Liian

tempperamenttinen?

Onko täällä muita Kaksosia, joilla on ongelmia tempperamenttinsa kanssa?

Levottomat jalat kuljettaa koko ajan vaikka pitäisi hetki istua paikallaan varsinkin töissä; tunteet vaihtelee tunnin välein ilosta masentuneisuuteen ja energisyydestä haukotteluun; tulee sanottua ihmisille mitä sylki suuhun tuo; mikä äsken kiinnosti ei enää huvita; ei jaksa keskittyä asiaan jollei todella kiinnosta; ei ole kärsivällisyyttä kuunnella muiden juttuja, jollei aihe kosketa omia intressejä...

Välillä olo on todella itsevarma ja tuntee itsensä kuninkaaksi, kun taas hetken kuluttua todella ujo, hermostunut ja epävarma...

Mikään ei jaksa kiinnostaa niin paljon, että jaksaisi syventyä tai harrastaa jotain asiaa. Kirjoihin ei jaksa keskittyä kuin kesälomalla, muun ajan on niin paljon kaikenlaisia ajatuksia päässä, että ylikuumeneminen yllättää välillä.

Hermo menee välillä pienestäkin ja muista todella pieneltä tuntuvalta asiasta...

Kaiken lisäksi taidan olla rakkaus- ja hellyysaddikti. Koko ajan pitäisi olla joku nenän alla jonka kanssa flirttailla. Muu ei kiinnosta...

Onko muilla Kaksosilla tällaisia ongelmia vai onko diagnoosini maanis-depressiivinen ADHD-tapaus?

16

2354

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oinastyttö*''''

      Ja tämähän kuullostaa ihan minulta ;) Mutta hei pärjäillään tän temperamenttimme kanssa :))

    • aika nuori

      Kaksonen on aika liikkuvainen ja levoton ja jos hänet pakotetaan paikoilleen hän ahdistuu. Nuo mainitsemasi luonteenpiirteet ainakin minulla on rauhoittunut iän myötä. Liikkua täytyy (siis ulkoilla, lenkkeillä jne), mutta keskittymiskykyni on parantunut ja pystyn lukemaan hyvän romskun yhdeltä istumalta, työssä pystyn keskittymään myös tuntikausiksi paikoilleni, eikä flirttikään ole enää niin tärkeää. Kaksosena neuvoisin sinua ainakin kerran päivässä rauhoittumaan paikoilleen muutamaksi minuutiksi, mietiskelemään, tai parempi jos ei edes mietiskele vaan on (villi mielikuvitus kun voi mietteet viedä minne tahansa, eikä rentoutumisesta tule mitään).

    • lukea

      muista samanlaisista. Välillä suorastaan häkellyn lukiessani jonkun kaksosen luonnekuvausta sen muistuttaessa niin paljon minua itseäni, että jo hetken epäilen itse kirjoittaneeni jutun :)

      Kaikki muu kuvauksessasi on kuin suoraan minusta, mutta hermot eivät mene helposti(paitsi hitaisiin ihmisiin :)), ja hyvää kirjaa jaksan lukea tuntikaupalla. Itseasiassa en koskaan käy nukkumaan lukematta ensin hetken aikaa.

      Minulla on vielä sellainen piirre, että vaikka olen seurustellut useita vuosiakin, en koskaan ole asunut kenenkään kanssa yhdessä. Tarvitsen valtavasti omaa aikaa ja pelkään vapauteni ja itsenäisyyteni menettämistä, vaikka muutoin olisinkin täysin sitoutunut suhteeseen. Vieraissa en käy, olen täysin uskollinen kumppanilleni, mutta oman ajan kaipuuni ajaa miesystäväni usein epäilemään tunteitani.

      Nyt hollilla on vesimiesmies ja tuntuu upealta, kun hänkin on omaa aikaa tarvitseva ja sen myös ottava. Saatan vaikka rakastua :)

      • SagittaRius lady

        Kuvauksesi seurustelun suhteen on ihan kuin minä. Minäkin seurustellut useaan otteeseen vuosia, enkä koskaan asunut yhdessä kenenkään kanssa. Syyt juuri samat kuin sinullakin.

        Nyt kaksosmies "kiikarissa" - voisin vaikka rakastua...Mitenkähän jousinainen & kaksosmies natsaavat yhteen? Ainakin hän tietääkseni ymmärtää oman ajan/itsenäisyyden kaipuuni. Itsekin sitä tarvitsee.


