Lintubongarit

kertokaa

Mikä lintu voisi olla: Pesä on maassa puun juurella aika näkyvällä paikalla, neljä munaa, pohjaväri vaalean ruskea, tummemmanruskeat epämääräiset pienehköt pilkut.Munat ovat pituudeltaan ehkä 3-4 cm, ihan viereen en ole mennyt katsomaan. Lintua en ole nähnyt kunnolla kun aina hyvissä ajoin lähtee karkuun, mutta sen verran olen huomannut että yläperässä olisi ruosteenpunaista väriä. Se ei pidä mitään ääntä lähtiessään. Tietääkö kukaan mikä lintu se voisi olla.

12

2917

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koppelo,

naarasmetso?

• vaikuttaa vahvasti
      • vahvasti

Kyllä taitaa olla lehtokurppa, noista linnun kuvista on vähän vaikea sanoa, kun en ole lintua niin tarkkaan nähnyt, mutta munat on juuri samanlaiset, ja vaikuttaa muös samankokoisilta. Se se on. Kiitos.

• lintuitui
        vahvasti kirjoitti:

Kyllä taitaa olla lehtokurppa, noista linnun kuvista on vähän vaikea sanoa, kun en ole lintua niin tarkkaan nähnyt, mutta munat on juuri samanlaiset, ja vaikuttaa muös samankokoisilta. Se se on. Kiitos.

Onko se harvinainen lintu.Mulla käy sellainen lintulaudalla syömässä.

• 75435435435435
        lintuitui kirjoitti:

vaeltajalintu niinkun pähkinähakkikin, eikä niitä kumpaakaan näy joka vuosi.

• hylynryöstäjä
        lintuitui kirjoitti:

harvinainen muttei huippuharvinainen. Sen verta harvinainen kyllä, että (lähiseudun) bongareita kiinnostais. Hieno lintu.

• korpikuus
        lintuitui kirjoitti:

Pähkinänakkeli on aika vähälukuinen maassamme, tosin tänä syksynä niitä on nähty hieman tavanomaista enemmän.

Tälläiset havainnot (kunhan ovat varmoja) voi ilmoittaa tiira.fi havaintopalveluun:

www.tiira.fi

>Ilmoita havainto
        >Anna nimi ja osoitetietosi
        >Havaintolomakkeessa etsi "hae paikka kartalta" toiminnolla linnun sijainti kartalta
        >ilmoita havaintopäivä(t)
        >ilmoita laji, yksilöiden määrä ("lukum")
        >"tila" kohtaan voi valita esim. "p" eli paikallinen.
        >"Lisätietoja" kohtaan voi kirjoittaa vaikka että käy ruokinnalla,, sekä mahdollisesti ohjeita lintua katsomaan tuleville. Havainnon voi myös salata tavallisilta harrastajilta ruksaamalla "salaa havainto" kohdan.

• nakkeli
        hylynryöstäjä kirjoitti:

harvinainen muttei huippuharvinainen. Sen verta harvinainen kyllä, että (lähiseudun) bongareita kiinnostais. Hieno lintu.

sä oot nakkeli

• hfjhtr
        hylynryöstäjä kirjoitti:

jxcvyjghyfjf

• kana on härski

kana on hot

• Chrisse2

Hei haluisin kysyä kun mun miesystävän parvekkeen alle on sorsa tehnyt pesän ja on nytten 3 viikkoa hautonuut munat, se pesä on semmoisen korkeen sähkökaapin päällä kyllä maassa tämä sähkökaappi on, ja nytten siinä kasvaa penasas , olen lukennut netistä että sorsa emo ei ruoki poikasia se jättää pesän kun ne on syntynnyt täytyykö olla huolissaan miten ne poikaset pääsee sitten ales että ne ei vahingoitu, ollaan päivittäin seurattu sitä sorsaa, asutaan vuosaaressa ja meillä on yksi lampi täällä missä paljon sorsia osaako ne poikaset sitten mennä sinne emon luokse

• ole huoleti

jo miljoonien vuosien ajan se on osannut.Eiköhän osaa vieläkin

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      92
      1826
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1272
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1133
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1017
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      105
      919
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      848
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      761
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      752
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      47
      701
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      683
    Aihe