läskit, paljonko syötte?

orvokki76

Heippa...

olisin ihan mielenkiinnosta kysynyt, että paljonko te todella lihavat ihmiset syötte ja tiedostatteko te, että mistä se teidän painonne tuleepi?
Kun katsoo sitä partasen olet mitä syöt, niin siinä on minua "laihempia" ihmisiä, mutta sen ohjelman mukaan syövät paljon enemmän ja epäterveellisemmin, kuin minä.

Olen 160cm ja painan 125kg, eli todellinen läski.
Joka päivä teen perheelleni ruuan..en käytä pahemmin mitään valmisruokaa, vaan ihan perusruokia. Voita käytän todella vähän. 500 g voi paketti kestää n. 2-3 kuukautta.
leivän päällä käytän kevyttä rasvaa ja jotain kevyttä kinkkua. en syö esim. juustoja oikeastaan ollenkaan.
kermaa en käytä, vaan esim. 4-5% ruokakermaa.
sipsejä syön n. 1-2 kertaa kuukaudessa, enkä silloinkaan edes koko pussia kerrallaan.
pitsaa ja kebabia joskus, kun lasten kanssa käydään syömässä, eli n. 1-2 kertaa kuussa.

kaikki limut, joita juon ovat ligt limuja. karkki syön vähän useemmin, mutten kuitenkaan edes joka päivä, eli n. 2-4 kertaa viikossa ja nekin useimmiten ovat lakua tai hedelmä ja salkkarinamuja, eli suklaata en pahemmin syö.

lääkärissäkin olen käynyt, mutta ei ole mitään elimellistä vikaa tai sairautta, mistä painoni voi tulla.

onko muita kohtalotovereita....

84

9725

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mutta et varmasti

ole lihonut tuolla ruokavaliolla. Jos niin väität, olet valehtelija.

Itse lihoin 52 kilosta 69 kiloon syömällä joka päivä terveellisen aamiaisen, terveellisen lounaan ja terveellisen välipalan ja juomalla illalla sixpackin tai viinipullon ja syömällä esim. pizzan, paistettuja bratwursteja, pekonia jne.

Nyt olen jättänyt iltasyömingit ja -juomingit, mutten laihdu. Miksi? Koska syön nyt kulutustani vastaavasti, niinkuin alun perinkin olisi pitänyt tehdä.

• orvokki76

en koskaan ole ollut mikään rasvaisten ruokien tai pikaruokien ystävä. tulee ihan viikoittain painoa lisää, eikä misään vaiheessa ainakaan alaspäin mene, vaikka olisin kuinka vähällä..

• :o)

Lueskelin tuota sun juttua ja tuli mieleeni, että lakuthan ovat aika kaloripitoisia namuja. Paljonko syöt niitä tai yleensä nameja kerralla? 2-4 kertaa karkkia viikossa tuntuu mun mielestä aika isolta määrältä.

Minä olen keventänyt itseäni 134kg --> 99kg ja jätin kaikki herkut, vaaleat leivät, pullat jne.. pois. Toki herkkupäivän pidän ehkä kerran parissa viikossa. Sillon ostan yleensä irtokarkkeja muutaman sata grammaa. En syö mitään valmisruokia tms. Olen koittanut pitää kalorini siinä 1500-1700 kieppeillä.

Minun ongelmani on juominen. Ja nyt kaikki luulee, että ongelma on alkoholin kanssa, eikös juu? :) Ongelma on siinä, että en juo tarpeeksi. Mun pitää ihan muistuttaa itseäni, että nyt pitäs juoda. Juon ainoastaan vettä, laitti mehuja ja harvoin laitti limua.

• orvokki76

niitä lakuja syö kuiteskaan. lakuahan suositellaan kaikissa dieteissä, koska ei sisällä paljoakaan rasvaa.

se vaan tässä nyppii, että tunnen niin monia, jotka käyvät miltein joka päivä pitsalla, hesessä tai vetävät kilon pussin naamaan irtsikoita ja pussin sipsejä ja tuolla vaan painaapi uikkareissa...

• läski

Alkuperäisellä kirjoittajalla ehkä toi toimiikin että jättää namit pois, sillä onhan se aika iso annos ja kalorimäärä, mutta ei sekään aina toimi.

Olen yrittänyt laihduttaa ihan tosissaan, ja lääkärikin sanoi että jätä karkit, suklaat, kahvileivät, vaaleat leivät... pois, mutta ei se tepsi. Ei tepsi ehkä siksi kun en niitä alkujaankaan ole syönyt. Joillekin tämä neuvo sopii, toisille ei. Jospa laihduttaminen olisi kaikille yhtä helppoa että vain jättää turhat herkut pois, niin mikäs siinä. Mutta kun sitten on taas niin, että mun kalorinsaanti on aika pientä, mutta silti... Mysteeri!

• pullukka
        läski kirjoitti:

Alkuperäisellä kirjoittajalla ehkä toi toimiikin että jättää namit pois, sillä onhan se aika iso annos ja kalorimäärä, mutta ei sekään aina toimi.

Olen yrittänyt laihduttaa ihan tosissaan, ja lääkärikin sanoi että jätä karkit, suklaat, kahvileivät, vaaleat leivät... pois, mutta ei se tepsi. Ei tepsi ehkä siksi kun en niitä alkujaankaan ole syönyt. Joillekin tämä neuvo sopii, toisille ei. Jospa laihduttaminen olisi kaikille yhtä helppoa että vain jättää turhat herkut pois, niin mikäs siinä. Mutta kun sitten on taas niin, että mun kalorinsaanti on aika pientä, mutta silti... Mysteeri!

Olen ollut vuosikymmenet vähärasvaisella ja vähäkalorisella ruokavaliolla. Karsinut kaikki valkoiset leivät ym. nopeat hiilihydraatit. Ruokavaliossani ei ole mitään ylimääräistä karsittavaksi. Mutta paksuna olen pysynyt. Nälässäkö sitä pitäisi olla?

Eniten risoo noi tietämättömät, ymmärtämättömät ja empatiaa tuntemattomat kirjoittajat, joilla laihdutus on niin helppoa, niin helppoa. Ei muuta kuin karkit, herkut, roskaruuat ja mässäily pois. Mutta tyhjästä on paha nyhjäistä. Perään saa vielä lukea kommentteja, että "petät itseäsi", "syöt salaa" jne. Kuka hullu nyt haluaisi pettää itseään tällaisessa asiassa?

• tossa kirjassani mutta
        orvokki76 kirjoitti:

niitä lakuja syö kuiteskaan. lakuahan suositellaan kaikissa dieteissä, koska ei sisällä paljoakaan rasvaa.

se vaan tässä nyppii, että tunnen niin monia, jotka käyvät miltein joka päivä pitsalla, hesessä tai vetävät kilon pussin naamaan irtsikoita ja pussin sipsejä ja tuolla vaan painaapi uikkareissa...

15-20 perunalastua päivittäin(150 kcal) tekee viikossa 1050 kcal vuodessa 54600 kcal ja tarkoittaa painonnousuna 7 kiloa vuodessa.

Kolme saunaolutta viikossa tekee vuodessa 3 kiloa painoa lisää.

56 ylimääräistä kaloria viisi kertaa viikossa terveellisen aterian sijaan tekee vuodessa 2 kiloa lisää painoa...

Sokerikuorrutettu donitsi 290 kcal 5 kertaa viikossa kahvitauolla tekee vuodessa 10 kiloa painoa...

päivittäinen ylensyöminen 380 ylimääräistä kaloria on 18 kiloa vuodessa...

• Anonyymi
        orvokki76 kirjoitti:

Siis miten pystyy syömään karkkia niin paljon en onnistuis vaikka yrittäisin

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siis miten pystyy syömään karkkia niin paljon en onnistuis vaikka yrittäisin

Luulin, että nuoret suomalaiset pylleröt tykkäävät lakusta?

• Anonyymi
        orvokki76 kirjoitti:

Mulle ei maistu oikeastaan mikään... olen hoikahko, en laiha, normi koko syön että pysyn elossa, ei uppoa herkut eikä oikein kyllä ruokakaan. Juon lonkeroa ja kaljaa jpka pv... sorry näin on

• kotiruoka

noin niinkuin kilokaloreina sulla tekee päivässä?

Eli millaisia ovat annoskokosi?

Riittääkö yhdelle aterialle normaalikokoinen lautanen, jossa vähintään puolet on salaattia ja keitettyjä vihanneksia?

Montako keskikokoista perunaa menee kerralla?

Entä montako leipäpalaa?

