Hallberg-Rassy opastaa manuaalissaan hoitamaan tiikkakantta Boracol-nimisellä aineella. Onko kellään kokemusta asiasta? Boracol näyttää olevan homeenestoaine.
http://www.hallberg-rassy.se/Download/Manual-Eng.PDF
Teakin hoito Boracolilla
3
1489
Vastaukset
- homeenestolta
eipä pitäisi sammaleen kasvaa kanteen. Ei ole kokemusta, mutta puu on boracolin käyttökohde, joten miksei sitten teak. Kyllähän siihen laskeutuu ulkona kaikenlaista orgaanista pölyä yms. homeen kasvualustaa.
Boracol on jo kauan ollut SE AINE jolla isot pojat hoitavat tiikkikannenssa. Minulla on ensimmäinen tiikkikannella varustettu vene (ollut minulla 7v) ja sen ongelma on että vettä jää aina makamaan kannella josta tietysti kehittyi homeongelmia. Neuvoksi annettiin että käsittele homepesulla jonka jälkeen Boracolilla HR-ohjeiden mukaisesti.
Sen jälkeen ei ongelmia (5v) joten suosittelen. Toki olen vuosittain uusinut Boracolilla käsittelyn varsinkin kriittisissa paikoissa.- juuso
Tein Swaniini Boracol-hoidon viime vuoden keväänä ja kaikki kasvustot lähtivät. Aiemmin kiskojen juuret alkoivat vihertää jo kauden puolivälissä.
Muut tiikinhoitoaineet koittavat palauttaa tiikin alkuperäisen öljyn ja tummuuden ja siitähän ei tiikkikannessa ole kyse. (Tiikkikansi harmaantuu koska se on sen luonne.)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 974337
Olen miettinyt kauan
miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h444284- 1424178
- 1462904
Vanhempi mies
Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa282292- 1582174
Ostiko maailma sinut minulta?
Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue202088- 401749
- 731350
Minna Kuukka joutui jekuttamaan ovelasti TTK:n takia - Tästä oli kyse - Tunnustaa: "No joo, joo..."
Symppis Minna Kuukka! Minna on kyllä erinomainen valinta Tanssii Tähtien Kanssa -oppilaaksi - vai mitä mieltä olet? To261165