LIIAN PIENET VAATTEET..

suski76

Haluaisin vain ihan oikeesti tiedustella, että miksi isot ja lihavat ihmiset pitävät liian pieniä vaatteita.
Nyt joku heto heräsi, että täällä joku hyväkroppainen immeinen haukkuu heitä. Ei, vaan asia on niin, että olet itsekkin lihava ihminen, mutten silti kulje pienissä vaatteissa. saan itsekkin juuri ja juuri vaatteita ostettua kaupoista, mutten osta pieniä ja ihomyötäisiä.

Ei se ihan oikeesti ole kaunista. en ole oikea ihminen arvostelemaan ja tiedän, ettei ketään saisi katsoa päälle jnee...mutta itse lihavana ihmisenä saan kai sääliä näitä muita kohtalotovereita, jotka kulkevat yleisillä paikoilla napapaidoissa, jossa vatsa roikkuu miltein polvissa jnee...

on ihminen sitten lihava tai laiha, niin voihan sitä oikeesti pukeutua fiksusti. en itsekkään missään ihme vaatteissa kulje, mutta ei mulla näy puolet ruumiista vaatteiden alta pullistuneena, vaan vaatteeni kyllä peittää sen minkä kuuluu.

pienet ja sievät vaatteet on tosi kiva näköisiä hoikemmilla ihmisillä ja itsekkin haaveilen ajasta, jospa joskus saisin sellaiset vaatteet päälleni laittaa..heh, mutta en laittaisi nyt, vaikka maksettaisiin...

Tiedän, että saan tästä viestistä haukkuja ja muuta kommenttia, mutta ENITEN TOIVON JUURI NIIDEN LIHAVIEN MIELIPITEITÄ, JOTKA NÄITÄ PIENIÄ VAATTEITA KÄYTTÄÄ...

31

4970

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hämmästellyt

Varsinkin nuoremmissa lihavissa on näitä läskinsä paljastavia. Ei niinkään vanhemmissa. Hyvin HARVALLE sopii paljastavat vaatteet....
      Itse vaatetan itseni asiallisesti riittävän kokoisiin vaatteisiin.

• uskoa sitä

todeksi.

Silloin ahtautuu väen väkisin niihin ennen sopiviin vaatteisiin eikä millään anna periksi uusien halattien ostolle.

Minä olin ennen 36-38. Yritin punkea näihin vaatteisiin vielä, kun totuus oli 42-44. Voitte sitten arvata mikä näky, kun joka napin välisllä on nyrkin mentävä aukko ja farkut on kiinni hakaneulalla...

Eli näin meillä!

• SOHBI

MUN AIKUINEN TYTÄR KANS SANOO,ET KÄYTÄ PINEMPIÄ VAATTEITA,KUN KULJEN AINA SAMANLAISISSA LOIMISSA.MUT MINUSTA NE KANS ON RUMIA MULLA,LISÄX KIRISTÄÄ JA AHDISTAA.TAKAMUKSEN PEITÄN AINA TAI KÄYTÄN LOIKKOHAMEITA.NYT VAAN ALKAA OLLA VYÖTÄRÖ 120CM ENKÄ YKSINKERTAISESTI LÖYDÄ HOUSUJS TAI HAMEITA MISTÄÄN...OLISIN EDES XXL,MUT EI MAHU.NIITÄ RESEPTI LAIHDUTUS LÄÄK. OON MIETTINY,MUT KUULEMMA RASVARIPULI SEURAIS.LIIKUNTAA EN JAKSA HARRASTAA,EI KESTÄ POLVET EIKÄ SELKÄ.AUTTASKO NESTEENPOISTOLÄÄKE?

• ostaessasi vaatteita

Samaa olen huomannut. Ongelmaa esiintyy erityisesti nuorilla naisilla. Luulen, että ongelma on pitkälti sellainen, että nuori, joka vasta hakee itseään ja omaa tyyliään, ei halua erottua muista ikäisistään. Siksi hän käy hoikkien kavereiden kanssa nuorisoliikkeissä ostamassa vaatteita ja ostaa samanlaisia kuin kaveritkin, vaikka ne eivät todellakaan pue häntä. Toppeja ei myöskään valmisteta tarpeeksi leveinä. Vaikka kokolapussa lukisi XL, mutta pusero on makkarankuorityyppiä, ei se lihavaa pue. Koot myös loppuvat nuorisoliikkeissä aikaisin ja niinpä nuori ostaa vaatteen suurinta kokoa, vaikka se on hänelle liian pieni. Pitäisi olla uskallusta etsiä vaateita myös muista kaupoista, mutta niissä vaatteiden hinta voikin olla tupla eikä sen tarjonta ehkä miellytä nuoria.