Tällä kaikella haen vaan sitä, että jospa yksinkertaisesti syöt liian isoja kerta-annoksia.

• orvokki76

syön aterialla n. 2-3 perunaa..riippuu vähän tilanteesta. salaattia olen kyllä kieltämättä huono syömään, jo senkin takia, että olen nikkeliallerginen ja suurin osa kasviksista sisältää nikkeliä.
        kaloreita en ole koskaan laskenut..painonvartijoiden pojoilla olen ollut muutamia kertoja ja alkuun paino tippuu, mutta sitten ei enää...

aina en syö leipää ollenkaan ja joskus sitä menee esim. keiton kanssa 2-3 palaa aterilla...

• )(/&RFGHJK
        orvokki76 kirjoitti:

syön aterialla n. 2-3 perunaa..riippuu vähän tilanteesta. salaattia olen kyllä kieltämättä huono syömään, jo senkin takia, että olen nikkeliallerginen ja suurin osa kasviksista sisältää nikkeliä.
        kaloreita en ole koskaan laskenut..painonvartijoiden pojoilla olen ollut muutamia kertoja ja alkuun paino tippuu, mutta sitten ei enää...

aina en syö leipää ollenkaan ja joskus sitä menee esim. keiton kanssa 2-3 palaa aterilla...

Hiilihydraatit lihottavat! Leipä lihottaa! Luovu kokonaan leivästä. Luovu valkoisesta vehnästä myös muissa muodoissa kuten pastasta. Luovu riisistä. Älä syö kuin yksi peruna aterialla. Jos kuitenkin syöt vähän pastaa tai riisiä, syö kokoviljasta tehtyä.

Lakut ja chipsit ovat täynnä hiilihydraatteja, chipseissä on lisäksi vielä paljon rasvaa. Älä syö niitä ollenkaan!

En ole koskaan kuullut nikkeliallergian ja vihannesten välisestä yhteydestä, joten en tunne asiaa, mutta opettele syömään niitä kasviksia, joita voit. Jos et pidä salaatista, on paljon kasviksia, joita voit syödä kypsennettyinä. Vaihda perunat, riisit ja pastat juureksiin. Puolet lautasesta kasviksia. Kokeile eri valmistus- ja maistamistapoja. Esimerkiksi uunissa pannulla paahtamalla juureksista tulee ihania! Lanttu, nauris, porkkana, juuriselleri, sipuli, paprika, kesäkurpitsa, munakoiso, valkosipuli (halkaise koko v-sipuli vaakasuunnassa), sienet jne. Kasviksia voi myös grillata. Kokeile ja ylläty iloisesti. :)

Vielä yksi vihje: tutustu glykeemiseen indeksiin ja glykeemiseen kuormaan: http://www.biovita.fi/suomi/index.html > artikkelit > laihdutus

• orvokki76
        )(/&RFGHJK kirjoitti:

Hiilihydraatit lihottavat! Leipä lihottaa! Luovu kokonaan leivästä. Luovu valkoisesta vehnästä myös muissa muodoissa kuten pastasta. Luovu riisistä. Älä syö kuin yksi peruna aterialla. Jos kuitenkin syöt vähän pastaa tai riisiä, syö kokoviljasta tehtyä.

Lakut ja chipsit ovat täynnä hiilihydraatteja, chipseissä on lisäksi vielä paljon rasvaa. Älä syö niitä ollenkaan!

En ole koskaan kuullut nikkeliallergian ja vihannesten välisestä yhteydestä, joten en tunne asiaa, mutta opettele syömään niitä kasviksia, joita voit. Jos et pidä salaatista, on paljon kasviksia, joita voit syödä kypsennettyinä. Vaihda perunat, riisit ja pastat juureksiin. Puolet lautasesta kasviksia. Kokeile eri valmistus- ja maistamistapoja. Esimerkiksi uunissa pannulla paahtamalla juureksista tulee ihania! Lanttu, nauris, porkkana, juuriselleri, sipuli, paprika, kesäkurpitsa, munakoiso, valkosipuli (halkaise koko v-sipuli vaakasuunnassa), sienet jne. Kasviksia voi myös grillata. Kokeile ja ylläty iloisesti. :)

Vielä yksi vihje: tutustu glykeemiseen indeksiin ja glykeemiseen kuormaan: http://www.biovita.fi/suomi/index.html > artikkelit > laihdutus

tuo HH-dietti on minulle niin vieras, koska usein ollut Painonvartijat ohjelmalla, jossa vastaavasti syödään paljon perunaa ja pastaa...

jo, ja suurin osa kaaleista ja vihanneksista kerää nikkeliä....

• )(/&RFGHJK
        orvokki76 kirjoitti:

tuo HH-dietti on minulle niin vieras, koska usein ollut Painonvartijat ohjelmalla, jossa vastaavasti syödään paljon perunaa ja pastaa...

jo, ja suurin osa kaaleista ja vihanneksista kerää nikkeliä....

Painovartijoiden dietti ei toimi kaikilla!!! Syyn uskon piilevän nimenomaan siinä, että he sallivat tai oikeammin kehottavat syömään leipää ja perunaa, jotka ovat nopeita hiilihydraatteja ja noin 25% ihmisistä lihoo niistä.

Koska sinäkään et ole päässyt tuloksiin Paininvartijoiden dietillä, kannattaa turvautua muihin keinoihin.
        Tutustu ihmeessä glykeemiseen indeksiin, glykeemiseen kuormaan ja VHH-diettiin. Laitoin jo linkkejä, mutta tässä uusiksi:
        http://www.biovita.fi/suomi/index.html > artikkelit > laihdutus
        http://karppaus.info/ruoto/numerot/05/02/index.php?sivu=ateriamatriisi

Nikkeliä ei suinkaan ole kaikissa kasviksissa. Etsin netistä tietoa itselle uudesta asiasta ja löysin listan niitä, jotka sisältävät nikkeliä:

Kokojyvävilja:
        kaurahiutaleet
        kauramurot
        hirssi
        talkkuna
        tattari
        vehnäleseet

Palkokasvit:
        herneet
        idut
        kaakao
        lakritsa HUOM!
        maapähkinä
        pavut

Hiivatuoteet:
        leivinhiiva
        hivenainepuriste
        oluthiiva
        rehuhiiva
        salaatit
        pinaatti

Lisäksi eteeni sattui tällaista tekstiä:
        "...sokerialkoholeja valmistetaan luontaisista sokereista pelkistämällä vetykaasulla korkeassa paineessa käyttäen NIKKELIÄ katalysaattorina."
        Sokerialkoholeja eli polyoleja ovat:
        sorbitoli, mannitoli, ksylitoli, isomalti, laktitoli, maltitoli

En näe nikkelilistassa mitään juureksia, tomaattia, kurkkua, kesäkurpitsaa, paprikaa, sipulia etc. Joten nikkeliallergian varjolla et saisi jättää kasviksia syömättä. Vaikka et toistaiseksi niitä kaihdatkin, OPETTELE laittamaan niistä ruokaa ja syömään niitä.

Kait huomasit nikkelilistasta, että lakritsassa on nikkeliä? Sitä kuitenkin syöt. Jos et saa siitä oireita, niin ehkä allergiasi ei olekaan niin paha kuin pelkäät sen olevan. Ettet kai vaan keksi itsellesi tekosyitä välttyä syömästä terveellisesti?? Hanki lisää tietoa kasvisten nikkelipitoisuuksista ja kokeile, mitkä sinulle sopii.

Nyt vaan itseä niskasta kiinni, orvokki76, laihduttamaan ja muuttamaan ruokailutapoja pysyvästi! Kesä on helpointa aikaa laihduttamiselle.

• orvokki76
        )(/&RFGHJK kirjoitti:

Painovartijoiden dietti ei toimi kaikilla!!! Syyn uskon piilevän nimenomaan siinä, että he sallivat tai oikeammin kehottavat syömään leipää ja perunaa, jotka ovat nopeita hiilihydraatteja ja noin 25% ihmisistä lihoo niistä.

