myoomeja

nainen_

Hei!

Onko teillä kellään kokemusta myoomeista?
Minulla todettiin kaksi myoomaa ja välillä tulee aika ankariakin kipukohtauksia. Olen joutunut jopa yömyöhään lähtemään sairaalaan hakemaan vahvempia särkylääkkeitä, että saisi nukutuksi.

Lääkäri sanoi, että tässä vaiheessa ei tehdä asialle mitään, jotta katsotaan, että kuinka ne asettuvat.
Tuntuu vaan välillä aika kivuliaalta, ajattelinkin, että soitan lääkärille ja aion sanoa
että eikö niitä voisi poistaa?
Miten ne poistetaan?
Lääkäri vaan sanoi, että se poistaminen onnistuu poliklinisesti.
Voiko ne hävitä itsestään?

6

1261

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MillaMagiaa

Myoomia taitaa olla tosi monella, toisia haittaa ja toisia ei.
      Mulla oli kanssa todettuna ne noin 10 vuotta. Sitten vaan toinen lähti kasvuun ja alkoi vaivata enemmän. Kuukautiskivut voimistui, vuoto lisääntyi ja mahaan sattui usein. Ja ne painoi mahassa myös jo kokoajan. Kipulääkettä vaan lisää jne.
      Multa sit poistettiin kohtu ja samalla lähti myoomat. Siis kohtu poistettiin just niiden myoomien takia, muuten olin terve. Niitä olis voinut koittaa poistaa muutenkin, mutta suurella todennäköisyydellä uusiutuvat. Siksi halusin kohdun pois. Nyt elämä ilman kipuja ja kuukautisia on mahtavaa!
      Joo, voi ne poistua itsestään. Ne tarvii pysyäkseen kunnossa hormoneja ja vaihdevuosissa voivat hävitä itsestään, kun hormonitoiminta loppuu ja hidastuu.
      Naisen ikä kait vaikuttaa aika paljon siihen, mitä niille tehdään. Minkä ikäinen olet? Minä olen nelikymppinen.
      Mulle toi poisto oli niin hyvä ja helppo toimenpide, että harmitti, että olin niinkin kauan kestänyt kovia kipuja ja lääkkeitä.
      Tsemppiä!

• kirjoittaja

Hei!

Kiitos vastauksesta.
        Olen samanikäinen kuin sinä eli 40v.

OLin tänään melkein koko päivän sairaalassa, antoivat vahvempia särkylääkkeitä.
        Lääkäri puhui myoomien poistosta jollain lasermenetelmällä??Mitähän sekin tarkoittaa?

• samat oireet

Minua on pelottanut ajatus kohdun poistosta. Joudutko syömään hormonilääkitystä kohdun poiston vuoksi? Entä oliko poistolla vaikutusta painoon tms. Kerro kaikki, miltä tuntui, mitä huonoja puolia, mitä hyvää?

• MillaMagiaa
        samat oireet kirjoitti:

Minua on pelottanut ajatus kohdun poistosta. Joudutko syömään hormonilääkitystä kohdun poiston vuoksi? Entä oliko poistolla vaikutusta painoon tms. Kerro kaikki, miltä tuntui, mitä huonoja puolia, mitä hyvää?

Hei vaan teille molemmille!
        Minä en tiedä niinkään niistä pelkistä myoomien poistosta. Luin siitä kyllä, mutta mulle oli aikalailla selvää heti, että koko kohtu saa poistua. Laserpoisto kai tarkoittaa sitä, että sillä irrotetaan pelkkä myooma kohdun seinämästä tms. Mutta joka paikassa korostettiin, että myoomilla on ikävä taipumus uusiutua pelkän poiston jälkeen. Minä halusin jo lopettaa kipulääkkeiden mässäilyn ja ihan oikeasti eroon niistä kipeistä möykyistä.
        Myooman paikka kai sanelee aika paljon, että voidaanko sitä poistaa vai ei.

Kerro kaikki :-) Joo... Ei myyomien takia tarvi poistaa munasarjoja eli kohdun poisto ei vaikuta naisen hormonitoimintaan. Eli en syö mitään hormoneja. Minulla on kuukautiskierto normaaliin tapaan mielialanvaihteluineen, mutta vain vuoto ja kivut puuttuvat. Kaikki ärtyneisyys yms on hävinnyt itsestään, ne johtuivat uskoakseni aika paljon ikävästä ja kivuliaasta olosta. Nyt kun olo on kokoajan hyvä, on mieliala myös loistava.

Kun minulle selvisi, että munasarjat jää ja oma hormonitoimintani siten myös, en pelännyt enää mitään. Vaihdevuosien aikaistumisesta ollaan niin montaa eri mieltä, että se on sen ajan ongelma. Minusta ihan pieni ongelma jatkuvaan kipuun verrattuna.

Kohdun poisto vaikutti painoon alentavasti :-D Vatsa pieneni, koska kohtu poistui, housut löyseni. Minulla oli selvästi vatsan päälle tuntuvat kovat ja aristavat myoomat, koko vatsa muuttui minusta ihanan pehmeäksi ja tasaiseksi ja ennenkaikkea aristamattomaksi. Mutta ei minulle tullut mitään painonnousua, ahmimista tms. En ole hetkeäkään katunut. Tai olen, sitä etten mennyt aiemmin. Tätä samaa mieltä on muuten myös mies. Olen nykyään aina hyväntuulinen, seksi maistuu ja on entistä mukavampaa ja on mahdollista joka ainoa päivä. Itsekin nautin seksistä nykyään vielä enemmän, nautin ja saan.

Ja koska emätin on kiinni ommeltu pötkylä, ei minusta erity mitään vuotoa. On todellakin aina puhdas olo. En kärsinyt ennenkään valkovuodosta tms mutta nykyinen oloni on vielä parempi.

Mitä siihen ikuiseen ajatukseen naiseuden menettämisestä kohdun myötä tulee, niin nyt minä vasta mielestäni olen Nainen. Nautin täysin siemauksin joka hetkestä ilman naiseuden haittapuolia.

Vieläkö haluatte lisää? Olisiko anonyymit sähköpostit hyvä idea?

• nelikymppinen minäkin

Minulta poistettiin pari kuukautta sitten pieni myooma, joka aiheutti kipuja, vuotohäiriöitä yms. Se tehtiin tähystyksessä, nukutuksessa ns. höyläämällä. Käsittääkseni laserilla poisto tapahtuu samantapaisesti. Sinut nukutetaan,joten et tiedä mitään. Toimenpide kestää noin kymmenen minuuttia. Minulla ei jälkeenpäinkään ollut oikeastaan kipuja, jonkun ajan pientä vuotoa.

Lääkäri sanoi, että uusiutuvat herkästi ja suositteli seuraavaksi kohdunpoistoa. Nyt vaikuttaa, että auttoi. Kovimmat kuukautiskivut ovat poissa, mutta välivuoto ei ole kokonaan lakannut. Jälkitarkastus on vielä suorittamatta.
      Minun gynekologini sanoi, että myoomat poistetaan yleensä aina, jos ne aiheuttavat kipuja ja ongelmia.

• 37v

Minulla on myooma munasarjassa ja lääkäriä odottelen,siis olen ollut gynellä mutta sitä lääkäriä odottelen joka päättää mitä tehdään,kysyisin onko teillä tämä vaikuttanut suoliston toimintaan?
        Minulla vaihtelee vatsan toiminta,joskus vatsa muutaman päivän ihan toimimaton ja silloin ylävatsassakin kipuja ja toisinaan saa jatkuvasti karata vessassa.
        Tätä ennen ollut aina ihan normaali.
        Pelkään jo että sieläkin jotain...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      46
      5870
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      49
      5361
    3. Onko kaipaamallasi

Naisella silikonit 🤔
      Ikävä
      49
      3734
    4. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      14
      3685
    5. Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?

Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise
      Vimpeli
      99
      3401
    6. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      31
      3136
    7. Oletko nyt

Onnellinen mies naisesi kanssa?
      Ikävä
      59
      2894
    8. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      58