Lintubongarit

kertokaa

Mikä lintu voisi olla: Pesä on maassa puun juurella aika näkyvällä paikalla, neljä munaa, pohjaväri vaalean ruskea, tummemmanruskeat epämääräiset pienehköt pilkut.Munat ovat pituudeltaan ehkä 3-4 cm, ihan viereen en ole mennyt katsomaan. Lintua en ole nähnyt kunnolla kun aina hyvissä ajoin lähtee karkuun, mutta sen verran olen huomannut että yläperässä olisi ruosteenpunaista väriä. Se ei pidä mitään ääntä lähtiessään. Tietääkö kukaan mikä lintu se voisi olla.

12

2892

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koppelo,

naarasmetso?

• vaikuttaa vahvasti
      • vahvasti

Kyllä taitaa olla lehtokurppa, noista linnun kuvista on vähän vaikea sanoa, kun en ole lintua niin tarkkaan nähnyt, mutta munat on juuri samanlaiset, ja vaikuttaa muös samankokoisilta. Se se on. Kiitos.

• lintuitui
        vahvasti kirjoitti:

Kyllä taitaa olla lehtokurppa, noista linnun kuvista on vähän vaikea sanoa, kun en ole lintua niin tarkkaan nähnyt, mutta munat on juuri samanlaiset, ja vaikuttaa muös samankokoisilta. Se se on. Kiitos.

Onko se harvinainen lintu.Mulla käy sellainen lintulaudalla syömässä.

• 75435435435435
        lintuitui kirjoitti:

vaeltajalintu niinkun pähkinähakkikin, eikä niitä kumpaakaan näy joka vuosi.

• lintuitui kirjoitti:

harvinainen muttei huippuharvinainen. Sen verta harvinainen kyllä, että (lähiseudun) bongareita kiinnostais. Hieno lintu.

• korpikuus
        lintuitui kirjoitti:

Pähkinänakkeli on aika vähälukuinen maassamme, tosin tänä syksynä niitä on nähty hieman tavanomaista enemmän.

Tälläiset havainnot (kunhan ovat varmoja) voi ilmoittaa tiira.fi havaintopalveluun:

www.tiira.fi

>Ilmoita havainto
        >Anna nimi ja osoitetietosi
        >Havaintolomakkeessa etsi "hae paikka kartalta" toiminnolla linnun sijainti kartalta
        >ilmoita havaintopäivä(t)
        >ilmoita laji, yksilöiden määrä ("lukum")
        >"tila" kohtaan voi valita esim. "p" eli paikallinen.
        >"Lisätietoja" kohtaan voi kirjoittaa vaikka että käy ruokinnalla,, sekä mahdollisesti ohjeita lintua katsomaan tuleville. Havainnon voi myös salata tavallisilta harrastajilta ruksaamalla "salaa havainto" kohdan.

• nakkeli
        hylynryöstäjä kirjoitti:

harvinainen muttei huippuharvinainen. Sen verta harvinainen kyllä, että (lähiseudun) bongareita kiinnostais. Hieno lintu.

sä oot nakkeli

• hfjhtr
        hylynryöstäjä kirjoitti:

jxcvyjghyfjf

• kana on härski

kana on hot

• Chrisse2

Hei haluisin kysyä kun mun miesystävän parvekkeen alle on sorsa tehnyt pesän ja on nytten 3 viikkoa hautonuut munat, se pesä on semmoisen korkeen sähkökaapin päällä kyllä maassa tämä sähkökaappi on, ja nytten siinä kasvaa penasas , olen lukennut netistä että sorsa emo ei ruoki poikasia se jättää pesän kun ne on syntynnyt täytyykö olla huolissaan miten ne poikaset pääsee sitten ales että ne ei vahingoitu, ollaan päivittäin seurattu sitä sorsaa, asutaan vuosaaressa ja meillä on yksi lampi täällä missä paljon sorsia osaako ne poikaset sitten mennä sinne emon luokse

• ole huoleti

jo miljoonien vuosien ajan se on osannut.Eiköhän osaa vieläkin

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!

Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.
      Tunteet
      86
      5467
    2. Kivoimmat asiat elämässäsi?

Ihastuminen? Rakastuminen? Voittaminen? Joku muu?
      Sinkut
      164
      3622
    3. Miksi sinua kiinnostaa mitä täällä lukee?

Käyt täällä ja tiedän sen.
      Ikävä
      53
      3189
    4. Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?

Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä
      Maailman menoa
      203
      2126
    5. Mistä tiedät, että hän on kiinnostunut?

Kiinnostunut sinusta.
      Ikävä
      35
      1931
    6. Et edes ole vanha ja läski

Kunhan halusin loukata.
      Ikävä
      33
      1864
    7. Etkö usko teidän

Koskaan päätyvän yhteen?
      Ikävä
      46
      1823
    8. Voisiko näistä

Painaa kirjan. Montakohan sataa sivua tulisi 🤭 ja mikä sen nimi olisi?
      Ikävä
      57
      1714
    9. Tykkään niin paljon

Ja olen tosi surkeana kun mokasin kerta toisensa jälkeen. 😢
      Ikävä
      19
      1683
    10. Mukavaa perjantaita

Rakkaalle H naiselle...❤️
      Ikävä
      19