    • minä ;-))

      Ja hei, mä olen kohta keski-ikäinen ;-))
      Joten on meitä muitakin.

    • tytsy

      Mulla on ihan samoja ongelmia ja taipumuksia.

      Sitten kun olen vielä synnyinlahjaksi saanut tuon punapään ja sen mukana kaikki siihen liittyvät "luonneongelmat" on soppa valmis. Miten kukaan ikinä jaksaa mun perässä kulkea kun olen niin ailahtelevainen.

      Tässäpä pari punapäävitsiä, jotka pitävät kohdallani täysinpaikkansa:

      How do you get a redhead's mood to change?
      -Wait 10 seconds.

      Only two things are necessary to keep a redhead happy.
      -One is to let her think she is having her own way, and the other is to let her have it.

      How do you get a redhead to argue with you?
      -Say something.

      =)

      • niin tut-

        tua... :)
        Punapää myös ja kaksonen. Elämä on ihanaaaaaaaa!!!!


    • elisabet79

      ...tyypillinen kaksonen, niinkuin minäkin...

    • samat oireet

      kun ap:llä. Turmelen niin paljon itseltäni tällä helvetin luonteella. Eikä sitä sitten pysty muuttamaan vaikka kuinka yrittäisi. Sitä vaan on luotu tällaiseksi kummajaiseksi.

      • Kaksostyttö

        Itse kaksosena tunnen välillä olevani täysin
        muiden tavoittamattomissa.
        Toisinaan muut tuntuvat jotenkin aivan liian hitailta ja yksinkertaisilta, jopa tyhmiltä.
        Kuitenkin on täysi illuusio, että edes päivän viettäisin hiljaisuudessa puhumatta muille. Oman itsensä kanssa pelailu on toki hyvää ajanvietettä. Täytyy sanoa, etten ole tähän ikään mennessä perillä vielä omasta itsestäni edes puoliksi. Välillä tuntuu että pää räjähtää kaikesta tästä ajatuksenjuoksusta!
        Suuri ongelma myös löytää samanlaisella, tietyllä tavalla kieroutuneella ja ovelalla huumorintajulla
        höystettyjä ihmisiä. Vaikka osaisi kaikkia miellyttää, käy se nopeasti tylsäksi...


    • anneeemeli

      Sama vika. Kuuluu kaksosen luonteenpiirteisiin
      ;-)

    • flyffe

      tuo juttu on kuin suoraan minusta kirjoitettu :) mutta olen jo tottunut elämään sen asian kanssa että välillä mennää vauhdikkaasti eteenpäin ja sitten parin minuutin päästä möksitään omas huonees yksin :I.

      • kaksos mies

        Minä olen vastakohta teille, olen viilipytty ja hermostun hyvin harvoin.


    • Tohtoroija

      Eiköhän kyse liene ADHD:stä tai sitten siitä kaksisuuntaisesta mielialahäiriöstä tai molemmista. Ei mitään tekemistä horoskoopin kanssa.

      • et tunne kaksosluonnetta

        Kyllä kaksonen on "ihan normaali" juuri tuollaisena. Kaksosessa kun on kaksi persoonaa ihan synnyinlahjana. Kaikkein eniten sitä ihmettelee itse kun tunteet leiskahtaa laidasta laitaan. Minä löysin rinnalleni kaksosmiehen ja meillä on tosi ihana hurlumhei liitto, kun toinen räiskyy toinen on cool ja toisin päin. Kannattaa laskea aina 100 ennen kuin avaa suunsa niin ei ihan kaikkea kaada muiden niskaan. 10 laskeminen ei auta, kaksonen kun on liian nopea sanomaan. Itsekasvatusta koko tämä elämä, mutta elämä kaksosena on ihanaa.


    • kaksosnainen

      ...mäkin olen. ADHD epäilyt on käyneet mielessä, mutta jospa se johtuukin horoskoopista :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      520
      13077
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      349
      8494
    3. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      40
      7839
    4. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      354
      2546
    5. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      6
      2414
    6. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      9
      1987
    7. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      95
      1703
    8. Kuka oli tekijä?

      Jos tekijä oli suomalainen, onko hänen vanhempiaan jo tavoitettu? Mitä mieltä ovat aikamiespoikansa teosta? Entä puoliso
      Valkeakoski
      23
      1626
    9. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      192
      1530
    10. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      188
      1353
    Aihe