Koska sinäkään et ole päässyt tuloksiin Paininvartijoiden dietillä, kannattaa turvautua muihin keinoihin.
        Tutustu ihmeessä glykeemiseen indeksiin, glykeemiseen kuormaan ja VHH-diettiin. Laitoin jo linkkejä, mutta tässä uusiksi:
        http://www.biovita.fi/suomi/index.html > artikkelit > laihdutus
        http://karppaus.info/ruoto/numerot/05/02/index.php?sivu=ateriamatriisi

Nikkeliä ei suinkaan ole kaikissa kasviksissa. Etsin netistä tietoa itselle uudesta asiasta ja löysin listan niitä, jotka sisältävät nikkeliä:

Kokojyvävilja:
        kaurahiutaleet
        kauramurot
        hirssi
        talkkuna
        tattari
        vehnäleseet

Palkokasvit:
        herneet
        idut
        kaakao
        lakritsa HUOM!
        maapähkinä
        pavut

Hiivatuoteet:
        leivinhiiva
        hivenainepuriste
        oluthiiva
        rehuhiiva
        salaatit
        pinaatti

Lisäksi eteeni sattui tällaista tekstiä:
        "...sokerialkoholeja valmistetaan luontaisista sokereista pelkistämällä vetykaasulla korkeassa paineessa käyttäen NIKKELIÄ katalysaattorina."
        Sokerialkoholeja eli polyoleja ovat:
        sorbitoli, mannitoli, ksylitoli, isomalti, laktitoli, maltitoli

En näe nikkelilistassa mitään juureksia, tomaattia, kurkkua, kesäkurpitsaa, paprikaa, sipulia etc. Joten nikkeliallergian varjolla et saisi jättää kasviksia syömättä. Vaikka et toistaiseksi niitä kaihdatkin, OPETTELE laittamaan niistä ruokaa ja syömään niitä.

Kait huomasit nikkelilistasta, että lakritsassa on nikkeliä? Sitä kuitenkin syöt. Jos et saa siitä oireita, niin ehkä allergiasi ei olekaan niin paha kuin pelkäät sen olevan. Ettet kai vaan keksi itsellesi tekosyitä välttyä syömästä terveellisesti?? Hanki lisää tietoa kasvisten nikkelipitoisuuksista ja kokeile, mitkä sinulle sopii.

Nyt vaan itseä niskasta kiinni, orvokki76, laihduttamaan ja muuttamaan ruokailutapoja pysyvästi! Kesä on helpointa aikaa laihduttamiselle.

että KAIKKI kasvikset sisältävät nikkeliä. Mutta tuo lääkäriltä saamani lista kasviksista on kyllä paljon laajempi, kuin sinun..heh.

Kyllähän mitä jotain syön. en nyt ihan 100%:sti kasviksiin sylje...

• edellinen
        orvokki76 kirjoitti:

että KAIKKI kasvikset sisältävät nikkeliä. Mutta tuo lääkäriltä saamani lista kasviksista on kyllä paljon laajempi, kuin sinun..heh.

Kyllähän mitä jotain syön. en nyt ihan 100%:sti kasviksiin sylje...

Syö niitä kasviksia, joita voit ja PALJON!! Siinä ja nopeiden hiilihydraattien karsinnassa on avaimet laihdutukseen.

Jos syöt lakua sen nikkelipitoisuudesta huolimatta, ei allergiasi voi olla paha-asteista. Siksi kannattaa tutustua kaikkiin mahdollisiin kasviksiin ja niiden käyttötapoihin.

Laitapa lääkäriltä saamasi nikkeliä sisältävien ruokien lista muidenkin luettavaksi.

• Nimetön

lakritsi nostaa hurjasti verenpainetta !!!

Sinä saat energiaa enmmän kuin kulutat, siksi olet läski. Pidä ruokapäiväkirjaa KAIKESTA, mitä laitat suuhusi ja rehellisesti. Kyllä se siitä valkenee. Itselläni 10 kg liikaa ja tullut v. 1999 lähtien, jotta semmosta. Tosi vaikea saada pois. Tiedän tasan mitä ylimääräistä ja epäterveellistä olen mässännyt, alkon tuotteita !!! Ei imelää, ei rasvaa ja liikun tosi paljon. Pelkästään siitä se on. Olenkin vaihatnut kaljat kevytsiideriin ja kirkkaat kuiviin/puolikuiviin valkkareihin. Etenen ihan hitaasi, katotaan miten mummon käy. Olen 49 v.

• orvokki76

en siis todellakaan syö lakua kokoajan..anteeksi, jos olen antanut sen käsityksen...heh.

tiedän, että varmasti syönkin liikaa siitä ei olekkaan kyse, vaan siitä, etten mielestäni syö niin paljon liikaa, että on ylipainoa puolet painosta.

ymmärtäisin, että olisi ylimääräistä sellaset 10-20 kg, koska en todellakaan kokoajan mässää...

orvokki76 kirjoitti:

en siis todellakaan syö lakua kokoajan..anteeksi, jos olen antanut sen käsityksen...heh.

tiedän, että varmasti syönkin liikaa siitä ei olekkaan kyse, vaan siitä, etten mielestäni syö niin paljon liikaa, että on ylipainoa puolet painosta.

ymmärtäisin, että olisi ylimääräistä sellaset 10-20 kg, koska en todellakaan kokoajan mässää...

Me ihmiset olemme erilaisia. Joku nainen ei liho, vaikka syö päivittäin lähelle 3000kcal. Toinen lihoo, jos syö 1600kcal. Jos haluat laihtua, sinun on syötävä joka päivä vähemmän kuin kulutat. Et voi verrata itseäsi muihin ja heidän ruoka-annostensa kokoon. Totuus kuitenkin on, että syöt enemmän kuin kulutat.

Kirjoitit syöväsi karkkia 2-4 kertaa viikossa. Jos haluat laihtua, siinä on yhtä monta kertaa liikaa. Laku on konsentroitua hiilihydraattia (=sokeria)! Ei se ole mitään viatonta karkkia. Pitsa on lihavalle tai helposti lihovalle yksi kaikkein pahimmista lihottajista. Se on täynnä valkoista vehnäjauhoa = hiilihydraattia ja rasvaa. Hiilihydraatit lihottavat!!!

Lihomisalttius on perinnöllistä. Todennäköisesti lapsesi on perinyt ominaisuutesi. Lapsena syntyneitä ruokailutottumuksia on vaikea muuttaa aikuisena. Eikä kannattasi laittaa koko perheen ruokailutavat uusiksi?

• ....
        orvokki76 kirjoitti:

arvelet että sulla on ylipainoa 10-20 kg, vaikka olet 160 cm pitkä ja painat 125!?!?! Toivottavasti käsitin väärin. Minä olen saman pituinen ja meinasin saada halvauksen kun vaaka näytti 58 kg! Kiireesti hankkiuduin eroon liikakiloista jotka jotenkin kesän aikana pääsivät kertymään...

• orvokki76
        .... kirjoitti:

arvelet että sulla on ylipainoa 10-20 kg, vaikka olet 160 cm pitkä ja painat 125!?!?! Toivottavasti käsitin väärin. Minä olen saman pituinen ja meinasin saada halvauksen kun vaaka näytti 58 kg! Kiireesti hankkiuduin eroon liikakiloista jotka jotenkin kesän aikana pääsivät kertymään...

sanoin, että ymmärtäisin tilanteeni, JOs oli vain 10-20 kg ylimääräistä...

• vähän toisin?
        ***** kirjoitti:

Me ihmiset olemme erilaisia. Joku nainen ei liho, vaikka syö päivittäin lähelle 3000kcal. Toinen lihoo, jos syö 1600kcal. Jos haluat laihtua, sinun on syötävä joka päivä vähemmän kuin kulutat. Et voi verrata itseäsi muihin ja heidän ruoka-annostensa kokoon. Totuus kuitenkin on, että syöt enemmän kuin kulutat.

Kirjoitit syöväsi karkkia 2-4 kertaa viikossa. Jos haluat laihtua, siinä on yhtä monta kertaa liikaa. Laku on konsentroitua hiilihydraattia (=sokeria)! Ei se ole mitään viatonta karkkia. Pitsa on lihavalle tai helposti lihovalle yksi kaikkein pahimmista lihottajista. Se on täynnä valkoista vehnäjauhoa = hiilihydraattia ja rasvaa. Hiilihydraatit lihottavat!!!

Lihomisalttius on perinnöllistä. Todennäköisesti lapsesi on perinyt ominaisuutesi. Lapsena syntyneitä ruokailutottumuksia on vaikea muuttaa aikuisena. Eikä kannattasi laittaa koko perheen ruokailutavat uusiksi?

ne ihrapoimut jotka olet täyttänyt rasvalla sisälläsi ja laihdutat, niin poimut jäävät olemaan ja ovat herkkiä täyttymään nopeammin uudelleen. Pikalaihduttajat keräävät niitä yhä uudelleen täyteen...

Eli ihminen kenen paino ei sahaa edes takaisin on tasapainossa ja ei ole poimuja keräämässä rasvaa... ja jaksaa liikkuakin aivan eri energialla...

Siis sitä tarkoitin, ettei se välttämättä taida olla kyse perinnöllisyydestä enintään lapsuudessa annettuihin vääriin ruokailutottumuksiin voi vedota...

