V70 -01-> 03 Yleis viat ja ongelmat?

Aleksinieminen

Mitä vikoja V70 vm.01-03 malleissa on?
Olen kiinnostunut 2.4TD mallista mutta en pois sulje bensamalliakaan.
Olen ymmärtänyt että alapallonivelet ja jotkin kumipuslat menevät rikki usein mutta ne eivät ole "kuulema" kalliita. Mitä muuta yleisvikaa tästä tilavasta autosta löytyy?

30

14010

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ongelmallinen

      Niveliä vaihdetaan jatkuvasti ja monista on pyöräkin pudonnut poikittain auton alle kun jotain on pettänyt. Onhan niitä vikoja paljon muutenkin mutta perusvika on ainakin tuo täysin väärin mitoitettu alusta.

      • alusta sitten

        jostain Fordista lainattu?


      • miten tämä voi olla mahdoll...

        Miten tämä voi olla mahdollista?
        Miksi vit..a autojen suunnittelijat tekevät tällaisia amatööri mokia?
        Jokaisessa autossa mitä olen katsonut tuntuu olevan jotain vastaavia törkeitä vikoja.
        Mikä suhteellisen iso farmari minun sitten kannattaisi ostaa kun kaikissa on vikaa vian päälle?


      • internetistä
        miten tämä voi olla mahdoll... kirjoitti:

        Miten tämä voi olla mahdollista?
        Miksi vit..a autojen suunnittelijat tekevät tällaisia amatööri mokia?
        Jokaisessa autossa mitä olen katsonut tuntuu olevan jotain vastaavia törkeitä vikoja.
        Mikä suhteellisen iso farmari minun sitten kannattaisi ostaa kun kaikissa on vikaa vian päälle?

        Kaikkea ei kannata uskoa, mitä internetissä kirjoitetaan. Kaikissa autoissa on vikoja, Volvossakin. Ei se mitään suunnittelun täydellistä epäonnistumista tarkoiat. Jos auto on vähän ajettu, se ei varmasti ole mikään pommi. Mutta 400 000 ajetulta ei uuden viattomuutta voi vaatia.


      • kestää
        internetistä kirjoitti:

        Kaikkea ei kannata uskoa, mitä internetissä kirjoitetaan. Kaikissa autoissa on vikoja, Volvossakin. Ei se mitään suunnittelun täydellistä epäonnistumista tarkoiat. Jos auto on vähän ajettu, se ei varmasti ole mikään pommi. Mutta 400 000 ajetulta ei uuden viattomuutta voi vaatia.

        minulla on seitsemäs v-70 diesel .Jokaisella ajettu 250-350 tuhatta km .Ei ole ollut alusta ongelmia kertaakaan.En ymmärrä näitä väitteitä.


      • lööpin takaa
        kestää kirjoitti:

        minulla on seitsemäs v-70 diesel .Jokaisella ajettu 250-350 tuhatta km .Ei ole ollut alusta ongelmia kertaakaan.En ymmärrä näitä väitteitä.

        Mihin täällä enää voi uskoa? Pitääkö soittaa Volvon asentajille ja kysyä onko 2001-2003 V70:n alusta oikeasti näin ongelmallinen(tuskin kukaan alkaa keskustelemaan asiasta)? Harmittaa tämä jatkuva soutaminen ja huopaaminen asian kanssa :(
        KAIKKI ne jotka syyllistyvät tähän paskan jauhantaan ja ihmisten johdatteluun VÄÄRILLE jäljille tulisi lopettaa kuten kapiset koirat.


      • varmennusta
        lööpin takaa kirjoitti:

        Mihin täällä enää voi uskoa? Pitääkö soittaa Volvon asentajille ja kysyä onko 2001-2003 V70:n alusta oikeasti näin ongelmallinen(tuskin kukaan alkaa keskustelemaan asiasta)? Harmittaa tämä jatkuva soutaminen ja huopaaminen asian kanssa :(
        KAIKKI ne jotka syyllistyvät tähän paskan jauhantaan ja ihmisten johdatteluun VÄÄRILLE jäljille tulisi lopettaa kuten kapiset koirat.

