Hallberg-Rassy opastaa manuaalissaan hoitamaan tiikkakantta Boracol-nimisellä aineella. Onko kellään kokemusta asiasta? Boracol näyttää olevan homeenestoaine.
http://www.hallberg-rassy.se/Download/Manual-Eng.PDF
Teakin hoito Boracolilla
3
1608
Vastaukset
- homeenestolta
eipä pitäisi sammaleen kasvaa kanteen. Ei ole kokemusta, mutta puu on boracolin käyttökohde, joten miksei sitten teak. Kyllähän siihen laskeutuu ulkona kaikenlaista orgaanista pölyä yms. homeen kasvualustaa.
Boracol on jo kauan ollut SE AINE jolla isot pojat hoitavat tiikkikannenssa. Minulla on ensimmäinen tiikkikannella varustettu vene (ollut minulla 7v) ja sen ongelma on että vettä jää aina makamaan kannella josta tietysti kehittyi homeongelmia. Neuvoksi annettiin että käsittele homepesulla jonka jälkeen Boracolilla HR-ohjeiden mukaisesti.
Sen jälkeen ei ongelmia (5v) joten suosittelen. Toki olen vuosittain uusinut Boracolilla käsittelyn varsinkin kriittisissa paikoissa.- juuso
Tein Swaniini Boracol-hoidon viime vuoden keväänä ja kaikki kasvustot lähtivät. Aiemmin kiskojen juuret alkoivat vihertää jo kauden puolivälissä.
Muut tiikinhoitoaineet koittavat palauttaa tiikin alkuperäisen öljyn ja tummuuden ja siitähän ei tiikkikannessa ole kyse. (Tiikkikansi harmaantuu koska se on sen luonne.)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas puukotus yläristillä!
Tänään taas puukotettu hengiltä ihminen Kuopiontien läheisyydessä yläristillä! Nyt näitä alkaa olla viikoittain!652242Mitä teillä grillataan juhannuksena? Anna oma vinkkisi grilliherkkuihin
Kesä ja juhannus on grillailun kulta-aikaa. Mitä teillä grillataan juhannuksena? Anna oma vinkkisi grilliherkkuihin. Ka891471La Promesa sarjan ystäville iso pettymys - Yleltä lisäinfoa asiasta
La Promesa suosikkisarjan kohtalosta on tullut tietoa. Tämä ei kyllä välttämättä ilahduta sarjan faneja. Lue lisää: htt141314- 1111153
- 1011072
- 107842
Nyt kun olen vähän huppelissa niin uskallan sanoa
Mikä minua oikein närästää... Tiedän että meillä on ollut vaikeaa mutta miten kauan sulla on ollut toinen mies vai oliko54712Työttömät risusavottaan
Tuli tässä juhannusnuotiolla sellainen idea mieleen, että miksei työttömiä velvoiteta tekemään hanttihommia, kuten risus268619- 60592
- 38584