Kertokaa Miehet

Vaakanaisesta

Tältä palstalta puuttuu tyyten miesten mielipiteet vaakanaisista(an). Naiset täällä haukkuu vaakamiehet ja vaakanaiset, niin pari kuin ystävyyssuhteetkin. Tämän näkökulman vielä toivoisin.

Eli onko vaa'oissa jotain missä ei olekaan niin kovin paljon moitittavaa..?

48

5761

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vaakamieheltä

      ..yleensäkään ole mitään moitittavaa!

      Se mitä täällä katsot haukkumiseksi, niin eihän se ole yhtään mitään. Tai on siinä mielessä, että niinhän ne koiratkin räkyttävät, kun eivät muuta voi. Itsesäälissä rypeviä reppanoita pikemminkin koko joukko, ei sellaiset kiinnosta ketään. Tai ehkä sellaisia ylimääräisen hoivavietin omaavia nuoria vaakoja, jotka eivät vielä käsitä, että heidän hyväntahtoisuuttaan tullaan käyttämään hyväksi.

      Siitä nuo pahat puheet sitten tulevatkin, kun ymmärtää tulleensa petetyksi ja lopettaa sen hyysäämisen, niin silloin haukutaan alimpaan helvettiin. Mutta se on ymmärrettävää; saavutetuista eduista on hyvin vaikea luopua. Sen huomaa jo lapsista, jos aikanne hyysäätte, niin kohta ne eivät enää tee mitään. Jos komennatte tekemään, niin saatte kyllä kuulla kaikki 'sivistyssanat' peräjälkeen huudon kera.

      Eli vaaka on nuorempana yhtä naivi kuin vanhemmatkin lapsistaan, että uskoo hyvään vastattavan vain hyvällä.

      Ja sitten siihen varsinaiseen aiheeseesi.. vaakanaiset.. tosi kivoja ; ) Mutta en alkaisi parisuhteeseen, pitäs olla enemmän kipakkuutta ja särmää.. että saa itsekin joskus rähähtää takaisin ja sitten nauraa yhdessä, kun liiat höyryt on tiessään! Niitä paineita kun tahtoo kertyä, kun aina koittaa olla kiltti..

      • blondi motoristi

        Kuinkahan monta vaaka naista sinäkin tunnet, kun puhut suuta suuremmalla. Kipakkuutta löytyy yli omien tarpeiden. Ei se ole merkistä kiinni, vaan geeneistä. Kiitos etelä-pohjalaisen luonteen on tosi vaikea jos ei lähes mahdotonta löytää kaveria joka hyväksyisi karvoineen nahkoineen.


      • Vaakamieheltä
        blondi motoristi kirjoitti:

        Kuinkahan monta vaaka naista sinäkin tunnet, kun puhut suuta suuremmalla. Kipakkuutta löytyy yli omien tarpeiden. Ei se ole merkistä kiinni, vaan geeneistä. Kiitos etelä-pohjalaisen luonteen on tosi vaikea jos ei lähes mahdotonta löytää kaveria joka hyväksyisi karvoineen nahkoineen.

        venyi hiukan tämä vastaukseni.

        Ehkä pitäs tutustua paremmin vaakanaisen kipakkuuteen.. jos sattuisit kesän päälle ajelemaan täälä päin niin voisin tutkailla sitä nahkaa ja karvoitusta.. ; ))


    • Tepi.

      ...vaakanaiset ole koettu. Mitä niistä enää jälkikäteen puhumaan...

    • Gem-86

      Näillä palstoilla me kaikki tähtimerkit ollaan stereotypioita! Eli kaikki ne, jotka uskovat astrologisiin luonteisiin, saavat vahvistusta täältä! Piiri pieni pyörii, mutta harvempi uskaltaa luottaa omiin kokemuksiinsa. Tämä on oma maailmansa, jossa etsitään heikkoja puolia toisesta kysymällä: "Oon itse täydellinen, mutta tuo toinen on Prkl.".

      Mutta jos oon ymmärtänyt oikein (vieläkin oon epävarma horoskooppiluonteiden paikkansapitävyydestä), niin juuri vaaka nainen (eräin edellytysten myös vesimies tai kaksosnainen) on mun mielestäni sopiva. Hän on saanut myötäsyntyisenä kauniin ulkonäön, jossa kuitenkin on ripaus epätäydellisyyttä, eli et voi tietää vaikka hän seuraavassa hetkessä sortuu moraalittomuuteen, joka tekee hänet arvaamattomaksi, jonka takia et voi aivan luottaa häneen, jonka takia odotat hänestä arvaamattomia uusia sukupuolisia kokemuksia, uusia luonteenpiirteitä, uutta puutarhaa, jota koskaan ei lakkaa ihmettelemästä, jolloin rakkaus säilyy, vihaisien vuosien jälkeenkin. Hän on myös älykkäin, koska ymmärtää, että äly ei riitä...

      Vaaka on mun vähäisten kokemuksien mukaan se, jossa hyyveellisyys ja paheelisuus on tasapainossa. Vähän pirullinen juttu, juuri tästä syystä hän ei voi myöntää koskaan olevansa väärässä.

      • valko-neitsyt

        Esität, että harva täällä luottaa omaan näkemykseen ja kokemukseen. Ja että "vaa'an haukkujat" kuvittelevat olevansa itse täydellisiä.

        Olen vahvasti toista mieltä. Ensinnäkin, jokainen meistä luottaa nimen omaan omaan kokemukseen. Vaakaa arvosteleva henkilö on aina itse kokenut jotakin vaa'an kanssa. Toisekseen, arvostelu ei tarkoita, että kuvittelee itse olevansa täydellinen.