Nimimerkki taistelen edelleenkin yli 70v äitini kanssa joka on ruokailualan ammattilainen ollut ammatiltaan hän ei millään antaisi periksi, että ei tiedä oikeasta lautasmallista tuon taivaallistakaan vaan tuputtaa ruokaa ja suuttuu jos sitä ei syödä paljon...

vähän toisin? kirjoitti:

ne ihrapoimut jotka olet täyttänyt rasvalla sisälläsi ja laihdutat, niin poimut jäävät olemaan ja ovat herkkiä täyttymään nopeammin uudelleen. Pikalaihduttajat keräävät niitä yhä uudelleen täyteen...

Eli ihminen kenen paino ei sahaa edes takaisin on tasapainossa ja ei ole poimuja keräämässä rasvaa... ja jaksaa liikkuakin aivan eri energialla...

Siis sitä tarkoitin, ettei se välttämättä taida olla kyse perinnöllisyydestä enintään lapsuudessa annettuihin vääriin ruokailutottumuksiin voi vedota...

Nimimerkki taistelen edelleenkin yli 70v äitini kanssa joka on ruokailualan ammattilainen ollut ammatiltaan hän ei millään antaisi periksi, että ei tiedä oikeasta lautasmallista tuon taivaallistakaan vaan tuputtaa ruokaa ja suuttuu jos sitä ei syödä paljon...

Edellisessä viestissäni oli kirjoitusvirhe. "Eikä kannattasi laittaa koko perheen ruokailutavat uusiksi?" Pitää olla EHKÄ kannattaisi...

Mitä tarkoitat: eikös se mene vähän toisinpäin? En löytänyt logiikkaa kirjoitukseni ja vastauksesi välillä. Mistä asiasta kirjoituksessani olet eri mieltä ja millä perusteella?

• minä takkuilin/ itsepetosta
        ***** kirjoitti:

Edellisessä viestissäni oli kirjoitusvirhe. "Eikä kannattasi laittaa koko perheen ruokailutavat uusiksi?" Pitää olla EHKÄ kannattaisi...

Mitä tarkoitat: eikös se mene vähän toisinpäin? En löytänyt logiikkaa kirjoitukseni ja vastauksesi välillä. Mistä asiasta kirjoituksessani olet eri mieltä ja millä perusteella?

"Lihomisalttius on perinnöllistä. Todennäköisesti lapsesi on perinyt ominaisuutesi"

Perinnöllisyyttä vastaan väittelin lihavuus ei ole perinnöllistä varmaan kovinkaan monella vaan tekosyyt perustuvat tälläisen väittämiseen. Perintönä ovat huonot ruokailutottumukset joita ei tajua muuttaa oikeanlaisiksi tai ei pysty muuttamaan ilman suurta remonttia ajatusmaailmassaan...

Sitä vastaan väittelin, että itsestä ja aikaansaamisistaan on kiinni minkälainen elämä on, itse olen todennut surullisista läheisteni menetyksistä, että hirveän lyhyt on elämämme jos emme yritä elää sitä parhaalla mahdollisella voluumilla. Mukavuudenhalun taakse on äärettömän helppo vetäytyä ja vaikeaa mutta todella palkitsevaa on löytää itsestään voimaa ja osaamista tehdä vaikka mitä muutoksia ja parannuksia elämäänsä...

minä takkuilin/ itsepetosta kirjoitti:

"Lihomisalttius on perinnöllistä. Todennäköisesti lapsesi on perinyt ominaisuutesi"

Perinnöllisyyttä vastaan väittelin lihavuus ei ole perinnöllistä varmaan kovinkaan monella vaan tekosyyt perustuvat tälläisen väittämiseen. Perintönä ovat huonot ruokailutottumukset joita ei tajua muuttaa oikeanlaisiksi tai ei pysty muuttamaan ilman suurta remonttia ajatusmaailmassaan...

Sitä vastaan väittelin, että itsestä ja aikaansaamisistaan on kiinni minkälainen elämä on, itse olen todennut surullisista läheisteni menetyksistä, että hirveän lyhyt on elämämme jos emme yritä elää sitä parhaalla mahdollisella voluumilla. Mukavuudenhalun taakse on äärettömän helppo vetäytyä ja vaikeaa mutta todella palkitsevaa on löytää itsestään voimaa ja osaamista tehdä vaikka mitä muutoksia ja parannuksia elämäänsä...

Lue uudelleen ja ajatuksella kirjoitukseni "haloo" kokonaan.

En sanonut, että, jos on perinyt lihavuusgeenin, kannattaa heittää rukkaset naulaan, koska kumminkin lihoo. Lihavuus ei ole perinnöllistä, mutta TAIPUMUS LIHOMISEEN eli kuten sanoin LIHAVUUSALTTIUS on kyllä täysin ja kiistatta perinnöllistä! Samalla liikunnalla ja samalla ruokamäärällä kaksi saman pituista eri ihmistä kehittää ympärille eri kokoiset rasvamakkarat. Kirjoitukseni pointti oli juuri se, että vaikka kaikille lapsille on tärkeätä opettaa terveelliset ruokailu- ja liikuntatavat, niin lihavuusgeenin saaneille se on vielä tärkeämpää! Lihavan äidin pitäisi olla jo etukäteen huolissaan lastensa lihomisesta ja lihavuutta pitää alkaa ehkäistä jo lapsena. - En myöskään usko laihduttaja-äidin säilyttävän tavoitepainonsa, jos hän edelleen tekee perheelleen lihottavaa ruokaa.

Ruokailutottumukset syntyvät lapsena, aikuisena niitä on vaikea enää muuttaa. (Älä lue: mahdotonta muuttaa). On myöskin helpompaa ja järkevämpää ehkäistä lihomista ennakolta kuin laihduttaa. Eiköhän niitä rasvasolujakin synny vähemmän, jos lapsuudessa syö terveellisesti. Rasvasoluja nimittäin ei voi vähentää laihduttamalla. Rasvaimu olisi siihen ainoa keino.

• niin laihdut

Minä söin aiemmin samoin kuin sinä. Paino oli 105 kg. Ihmettelin aina, kuinka olen näin lihava, vaikka liikun ja syön vähemmän kuin laihemmat ystäväni. Nyt olen 3 kuukauden ajan syönyt enemmän ja erilaista ruokaa. Jätin pois kaikki kevyttuotteet, leivän päälle laitan joko voita tai oivariinia, lisäksi juustoa (ei kevyt) tai leikkeleitä. Juomana käytän yleensä vettä tai maitoa, limskoja en ole koskaan juonut. Karkkia syön, mikäli mieli tekee (tosin harvoin näin käy, en kyllä syönyt aiemminkaan).

Syön tällä hetkellä 6 kertaa päivässä, aamupala, välipala, lounas, välipala, päivällinen ja iltapala. Välipalaksi syön yleensä hedelmiä ja iltapalaksi viilin. Varsinaiset ateriat syön normaalia kotiruokaa. Liikun joka päivä vähintään 30 minuuttia, yleensä kyllä noin tunnin.

Painoni on pudonnut 7 kg ja olo on todella hyvä. Laske saamasi päivittäinen kalorimäärä ja todennäköisesti huomaat, että se on liian pieni, tai vaihtoehtoisesti syömistäsi kevyttuotteista tuleekin kaloreita enemmäin kuin tulisi vastaavilla normaaliruoilla.

• orvokki76

että jos haistan pullapussiin, niin tuleepi painoa 2 kg...

• -----------
        orvokki76 kirjoitti:

että jos haistan pullapussiin, niin tuleepi painoa 2 kg...

Onko sulla eliminoitu pois aineenvaihduntasairaudet yms??
        Jos päivittäisen kalorimäärän pitää
        n 1600-1800 kcal laihtuminen pitäisi olla taattu sinun tapauksessasi.

• orvokki76
        ----------- kirjoitti:

mulle tehtiin tuossa vajaa vuosi sitten kaikki mahdolliset tarkastukset....

• Nimetön
        orvokki76 kirjoitti:

mulle tehtiin tuossa vajaa vuosi sitten kaikki mahdolliset tarkastukset....

Kilpirauhasen vajaatoiminta lihottaa ja liikatoiminta laihduttaa, vai oliko toisinpäin. Kilpirauhanen voi olla se vika !! Ystävälläni on juuri näin ! Lisäksi estrogeenilääkkeet lihottaa tai muu jatkuva lääkitys. Kysyhän lääkäriltäsi uudelleen !!

Saatko tarpeeksi vitamiinia ?

