarkistaa tuon kalan tulon mukaan:-)lopettamaankaan en näitä kaloja pysty ja joko täytyis erota noista pienistä tai sit tuosta ukosta..vaan kukaan ei tunnu niitä huolivan:-(

        Olen paria akkaa etsinyt, muttei täällä päin niitä ole. Minä olen saanut pohjalla nuo kasvit pysyy, kun istutus vaiheessa kaivoin ne niin syävälle, että pohjalasi tuli vastaan, meillä tuo partisakka ja avaimet nostelee, aikansa kuluksi niitä, nyt pysyy pohjassa.


      • pölvästi..
        hoitaja kirjoitti:

        Olen paria akkaa etsinyt, muttei täällä päin niitä ole. Minä olen saanut pohjalla nuo kasvit pysyy, kun istutus vaiheessa kaivoin ne niin syävälle, että pohjalasi tuli vastaan, meillä tuo partisakka ja avaimet nostelee, aikansa kuluksi niitä, nyt pysyy pohjassa.

        olet? mulla olis tallella tuollainen viherkalan lähetyslaatikko,styroksinen,mut kun viherkalasta tilasin kaloja matkahuollon kautta niin maksu oli 17euroo!kalapusseja ei vain ole:-( vois kysyä mitä tuo lähetys tulisi maksamaan ja voisin tuosta lähimmästä liikkeestä ostaa pussit monneille.mä oon tampereen läheltä.jollei kulut menis yli tuosta 17eurosta niin voisin vaikka puolet maksaa jos olisit valmis maksaa toisen puolen? minkä kokoinen allas sulla on ja mitä siellä on?


      • Rihma
        pölvästi.. kirjoitti:

        olet? mulla olis tallella tuollainen viherkalan lähetyslaatikko,styroksinen,mut kun viherkalasta tilasin kaloja matkahuollon kautta niin maksu oli 17euroo!kalapusseja ei vain ole:-( vois kysyä mitä tuo lähetys tulisi maksamaan ja voisin tuosta lähimmästä liikkeestä ostaa pussit monneille.mä oon tampereen läheltä.jollei kulut menis yli tuosta 17eurosta niin voisin vaikka puolet maksaa jos olisit valmis maksaa toisen puolen? minkä kokoinen allas sulla on ja mitä siellä on?

        Voit kysyä Tampereen akvaarioseuran päättäjiltä, olisiko heillä tilaa yhdelle tai parille ylimääräiselle partikselle.

        Tai laita Aqua-web:iin lahjoitusilmoitus, ihan varmasti joku sen ottaa altaaseensa. Treella on kuitenkin senverran harrastajia, etti yksi partis jää vaivoiksesi.

        Useimmat liikkeetkin ottavat vastaan partiksia. Soittele ja tarjoa.


      • pölvästi..
        Rihma kirjoitti:

        Voit kysyä Tampereen akvaarioseuran päättäjiltä, olisiko heillä tilaa yhdelle tai parille ylimääräiselle partikselle.

        Tai laita Aqua-web:iin lahjoitusilmoitus, ihan varmasti joku sen ottaa altaaseensa. Treella on kuitenkin senverran harrastajia, etti yksi partis jää vaivoiksesi.

        Useimmat liikkeetkin ottavat vastaan partiksia. Soittele ja tarjoa.

        haluaisin pitää itse kaikki kolme tietty jos olis isompi allas:-) harkitsin jo toisen isomman altaankin ostoa mut kun tuo mies ei ole suostuvainen eikä oikein muutoinkaan tykkää tästä akvaarioharrastuksestani niin pakko tyytyä tuohon vanhaan niin pitkään kun mies on kuvioissa mukana..


      • RRR
        pölvästi.. kirjoitti:

        haluaisin pitää itse kaikki kolme tietty jos olis isompi allas:-) harkitsin jo toisen isomman altaankin ostoa mut kun tuo mies ei ole suostuvainen eikä oikein muutoinkaan tykkää tästä akvaarioharrastuksestani niin pakko tyytyä tuohon vanhaan niin pitkään kun mies on kuvioissa mukana..

        Nuo puolisot ei oikein aina tahdo ymmärtää harrastuksia???

        Kai se on vaan siinä ku tää lähtee hanskasta ...

        Itse piti ostaa VAAN yksi allas ..nyt niitä on jo 5kpl että semmosta....