        Tämähän juuri on se perusongelma: arvostelun kohteeksi joutuva ei osaa ottaa kritiikkiä (hyvääkin sellaista on) vastaan, koska lähtee siitä, että arvostelija "kuvittelee olevansa täydellinen itse". Tämä voi itse asiassa olla nimenomaan vaakojen perusongelma.

        Puhun kokemuksesta, sillä ex-mieheni on vaaka ja lapsuudenystäväni on vaaka-nainen. Molemmat arvostelevat ihmisiä hyvin kärkkäästi. Tämä ei sinänsä ole ongelma; ongelma on se, että vaa'an ihmistuntemus ei aina ole niin hyvä, että hän haluaisi/kykenisi näkemään toisen osapuolen ihmisenä, jolla on omat ongelmat ja vaikeudet. Vaaka helposti vain tyrmää.

        Vaakaa auttaisi itseään opiskelemalla ihmistuntemusta, koska se helpottaisi hänen omaa taivaltaan; vaa'at nimittäin joutuvat usein tilanteisiin, jossa kokevat, että heitä käytetään hyväksi, heidän yli jyrätään jne. Tämä on tietenkin totta ja ymmärrettävää - vaakahan on miellyttäjä, joka toivoo ilmapiirin pysyvän miellyttävänä. Mutta konfliktin tullessa vaaka yleensä kääntyy sisäänpäin, eikä halua olla asian kanssa tekemisissä. Tilanteen ymmärtäminen jää kokonaan pois. Tilalle tulee torjunta.

        Olen huomaavinani tällä palstalla samaa suhtautumista. Vaaka torjuu usein kritiikin täysin. Ja muut ovat vaa'an mielestä väärässä.

        Mitä tulee tähän hyvyyden ja paheellisuuden tasapainoon, tämäkin on minusta enemmän vaa'an henkilökohtainen ongelma. Vaa'an on vaikea vetää rajaa siihen, missä antaa periksi, missä sanoa vastaan arvostelijalle. Koska vaaka haluaa miellyttää, hän usein jälkikäteen kokee vihantunteita, jotka sitten purkautuvat yllättäen, juuri kun toinen osapuoli sitä vähinten odottaa. Tämä aiheuttaa usein väärinkäsityksiä ja sekaannusta, ja tämä taitaa olla yksi syy siihenkin, että vaakaa pidetään epäluotettavana "selkäänpuukottajana".


      • tsatsiki

        Aika hyvää analysointia...Vaaka taipuu moneen mukaan, niin naisten kuin miehisetkin hommat luonnistuvat vaaka naiselta. Ei ole turhan tarkka ja ranttu. Romanttinen kyllä ja kaipaa huomiota ja hellyyttä, sekä rehellisyyttä. Vaatii kumppanilta ymmärrystä, jotta vaaka kupit eivät heilahtele liikaa. Kun kupit ovat tasapainossa, elämä on ihanaa. Vaaka rakastaa estoitta, tulisesti ja intohimoisesti. Itse olen vaakaN.


      • tsatsiki
        valko-neitsyt kirjoitti:

        Esität, että harva täällä luottaa omaan näkemykseen ja kokemukseen. Ja että "vaa'an haukkujat" kuvittelevat olevansa itse täydellisiä.

        Olen vahvasti toista mieltä. Ensinnäkin, jokainen meistä luottaa nimen omaan omaan kokemukseen. Vaakaa arvosteleva henkilö on aina itse kokenut jotakin vaa'an kanssa. Toisekseen, arvostelu ei tarkoita, että kuvittelee itse olevansa täydellinen.

        Tämähän juuri on se perusongelma: arvostelun kohteeksi joutuva ei osaa ottaa kritiikkiä (hyvääkin sellaista on) vastaan, koska lähtee siitä, että arvostelija "kuvittelee olevansa täydellinen itse". Tämä voi itse asiassa olla nimenomaan vaakojen perusongelma.

        Puhun kokemuksesta, sillä ex-mieheni on vaaka ja lapsuudenystäväni on vaaka-nainen. Molemmat arvostelevat ihmisiä hyvin kärkkäästi. Tämä ei sinänsä ole ongelma; ongelma on se, että vaa'an ihmistuntemus ei aina ole niin hyvä, että hän haluaisi/kykenisi näkemään toisen osapuolen ihmisenä, jolla on omat ongelmat ja vaikeudet. Vaaka helposti vain tyrmää.

        Vaakaa auttaisi itseään opiskelemalla ihmistuntemusta, koska se helpottaisi hänen omaa taivaltaan; vaa'at nimittäin joutuvat usein tilanteisiin, jossa kokevat, että heitä käytetään hyväksi, heidän yli jyrätään jne. Tämä on tietenkin totta ja ymmärrettävää - vaakahan on miellyttäjä, joka toivoo ilmapiirin pysyvän miellyttävänä. Mutta konfliktin tullessa vaaka yleensä kääntyy sisäänpäin, eikä halua olla asian kanssa tekemisissä. Tilanteen ymmärtäminen jää kokonaan pois. Tilalle tulee torjunta.

        Olen huomaavinani tällä palstalla samaa suhtautumista. Vaaka torjuu usein kritiikin täysin. Ja muut ovat vaa'an mielestä väärässä.

        Mitä tulee tähän hyvyyden ja paheellisuuden tasapainoon, tämäkin on minusta enemmän vaa'an henkilökohtainen ongelma. Vaa'an on vaikea vetää rajaa siihen, missä antaa periksi, missä sanoa vastaan arvostelijalle. Koska vaaka haluaa miellyttää, hän usein jälkikäteen kokee vihantunteita, jotka sitten purkautuvat yllättäen, juuri kun toinen osapuoli sitä vähinten odottaa. Tämä aiheuttaa usein väärinkäsityksiä ja sekaannusta, ja tämä taitaa olla yksi syy siihenkin, että vaakaa pidetään epäluotettavana "selkäänpuukottajana".