Eivät nuoret pullukat mitään telttoja kaipaa, ainoastaan reilummin (=ei makkarankuori) mitoitettuja tavallisia vaatteita. Lantiohousut, joiden leveä vyö kiristää ja päälle pullottaa napapaidan alta läskimakkara, on kyllä rumaa katsottavaa, vaikka makkara olisi nuorta. Mutta jos housut tulevat vyötärölle ja päällä on lantiolle ulottuva sopivan kokoinen paita (naisella vyötäröltä hiukan kapeampi kuin muualta), näyttää ihminen, nuori tai vanha, 10kg hoikemmalta.

Ihmiset pitäisi saada vaatteita sovittaessaan katsomaan erityisesti sivukuvaansa. Edestä vaate voi näyttää ihan hyvältä, muuta sivulta kamalalta. Tiukoissa topeissa selkään muodostuu makkaroita rintsikoiden ylä- ja alapuolelle. Siksi epäilenkin katukuvaa katsoessani, että moni lihava nuori tiukassa napapaidassaan ei ole tutustunut vartaloonsa sivulta tai takaa.

• orvokki76

jos nuoret toimii noin ja harvoin sellasella teinillä on kauheesti kuitenkaan ylipainoa. yleensä se makkara muodostuu siitä korkeintaan 10 kg ja liian tiukoista housuista, mutta kun näkee niitä yli 100 kg painoisia n. 25-40 vuotiaita,,,,

• edellinen
        orvokki76 kirjoitti:

jos nuoret toimii noin ja harvoin sellasella teinillä on kauheesti kuitenkaan ylipainoa. yleensä se makkara muodostuu siitä korkeintaan 10 kg ja liian tiukoista housuista, mutta kun näkee niitä yli 100 kg painoisia n. 25-40 vuotiaita,,,,

Mitä enemmän painoa liian tiukoissa vaatteissa, sitä pahemman näköistä, oli vaatteiden kantaja minkä ikäinen tahansa. Aloittajan asian pointti olikin juuri se, että ylipainoiset näyttäisivät paremmilta, jos välttäisivät liian ahtaita vaatteita.

Nykyisin näkee paljon teinejä, joilla on 10kilon sijasta 20kg ylipainoa, mutta napapaita ja kireät lantiohousut silti jalassa. Kyllä me aikuiset ymmärrämme, että nuori ei vielä osaa pukeutua. Nuori pukee sitä päälleen mitä kaverinsakin. Vaatetusteollisuuden vaikuttajat ovat aikuisia. Miksi he eivät ota tukevia huomioon tuottamalla muodikkaita, mutta väljemmin mitoitettuja vaatteita? Tukevien olemassaolo nyt kuitenkin on tosiasia ja lisää tulee? Eikö lihavien rahat kelpaa?

• olen minäkin pohtinut

ja sitten toinen juttu mikä on aika naurettavan näköistä..jos on lainapeitoissa kulkenut ja sitten saanut laihdutettua ihannepainoon niin SITTEN pitää alkaa tukkimaan päälleen kaikki mahdolliset teinien pinkit vaatteet vaikka ikää on 40v.Hieno juttu on saada läskit veke mutta ikä ei vähene läskien lailla.

• pulskemmallekin

Itse asiasta olen samaa mieltä, mutta ihmettelen missä päin teinit ja aikuiset vielä kuljeksivat tiukoissa lantiofarkuissa ja napapaidoissa? Nehän ovat jo aikoja sitten menneet muodista. Nythän pidetään korkeavyötäröisiä ja kapealahkeisia farkkuja, sekä lantion peittäviä tunikoita.

• rdjkjhngbf
        pulskemmallekin kirjoitti:

Itse asiasta olen samaa mieltä, mutta ihmettelen missä päin teinit ja aikuiset vielä kuljeksivat tiukoissa lantiofarkuissa ja napapaidoissa? Nehän ovat jo aikoja sitten menneet muodista. Nythän pidetään korkeavyötäröisiä ja kapealahkeisia farkkuja, sekä lantion peittäviä tunikoita.

ei ainakaan vielä Helsingin keskustassa.

• female

Luin koko ketjun läpi kerralla ja olen samaa mieltä, että liian pienet vaatteet eivät näytä hyviltä kenenkään päällä. Siitä lähti sitten ajatus, että ajatelkaas niitä miehenkuvatuksia, jotka jo paljon ennen tämän napapaita lantiohousumuodin aikaa, ovat aloittaneet röllykkämahansa paljastelun jo hyvissä ajoin ennen kesää.

Varsinkin kesällä näitä isomahaisia miehiä liian pienissä housuissa ja lyhyissä paidoissa kulkee pitkin kaupunkia ja istuu tyytyväisenä terassilla olusella. Ja näitä on nähty jo vuosikausia.

Miksi se on kauheata vain silloin, kun nainen kulkee liian piukoissa vaateissa, vai ymmärsinkö väärin, että tässä ketjussa keskusteltiin naisista.

• ainakin minä

Kirjoitin kaksi viestiä mielessäni etenkin nuori tyttö, jonka vartalon profiilia taannoin yhdessä mieheni kanssa ihmettelimme ratikkapysäkillä. Ikää tytöllä oli arviolta 16-18v. ja maha roikkui lantiofarkkujen kauluksen yli napapaidan alta kuin lihavilla keski-ikäisillä kaljamahaisilla miehillä konsanaan. Sopivissa vaatteissa tyttö olisi ollut sievä, mutta omissaan näytti pahalta. Tuo mielikuva saattoi ohjata kirjoitustani etenkin nuoriin naisiin. Aikuisillakin pukeutumisongelmaa näkyy, mutta ei niin paljon.

Lihavat miehet eivät ole sen vähemmän vastenmielisen näköisiä kuin naiset käyttäessään liian pieniä vaatteita. Totta kirjoitit, että miehet ovat paljastelleet kaljamahan alaosaa julkisesti jo iät ajat. Olivat muodin edelläkävijöitä. :)

Poikien paitamallit taitavat olla reilumman kokoisia kuin tyttöjen. Ainakin myös reilumpia on pojille myynnissä. 10kg ylipaino ei vielä vaikuta nuorten poikien esteettiseen ilmiasuun siinä määrin kuin tytöillä johtuen juuri tyttöjen tiukemmasta ja minimaalisemmasta muodista. Lievästi ylipainoinen tyttö näyttää lihavalta minimuodissa. Sopivan kokoisissa vaatteissa 10kg ylipainoa tuskin huomaisi. - Miehille ei voi muodostua rintaliiveistä makkaroita selkäpuolelle ja siksi heidän vartalonsa kestää tiukkaa paitaa paremmin.

• orvokki76

# pienet ja sievät vaatteet on tosi kiva näköisiä hoikemmilla ihmisillä #

näin kirjoitin alkuperäisessä viestissäni, joten kaipa tuo ihmisillä tarkoittaa kumpaakin sukupuolta...

• ovat
        orvokki76 kirjoitti:

# pienet ja sievät vaatteet on tosi kiva näköisiä hoikemmilla ihmisillä #

näin kirjoitin alkuperäisessä viestissäni, joten kaipa tuo ihmisillä tarkoittaa kumpaakin sukupuolta...

"pienet ja sievät vaatteet" miehillä...heh!

• orvokki76
        ovat kirjoitti:

"pienet ja sievät vaatteet" miehillä...heh!

tuohon osaa varmaankin vastata joku seta tai vastaava...heh.

• Minälihava

Eli itse en käytä tosin napapaitoja mutta laihojen ihmisten vaatteita kuitenkin. Esim. eilen käytin lyhyttä hametta joka oli kovaa kangasta. Sen nostin pahimman mahamakkaran päälle peitoksi ja panin tiukan, hieman pidemmän paidan päälle, joka peitti sen kuinka korkealla hameen reuna todellisuudessa oli. Paita oli vieläpä hieman läpinäkyvä. Säärien peittämiseen en nähnyt syytä, sillä ne eivät roiku ja ovat ihan nätin malliset. Bmi 31 ja kyllä tuli kehuja kuinka nättinä olen! Tosin minua helpottaa pienet rinnat, jotka hoikistaa olemusta.

• sokea itsellesi

Sopivan kokoiset vaatteet eivät tarkoita telttoja tai muodottomia, kaiken peittäviä nunna-asuja. Kyllä ne voivat ja niiden tulisikin seurata vartalon pääkaaria (ei siis joka makkaraa) niin kauan kuin jotain eroa vyötärön ja lantion välillä on olemassa. Tuomalla vyötärölinjaa esiin vaatteilla, joissa on muotolaskokset, tukeva nainen näyttää hoikemmalta kuin suorassa väljässä halaatissa tai tiukassa makkarankuoressa. Jos koko vaate on yhtä leveä kuin hartioista ja lantiolta, nainen näyttää kokonaan yhtä paksulta kuin paksuin osa eli lantio.