        Näitähän persaukisia pojanmöykäreitä piisaa, jotka on innokkaita kirjottelijoita, ja jotka ehkä jopa omistavat volvon. Joka on uitettu saksasta ja todellista km ei mahdollista ilmoittaa. Ja sit ku on se perseauki, niin ostetaan paska osia biltemasta tai tilataan netistä. Ja sit nau-utaan ku ei kestä ei.Paska puhetta sanon minä. Ei oo volvo sen heikompi kuin muutkaan, jos ei lie parempikaan.
        Ostat "suomivolvon" ja jossa merkkiliikkeenhuoltokirja, niin minimoit ongelmat, vaikka ois paljon ajettukkin. Maksaa vähän enempi, mut saa rahoilleen vastinetta.


      • vikaa
        lööpin takaa kirjoitti:

        Mihin täällä enää voi uskoa? Pitääkö soittaa Volvon asentajille ja kysyä onko 2001-2003 V70:n alusta oikeasti näin ongelmallinen(tuskin kukaan alkaa keskustelemaan asiasta)? Harmittaa tämä jatkuva soutaminen ja huopaaminen asian kanssa :(
        KAIKKI ne jotka syyllistyvät tähän paskan jauhantaan ja ihmisten johdatteluun VÄÄRILLE jäljille tulisi lopettaa kuten kapiset koirat.

        Itselläni oli -02 awd seitenkymppinen. Joutui seuraavista syistä vaihtoon; nivomat iskarit entiset (a 700 euroa kpl työ päälle), etupään alatukivarsissa halkeamia. Lisäksi merkkiliike sähläsi ohjaustehostimen korjauksen kanssa joten mitta tuli täyteen. Volvolla oli ajettu alle 120 tkm. Muutenhan tuo nelikko oli/on paras ajamani auto; hiljainen, jämäkkä ohjaus, tarpeeksi tehoa...


      • niistä
        varmennusta kirjoitti:

        Näitähän persaukisia pojanmöykäreitä piisaa, jotka on innokkaita kirjottelijoita, ja jotka ehkä jopa omistavat volvon. Joka on uitettu saksasta ja todellista km ei mahdollista ilmoittaa. Ja sit ku on se perseauki, niin ostetaan paska osia biltemasta tai tilataan netistä. Ja sit nau-utaan ku ei kestä ei.Paska puhetta sanon minä. Ei oo volvo sen heikompi kuin muutkaan, jos ei lie parempikaan.
        Ostat "suomivolvon" ja jossa merkkiliikkeenhuoltokirja, niin minimoit ongelmat, vaikka ois paljon ajettukkin. Maksaa vähän enempi, mut saa rahoilleen vastinetta.

        Saksaan,Belgiaan tai muuhun Eurooppaan tehdyistä Volvoista tekee niin huonon?Eli vain Suomeen tehdään oikeita Volvoja,Ja oikeita Volvoja on vain V70 ja S80.Ymmärsinkö oikein?Ja juurihan tällä palstala joku todellinen Volvo henkilö kehuu että koiranluut voi vaihtaa itse ja ostaa tarvikkeena nin saa puolet halvemmalla ja samaa laatua.Ja onhan se hienonpaa viedä auto huoltoon,kuin korjattavaksi.Mutta totta puhuit kun sanoit että Tuontiautoissa on ollut paljon ongelmia,en tiedä mistä se sitten johtuu.Moni on pettynyt Volvoonkin,mutta kai monia on onnistanutkin.


      • toivojan
        vikaa kirjoitti:

        Itselläni oli -02 awd seitenkymppinen. Joutui seuraavista syistä vaihtoon; nivomat iskarit entiset (a 700 euroa kpl työ päälle), etupään alatukivarsissa halkeamia. Lisäksi merkkiliike sähläsi ohjaustehostimen korjauksen kanssa joten mitta tuli täyteen. Volvolla oli ajettu alle 120 tkm. Muutenhan tuo nelikko oli/on paras ajamani auto; hiljainen, jämäkkä ohjaus, tarpeeksi tehoa...