        Johan oli repostelua. Itse olen vaaka, enkä todellakaan tunnista itseäni jutustasi. Taitaa olla pahasti jotain hampaankolossa vaakaa kohtaan. Itse tulen mainiosti toimeen erilaisten ihmisten kanssa ja usein joudun psyykkaamaankin kavereitani. Monesti toiminkin eräänlaisena sovittelijana. Ps. Suomen lakikirjan kannessakin on vaa'an kuva! Jonkun muun perusongelma voi olla että on omasta mielestään erittäin hyvä ellei täydellinen. Luulenpa että meistä ihmisistä kukaan ei ole täydellinen. Joka toista mollaa on pahasti itsellä asiat pielessä. Yleistät vaa'an selkäänpuukottajaksi, aika paljon sanottua jos tuntee pari vaakaa. Iloisia ja ulospäin suuntautuneisia ollaan, liekkö kateutta meitä kohtaan? Jakselkaahan itsenne kanssa.


      • valko-neitsyt
        tsatsiki kirjoitti:

        Johan oli repostelua. Itse olen vaaka, enkä todellakaan tunnista itseäni jutustasi. Taitaa olla pahasti jotain hampaankolossa vaakaa kohtaan. Itse tulen mainiosti toimeen erilaisten ihmisten kanssa ja usein joudun psyykkaamaankin kavereitani. Monesti toiminkin eräänlaisena sovittelijana. Ps. Suomen lakikirjan kannessakin on vaa'an kuva! Jonkun muun perusongelma voi olla että on omasta mielestään erittäin hyvä ellei täydellinen. Luulenpa että meistä ihmisistä kukaan ei ole täydellinen. Joka toista mollaa on pahasti itsellä asiat pielessä. Yleistät vaa'an selkäänpuukottajaksi, aika paljon sanottua jos tuntee pari vaakaa. Iloisia ja ulospäin suuntautuneisia ollaan, liekkö kateutta meitä kohtaan? Jakselkaahan itsenne kanssa.

        Tätä juuri tarkoitin; ei kritiikin sietoa. Keskustelu on lisäksi mahdotonta, kun et näköjään hallitse sisälukutaitoa - luet mitä haluat. Näet tekstissäni sen, mitä haluat nähdä.


      • unssi2000
        tsatsiki kirjoitti:

        Johan oli repostelua. Itse olen vaaka, enkä todellakaan tunnista itseäni jutustasi. Taitaa olla pahasti jotain hampaankolossa vaakaa kohtaan. Itse tulen mainiosti toimeen erilaisten ihmisten kanssa ja usein joudun psyykkaamaankin kavereitani. Monesti toiminkin eräänlaisena sovittelijana. Ps. Suomen lakikirjan kannessakin on vaa'an kuva! Jonkun muun perusongelma voi olla että on omasta mielestään erittäin hyvä ellei täydellinen. Luulenpa että meistä ihmisistä kukaan ei ole täydellinen. Joka toista mollaa on pahasti itsellä asiat pielessä. Yleistät vaa'an selkäänpuukottajaksi, aika paljon sanottua jos tuntee pari vaakaa. Iloisia ja ulospäin suuntautuneisia ollaan, liekkö kateutta meitä kohtaan? Jakselkaahan itsenne kanssa.

        hermostutte pikku kritiikistä ja sitten kehutte itseänne häpeilemättä maasta taivaaseen. tää itsekehu se vasta vaakanaisen tavaramerkki onkin.
        joku raja sentään hei, ajatelkaa nyt muitakin joskus!!


      • Kokemukset.
        valko-neitsyt kirjoitti:

        Esität, että harva täällä luottaa omaan näkemykseen ja kokemukseen. Ja että "vaa'an haukkujat" kuvittelevat olevansa itse täydellisiä.

        Olen vahvasti toista mieltä. Ensinnäkin, jokainen meistä luottaa nimen omaan omaan kokemukseen. Vaakaa arvosteleva henkilö on aina itse kokenut jotakin vaa'an kanssa. Toisekseen, arvostelu ei tarkoita, että kuvittelee itse olevansa täydellinen.

        Tämähän juuri on se perusongelma: arvostelun kohteeksi joutuva ei osaa ottaa kritiikkiä (hyvääkin sellaista on) vastaan, koska lähtee siitä, että arvostelija "kuvittelee olevansa täydellinen itse". Tämä voi itse asiassa olla nimenomaan vaakojen perusongelma.

        Puhun kokemuksesta, sillä ex-mieheni on vaaka ja lapsuudenystäväni on vaaka-nainen. Molemmat arvostelevat ihmisiä hyvin kärkkäästi. Tämä ei sinänsä ole ongelma; ongelma on se, että vaa'an ihmistuntemus ei aina ole niin hyvä, että hän haluaisi/kykenisi näkemään toisen osapuolen ihmisenä, jolla on omat ongelmat ja vaikeudet. Vaaka helposti vain tyrmää.

        Vaakaa auttaisi itseään opiskelemalla ihmistuntemusta, koska se helpottaisi hänen omaa taivaltaan; vaa'at nimittäin joutuvat usein tilanteisiin, jossa kokevat, että heitä käytetään hyväksi, heidän yli jyrätään jne. Tämä on tietenkin totta ja ymmärrettävää - vaakahan on miellyttäjä, joka toivoo ilmapiirin pysyvän miellyttävänä. Mutta konfliktin tullessa vaaka yleensä kääntyy sisäänpäin, eikä halua olla asian kanssa tekemisissä. Tilanteen ymmärtäminen jää kokonaan pois. Tilalle tulee torjunta.