Yksiväriset, selkeät, ryhdikkäät kankaat tukevat hoikentavaa mielikuvaa. Siinä hamosesi lienee onnistunut ellei sen helma sitten ollut nostettu lähelle "vesirajaa". Pullukalla ohut ja läpikuultava pusero näyttää hyvältä vain ja ainoastaan topin päällä!

Älä petä itseäsi. Katsoitko itseäsi kokovartalopeilistä - myös sivulta - ennen kuin lähdit asussasi kaupungille? Todennäköisesti sinun kustannuksellasi on pilailtu, jos pidät tiukkaa läpikuultavaa paitaa BMI31-kokoisena. Muka nätiltä, huorahtavalta olet tainnut näyttää. Voivat miehet tuollaisen ilmestyksen perään jopa vihellellä, mutta takana naureskella. Vihellys ei siis tarkoita aitoa ihailua. Olisit oikeasti nätti, jos puserosi ei olisi tiukka.

Mitä rintoihin tulee, pienet rinnat saavat ylipainoisen mahan korostumaan, isot rinnat tasapainottavat tilannetta. Ei lihavuutta mitata rintojen kuppikoosta vaan vyötärönmitasta.

• Minälihava
        sokea itsellesi kirjoitti:

Sopivan kokoiset vaatteet eivät tarkoita telttoja tai muodottomia, kaiken peittäviä nunna-asuja. Kyllä ne voivat ja niiden tulisikin seurata vartalon pääkaaria (ei siis joka makkaraa) niin kauan kuin jotain eroa vyötärön ja lantion välillä on olemassa. Tuomalla vyötärölinjaa esiin vaatteilla, joissa on muotolaskokset, tukeva nainen näyttää hoikemmalta kuin suorassa väljässä halaatissa tai tiukassa makkarankuoressa. Jos koko vaate on yhtä leveä kuin hartioista ja lantiolta, nainen näyttää kokonaan yhtä paksulta kuin paksuin osa eli lantio.

Yksiväriset, selkeät, ryhdikkäät kankaat tukevat hoikentavaa mielikuvaa. Siinä hamosesi lienee onnistunut ellei sen helma sitten ollut nostettu lähelle "vesirajaa". Pullukalla ohut ja läpikuultava pusero näyttää hyvältä vain ja ainoastaan topin päällä!

Älä petä itseäsi. Katsoitko itseäsi kokovartalopeilistä - myös sivulta - ennen kuin lähdit asussasi kaupungille? Todennäköisesti sinun kustannuksellasi on pilailtu, jos pidät tiukkaa läpikuultavaa paitaa BMI31-kokoisena. Muka nätiltä, huorahtavalta olet tainnut näyttää. Voivat miehet tuollaisen ilmestyksen perään jopa vihellellä, mutta takana naureskella. Vihellys ei siis tarkoita aitoa ihailua. Olisit oikeasti nätti, jos puserosi ei olisi tiukka.

Mitä rintoihin tulee, pienet rinnat saavat ylipainoisen mahan korostumaan, isot rinnat tasapainottavat tilannetta. Ei lihavuutta mitata rintojen kuppikoosta vaan vyötärönmitasta.

Olen täysin samaa mieltä tuosta, että vaate ei saa olla teltta eikä makkara. Kumpikin lihottaa!

Sittentuohon, miksi ei lihava voisi käyttää läpikuultavia puseroita. Kyllä se on kehuja saanut kyseinen paita päälläni ennenkin. Tuo on aika mustavalkoinen tuo mielipiteesi. Sehän riippuu aina lihavasta. Itsellä yläkroppa on aika pientä kokoa, joten miksi en korostaisi sitä mikä näyttää hyvältä?

"Älä petä itseäsi. Katsoitko itseäsi kokovartalopeilistä - myös sivulta - ennen kuin lähdit asussasi kaupungille?"
        -Ei, en petä itseäni, kyllä asu on tarkastettu oikein huolella. Katselin vielä kirjoituksesi jälkeen kriittisesti asuni, se näytti yhä hyvältä.