        Mulla on ex-taxi, vm. 03 ja 280 tkm ajettu (ostin sen kun oli ajettu 214).
        Kyllä jotain niveliä on joutunut uusimaan ja takaiskaritkin meni jo (muuttokuormat?), mutta olen ollut varsin tyytyväinen. Ei ne korjaamiset mahdottomia ole tullut maksamaan (pääsääntöisesti en käytä merkkiliikettä), voisi se laatu aina parempikin olla, mutta kokonaisuus (hinta vs. laatu) on tyydyttänyt minua täysin. Volvo on laatuunsa nähden halpa.


      • JxL1
        toivojan kirjoitti:

        Mulla on ex-taxi, vm. 03 ja 280 tkm ajettu (ostin sen kun oli ajettu 214).
        Kyllä jotain niveliä on joutunut uusimaan ja takaiskaritkin meni jo (muuttokuormat?), mutta olen ollut varsin tyytyväinen. Ei ne korjaamiset mahdottomia ole tullut maksamaan (pääsääntöisesti en käytä merkkiliikettä), voisi se laatu aina parempikin olla, mutta kokonaisuus (hinta vs. laatu) on tyydyttänyt minua täysin. Volvo on laatuunsa nähden halpa.

        Vai olisko paras!


    • volvoilijalandia

      Pahimmassa järjestyksessä:

      - Kaasuläppäkotelo (ETM), noin 850e
      - Käsijarrukengät takana, noin 50e
      - Tuulettajanhihna hihnan kiristin, noin 190e
      - TCV Turbon ventiili, noin 30e
      - Moottorin ylätukikumi, noin 70e
      - Koiranluut eteen, noin 20e

      Ja varmaa tietoa, koska itsellä tämä auto.

      Lue ja tutustu --> www.volvolandia.com/svf

      • minkä ikäinen auto?

        minkä ikäinen auto ja paljon ajettu?


      • djsdfjksdfjk
        minkä ikäinen auto? kirjoitti:

        minkä ikäinen auto ja paljon ajettu?

        vm 2001, aj 170tkm, suomi-auto


      • V70 -01

        Itsellä ajettu 180tkm ja jo toinen moottorin ylätukikumi vaihdettu.. Ei sen nyt luulisi juotuvan noin kovalle rasitukselle. ETM aiheuttamasta käyntihäiriöstä selvisi säikähdyksellä = putsauksella, oli vielä ehjä mutta paskanen.


      • 7+23
        V70 -01 kirjoitti:

        Itsellä ajettu 180tkm ja jo toinen moottorin ylätukikumi vaihdettu.. Ei sen nyt luulisi juotuvan noin kovalle rasitukselle. ETM aiheuttamasta käyntihäiriöstä selvisi säikähdyksellä = putsauksella, oli vielä ehjä mutta paskanen.

        Moottorin ylätukikumin korjaus maksaa n. 7e. Tukikumi työpöydälle, sikamassalla irti päässyt tukikumin keskiosa kiinni ympäriinsä, kaikki kolot täyteen sikaa. Antaa kuivua viikonlopun yli. Poralla muutama reikä sikamassan läpi, ettei ole liian jäykkä. Tukikumi takaisin paikoilleen ja matka jatkuu.


      • JxL1

        Että olit joutunut ihan kuluvia osia vaihtamaan!


    • V70 ja toimii

      Kyllä se ajotapa on keskeisin syy, jos auto ei kestä.

    • kokenutvollelisti

      Nuo vuosimallit ovat kaikkein ongelmallisimpia Volvoja. Läskiposki piti saada nopeaan markkinoille ja loppuviilaukset jäivät asiakkaitten huoleksi. Kaikessa, missä on sähköä, on myös ongelmia noissa Volvoissa.

      KLuistonesto ei anna ajaa yli 70 km/h, ikkunat aukeilevat itsestään, vaihdelaatikot lakkoilee yms, yms, yms.

      • voivolvo

        Olet oikeassa. Minulla oli 2001. Oli huono. Kallein auto ylläpitää mitä minulla on koskaan ollut. Meni kyllä usko Volvoon.