        Olen huomaavinani tällä palstalla samaa suhtautumista. Vaaka torjuu usein kritiikin täysin. Ja muut ovat vaa'an mielestä väärässä.

        Mitä tulee tähän hyvyyden ja paheellisuuden tasapainoon, tämäkin on minusta enemmän vaa'an henkilökohtainen ongelma. Vaa'an on vaikea vetää rajaa siihen, missä antaa periksi, missä sanoa vastaan arvostelijalle. Koska vaaka haluaa miellyttää, hän usein jälkikäteen kokee vihantunteita, jotka sitten purkautuvat yllättäen, juuri kun toinen osapuoli sitä vähinten odottaa. Tämä aiheuttaa usein väärinkäsityksiä ja sekaannusta, ja tämä taitaa olla yksi syy siihenkin, että vaakaa pidetään epäluotettavana "selkäänpuukottajana".

        Vaaka ei vaan kykene käsittelemään negatiivisia tunteita.
        Tämä horoskooppikunnan ehkäpä surkein ihmistuntija ei todellakaan omaa kykyä tulkita asioita tai toisia ihmisiä oikein tai edes sinnepäin.
        Mulla oli vaaka nainen läheisin ystävä useita vuosia, muttei se koskaan oppinut tuntemaan minua. Enkä ole edes mitenkään monimutkainen ihminen.

        "vaakahan on miellyttäjä, joka toivoo ilmapiirin pysyvän miellyttävänä. Mutta konfliktin tullessa vaaka yleensä kääntyy sisäänpäin, eikä halua olla asian kanssa tekemisissä. Tilanteen ymmärtäminen jää kokonaan pois. Tilalle tulee torjunta."

        Olen samaa mieltä tuon sisäänpäin kääntymisen kanssa.


      • hankaluutta suhteessa
        Kokemukset. kirjoitti:

        Vaaka ei vaan kykene käsittelemään negatiivisia tunteita.
        Tämä horoskooppikunnan ehkäpä surkein ihmistuntija ei todellakaan omaa kykyä tulkita asioita tai toisia ihmisiä oikein tai edes sinnepäin.
        Mulla oli vaaka nainen läheisin ystävä useita vuosia, muttei se koskaan oppinut tuntemaan minua. Enkä ole edes mitenkään monimutkainen ihminen.

        "vaakahan on miellyttäjä, joka toivoo ilmapiirin pysyvän miellyttävänä. Mutta konfliktin tullessa vaaka yleensä kääntyy sisäänpäin, eikä halua olla asian kanssa tekemisissä. Tilanteen ymmärtäminen jää kokonaan pois. Tilalle tulee torjunta."

        Olen samaa mieltä tuon sisäänpäin kääntymisen kanssa.

        Mul on kans vaaka-nainen ollut ystävänä lapsuudesta saakka. Vaan ei puhettakaan että mut tuntisi. Suhtautuminen muhun vaihtelee lähinnä sen mielialojen mukaan. Ne pitää aina ottaa huomioon, jos ylipäänsä aikoo jotenkin ylläpitää suhdetta. Ei osaa tulkita muita ihmisiä ollenkaan, ja siks joutuu usein konflikteihin ihmisten kanssa. Ystävyyssuhteet jää pinnalliselle tasolle.


      • tsatsiki
        valko-neitsyt kirjoitti:

        Tätä juuri tarkoitin; ei kritiikin sietoa. Keskustelu on lisäksi mahdotonta, kun et näköjään hallitse sisälukutaitoa - luet mitä haluat. Näet tekstissäni sen, mitä haluat nähdä.

        Voin vain puhua omasta puolestani. Taisinpa kirjoittaa että kukaan meistä ei ole täydellinen, en ainakaan minä. Millä horoskoopilla on näin pahasti hampaankolossa vaakoja kohtaan? Sorry for You!


      • Suomen...
        tsatsiki kirjoitti:

        Johan oli repostelua. Itse olen vaaka, enkä todellakaan tunnista itseäni jutustasi. Taitaa olla pahasti jotain hampaankolossa vaakaa kohtaan. Itse tulen mainiosti toimeen erilaisten ihmisten kanssa ja usein joudun psyykkaamaankin kavereitani. Monesti toiminkin eräänlaisena sovittelijana. Ps. Suomen lakikirjan kannessakin on vaa'an kuva! Jonkun muun perusongelma voi olla että on omasta mielestään erittäin hyvä ellei täydellinen. Luulenpa että meistä ihmisistä kukaan ei ole täydellinen. Joka toista mollaa on pahasti itsellä asiat pielessä. Yleistät vaa'an selkäänpuukottajaksi, aika paljon sanottua jos tuntee pari vaakaa. Iloisia ja ulospäin suuntautuneisia ollaan, liekkö kateutta meitä kohtaan? Jakselkaahan itsenne kanssa.

        ...lakikirjan kannessakin on vaa'an kuva!"
        :DDD

        Olen huomannut, että ns. "oikeutta jakaessaan" vaa´at harvoin luottavat omaan näkemykseen. Lähes aina tarvitaan joku muu taho, jonka mielipiteeseen vedotaan ja jota käytetään pönkitettäessä omaa itseä ja mielipidettä.

        Kaiken huippu tuo puntari Suomen lain kannessa. Koska puntari siinä tosiaan on, niin sehän tekee vaaoista (varsinkin naispuolisten) omasta mielestään ilman muuta oikeudenmukaisuuden perikuvia ja suuria ihmistuntijoita.
        Minusta tollanen päätelmä on blondivitsien tasoa.