        Mullakin on jo 3 Partista että en tarvii koska olen ostamassa eräältä kamulta albiinopartiksen ;)


      • hoitaja
        pölvästi.. kirjoitti:

        haluaisin pitää itse kaikki kolme tietty jos olis isompi allas:-) harkitsin jo toisen isomman altaankin ostoa mut kun tuo mies ei ole suostuvainen eikä oikein muutoinkaan tykkää tästä akvaarioharrastuksestani niin pakko tyytyä tuohon vanhaan niin pitkään kun mies on kuvioissa mukana..

        Joo, vähän liian kaukana asustele tai mulla on huonoja kokemuksia kalojen lähettelystä.
        Mutta itse hommasin, toisen altaan niin, että sanoin vaan miehelle, itse harrastaa tietokoneita ja ostelee niihin osia. Eli sanoin vaan, että huomenna haetaan kolmen maissa allas, meinasi vähän inistä, mutta kun itse maksoin niin ei ole vastaan sanomista. Itse tämä sitten ehdotti tuota kolmatta allasta, halvalla sai niin oli pakko ostaa, nyt haaveilen taistolaa, eli herralle yksiö ja akat käy kylässä tuosta isosta, jos kutu jäi talteen (partikselle maistuu), avaimetkaan ei osaa pitää kudustaan huolta, kun tuolla akalla on joku tutka päässä, että osaa aavistaa, missä kudetaan.


      • Rihma
        RRR kirjoitti:

        Nuo puolisot ei oikein aina tahdo ymmärtää harrastuksia???

        Kai se on vaan siinä ku tää lähtee hanskasta ...

        Itse piti ostaa VAAN yksi allas ..nyt niitä on jo 5kpl että semmosta....

        Mullakin on jo 3 Partista että en tarvii koska olen ostamassa eräältä kamulta albiinopartiksen ;)

        Olette hankkineet vääränlaista seuraa..?

        Oma puoliskoni yltyi "pahemmaksi" akvaristiksi kuin minä.
        Ja nyt ei oo sitten EI:n sanojaa ja akvaarioharrastus on levinnyt kuin pullataikina. Ja se taitaa tarttua muihinkin ulkopuolisiin. :D


      • RRR
        Rihma kirjoitti:

        Olette hankkineet vääränlaista seuraa..?

        Oma puoliskoni yltyi "pahemmaksi" akvaristiksi kuin minä.
        Ja nyt ei oo sitten EI:n sanojaa ja akvaarioharrastus on levinnyt kuin pullataikina. Ja se taitaa tarttua muihinkin ulkopuolisiin. :D

        On vissiin näin päässy käymään;)

        No joo "HIEMAN" tarttunut..????


      • Rihma
        RRR kirjoitti:

        On vissiin näin päässy käymään;)

        No joo "HIEMAN" tarttunut..????

        Hehheh. ;)


      • RRR
        Rihma kirjoitti:

        Hehheh. ;)

        vai syytön.....tosiaankin ;) ;O)


    • fish KING

      Tarpeeksi paksulti hiekkaa niin kasvi juurtuu kunnolla. Kunnon ravinteet auttaa myös asiaa.

      • pölväästi..

        niin paljon piiloja kun akvaarioon voi laittaa,kun yritän saada tuota lapinkelokänkkyrää uppoamaan:-) se likos aineski kaksviikkoo muksun ammeessa ensin ja nyt oon liuskekivillä laittanut sen niin et pysyy ja se on 40-50senttiä pitkä,tekee lenkin niinkuin takaisinpäin ja ylhäällä muotoutunut ympyräksi minkä läpi mahtuu isompikin kala ja niin korkea et yltää melki kansilaseihin,lisäksi siellä on kolme jotain magrowe juurakkoa nekin osin nyt pitää tuota järkälettä paikoillaan.niin ja sellain luonnollinen laiva missä tuo keskimmäiseks suurin partamonniakka asustelee.kasveilla ei muutoinkaan ole vielä vakipaikkoja kun kohtapuolin vaihdan soran hiekkaan ja saan järjestyksen aikaan kun tuo känkkyrä alkaa itekseen pysymään eikä pulpahda pinnalle,nyt siellä oon kaaottisen näköistä:-( tuo känkkyrä on tosi hieno mut oon alkanut miettimään et mahtaako viedä turhan paljon tilaa..mut alaosa on suora ja sen avulla sais takaosassa aikanaan pysymään paksumman hiekkakerroksen.tosin ajattelin mustaa hiekkaa,reunukseksi kävis varmaan mustat nailonsukkahousujen "puntti"täytettynä mustalla hiekalla,uskaltaisko laittaa mustista sukkahousuista tehdyn?vai liukenisko jotain mömmöjä veteen?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      50
      5035
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3307
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1452
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1295
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      990
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe