Mikä lintu voisi olla: Pesä on maassa puun juurella aika näkyvällä paikalla, neljä munaa, pohjaväri vaalean ruskea, tummemmanruskeat epämääräiset pienehköt pilkut.Munat ovat pituudeltaan ehkä 3-4 cm, ihan viereen en ole mennyt katsomaan. Lintua en ole nähnyt kunnolla kun aina hyvissä ajoin lähtee karkuun, mutta sen verran olen huomannut että yläperässä olisi ruosteenpunaista väriä. Se ei pidä mitään ääntä lähtiessään. Tietääkö kukaan mikä lintu se voisi olla.
Lintubongarit
12
2885
Vastaukset
- koppelo,
naarasmetso?
- vaikuttaa vahvasti
Vaikuttaa vahvasti lehtokurpan pesältä. Metson munat olisivat isompia, samoin varmaan teeren. Lukumäärä sopii täydellisesti lehtokurppaan, 4 munaa kuten muillakin kahlaajilla (paitsi meriharakka 3).
Myös pesän sijainti sopii.
Samoin kuin emon yläperän väritys, lintu on kauttaaltaan punaruskean ja vaalean kirjava.
Tässä kuva lehtokurpan pesästä:
http://www.hlasek.com/foto/scolopax_rusticola_10001.jpg
Ja itse linnusta:
http://www.lintukuva.fi/lajikuvat/scorus/index.php
Miltä näyttää?- vahvasti
Kyllä taitaa olla lehtokurppa, noista linnun kuvista on vähän vaikea sanoa, kun en ole lintua niin tarkkaan nähnyt, mutta munat on juuri samanlaiset, ja vaikuttaa muös samankokoisilta. Se se on. Kiitos.
- lintuitui
vahvasti kirjoitti:
Kyllä taitaa olla lehtokurppa, noista linnun kuvista on vähän vaikea sanoa, kun en ole lintua niin tarkkaan nähnyt, mutta munat on juuri samanlaiset, ja vaikuttaa muös samankokoisilta. Se se on. Kiitos.
Onko se harvinainen lintu.Mulla käy sellainen lintulaudalla syömässä.
- 75435435435435
lintuitui kirjoitti:
vaeltajalintu niinkun pähkinähakkikin, eikä niitä kumpaakaan näy joka vuosi.
lintuitui kirjoitti:
harvinainen muttei huippuharvinainen. Sen verta harvinainen kyllä, että (lähiseudun) bongareita kiinnostais. Hieno lintu.
- korpikuus
lintuitui kirjoitti:
Pähkinänakkeli on aika vähälukuinen maassamme, tosin tänä syksynä niitä on nähty hieman tavanomaista enemmän.
Tälläiset havainnot (kunhan ovat varmoja) voi ilmoittaa tiira.fi havaintopalveluun:
www.tiira.fi
>Ilmoita havainto
>Anna nimi ja osoitetietosi
>Havaintolomakkeessa etsi "hae paikka kartalta" toiminnolla linnun sijainti kartalta
>ilmoita havaintopäivä(t)
>ilmoita laji, yksilöiden määrä ("lukum")
>"tila" kohtaan voi valita esim. "p" eli paikallinen.
>"Lisätietoja" kohtaan voi kirjoittaa vaikka että käy ruokinnalla,, sekä mahdollisesti ohjeita lintua katsomaan tuleville. Havainnon voi myös salata tavallisilta harrastajilta ruksaamalla "salaa havainto" kohdan. - nakkeli
hylynryöstäjä kirjoitti:
harvinainen muttei huippuharvinainen. Sen verta harvinainen kyllä, että (lähiseudun) bongareita kiinnostais. Hieno lintu.
sä oot nakkeli
- hfjhtr
hylynryöstäjä kirjoitti:
jxcvyjghyfjf
- kana on härski
kana on hot
- Chrisse2
Hei haluisin kysyä kun mun miesystävän parvekkeen alle on sorsa tehnyt pesän ja on nytten 3 viikkoa hautonuut munat, se pesä on semmoisen korkeen sähkökaapin päällä kyllä maassa tämä sähkökaappi on, ja nytten siinä kasvaa penasas , olen lukennut netistä että sorsa emo ei ruoki poikasia se jättää pesän kun ne on syntynnyt täytyykö olla huolissaan miten ne poikaset pääsee sitten ales että ne ei vahingoitu, ollaan päivittäin seurattu sitä sorsaa, asutaan vuosaaressa ja meillä on yksi lampi täällä missä paljon sorsia osaako ne poikaset sitten mennä sinne emon luokse
- ole huoleti
jo miljoonien vuosien ajan se on osannut.Eiköhän osaa vieläkin
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272900Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän332545- 1482274
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542249Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241870Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3911706Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1041652- 3111561
- 1351459
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131446