      • vaaka-leijona
        Kokemukset. kirjoitti:

        Vaaka ei vaan kykene käsittelemään negatiivisia tunteita.
        Tämä horoskooppikunnan ehkäpä surkein ihmistuntija ei todellakaan omaa kykyä tulkita asioita tai toisia ihmisiä oikein tai edes sinnepäin.
        Mulla oli vaaka nainen läheisin ystävä useita vuosia, muttei se koskaan oppinut tuntemaan minua. Enkä ole edes mitenkään monimutkainen ihminen.

        "vaakahan on miellyttäjä, joka toivoo ilmapiirin pysyvän miellyttävänä. Mutta konfliktin tullessa vaaka yleensä kääntyy sisäänpäin, eikä halua olla asian kanssa tekemisissä. Tilanteen ymmärtäminen jää kokonaan pois. Tilalle tulee torjunta."

        Olen samaa mieltä tuon sisäänpäin kääntymisen kanssa.

        ... itseäni edellisestä kirjoituksesta.
        Jotenkin on nyt kirjoittajilla taipumus perustaa käsityksensä 1-2 vaakakokemukseen.
        Omalla työpaikallani on useita vaakoja, olemme hyvin tiivissä yhteistyössä ja olen huomannut, kuinka erilaisia olemme...olen ajatellut jopa ettei heistä ikinä voisi tulla ystäviäni, niin erilaiset arvot, tavat ja mielipiteet meillä on. En ole tässä nyt tekemässä itsestäni hyvää tyyppiä, minulla on omat heikkouteni ja vikani. Mutta jos vaa´at itse kokevat olevansa näin erilaisia, niin ehkä se kertoo jotakin...


      • veskariM
        hankaluutta suhteessa kirjoitti:

        Mul on kans vaaka-nainen ollut ystävänä lapsuudesta saakka. Vaan ei puhettakaan että mut tuntisi. Suhtautuminen muhun vaihtelee lähinnä sen mielialojen mukaan. Ne pitää aina ottaa huomioon, jos ylipäänsä aikoo jotenkin ylläpitää suhdetta. Ei osaa tulkita muita ihmisiä ollenkaan, ja siks joutuu usein konflikteihin ihmisten kanssa. Ystävyyssuhteet jää pinnalliselle tasolle.

        Turhia yleistyksiä, taitaa olla yksittäisiä huonoja kokemuksia. Eiköhän niitä ole kaikilla joskus, merkkiin katsomatta. Olen ollut aika kauan ihanan, iloisen vaa'an kanssa. On ymmärtäväinen, toisen huomioonottava, eipä moitittavaa. Kannattaa katella itteään peiliin, eiköhän sitä vikaa löydy molemmista, jos ei käy yksiin.


      • nooh...
        vaaka-leijona kirjoitti:

        ... itseäni edellisestä kirjoituksesta.
        Jotenkin on nyt kirjoittajilla taipumus perustaa käsityksensä 1-2 vaakakokemukseen.
        Omalla työpaikallani on useita vaakoja, olemme hyvin tiivissä yhteistyössä ja olen huomannut, kuinka erilaisia olemme...olen ajatellut jopa ettei heistä ikinä voisi tulla ystäviäni, niin erilaiset arvot, tavat ja mielipiteet meillä on. En ole tässä nyt tekemässä itsestäni hyvää tyyppiä, minulla on omat heikkouteni ja vikani. Mutta jos vaa´at itse kokevat olevansa näin erilaisia, niin ehkä se kertoo jotakin...

        Jos kymmenen ihmistä perustaa kokemuksensa 2 vaakaihmiseen, niin se tekee 20 vaakaa. Ja jos nämä vaa'at ovat vielä hyvin tuttuja ihmisiä näille henkilöille, niin silloin heillä kenties on ihan oikeastikin jotain tähdellistä sanottavaa vaa'oista. Ja jos vielä tuppaa käymään niin hullusti, että kaikilla on sama mielipide, niin...


      • vaakanainen
        valko-neitsyt kirjoitti:

        Esität, että harva täällä luottaa omaan näkemykseen ja kokemukseen. Ja että "vaa'an haukkujat" kuvittelevat olevansa itse täydellisiä.

        Olen vahvasti toista mieltä. Ensinnäkin, jokainen meistä luottaa nimen omaan omaan kokemukseen. Vaakaa arvosteleva henkilö on aina itse kokenut jotakin vaa'an kanssa. Toisekseen, arvostelu ei tarkoita, että kuvittelee itse olevansa täydellinen.

        Tämähän juuri on se perusongelma: arvostelun kohteeksi joutuva ei osaa ottaa kritiikkiä (hyvääkin sellaista on) vastaan, koska lähtee siitä, että arvostelija "kuvittelee olevansa täydellinen itse". Tämä voi itse asiassa olla nimenomaan vaakojen perusongelma.

        Puhun kokemuksesta, sillä ex-mieheni on vaaka ja lapsuudenystäväni on vaaka-nainen. Molemmat arvostelevat ihmisiä hyvin kärkkäästi. Tämä ei sinänsä ole ongelma; ongelma on se, että vaa'an ihmistuntemus ei aina ole niin hyvä, että hän haluaisi/kykenisi näkemään toisen osapuolen ihmisenä, jolla on omat ongelmat ja vaikeudet. Vaaka helposti vain tyrmää.

        Vaakaa auttaisi itseään opiskelemalla ihmistuntemusta, koska se helpottaisi hänen omaa taivaltaan; vaa'at nimittäin joutuvat usein tilanteisiin, jossa kokevat, että heitä käytetään hyväksi, heidän yli jyrätään jne. Tämä on tietenkin totta ja ymmärrettävää - vaakahan on miellyttäjä, joka toivoo ilmapiirin pysyvän miellyttävänä. Mutta konfliktin tullessa vaaka yleensä kääntyy sisäänpäin, eikä halua olla asian kanssa tekemisissä. Tilanteen ymmärtäminen jää kokonaan pois. Tilalle tulee torjunta.