      • höpö,höpö
        voivolvo kirjoitti:

        Olet oikeassa. Minulla oli 2001. Oli huono. Kallein auto ylläpitää mitä minulla on koskaan ollut. Meni kyllä usko Volvoon.

        Kappas taas näitäpaskan jauhattajia teillä ole koskaan ollut volvoa.


    • Vokenukolvisti

      Taisit kertoa Aku ankan autosta trolli mikä trolli.

    • tietoa on

      Monen volvomiehen ura loppui läskiposken ekojen vuosikertojen huonoon laatuun. Kaikia mahdollisia vaikoja ilmeni ja ilmenee.

    • Kylläpä haiskahtaa

      Höpö.höpö montakohan sinäkään pystyt luettelemaan enemmäkseen arvailua koko touhusi,ja tietoa on höpönpöpötti.

    • hara69

      Mulla 2001 v70 bensa turbo 2,4 200hv. ongelma on mulla sellanen että silloin tällöin kun kone on lämmin kun sillä on ajettu hiemaan niin öljy valo syttyy ja tietokone ilmottaa että ei öljynpainette pysähdy heti.olen käyttänyt korjaamolla tietokone on katsonut sen ja oli kaikenlaista sähkövikaa sen mukaan mutta ei ilmoittanut oljynpineesta mitään.öljynpaine kello/anturi vaihdettu mutta vika ei korjaantunut......missä vikaa............?

      • hapatius

        joo öljypohja pois putsaus ja öljykanavat putsaus oli tosi paljon paskaa......sillä tuli kuntoon ja vika hälytykset lähti tietokoneesta.


    • Atw

      2002 V70, alkoi nykimään aivan järjettömästi! Pintakaasulla juuri ja juuri pääsi etenemään, mutta muuten ihan mahdotonta. Volvomerkkikorjaamolla tuomioksi samantien läppärunko vaihtoon, kustannus n 900 eur!
      Tästä suivaantuneena,luin kaikki aiheeseen liittyvä postaukset netistä ja tee-se-itse akatuksella vian kimppuun. Läppärunko irti ja pesu/putsaus, ei väikutusta nykimiseen. Tulpat irti ja tutkimaan, mutta taas oli kaikki kunnossa. Sitten ostin yhden tarvike puolan ja yksitellen vaihtamaan, koska vikahan oli sama, kun aikoinaan Opelissani, kun yksi tulpanjohto oli rikki. Ja noin 15min vaihto ja koeajoe session jälkeen, vika löytyi. Kakkos sylinterin puola oli viallinen. Nyt käy ja kukkuu, kuin 200tkm sitten, ei nykimistä ja lähtee kiihtymäänkin kuin nuori ori, johtuu varmaan läpän putsauksesta.
      Tälläkertaa DIY toi säästöä n. 850€, joten hyvällä omallatunnolla ostin itselleni kopan kaljaa ;)

      • make

        moi te onnettomat volvon omistajat heh heh.onpa teillä ollut huonoja autoja .itellä on V70 D5 vm 2002 ajettu 449 000 autom. vaihdan aina erimerkkisen auton ja täytyy sanoa että kuuden merkin jälkeen on selvää millä ajan tästä eteenpäin. se on varmasti volvo V70 D5 !!! ei ole mennyt kuin 2nuppia etupäähän, laatikko on alkuperäinen, laturin oon vaihtanut .joten sama mitä varaosat maksaa jos näin vähällä remontilla ajetaan tommonen määrä ite oon ajannut 250000 naureskellut


    • Seppo56

      Hei viisaat miehet!Varoitusvalot palavat kun ajan autolla,missäs olisi vika.
      Alustan vakaus systeemi pitäisi huoltaa ja Abs olisi rikki ja kiekko mittari ei toimi samoiten nopeusmittari.

    • Vinkkinä

      Käytä säännöllisesti huollossa ja korjuuta mittari ei luulis olevan vaikeaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      2092
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      56
      1966
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1905
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1677
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1608
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1326
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1321
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe