Voiko näitä ällötyksiä jotenkin torjua, etteivät tulisi taloon sisälle? Meillä on vuoden ikäinen hirsitalo ja kovasti tuntuu kiinnostavan näitä ötökäitä. Kestääkö tämä kiinnostus taloamme kohtaan ikuisesti vaiko loppuuko se talon vanhetessa? Asumme metsikön laidassa maaseudulla.
Tukkimiehentäit parveilevat talomme ulkoseinillä sekä tulevat myös porukalla taloon sisälle. Onko näistä haittaa talolle?
Tukkimiehentäi
6
1458
Vastaukset
- tania
En usko että aikuiset ovat talolle vahingollisia sillä ne syövät kaarnaa ja näin ollen tuhoavat eläviä puita. (elävät mäntymetsissä)
"Kesällä naaras munii terveeseen kantoon munat jotka kuoriutuvat 2-3 viikon kuluttua. Toukat jyrsivät käytäviä puuhun, talvehtien ja kehittyen 2-5v.."
Olisivatkohan ne sekoittaneet talonne kantoon....?=)- täipää
Meilläkin noita inhotuksia on uusissa ulkorakennuksissa. Jonkin aikaa noita tuoreissa lautaseinissä kiipeilee, mutta puun vanhetessa ei kiipeilijöitä enää näy.
- hyi
täipää kirjoitti:
Meilläkin noita inhotuksia on uusissa ulkorakennuksissa. Jonkin aikaa noita tuoreissa lautaseinissä kiipeilee, mutta puun vanhetessa ei kiipeilijöitä enää näy.
Meillä niitä lentelee kuin kärpäsiä mökin lähellä olevan uuden aukun takia. Kammotavia! Niitä joutuu ihan väistelemään ja aina iljettää tutkia vaatteet ennen sisälle menemistä=( hyrrr....
Jotenkin ovat vielä niin ärsyttäviä, että lentävät suoraan kohti väistämisen sijaan. Aivan kuin haluaisivat aiheuttaa paniikkia=).
- KH.
Nyt on tukkimiehentäitten aika. Tämän eläimen elintavoista löytyy helposti tietoa melkein mistä tahansa eläinkirjoista. Talosi on turvassa. Voi olla, että kun tuoreen puun haju haihtuu aikaa myöten, se vetää vähemmän puoleensa näitä. Tt:n todellinen kiinnostuksen kohde saattaa olla männyn taimisto. Sisälle tulleet ovat yksinkertaisesti eksyneitä.
- jhhhhsiou
njhoijfpo fjjgopi0iei0åppo
- Anonyymi
Tukkimiehentäin kasvipassissa on merkintä BL84 silloin puun taimet ovat suojattu tukkimiehentäiltä. BL 100 tarkoittaa , ettäon suojattu Tupakka kemppiä vastaan, en tiedä miksi Suomessa kasvatetut taimet suojataan tällä myrkyllä - luulen , että tuollaisesta ei ole haittaa metsässä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?
Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k713889- 1013505
SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa
SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah783338Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia362638- 1241598
Nyt meni lopulliset lämmöt.
Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta361516Meitä ei tule
Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌221114Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla
Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?421100Sulla on avaimet ja keinot
Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi181096Itseään kannattaa tarkastella realistisesti ja
miettiä mihin ne rahkeet oikeesti riittää. Tyhmempikin ymmärtää että varakas ylemmän tason mies ei kelpuuta sellaista ku1181016