        Olen huomaavinani tällä palstalla samaa suhtautumista. Vaaka torjuu usein kritiikin täysin. Ja muut ovat vaa'an mielestä väärässä.

        Mitä tulee tähän hyvyyden ja paheellisuuden tasapainoon, tämäkin on minusta enemmän vaa'an henkilökohtainen ongelma. Vaa'an on vaikea vetää rajaa siihen, missä antaa periksi, missä sanoa vastaan arvostelijalle. Koska vaaka haluaa miellyttää, hän usein jälkikäteen kokee vihantunteita, jotka sitten purkautuvat yllättäen, juuri kun toinen osapuoli sitä vähinten odottaa. Tämä aiheuttaa usein väärinkäsityksiä ja sekaannusta, ja tämä taitaa olla yksi syy siihenkin, että vaakaa pidetään epäluotettavana "selkäänpuukottajana".

        "Tämähän juuri on se perusongelma: arvostelun kohteeksi joutuva ei osaa ottaa kritiikkiä (hyvääkin sellaista on) vastaan, koska lähtee siitä, että arvostelija "kuvittelee olevansa täydellinen itse". Tämä voi itse asiassa olla nimenomaan vaakojen perusongelma.

        Puhun kokemuksesta, sillä ex-mieheni on vaaka ja lapsuudenystäväni on vaaka-nainen. Molemmat arvostelevat ihmisiä hyvin kärkkäästi. Tämä ei sinänsä ole ongelma; ongelma on se, että vaa'an ihmistuntemus ei aina ole niin hyvä, että hän haluaisi/kykenisi näkemään toisen osapuolen ihmisenä, jolla on omat ongelmat ja vaikeudet. Vaaka helposti vain tyrmää. "

        näistä kahdesta olen erittäin voimakkaasti eri mieltä. en koskaan kuvittele arvostelijan kuvittelevan olevansa itse täydellinen, sehän olisi typerää. minulle on vain tärkeää perusarvot ja asiallisuus.. sekä sydän. siksi olen eri mieltä myös toisen kommenttisi kanssa. en halua arvostella ihmistä kokonaisuutena vaan tekoja. tekoja voi muuttaa, ihmisiä ei.


      • kysyvät
        Suomen... kirjoitti:

        ...lakikirjan kannessakin on vaa'an kuva!"
        :DDD

        Olen huomannut, että ns. "oikeutta jakaessaan" vaa´at harvoin luottavat omaan näkemykseen. Lähes aina tarvitaan joku muu taho, jonka mielipiteeseen vedotaan ja jota käytetään pönkitettäessä omaa itseä ja mielipidettä.

        Kaiken huippu tuo puntari Suomen lain kannessa. Koska puntari siinä tosiaan on, niin sehän tekee vaaoista (varsinkin naispuolisten) omasta mielestään ilman muuta oikeudenmukaisuuden perikuvia ja suuria ihmistuntijoita.
        Minusta tollanen päätelmä on blondivitsien tasoa.

        koska haluavat mahdollisimman laajan otannan (objektiivisuus).. eivät aina, perusarvot on perusarvoja, mutta sovelluksia on....

        se sydän... jos kritisoin, koetan aina sanoa myös JOTAIN HYVÄÄ!

        t. vaakanainen


      • vaakanainen
        Kokemukset. kirjoitti:

        Vaaka ei vaan kykene käsittelemään negatiivisia tunteita.
        Tämä horoskooppikunnan ehkäpä surkein ihmistuntija ei todellakaan omaa kykyä tulkita asioita tai toisia ihmisiä oikein tai edes sinnepäin.
        Mulla oli vaaka nainen läheisin ystävä useita vuosia, muttei se koskaan oppinut tuntemaan minua. Enkä ole edes mitenkään monimutkainen ihminen.

        "vaakahan on miellyttäjä, joka toivoo ilmapiirin pysyvän miellyttävänä. Mutta konfliktin tullessa vaaka yleensä kääntyy sisäänpäin, eikä halua olla asian kanssa tekemisissä. Tilanteen ymmärtäminen jää kokonaan pois. Tilalle tulee torjunta."

        Olen samaa mieltä tuon sisäänpäin kääntymisen kanssa.

        oma ongelmani on ennemminkin ollut liika empaattisuus.. mutta olen oppinut vanhentuessani, ettei kaikkea tarvitse toiselta hyväksyä vain siksi, että sillä on ollut kurjaa.

        ei ihmisiä voi kohdella miten sattuu.


      • ihmissuhteiden...
        hankaluutta suhteessa kirjoitti:

        Mul on kans vaaka-nainen ollut ystävänä lapsuudesta saakka. Vaan ei puhettakaan että mut tuntisi. Suhtautuminen muhun vaihtelee lähinnä sen mielialojen mukaan. Ne pitää aina ottaa huomioon, jos ylipäänsä aikoo jotenkin ylläpitää suhdetta. Ei osaa tulkita muita ihmisiä ollenkaan, ja siks joutuu usein konflikteihin ihmisten kanssa. Ystävyyssuhteet jää pinnalliselle tasolle.

        pitäisi olla vastavuoroisia... joskus kannattaa katsoa peiliinkin.


      • Ulvoja
        Kokemukset. kirjoitti:

        Vaaka ei vaan kykene käsittelemään negatiivisia tunteita.
        Tämä horoskooppikunnan ehkäpä surkein ihmistuntija ei todellakaan omaa kykyä tulkita asioita tai toisia ihmisiä oikein tai edes sinnepäin.
        Mulla oli vaaka nainen läheisin ystävä useita vuosia, muttei se koskaan oppinut tuntemaan minua. Enkä ole edes mitenkään monimutkainen ihminen.

        "vaakahan on miellyttäjä, joka toivoo ilmapiirin pysyvän miellyttävänä. Mutta konfliktin tullessa vaaka yleensä kääntyy sisäänpäin, eikä halua olla asian kanssa tekemisissä. Tilanteen ymmärtäminen jää kokonaan pois. Tilalle tulee torjunta."

        Olen samaa mieltä tuon sisäänpäin kääntymisen kanssa.

        "Tämä horoskooppikunnan ehkäpä surkein ihmistuntija ei todellakaan omaa kykyä tulkita asioita tai toisia ihmisiä oikein tai edes sinnepäin. "

        Yleistys on horoskooppeihin liittyen aina rasittavaa. Mikäli itsellä on huonoja kokemuksia jostakusta joka kuuluu tiettyyn horoskooppiin, eikä tuntemusta muista vastaavan horoskoopin edustajista, luokitellaan kaikki mjuutkin sillin "surkeimmiksi ihmistuntijoiksi" tai muuksi vastaavaksi (mikä nyt kelläkin on tullut vastaan).

        Vaikka uskoaankin, että ihmiset jotka ovat syntyneet saman tähtimerkin alla ovat luonteeltaan paljolti samanlaisia, ei saa yleistää yhden kokemuksen perusteella :)


    • waakanaikkonen

      nää kommentit tässä edellä olleet miesten kommentteja vaakanaisista? Kuulostaa muiden merkkien kateellisilta akoilta. Jälleen kerran.

      • Waakanaikkonen myös

        samaan, kuulostaa kateelliselta panettelulta mutta annetaan heidän märehtiä omasa inhottavassa sopassaan .


      • soppaan. :)

        arvon vaakanainen malttanut olla työntämättä lusikkaasi...


      • toisaalta
        soppaan. :) kirjoitti:

        arvon vaakanainen malttanut olla työntämättä lusikkaasi...

        olis pitänyt pitää suu supussa se olis varmasti ärsyttäny sua enemmän mutta pääsipä pieni lipsahdus.
        VOIH!JA HUOKAUS!


      • nooh...
        toisaalta kirjoitti:

        olis pitänyt pitää suu supussa se olis varmasti ärsyttäny sua enemmän mutta pääsipä pieni lipsahdus.
        VOIH!JA HUOKAUS!

        Eikö teillä vaakanaisilla muuten yleensäkään ole mitään tähdellistä sanottavaa? Katsotaanpa vaikka aloitusviestiä - se on kyllä, miten sen sanoisi... hm.. epäkiinnostava. Mikä teitä vaakanaisia siis oikein vaivaa? (vaakamiehet ovat sentään sulavakielisiä ja henkeviä...)


      • soppaan
        nooh... kirjoitti:

        Eikö teillä vaakanaisilla muuten yleensäkään ole mitään tähdellistä sanottavaa? Katsotaanpa vaikka aloitusviestiä - se on kyllä, miten sen sanoisi... hm.. epäkiinnostava. Mikä teitä vaakanaisia siis oikein vaivaa? (vaakamiehet ovat sentään sulavakielisiä ja henkeviä...)

        Pakko myöntää että minäkin tunnen "vain" 2 vaakanaista ja toden sanoakseni en enempää välitä tunteakaan. Itsekeskeisiä, omahyväisiä, luulevat itsestään liikoja.
        Näkeehän sen täälläkin.


      • aika nuoria
        soppaan kirjoitti:

        Pakko myöntää että minäkin tunnen "vain" 2 vaakanaista ja toden sanoakseni en enempää välitä tunteakaan. Itsekeskeisiä, omahyväisiä, luulevat itsestään liikoja.
        Näkeehän sen täälläkin.

        vaakoja vielä ?


      • vaakanainen
        nooh... kirjoitti:

        Eikö teillä vaakanaisilla muuten yleensäkään ole mitään tähdellistä sanottavaa? Katsotaanpa vaikka aloitusviestiä - se on kyllä, miten sen sanoisi... hm.. epäkiinnostava. Mikä teitä vaakanaisia siis oikein vaivaa? (vaakamiehet ovat sentään sulavakielisiä ja henkeviä...)

        tunne heitä. vaa'alla on usein vain muutama läheinen ihminen elämässään, muut ovat kavereita, jotka tavataan joskus asiallisesti, usein hymyillen.


    • waakanaikkonen

      täältä puuttuu miesten mielipiteet, mutta muiden merkkien kateelliset akat panettelevat vaakanaisia. :) Huvittavaa, kun eivät vaan voi pysyä täältä pois. Jos et ole mies, niin mitäs täällä vaakaa haukut? Puikaa sitä asiaa niille tarkotetuissa ketjuissa.

      Minuakin kiinnostaisi saada tähän vastauksia MIEHILTÄ. ;) Naisten mielipiteet kun eivät minua kiinnosta.

      • lejonherr

        ei näin latteat keskustelut kiinnosta, valitettavasti.


      • härjyli

        Kun laitatte viestin, jossa suorastaan huudetaan, että kehukaa meitä miehet, niin ei kai semmoseen kukaan viitsi vastata. Missä on tilanne- ja tyylitajunne vaakanaiset? Laittakaa joku kiinnostava keskustelunaloitus/uusi näkökulma, niin hyvinkin saatte myös miesten kommentteja.


      • tämän
        härjyli kirjoitti:

        Kun laitatte viestin, jossa suorastaan huudetaan, että kehukaa meitä miehet, niin ei kai semmoseen kukaan viitsi vastata. Missä on tilanne- ja tyylitajunne vaakanaiset? Laittakaa joku kiinnostava keskustelunaloitus/uusi näkökulma, niin hyvinkin saatte myös miesten kommentteja.

        keskustelun alullepanija ole joku muu merkki kuin vaakanainen?? itse en alentuisi koskaan tällaiseen kysymykseen koska tiedän tasan tarkkaan mitä miehet minusta ajattelee ja toisaalta mulle se on muutenkin aivan sama kuka mitäkin minusta ajattelee.
        Tulinpahan vaan vilkasee millaista näillä keskustelu
        palstoilla kirjoitellaan mutta nämä taitaa olla pelkkiä haukkumis palstoja.
        T. Vanha vakaa vaaka


      • mistä sitä tietää
        tämän kirjoitti:

        keskustelun alullepanija ole joku muu merkki kuin vaakanainen?? itse en alentuisi koskaan tällaiseen kysymykseen koska tiedän tasan tarkkaan mitä miehet minusta ajattelee ja toisaalta mulle se on muutenkin aivan sama kuka mitäkin minusta ajattelee.
        Tulinpahan vaan vilkasee millaista näillä keskustelu
        palstoilla kirjoitellaan mutta nämä taitaa olla pelkkiä haukkumis palstoja.
        T. Vanha vakaa vaaka

        vaikka tämän koko ketjun olis kirjoittanut yks' ja sama henkilö :)))))))))))))


      • empsi.
        mistä sitä tietää kirjoitti:

        vaikka tämän koko ketjun olis kirjoittanut yks' ja sama henkilö :)))))))))))))

        että se yks ja sama henkilö on vaaka.


      • ://///
        empsi. kirjoitti:

        että se yks ja sama henkilö on vaaka.

        että tämän ketjun on aloittanut joku marttyyrineitsyt tai katkerarapu :DDDDD


      • waakanaikkonen
        lejonherr kirjoitti:

        ei näin latteat keskustelut kiinnosta, valitettavasti.

        näyttää kiinnostavan enemmän kuin kiitettävästi. Mielestäni tämä ei ole sen latteampaa kuin keskustelut: "Olen rakastunut rapumieheen. Iik, sovitaax me yhteen?? Kertokaa! Mä olen neitsyt-nainen".


      • ehtoisesti
        :///// kirjoitti:

        että tämän ketjun on aloittanut joku marttyyrineitsyt tai katkerarapu :DDDDD

        loukkaantunutleijona tai juoppojousimies...


      • teerenpeli
        mistä sitä tietää kirjoitti:

        vaikka tämän koko ketjun olis kirjoittanut yks' ja sama henkilö :)))))))))))))

        Joskus aiemminkin on pohdittu sitä, että joku vetää melkoista showta yksikseen. Minä nyt en ole aiemmin tähän ketjuun kirjoittanut, joten olen syytön... Olen sitäpaitsi nainen, joten en vaivaudu vastaamaan edes ap. kysymykseen.


      • pelit.on.
        teerenpeli kirjoitti:

        Joskus aiemminkin on pohdittu sitä, että joku vetää melkoista showta yksikseen. Minä nyt en ole aiemmin tähän ketjuun kirjoittanut, joten olen syytön... Olen sitäpaitsi nainen, joten en vaivaudu vastaamaan edes ap. kysymykseen.

        Kaikkihan me olemme aina syyttömiä kaikkeen.


    • tällaisiakin

      Kertomukset saavat olla, mutta tässä pari huomiota.
      * Epävarmoja. Pähkäilevät ja varmistelevat asioita moneen kertaan vielä senkin jälkeen, kun niitten piti olla klaari juttu.
      * Vaikutteille alttiita. Omien johdonmukaisten päätelmien tekeminen takkuaa. Piiloutuvat herkästi muitten mielipiteden taakse.
      * Useimmat (jopa tungettelevan) flirttejä ja pikkutyttömäisen naisellisia. Poikkeuksiakin olen kyllä tavannut.
      * "Rautanyrkkejä" samettihansikkaassa.

      • bamse

        *tukeutuvat mielellään asiatuntijoiden lausuntoihin; eivät siis luota omiin arviointeihinsa ongelmatilanteissa


      • että satuu

        kuulla totuus, mutta kiitos sulle! tosta on hyvä kasvaa ja ottaa opiksi.:)


    • juup,.

      hmm.. levittää reitensä kiitettävän hyvin ventovieraille. kiitos siitä!!

    • alkup.

      Jaaha, samaa virttä tuli sitten tästäkin aiheesta suurelta osin ):

      En vaan voi ymmärtää kuinka yksipuolinen ja yksioikoinen mielipide voisi olla koko totuus. Myönnän, että aloitus ei ollut kovin raflaava, kuten joku täällä kritisoi. Uskoisin, että vastausten vähyys johtuu suurimmaksi osaksi siitä, ettei kysymys tavoita ko. miehiä.

      Hyvää kesää nyt kaikille kuitenkin merkkiin katsomatta..

      • kyllä.

        Mutta vaaka on ollut vaakasorttinen hamasta muinaisuudesta asti eikä kukaan varmaan ole huomannut vaaoissa tapahtuneen mitään uutta tai yllättävää muutosta.
        Hyvää jussia!


    • werterte

      vaa´at ovat: -päättämättömiä,mustasukkaisia,epätasapainoisia,pettää,epäluuloinen, ei kestä vastoinkäymisiä. kauniita,sosiaalisia,hyvä ystävilleen,puoleensa vetäviä,myös seksuaalisesti...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      74
      2180
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      174
      1701
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      155
      1577
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1368
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      50
      1362
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      290
      1207
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      135
      1079
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1043
    9. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1042
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      54
      912
    Aihe