Mulla on ollut kurkkukipee kuudetta päivää ja se siis on tosi kipee, en saa nukuttua. Lääkärin pikatestissä ei löytynyt bakteeria, joten ei mitään lääkettäkään voinut määrätä. Särkylääkekään ei oikein auta ja nyt on vielä riesaksi tullut yskä ja nuha. Kuumetta ei oo ollut kuin ekana päivänä vajaa 39.
Onko muilla ollut samanlaista?
Pitäiskö mennä uudestaan lääkäriin?
Kamala kurkkukipu
9
5678
Vastaukset
- nainen hki
samanlaiset vaivat jo yli kuukauden. välillä kurkkukipu häviää ja tulee uudelleen. flunssa ollut päällä koko ajan. Kuume nousee välillä. kauhea yskä. Ei bakteeria, joten lääkärit sanoi että levolla pitäisi hoitaa. ei vaan voi olla montaa viikkoa pois töistä. outo virus mitä on liikkeellä
Kannattaa yrittää kurlata suolavedellä, höyryhengittää suolavettä/jotain mentholia, tsemppiä et ole yksin...- kohtalontoveri
Mulla on myös ollut kurkkukipu ja yskä yli kuukauden. Kuumetta ei ole ollut pientä lämpöä lukuunottamatta pari viikkoa sitten. Nielunäytteen mukaan ei ole kyse bakteerista. Muuten on nielutulehduksen oireet kuten pari valkoista rakkulaa kurkussa ja sairaanhoitajan mukaan turvonneet imusolmukkeet kurkussa ja ärtynyt kurkku. Tämä tauti tulehdutti myös imusolmukkeen kainalosta - ilmestyi semmoinen sentin kokoinen kipeä punainen patti kainaloon mutta se on jo paranemassa.
Tällä hetkellä eniten häiritsee työntekoa kumma pään tukkoisuus. Tuntuu kuin olisi koko ajan korvissa vettä. Päässä surisee ja äänet kuulostaa etäisiltä. Voisiko olla vaikkua korvissa?
Joko olet parantunut tästä mystisestä lenssusta? Olisi mukava tietää kuinka kauan tätä joutuu vielä kestämään!
kohtalontoveri
- olet jo
käynyt lääkärissä = /?!
Jos tuntuu, että alkaa olemaan huolissaan, aivan kuin kerroitkin, on aika hakeutua lääkärin vastaanotolle.
Virtuaaliystävät ovat vain virtuaaleja, emme voi nähdä nieluusi ja tehdä diagnooseja, saati kehottaa olla menemättä lääkäriin. Liian riskialtista touhua ja eettisesti arvelluttavaa.
pikaisin paranemisiin = ))- a.p.
terveyskeskukseen, ja ne oli sitä mieltä että on influenssa ja turha mennä lääkäriin, odotella vaan parantumista.
Jos tosissaan olisin ollut huolestunut olisin heti mennyt lääkäriin, nyt vaan kyselin enemmänkin onko kohtalotovereita ja kuinka nopeesti kannattaa odotella paranemista. - fhfghfghfg
a.p. kirjoitti:
terveyskeskukseen, ja ne oli sitä mieltä että on influenssa ja turha mennä lääkäriin, odotella vaan parantumista.
Jos tosissaan olisin ollut huolestunut olisin heti mennyt lääkäriin, nyt vaan kyselin enemmänkin onko kohtalotovereita ja kuinka nopeesti kannattaa odotella paranemista.kurkkukivun ammattilaisena ei mitään vaaraa.
mulla on tällä hetkellä kurkku erittäin kipeä ja nieleminen on kivuliasta.
kipu alkoi ihan 20 minuuttissa.ei kuumetta mutta luita kolottaa.
on ennenkin ollut,eikä ole ollut angiinaa.
epäilen että tuli auton ilmastoinnista kun tuli vähän pidettyä sitä päällä.
joka kevät tulee ja sitten voi olla rauhassa.
finrexin on joskus auttanut ja extra väkevä mynthon auttaa hieman.
en kehoita muille mutta minäö tykkään mennä saunaan kun mulla on tää tauti ja sitten peiton alle ktselemaan leffoja.
kylmäähän sitä vissiin oikeasti pitäisi vetää että turvotus laskisi mutta jokainen omalla tavallaan.
jos arveluttaa niin lääkärii!!!!
- samanlaisia
oireita täälläkin...tosin mulla ei kait ole ollut kuumetta, eikä sen kummempaa tukkoisuutta, mutta yskää ja kurkkukipua jo viikon verran. Oli samanlaisia oireita jo aiemminkin, mutta katosivat hetkeksi ja nyt taas! Kurkku kipeytyy puhumisesta ja ääni särkyy. Ärsyttävää...
Multa on nielurisat leikattu vuosi sitten, minkä jälkeen kaikki "toimi" kuin unelma tähän kevääseen saakka. En ole käynyt nieluviljelyssä vielä, kun odotan jos tää menis ohi...- Yanski
Itsellä alkoi myös muistaakseni sunnuntaina pienoinen kurkkukipu. Nyt äitynyt niin pahaksi, etten mennyt töihinkään. Arvoitus on se, mistä tämä johtuu kun ei ole muita oireita (nenän vuotoa, kuumetta) kuin tämä kurkkukipu ja käheys ja yskä. ja pientä aivastelua silloin tällöin. Suurin epäilykseni kohde on työpaikan (toimisto) ilmastointi... Mutta en tiedä voisiko tämä olla mahdollista? Lääkäriin en ajatellut vielä mennä, ajattelin katsoa josko menisi itsestään ohi..
- mmm
Yanski kirjoitti:
Itsellä alkoi myös muistaakseni sunnuntaina pienoinen kurkkukipu. Nyt äitynyt niin pahaksi, etten mennyt töihinkään. Arvoitus on se, mistä tämä johtuu kun ei ole muita oireita (nenän vuotoa, kuumetta) kuin tämä kurkkukipu ja käheys ja yskä. ja pientä aivastelua silloin tällöin. Suurin epäilykseni kohde on työpaikan (toimisto) ilmastointi... Mutta en tiedä voisiko tämä olla mahdollista? Lääkäriin en ajatellut vielä mennä, ajattelin katsoa josko menisi itsestään ohi..
Mullakin alkoi kurkkukipu pari päivää sitten eikä ole ollut pahemmin muita oireita, mitä nyt hieman köhimistä ja sitäkin enimmäkseen yöaikaan. Lisäksi mulla on kauhee väsymys, vaikka nukun paljon.
Lääkäriin en suosittele menemään. Muutenkin jos kyseessä on flussa, eihän siihen ole edes mitään lääkettä vaan paljon vanhoja konsteja, joista varmin on lepo=) Ite en vaan aina malta levätä!
- Nenäkinumpi
Järkyttävä kurkkukipu ei pysty nielee olleskaa. Ei voi puhiu. En tiiä onko kuumetta mut nuhaa o.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166070Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta334167- 823372
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä183006Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2582100Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882014Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui441866- 1431805
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81706Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881579