"Todennäköisesti sinun kustannuksellasi on pilailtu, jos pidät tiukkaa läpikuultavaa paitaa BMI31-kokoisena."
        -Eiköhän tähän ikään mennessä osaa pilailun erottaa ihan todellisista kehuista. Ja kehujat olivat työtovereita, jotka eivät sellaiseen pilailuun varmasti alentuisi. Sanon siis vain sen verran että ovat aika sivistynyttä väkeä!

"Muka nätiltä, huorahtavalta olet tainnut näyttää."
        -Vai niin, hyvä kun sen sitten tiedät. Lyhyt hame ja kaunis paita joka ei läpikuultavuudestaan huolimatta ole paljastava, ei todellakaan tarkoita huorahtavan näköistä.

"Voivat miehet tuollaisen ilmestyksen perään jopa vihellellä, mutta takana naureskella. Vihellys ei siis tarkoita aitoa ihailua. Olisit oikeasti nätti, jos puserosi ei olisi tiukka."
        -Sanoo ihminen joka ei varmasti ole nähnyt minua ja sitä miten ne vaatteet päälleni istuvat... Älä itse viitsi olla katkera jos kroppasi muoto vain ei anna varaa käyttää tiettyjä vaatteita.

"Mitä rintoihin tulee, pienet rinnat saavat ylipainoisen mahan korostumaan, isot rinnat tasapainottavat tilannetta. Ei lihavuutta mitata rintojen kuppikoosta vaan vyötärönmitasta."
        -No itse olen todennut että on hyvä että on pienet rinnat. Vatsa ei oikein voi korostua rintojen vuoksi koska suurin läskimääräni on juuri perseessä, alavatsassa ja reisillä. En ole tainnut sanoakkaan että lihavuutta mitattaisiin kuppikoosta, vaan sen mitä juuri yllä kirjoitin.

Sorry vain, mutta kirjoituksestasi paistaa katkeruus ja tietämättömyys. Olet tainnut nuo pukeutumis ohjeesi kopioda MeNaisista. Kaikkiin ne ohjeet kun ei vain päde. Minulla kun tuo yläkroppa sattuu olemaan todellakin pieni verrattuna alakroppaan ja niille ei paljon ohjeita löydy!

• kehu
        Minälihava kirjoitti:

Olen täysin samaa mieltä tuosta, että vaate ei saa olla teltta eikä makkara. Kumpikin lihottaa!

Sittentuohon, miksi ei lihava voisi käyttää läpikuultavia puseroita. Kyllä se on kehuja saanut kyseinen paita päälläni ennenkin. Tuo on aika mustavalkoinen tuo mielipiteesi. Sehän riippuu aina lihavasta. Itsellä yläkroppa on aika pientä kokoa, joten miksi en korostaisi sitä mikä näyttää hyvältä?

"Älä petä itseäsi. Katsoitko itseäsi kokovartalopeilistä - myös sivulta - ennen kuin lähdit asussasi kaupungille?"
        -Ei, en petä itseäni, kyllä asu on tarkastettu oikein huolella. Katselin vielä kirjoituksesi jälkeen kriittisesti asuni, se näytti yhä hyvältä.

"Todennäköisesti sinun kustannuksellasi on pilailtu, jos pidät tiukkaa läpikuultavaa paitaa BMI31-kokoisena."
        -Eiköhän tähän ikään mennessä osaa pilailun erottaa ihan todellisista kehuista. Ja kehujat olivat työtovereita, jotka eivät sellaiseen pilailuun varmasti alentuisi. Sanon siis vain sen verran että ovat aika sivistynyttä väkeä!

-Vai niin, hyvä kun sen sitten tiedät. Lyhyt hame ja kaunis paita joka ei läpikuultavuudestaan huolimatta ole paljastava, ei todellakaan tarkoita huorahtavan näköistä.

"Voivat miehet tuollaisen ilmestyksen perään jopa vihellellä, mutta takana naureskella. Vihellys ei siis tarkoita aitoa ihailua. Olisit oikeasti nätti, jos puserosi ei olisi tiukka."
        -Sanoo ihminen joka ei varmasti ole nähnyt minua ja sitä miten ne vaatteet päälleni istuvat... Älä itse viitsi olla katkera jos kroppasi muoto vain ei anna varaa käyttää tiettyjä vaatteita.

"Mitä rintoihin tulee, pienet rinnat saavat ylipainoisen mahan korostumaan, isot rinnat tasapainottavat tilannetta. Ei lihavuutta mitata rintojen kuppikoosta vaan vyötärönmitasta."
        -No itse olen todennut että on hyvä että on pienet rinnat. Vatsa ei oikein voi korostua rintojen vuoksi koska suurin läskimääräni on juuri perseessä, alavatsassa ja reisillä. En ole tainnut sanoakkaan että lihavuutta mitattaisiin kuppikoosta, vaan sen mitä juuri yllä kirjoitin.

Sorry vain, mutta kirjoituksestasi paistaa katkeruus ja tietämättömyys. Olet tainnut nuo pukeutumis ohjeesi kopioda MeNaisista. Kaikkiin ne ohjeet kun ei vain päde. Minulla kun tuo yläkroppa sattuu olemaan todellakin pieni verrattuna alakroppaan ja niille ei paljon ohjeita löydy!

tai viheltele naiselle, jonka BMI on 31...sori tää totuustorvi täällä. Tööt, töööt!!!

Vielä pahempi tilanne, jos yläkroppa on olematon ja kaikki läski kerääntynyt päärynämäisesti alavartaloon. Jotenkin vielä rintavalle uhkimukselle ymmärtäisi hyväntahtoiset myhäilyt.

Kyllä nyt kustannuksellasi vain irvaillaan... ja sori vielä tästä. En pahaa halua, mutta realiteettitaju on aina paikallaan.

• Minälihava
        kehu kirjoitti:

tai viheltele naiselle, jonka BMI on 31...sori tää totuustorvi täällä. Tööt, töööt!!!

Vielä pahempi tilanne, jos yläkroppa on olematon ja kaikki läski kerääntynyt päärynämäisesti alavartaloon. Jotenkin vielä rintavalle uhkimukselle ymmärtäisi hyväntahtoiset myhäilyt.

Kyllä nyt kustannuksellasi vain irvaillaan... ja sori vielä tästä. En pahaa halua, mutta realiteettitaju on aina paikallaan.

Voi sua... Missäs vaiheessa olen jotain viheltelystä sanonut??? Ja tuosta ettei BMI 31:lle voi sanoa kehuja, en edes viitsisi kommentoida. Jokaiselle ihmiselle voi sanoa jotain miellyttävää, oli BMI 15 tai 100. Ja vieläpä niin että se pitää paikkaansa.

Ei hyvä elämä mitä porukkaa... Menkää teinit kasvamaan!!!

• sokea itsellesi
        Minälihava kirjoitti:

Viimeinen selostuksesi on niin tarkka, että vaateyhdistelmäsi SAATTAA näyttää SINUN päälläsi siedettävältä. Hyvä, jos olet itse tyytyväinen. Kehujen objektiivisuudesta en edelleenkään olisi niin varma. Etenkin, jos työtoverisi ovat fiksuja, he eivät paljasta sinulle negatiivisia mielipiteitä työtoverinsa pukeutumisesta. Kuka haluasi loukata ilmeellään kehuja kerjäävää työtoveria?

Omalla ulkonäöllä kehuminen tässä keskusteluketjussa saa nuoret ylipainoiset naiset vaan hämmennyksiin. Mikä muu kuin oma kehu on tarkoitusperäsi? Ketä autat?

Jos niukat vaatteesi tuossa BMI31-luokassa näyttävät hyvältä, taidat olla melkoinen poikkeus. Normaalisti painoindeksin 31 omaava nainen on sen verran lihava ja hänen vartalossaan on enemmän tai vähemmän makkaroita, että tiukka läpikuultava pusero sellaisen päällä olisi varmasti juuri sellainen näky kuin edellisessä puheenvuorossani kuvailin. Koska et lähettänyt itsestäsi valokuvaa, on täysin ymmärrettävää, että mielikuva sinusta vastasi keskiverto BMI31-lihavaa. Sinulla ei siis ole syytä loukkaantua tai epäillä kirjoitukseni takana olevan ruma ja katkera nainen. En ole kumpaakaan.

Et ole voinut välttyä näkemästä kaupungilla naisia, jotka vastaavat kuvaustani. Koko keskusteluketjun pointti oli saada makkarankuoriin pukeutuvat ihmiset katsomaan peiliin jo kaupassa ja saada itsensä näyttämään kauniimmalta. Tai selittämään meille ihmettelijöille, miksi he pukeutuvat kuten pukeutuvat. Minulle on ihan sama, mitä tuntemattomat laittavat päälleen, mutta heillä vois itsellä mennä paremmin, jos eivät näyttäisi pelleiltä.

Hauskaa kesää, sinulle kaunis(?) pullukka ja kaikille muillekin. :)

• *^*^*^*
        Minälihava kirjoitti:

Voi sua... Missäs vaiheessa olen jotain viheltelystä sanonut??? Ja tuosta ettei BMI 31:lle voi sanoa kehuja, en edes viitsisi kommentoida. Jokaiselle ihmiselle voi sanoa jotain miellyttävää, oli BMI 15 tai 100. Ja vieläpä niin että se pitää paikkaansa.

Ei hyvä elämä mitä porukkaa... Menkää teinit kasvamaan!!!

"Jokaiselle ihmiselle voi sanoa jotain miellyttävää, oli BMI 15 tai 100."
        Niin voi ja pitäisikin. Eikä vain kerran vuodessa. Meillä kaikilla olisi paljon mukavampaa, jos jaksaisimme kehua ja kannustaa toisiamme. Kehu ei maksa mitään. Jokaisesta löytyy jotain kaunista ja ihailtavaa. Meidän kannattaîsi ottaa oppia tässä asiassa amerikkalaisista. He kehuvat toisiaan aina tavatessaan.

Mutta se ei merkitse sitä, että valehdellaan. On kehuttava jotain sellaista positiivista piirrettä, mikä pitää paikkansa. Tiukat vaatteet eivät lihavalla, eivät edes normaalivartaloisella, näytä kauniilta eivätkä ne ansaitse kehuja. Piste.

• ..muoto

Olen huomannut, että moni ylipainoinen nuori (tyttö) on omena-mallinen, ylävartalosta siis lihava vaikka jalat olisivatkin ihan hoikat.
      Tällaisilla tytöillä on ilmeisestikin harhaluulo, että yläkropan vaatekoko olisi sama kuin alakropan, joka paikassa nimittäin törmää tyttöihin, joiden vatsamakkarat pullottavat liian tiukkojen ja lyhyiden paitojen alta.

Ilmeisesti nuorten tyttöjen itsetuntoa hivelee ajatus, että he mahtuvat pienikokoisiin paitoihin. Kuitenkin oikeasti hoikemman ja kauniimman vaikutelman voisi antaa ulkopuolisten silmiin käyttämällä oikean kokoisia ja oikein istuvia vaatteita.
      Olen törmännyt muutamaan sellaiseen henkilöön, jotka ostivat monta kokoa liian pieniä paitoja ja hehkuttivat, että "näin pieni koko ja sopii mulle!" ..Sopivuus ja istuvuus ei kuitenkaan tarkoita sitä, että ostetaan pienintä kokoa oleva trikookankainen toppi ja venytetään se sitten äärirajoilleen.

Kaupoista kuitenkin löytyy muodin mukaisia, nuorekkaita vaatteita, joissa riittää kokoja myös hieman isommille ihmisille. Ehkäpä nuoret eivät vain ole vielä tarpeeksi kypsiä osatakseen ajatella vaatteen istuvuutta ja sopivuutta kokonumeron sijaan.

• vaatteet!!!

siis anteeks nyt, mutta teistäkö on pahemman näköistä kun kauttaaltaan pullea nainen pukeutuu tiukkoihin vaatteisiin kuin esimerkiksi normaalipainoinen ja sairaalloisen rintava nainen (minun mielestäni isot rinnat ovat sairaalloiset)?

Minusta mikään ei ole niin porton näköistä kuin t-paidassa, sopivankinkokoisessa kulkeva, tissit tyrkyllä oleva nainen. Tasaisesti pullea nainen ei samalla tavalla "hyppää silmille".

• Tavallinen C-kupin kuluttaja

Ai mistähän tuo sairaalloisuus ja portonnäköisyys alkaa? Tarkennusta kiitos.

• poistakaa tissini

Anteeksi jos olen aiheuttanut sinulle ahdistusta isojen tissieni kanssa. Tarvii varmaan tappaa kaikki perintötekijäni aiheuttajat, kuten isoäitini ja äitini, jottei sinun elämäsi häiriintyisi.

t. Normaalipainoinen F75

• tissit sitte

pitäis laittaa? Niiden kokoon on aika vaikea vaikuttaa.

• paidat

Telttakokoa, koska on painoa pudonnut 28kg enkä ole vielä kaikkia isoja paitoja hävittänyt vaan käytän joitakin vielä edelleen. Tosin on minulla sopivan kokoisiakin, mutta joitakin isoja vaatteita käytän kotona ja puutarha töissä ei niillä viitsi paljon ihmisten ilmoilla olla. Sitä paitsi nämä menneen talven lumia olevat lantiofarkut, ovat rumia myös laihoilla, koska ne kuristaa lantiosta ja ne olemmattomatkin makkarat eli nahat pursuaa housun kauluksen yläpuolella. Nykyään käytän vähän tiukempia farkkuja, koska ne tuntuu mukavalta ja loput ihrat pysyvät kurissa sekä näytän myös laihemmalta, kuin lökö housuissa.

• Hoikka nainen********

Mitä merkitystä on kanssaihmisen vaatekoolla? Joku voi tietysti sanoa, että se on rumaa, mutta mikä tahansa on JONKUN mielestä rumaa. Minusta rumaa on typeryys, jollainen täällä palstalla esiintyy.

• oiuyt
        Hoikka nainen******** kirjoitti:

Mitä merkitystä on kanssaihmisen vaatekoolla? Joku voi tietysti sanoa, että se on rumaa, mutta mikä tahansa on JONKUN mielestä rumaa. Minusta rumaa on typeryys, jollainen täällä palstalla esiintyy.

Tässähän keskusteltiin siitä, miltä liian piukoissa vaatteissa kulkevat pullukat ihmiset näyttävät eli pahalta. Ei siis arvosteltu ihmisiä muuten tai heidän kokoaan. Pointti oli siinä, että he näyttäisivät paremmilta oikean kokoisissa vetimissä. Ihmettelemme vaan, mistä ahtautuminen makkarankuoriin johtuu. Miksi asiasta ei saisi keskustella? Ja miksi sellaiset ihmiset, joilla on silmää vaatetuksen ja mittasuhteiden suhteen, eivät saisi neuvoa kokemattomia nuoria ja muuten vaan "sokeita"? Eikö ole hyvä, jos joku nuori nyt tätä keskustelua lukeneena, tunnistaa itsensä ja kiinnittää asiaan huomiota seuraavalla kerralla ostaessaan vaatteita. Monilla lihavilla on muutenkin heikko itsetunto. Ei se ainakaan parane siitä, jos kaupungilla saa osakseen kieroon katsomista. Eikä tarvitse maksaa tyylioppaalle mitään, kun lukee tätä palstaa. :) Tarkoitus oli kyllä auttaa, ei haukkua haukkumisen ilosta.

Ei kukaan estä ketään ahtautumasta 2-3 numeroa liian pieniin kuteisiin. Suomi on vapaa maa.

• minähhh

Jjjeps, kieltämättä juu tuo liian pieniin vaatteisiin ahtautuminen osuu silmään.

En ainakaan itse sitä enää varttuneemmilla ylipainoisilla ole juurikaan havainnut, mutta nuorilla sitäkin enemmän.

Tosin, liian pienet vaatteet ovat kellä tahansa aika rujon näköiset. Harvalla teinitytölläkään kun se kroppa ei ihan antaisi myöten pukeutua juuri ja juuri lantiolle ylttäviin farkkuihin ja jonnekin napaan asti ylettävään paitaan, tuota löysää kun tuntuu näiltä teineiltä löytyvän, vaikka kuinka muuten olisikin hoikka. Minen ainakaan yhtään ole kiinnostunut näkemään kenenkään jenkkakahvoja tai persvakoja - oli sitten kyseessä hoikka tai tukevampi ihminen ;P

• BiB

Itse kanssa ihmin miten voivat pitää, mikään ei ole niin kauheen näköistä kuin hirveet läskit löllyy ylitiukoissa vaatteissa =() olen lihava mutta tyylillä...tietty onhan jokaisella oikeus pukeutua miten haluaa ja kivahan se että on sujut oman kroppansa kanssa, mutta alkaa mietityttää miten ne näkee ittesä silleen laitettuna...ei se ainakaan ole kaunista vaan kaukana siitä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      101
      7443
    2. 80
      5028
    3. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      79
      4859
    4. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      132
      4258
    5. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      10
      3048
    6. Miksi sä valitsit

Juuri minut sieltä?
      Ikävä
      52
      2689
    7. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      40
      2586
    8. Kerro nyt rehellisesti fiilikset?

Rehellinem fiilis
      Suhteet
      50
      2237
    9. Törkeää toimintaa

Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818
      Ylivieska
      10
      2211
    10. Suudeltiin unessa viime yönä

Oltiin jossain rannalla jonkun avolava auton lavalla, jossa oli patja ja peitto. Uni päättyi, kun kömmit viereeni tähtit
      Ikävä
      21
      1840
    Aihe