• läski
        ----------- kirjoitti:

"Onko sulla eliminoitu pois aineenvaihduntasairaudet yms??"

Mitä näillä tarkoitetaan? Menin lääkärille ja kysyin että voisiko mulla olla joku tällainen aineenvaihduntasairaus tai metabolinen oireyhtymä, kun en laihdu vaikka syön n. 1700 kcal vuorokaudessa (ravitsemusterapeutin ohjeiden mukaan vielä!), mutta lääkäri sanoi, että sellaisia EI OLEKAAN, ne ovat vain naistenlehtien keksimiä tekosyitä sille että syö liikaa.

Siis mitä tarkoitat niillä? Lääkärit eivät näy tuntevan niitä (tai sitten täytyy mennä yksityiselle jos siellä).

• orvokki76
        Nimetön kirjoitti:

Kilpirauhasen vajaatoiminta lihottaa ja liikatoiminta laihduttaa, vai oliko toisinpäin. Kilpirauhanen voi olla se vika !! Ystävälläni on juuri näin ! Lisäksi estrogeenilääkkeet lihottaa tai muu jatkuva lääkitys. Kysyhän lääkäriltäsi uudelleen !!

Saatko tarpeeksi vitamiinia ?

tehty kaksikin kertaa kilpirauhaskokeet...

en syö mitään vitamiinivalmisteita...

• fghj
        orvokki76 kirjoitti:

tehty kaksikin kertaa kilpirauhaskokeet...

en syö mitään vitamiinivalmisteita...

Mitkäs niiden tulokset olivat? Paljonko oli TSH ja paljonko T4V? On hyvin yleistä, että lääkärit tuijottavat vain labra-arvoja, joiden viitearvot ovat liian laajat, ja moni sairas jää hoidotta.

Lue oireista: www.kilpirauhas.info
        Jos sinulla on kilpirauhasen alitoiminnan oireita, labra-arvot TSH yli 2,5 ja T4V alle 12-15, mene uudelleen lääkäriin ja pyydä koelääkitystä.

Syö kromia, sinkkiä ja seleeniä.

• luyfgh
        läski kirjoitti:

"Onko sulla eliminoitu pois aineenvaihduntasairaudet yms??"

Mitä näillä tarkoitetaan? Menin lääkärille ja kysyin että voisiko mulla olla joku tällainen aineenvaihduntasairaus tai metabolinen oireyhtymä, kun en laihdu vaikka syön n. 1700 kcal vuorokaudessa (ravitsemusterapeutin ohjeiden mukaan vielä!), mutta lääkäri sanoi, että sellaisia EI OLEKAAN, ne ovat vain naistenlehtien keksimiä tekosyitä sille että syö liikaa.

Siis mitä tarkoitat niillä? Lääkärit eivät näy tuntevan niitä (tai sitten täytyy mennä yksityiselle jos siellä).

Aika outoa puhetta lääkäriltä. Kyseessä on varmasti väärinymmärrys. Ilmeisesti sinulla ei ole mitään vikaa aineenvaihdunnassa. Kai sinulta otettiinko kilpirauhaskokeet?

Minun lääkärini vastaanoton seinällä on valistusjuliste metabolisesta oireyhtymästä. Käyn lääkärissä säännöllisesti johtuen aineenvaihdunnan sairaudesta, kilpirauhasen alitoiminnasta.

Tietoa kilpirauhassairauksista: www.kilpirauhas.info
        Tietoa metabolisesta oireyhtymästä: http://www.tohtori.fi/?page=7897021&id=5402528

• orvokki76
        fghj kirjoitti:

Mitkäs niiden tulokset olivat? Paljonko oli TSH ja paljonko T4V? On hyvin yleistä, että lääkärit tuijottavat vain labra-arvoja, joiden viitearvot ovat liian laajat, ja moni sairas jää hoidotta.

Lue oireista: www.kilpirauhas.info
        Jos sinulla on kilpirauhasen alitoiminnan oireita, labra-arvot TSH yli 2,5 ja T4V alle 12-15, mene uudelleen lääkäriin ja pyydä koelääkitystä.

Syö kromia, sinkkiä ja seleeniä.

niitä testituloksia enään ole missään...olenkohan silloin edes itselleni niitä saanutkaan...

• edellinen
        orvokki76 kirjoitti:

niitä testituloksia enään ole missään...olenkohan silloin edes itselleni niitä saanutkaan...

Saat ne myös jälkikäteen sieltä terveys- tai lääkäriasemalta, missä kokeet on otettu. Soitto vaan sinne. He ovat velvollisia antamaan koetulokset. Jos kokeista on jo vuosia, voi tilasi tänä päivänä olla toinen. Ja vaikka sinulta nyt otettaisiin uudet kokeet, on hyvä, jos lääkärillä on käytössä vertailuarvot. - Kilpirauhasen alitoiminnan mahdollisuus lisääntyy ikääntyessä.

• läski

Olen katsonut kyllä sitä ohjelmaa ja ihmetellyt kovasti heidän syömiään ruokia ja määriä. Itse olen 95 kg nainen ja syön terveellistä ruokaa ja yritän pysyä kohtuudessa annoskoon kanssa. Ruokavalioni on tiukempi kuin sinulla, mutta silti ei paino tipu. Ja kyläviikonlopun jälkeen kun olen syönyt siellä sitä mitä on tarjottu, on paino aina noussut. Vaikka en ole mitenkään erityisesti mässäillyt (kahvileipää toki olen syönyt).

Lääkäri kehoitti minua laihduttamaan ja pyysi siksi minua pitämään ruokapäiväkirjaa. Kun hän sai sen ja katsoi etten ole laihtunut vaan saanut pari kiloa lisää, hän sanoi, että nyt sinä olet valehdellut. Ei kukaan voi lihoa tällä ruokavaliolla. Minäpä näköjään voin!

On todella ärsyttävää kun ihmiset luulevat että kaikki lihavat syövät epäterveellisesti ja älyttömän isoja annoksia. Ja tuo ohjelma mistä puhuit, vaan vahvistaa niitä käsityksiä. Ei ole kiva tulla leimatuksi valehtelijaksi kun yrittää sanoa etten minä noin syö.

Lopulta löysin erään ravitsemusterapeutin, joka uskoi minua ja minun ruokapäiväkirjojani. On niin turhauttavaa kun itsekin ihmettelee että miksi minä lihon niin helposti ja laihdun niin vaikeasti ja miksi minä en ole siinä suhteessa niin kuin muut - mutta siihen sitten tulee vielä joku asiantuntija sanomaan että ongelmahan ei ole siinä vaan siinä että sinä valehtelet.

Ravitsemusterapeutti joka uskoi minua, sanoi että minä syön liian vähän, joten minun piti lisätä ruokaa! Ja kun lisäsin hänen ohjeiden mukaan, alkoi painokin lisääntyä! Sitten hän sanoi, että vähennetään takaisin. Olen huomannut, että ainoa asia mikä vaikuttaa mun painoon on liikunta. Ja sitä pitää olla runsaasti! Ei vain tahdo aika riittää.

Mutta kysymyksesi koski ruokaa, eli tässä tulee yksi esimerkki mun päivästä.

1 annos kaurapuuroa 1/2 prk raejuustoa 1 tl sokeritonta maapähkinätahnaa lasi rasvatonta maitoa

työpäivän aikana ja ennen päivällistä (pitkin päivää): 1 banaani, 2 omenaa, 2 porkkanaa, 2 jälkiuuniruisleipäsiivua 2-4 vähärasvaista juustosiivu, 2 tomaattia

2 perunaa "kourallisen kokoinen annos" kalaa tai kanaa ja joskus punaista lihaa vihersalaattia ilman kastiketta lasi rasvatonta maitoa

marjoja pakkasesta ilman sokeria tai hunajaa, maitorahkaa tai jogurttia (sokeritonta)

Sokeritonta ja kermatonta kahvia, teetä ja vettä pitkin päivää.

Ja tällä ruokamäärällä ei sitten laihdu! Mutta mulla onkin hormoonitoiminnassa vajetta, tai sanoisko sekaisin. Eli kasvatan partaa ja mahakarvoja vaikka olenkin nainen (enkä yhtään vitsaile, vaan on perhananmoinen ongelma). Kuukautisia ei tahdo olla ellen syö keltarauhashormooneja ja ikää on vasta alle 30 vuotta. Sokeriarvotkin on koholla ja munasarjoissa häikkää. Mutta ei mulla ole mitään todettu sellaista mikä tän selittäisi. Olisi kiva kuulla jos jollakulla olisi sama ja jopa selityskin siihen.

Jäätelöä syön ehkä kerran kuussa, pullaa pari kertaa kuussa. Karkit ja sipsit ei maistu. Kevytjuustoja ja kermoja käytän jos käytän. Sokeria vältän, eli makeutusainetta tulee käytettyä (marjat, limsat, jogurtit).

• läski

Siis unohdin mainita, että olen koko ajan kipeänä ja joka kerta kun on verikoe otettu on ollut tulehdusarvot koholla. Aika usein kuumetta ja kaikkea nuhaa. Syön kuitenkin monivitamiinitabletteja ja omega kapseleita eikä ole mitään anemiaa.

• läskimahoja, ei muu

Sama ongelma täällä. Varsinaista hirmuista karvan kasvua ei ole mutta nuorempana olin tosi sileäsäärinen, sellainen haituvainen. Nyt on ajeltava ja huolehdittava ettei karvat jyllää.
        Ruokavalioni on myös terveellinen, olen ikäni ollut liikunnallinen ja nyt alkaa tuntua etten jaksa taistella enää. Maha kasvaa ja liitännäissairaudet samoin. On kilpirauhasen vajaatoiminta, uniapneaa, syöpää, diabetes, halvaantumisia, korkea kolesteroli, triglyseridinit jne. Luulen että vastaus olisi "onnellisuus". Liian tiukille joutuneet ihmiset sairastuvat näihin tauteihin ja kasvattavat peloissaan rasvavuoria? Joku voisi alkaa jo tutkia tätä mahdollisuutta. Katselkaapa ympärillenne: yksinhuoltajat, pikällisissä taloushuolissa pyöriskelelevät työttömät, vähän koulutetut ja yksinäiset??? Näistä aineksista sitä läskiä syntyy.

• läski kans

kun sulla ja tutkittu on ja paljon! Ainoa diagnoosi mulla on PCO ja tämä aiheuttaa niin monenmoista ongelmaa just mulla että rasvan normaali "palaminen"on mulla tosi heikkoa. Lääkärikin totesi että laihtua voi, mutta se on tosi hankalaa kun elimistö kerää kaiken rasvan eikä se meinaa palaa multa millään. Ja noita liitännäishaittoja on mulla kanssa vaikka lampaille syöttäis: ylipainoa,karvoja joka puolella, hormoonitoiminta toimii sillon tällön ja lapsettomussongelma ... että näin!

• oiuvfbgn
        läskimahoja, ei muu kirjoitti:

Sama ongelma täällä. Varsinaista hirmuista karvan kasvua ei ole mutta nuorempana olin tosi sileäsäärinen, sellainen haituvainen. Nyt on ajeltava ja huolehdittava ettei karvat jyllää.
        Ruokavalioni on myös terveellinen, olen ikäni ollut liikunnallinen ja nyt alkaa tuntua etten jaksa taistella enää. Maha kasvaa ja liitännäissairaudet samoin. On kilpirauhasen vajaatoiminta, uniapneaa, syöpää, diabetes, halvaantumisia, korkea kolesteroli, triglyseridinit jne. Luulen että vastaus olisi "onnellisuus". Liian tiukille joutuneet ihmiset sairastuvat näihin tauteihin ja kasvattavat peloissaan rasvavuoria? Joku voisi alkaa jo tutkia tätä mahdollisuutta. Katselkaapa ympärillenne: yksinhuoltajat, pikällisissä taloushuolissa pyöriskelelevät työttömät, vähän koulutetut ja yksinäiset??? Näistä aineksista sitä läskiä syntyy.

Oletko seurannut suomi24:n kilpirauhaspalstaa? (keskustelut > terveys > sisätaudit > kilpirauhassairaudet)
        Siellä jatkuvasti toistuva ongelma vajaatoimintaa potevilla keskustelijoilla on se, että he ovat alihoidettuja. Viitearvoissa on jotain hämärää, mutta nykyajan lääkärit tuijottavat vain viitearvoja eivätkä huomioi potilaan oireita. Mitkä sinun TSH- ja T4V-arvot ovat? Minä voin hyvin vasta, kun T4V on 24, mikä on viitearvojen yläpuolella. Useimmat voivat hyvin vasta, jos T4V on 20 pinnassa. Siitä sulle vertailuarvoja.
        Korkea kolesteroli on yhteydessä kilpirauhassairauteen.

Lue lisää: www.kilpirauhas.info ja suomi24:n kilpparipalsta. Tutustu myös Armour Thyroidiin (googlaa). Se on vaihtoehto Thyroxinille.

• Urheilija_

Jätät täysin herkut pois ja alat liikkumaan päivittäin vähintään tunnin. Ja mitään muuta liikuntaa ei lasketa kuin lenkki jonka lähdet vartavasten tekemään, työmatkat ym ovat sitten extraa jos niitä tulee. Sittenpä näät oliko vika elintavoissa.

• edes

ruohonleikkuuta?
        Meillä on iso nurmikko ja siinä on paljon penkereitä, hiki virtaa vaikka vetävä leikkuri onkin.

• ensin olisin sulta kysynyt että mistä olet saanut tietoa ettet voi salaatteja/vihanneksia kun on nikkeliallergia? mul on kans mut ei kukaan koskaan ole sanonut ettei edel.mainittuja saisi syödä.oletko kokeillu vähähiilihydraattistä ruokavaliota?mä aloitin 1.12 ja paino tippunut yli 20 kg.eli en syö perunaa,makaronia,riisiä,valkoisia jauhoja enkä sokeria.mulla ainakin tää on auttanut,olo on hyvä.mäkin koitin säännöstellä syömistä vaihdoin kaikki lightiin ja vähärasvaiseen ja mitä tapahtui paino vaan nousi.nyt olen vaihtanut margariinin voihin ja kahvimaidon kermaan(en käytä maitoa muuten).syön myös grillimakkaroita ja makkaraa yleensäkin mitä ennen vältin.alkupainoni oli 105.8 nyt vaaka näyttää sellaista 84.tämä tyyli ei tietysti kaikille sovi,en ole mikään vhh vouhka joka suu vaahdossa puhuu asian puolesta ,mutta mulla se toimii.hyvää kesän jatkoa sinulle ja myös kaikille muille vaikka olisi ylipainoa niin olemme kuitenkin saman arvoisia.

• orvokki76

minulla on ollut nikkeliallergia joitakin vuosia ja ihmettelin, kun välillä aina paheni. ystäväni, jolla myös allergia on, niin sanoi, että netistä löytyy lista, jossa kerrotaan, että mitkä ruoka-aineet sitä sisältää.

paljon kuului listaan vihanneksia, koska ne kuulemma imee ilmasta esim. nikkeliä ja varastoituu sinne isoinakin määrinä.
        Olen huomannut eron, kun en ole syönyt...

tuo HH dietti on mulle aikas vieras, koska koko ikäni säjlännyt painonvartijoiden kanssa ja siellähän syödään paljon perunaa, pastaa jne...

• ei ole
        orvokki76 kirjoitti:

minulla on ollut nikkeliallergia joitakin vuosia ja ihmettelin, kun välillä aina paheni. ystäväni, jolla myös allergia on, niin sanoi, että netistä löytyy lista, jossa kerrotaan, että mitkä ruoka-aineet sitä sisältää.

paljon kuului listaan vihanneksia, koska ne kuulemma imee ilmasta esim. nikkeliä ja varastoituu sinne isoinakin määrinä.

tuo HH dietti on mulle aikas vieras, koska koko ikäni säjlännyt painonvartijoiden kanssa ja siellähän syödään paljon perunaa, pastaa jne...

pöljempi juttu! Painoa pudonnut 20 kg joulukuusta. En ihan täysin voi vastustaa sokerin ja valkoisten vehnäjauhojen lumoa, joskus pullaa jos joku tarjoaa. Mutta 99% täysjyväviljaa ilman lisättyä sokeria. Ja ovat tziljoona kertaa paremman makuisiakin! Lisäksi kalaöljyä monivitamiinitabu. Kalorilaskurin avulla tarkkailen kalorimääriä ja hiilareitten, protskujen ja rasvan suhteita. Kannattaa huomioida että rasvaa täytyy saada tarpeeksi!

• kirjasessani neuvotaan
        orvokki76 kirjoitti:

jos jokin ruoka-aine ei sovi jossain muodossa, niin voisi kokeilla vaikka soseena tai toisin ja sielä on siis neuvoja pahoille suolistovaivoista kärsiville

• tänään....

aamulla 2 kuppia mustaa kahvia
      aamupäivällä 1 kahvimaidolla banaani
      lounaalla kurkku, 2 tomaattia, parsakaalia
      iltapäivällä kahvi maidolla mansikoita 2kpl

Illalla keittoa ja greippejä.

Läski mikä läski. Ei lähde paino ei :(

• orvokki76

minä en kyllä ala tuollaiselle paastolle. pitäähän elämästä nauttiakkin saamari vie. jos ei tavallista ruokka pysty syömään edes jonkin varran, niin ollaan sitten läskejä perkule...

ps. syöt sen verran liian vähän, ettei varmaan läskit lähekkään. elimistösi ei saa ravintoa polttaakseen sitä...

• luonnonoikku

sitten olet. Ehkäpä tuolla ei enää paino alene, jos olet 45-kiloinen, mutta muuten lähtee kahden kilon viikkovauhtia.

• OLET TYHMÄ!
        luonnonoikku kirjoitti:

sitten olet. Ehkäpä tuolla ei enää paino alene, jos olet 45-kiloinen, mutta muuten lähtee kahden kilon viikkovauhtia.

Olen laihtunut viidessä päivässä 3,5kg!!!!

Iloinen yllätys tänä aamuna!! :)

• menkää ulos
        OLET TYHMÄ! kirjoitti:

Olen laihtunut viidessä päivässä 3,5kg!!!!

Iloinen yllätys tänä aamuna!! :)

Kukahan tuossa on se TYHMÄ? Noin paljon on mahdotonta LAIHTUA noin lyhyessä ajassa. Painosi toki on voinut pudota, mutta se ei ole sama asia kuin läskin katoaminen, sinä älyniekka.

• sinä ääliö,
        menkää ulos kirjoitti:

Kukahan tuossa on se TYHMÄ? Noin paljon on mahdotonta LAIHTUA noin lyhyessä ajassa. Painosi toki on voinut pudota, mutta se ei ole sama asia kuin läskin katoaminen, sinä älyniekka.

ihan sama mitä siinä vingut. Ihmiset vain ovat jo nyt sanoneet, että turvotus on lähtenyt naamasta ja vatsan seudultani!!

Ainevaihdunta kun on minulla niin surkea, ettei siihen tehoa muu kuin kevyt dietti, jotta aineenvaihdunta lähtee liikkeelle ja tietenkin liikunta päälle. Hiilarit, suola, kovat rasvat veke, niin johan lähtee!

Nyt jo housut ovat reisistä väljemmät kuin mitä oli viime sunnuntaina!!! :)

• sinä viisauden valo
        sinä ääliö, kirjoitti:

ihan sama mitä siinä vingut. Ihmiset vain ovat jo nyt sanoneet, että turvotus on lähtenyt naamasta ja vatsan seudultani!!

Ainevaihdunta kun on minulla niin surkea, ettei siihen tehoa muu kuin kevyt dietti, jotta aineenvaihdunta lähtee liikkeelle ja tietenkin liikunta päälle. Hiilarit, suola, kovat rasvat veke, niin johan lähtee!

Nyt jo housut ovat reisistä väljemmät kuin mitä oli viime sunnuntaina!!! :)

Tasoisellesi lienee turha jankuttaa, mutta toistetaan nyt vielä:LÄSKISI eivät ole voineet sulaa noin paljon. Se on NESTETTÄ, joka on lähtenyt. Niin että vingu mitä vingut. Harmi ettei päästäsi ole neste lähtenyt.

• itse kun aloin syömään oikein
        sinä viisauden valo kirjoitti:

Tasoisellesi lienee turha jankuttaa, mutta toistetaan nyt vielä:LÄSKISI eivät ole voineet sulaa noin paljon. Se on NESTETTÄ, joka on lähtenyt. Niin että vingu mitä vingut. Harmi ettei päästäsi ole neste lähtenyt.

oikean lautasmallin kera paino oikeastaan nousi ensin lisääntyneistä vihannesten määristä. ja alkoi tippumaan hienokseltaan ja se mikä tippui on ollut pysyvästi poissa. Äkkilaihduttajat vetävät noin ja aina tulee takaisin korkojen kera paino... ja sitten selittävät itselleen olevansa laihtunut niin ja niin paljon hetkessä ja vau onnistumisesta... itsepetosta sanon minä...

Hieno olotila tulee just siitä pysyvästä laihtumisesta joka näyttäis pysyvän poissa ikuisesti vaikka oon palannut liikaa entisiin tottumuksiin(ei mulla silloin paino kyllä nouse kun kulutus on normaalia ihmistä enemmän), pitäis ottaa taas niskasta kiinni, silloin kun söi oikein oli paljon reippaampi ja aktiivisempi olokin sai aikaan niin paljon...

• onkin nesteen kertyminen
        sinä viisauden valo kirjoitti:

kehoon! Läskiä minulla ei niinkään vartalossa ole. Eli en ole plösö roikkumaha yms... Minulla on älytöntä turvotusta varinkin silloin, jos syön esim. fetajuustoa, leipää, säilyke papuja, valmisruokia yms.

Kun syön kotona tehtyä keittoa missä ei ole lisäainieta, suolaa. Tai jos syön vain vihannkesia, luonnonjugurttia ja hedelmiä, minulla ei ole ongelmia nestekierron kanssa. Ei ole turvotusta tällä hetkellä!!

Kaurapuuroa jos syön, niin en käy viikkoon paskalla. Jos en syö pelkkiä kevyitä ruokia en käy vessassa kusella kuin kaksi kertaa päivässä aamulla kun herään ja illalla kun menen nukkumaan. Kaikki pakkaantuu kudoksiin nesteenä ja sitten turvottaa. Heti kun vaihdan kaiken turhan paskan pois ruokavaliosta, niin johan saa käydä vessassa ruhtinaalliset neljäkertaa päivässä.

Asiasta olen käynyt lääkärissä, johon lääkäri totesi, että kysessä on yksi siitä sadasta eri aineenvaihdunta sairaudesta, jolle ei voi mitään. Eli minimi kaloreilla joudun elämään, mikäli en halua olla turpea. Eli ihan turhaan siinä läskeistä huudat. Kysehän kohdallani on koko ajan nestekierrosta ja helvetillisestä turvotuksesta. Tämän vuoksi en voi syödä kuten "normi" hoikat ihmiset. Koska kehoni ei kykene käsittelemään tavallista ruokavaliota. Kalorimäärät minulla on nyt 850 kaloria/pv. ja olen hyvin hengissä!!

• eräs toinen
        onkin nesteen kertyminen kirjoitti:

kehoon! Läskiä minulla ei niinkään vartalossa ole. Eli en ole plösö roikkumaha yms... Minulla on älytöntä turvotusta varinkin silloin, jos syön esim. fetajuustoa, leipää, säilyke papuja, valmisruokia yms.

Kun syön kotona tehtyä keittoa missä ei ole lisäainieta, suolaa. Tai jos syön vain vihannkesia, luonnonjugurttia ja hedelmiä, minulla ei ole ongelmia nestekierron kanssa. Ei ole turvotusta tällä hetkellä!!

Kaurapuuroa jos syön, niin en käy viikkoon paskalla. Jos en syö pelkkiä kevyitä ruokia en käy vessassa kusella kuin kaksi kertaa päivässä aamulla kun herään ja illalla kun menen nukkumaan. Kaikki pakkaantuu kudoksiin nesteenä ja sitten turvottaa. Heti kun vaihdan kaiken turhan paskan pois ruokavaliosta, niin johan saa käydä vessassa ruhtinaalliset neljäkertaa päivässä.

Asiasta olen käynyt lääkärissä, johon lääkäri totesi, että kysessä on yksi siitä sadasta eri aineenvaihdunta sairaudesta, jolle ei voi mitään. Eli minimi kaloreilla joudun elämään, mikäli en halua olla turpea. Eli ihan turhaan siinä läskeistä huudat. Kysehän kohdallani on koko ajan nestekierrosta ja helvetillisestä turvotuksesta. Tämän vuoksi en voi syödä kuten "normi" hoikat ihmiset. Koska kehoni ei kykene käsittelemään tavallista ruokavaliota. Kalorimäärät minulla on nyt 850 kaloria/pv. ja olen hyvin hengissä!!

Sinä parhaiten tiedät oireesi jos ne on todellisia, niin sitten ne ovat. Valtaosalla kyllä jotka näin väittää se on vain tekosyynä, että ei tehdä itsensä kanssa remonttia. Ja tuo pätee kaikkeen elämänaloihin ei pelkästään laihdutukseen.

Oletetaan siis, että olet pitkään katsonut tarkkaan mitä olet suuhusi pistänyt, niin olettaa saattaa, että olet pitänyt terveydestäsi huolta ja syönyt vain ruokia joita elimistö tarvitsee... hiilihydraatteja kuituja vitamiineja yms...
        Ajatuksena silloin sinun pitäisi olla todella hyvässä kunnossa. Sillä vääränlaisten rasvaisten ruokien syöminen ensinnäkin masentaa saa toimintakyvyttömäksi ihmisen.

Kaurapuuro saa itseni voimaan todella mahtavasti ja itseasiassa ehkäisee liiallista ulostuksen tarvetta. Koska liikun paljon käyn patskalla 2-3 kin kertaa päivässä ainakin kerran yleensä aina ruokailun jälkeen heti. Eli liikunta voisi kenties saada sinunkin vatsasi toimimaan useammin? Oma liikuntani on ihan vain joko rappusia ylös ja alas ja tasasella kauheeta vauhtia ja koska työtahti on hirmuinen välillä tulee otetua melkoinen vauhti mukaan. Silloin tavallaan elimistö joutuu olemaan liikkeellä ja tekemään töitä. Yksikään työkavereistani ei kärsi ummetuksesta paremminkin keskustelemme keskenämme ruokalajeista jotka pysyvät pidempään sisällä. Banaania väännetään tosi paljon välttääksemme vessareissuja huonoon aikaan...

No kokeilemalla eri juttuja ihminen löytää parhaimman vaihtoehdon itselleen...

Laitan sulle kuitenkin tämän linkin, sillä minusta tässäkin voisi olla ideaa. Kyseisen herran mielestä laihduttamisen ei tarvitse olla ryppyotsaista ja eikä tarvitse pelata kevyt tyotteiden kanssa vaan pyrkiä oikeanlaiseen ruokavalioon vähemmällä tuskalla kun hirmuiset dietit joissa häviää äkkiä paljon nesteitä...

Tämä mies on samoilla linjoilla kuin minä ei diettailun tarvitse olla tuskaa ja kiukkuilua vaan se voi olla myös uusien elämännautintojen etsimistä hymyssä huulin...

http://www.kiloklubi.fi/?id=1196

• No kuuleppas,
        eräs toinen kirjoitti:

Sinä parhaiten tiedät oireesi jos ne on todellisia, niin sitten ne ovat. Valtaosalla kyllä jotka näin väittää se on vain tekosyynä, että ei tehdä itsensä kanssa remonttia. Ja tuo pätee kaikkeen elämänaloihin ei pelkästään laihdutukseen.

Oletetaan siis, että olet pitkään katsonut tarkkaan mitä olet suuhusi pistänyt, niin olettaa saattaa, että olet pitänyt terveydestäsi huolta ja syönyt vain ruokia joita elimistö tarvitsee... hiilihydraatteja kuituja vitamiineja yms...
        Ajatuksena silloin sinun pitäisi olla todella hyvässä kunnossa. Sillä vääränlaisten rasvaisten ruokien syöminen ensinnäkin masentaa saa toimintakyvyttömäksi ihmisen.

Kaurapuuro saa itseni voimaan todella mahtavasti ja itseasiassa ehkäisee liiallista ulostuksen tarvetta. Koska liikun paljon käyn patskalla 2-3 kin kertaa päivässä ainakin kerran yleensä aina ruokailun jälkeen heti. Eli liikunta voisi kenties saada sinunkin vatsasi toimimaan useammin? Oma liikuntani on ihan vain joko rappusia ylös ja alas ja tasasella kauheeta vauhtia ja koska työtahti on hirmuinen välillä tulee otetua melkoinen vauhti mukaan. Silloin tavallaan elimistö joutuu olemaan liikkeellä ja tekemään töitä. Yksikään työkavereistani ei kärsi ummetuksesta paremminkin keskustelemme keskenämme ruokalajeista jotka pysyvät pidempään sisällä. Banaania väännetään tosi paljon välttääksemme vessareissuja huonoon aikaan...

No kokeilemalla eri juttuja ihminen löytää parhaimman vaihtoehdon itselleen...

Laitan sulle kuitenkin tämän linkin, sillä minusta tässäkin voisi olla ideaa. Kyseisen herran mielestä laihduttamisen ei tarvitse olla ryppyotsaista ja eikä tarvitse pelata kevyt tyotteiden kanssa vaan pyrkiä oikeanlaiseen ruokavalioon vähemmällä tuskalla kun hirmuiset dietit joissa häviää äkkiä paljon nesteitä...

Tämä mies on samoilla linjoilla kuin minä ei diettailun tarvitse olla tuskaa ja kiukkuilua vaan se voi olla myös uusien elämännautintojen etsimistä hymyssä huulin...

http://www.kiloklubi.fi/?id=1196

Liikun päivittäin 45 min, kävellen tai pyörällä. Ei mitään laahustamista vaan kunnon hikilenkkiä, missä syke nousee 140:n.

Ja jota kaurapuuron jälkeen maha toimisi edes kaksi kertaa viikossa joudun syömään lääkärin määräämiä laksatiivejä.

Ja mitä kuntooni tulee/terveyteen verenpaine 120/90, sokerit olivat 4,5 ja kolestroli 4,7. Maksa 25. Eli eipäs ole muuta vikaa kuin tuo helvetillinen aineenvaihdunta. Banaani on muuten toinen mikä aiheuttaa ummetusta. Tämän takia syön ainoastaan greippejä ja appelsiinejä.

• pystyisitkö lisäämään
        No kuuleppas, kirjoitti:

Liikun päivittäin 45 min, kävellen tai pyörällä. Ei mitään laahustamista vaan kunnon hikilenkkiä, missä syke nousee 140:n.

Ja jota kaurapuuron jälkeen maha toimisi edes kaksi kertaa viikossa joudun syömään lääkärin määräämiä laksatiivejä.

Ja mitä kuntooni tulee/terveyteen verenpaine 120/90, sokerit olivat 4,5 ja kolestroli 4,7. Maksa 25. Eli eipäs ole muuta vikaa kuin tuo helvetillinen aineenvaihdunta. Banaani on muuten toinen mikä aiheuttaa ummetusta. Tämän takia syön ainoastaan greippejä ja appelsiinejä.

Liikuntaa? Ehkä lenkkeilemään pidempään mut paljon rauhallisemmin(tai osan rauhallisemmin), mut ei kuitenkaan liian hitaasti? Ajattelin vain, että kaikkea kannattaisi kokeilla josko vaikka löytyisi jokin itselle sopiva juttu?

Enkä mä yritä mitenkään sua syyllistää ja ajaa nurkkaan jotenkin tuntuu siltä kun haluut niin kauheasti puolustella. Itse kuitenkin toivot jotain ratkaisua ja et ainakaan häviä jos kokeilet toisenlaisia tapoja asioihin. Mä voin tarjota vain ehdotuksia ja välillä ihan tyhmiä kun en tiedä vaivoistasi.

Minä oon posteljooni ja lenkkeilen 2-4 tuntia päivässä osa taloistani on hissittömiä. Vapaa-ajalla myös liikun paljon kuntosalia, jumppia ja rakastan älyttömästi sauvakävelyä, mut kai vain kesälomalla kun en tiedä paljonko yhden ihmisen kroppa sietää jalkojen päälle käypää liikuntaa. Eli kesälomallani nautiskelen kaikesta mahdollisesta. Työaikaan enemmänkin huolehdin, että muukin osa kropasta saa liikuntaa ja venuuttelua oikean määrän. Uusi pyörä on saanut munsta melkoisen fillaristin ja toiveen, et voisi jos kaverin löytäis jonkin pidemmänkin reissun ajella.

Ja ainaskin munsta liikuntaa ei voi olla koskaan liikaakaan jos aikaa vaan löytyy... ainoastaan yli rajojen rehkiminen ja vaikkapa huonolaatuisilla tossuilla liikkuminen saattaa aiheuttaa nivel-leikkauksia sun muita ikäviä jutskia.

Sama kanssa äitini väittää, että hän ei voi syödä kasviksia sairautensa vuoksi, mut kun suolistokirjasta luin, niin siellä neuvottiin että eritavoin valmistettuna höyryttämällä soseuttamalla voikin jokin ruoka kestää ruuansulatuksen ihan hyvin, ootko kokeillut tälläisiä jutskia? No kaurapuuroo ei kyl taida eri muotoon saada...

Mä oon noista arvoista vähän tietämätön, mut ilmeisesti ne on ihan hyvät ruokavaliosi takia?

• fdsbvf
        onkin nesteen kertyminen kirjoitti:

Koska sinulla on turvotustaipumus, saatat välttää nesteen nauttimista. Siinä joudutkin ojasta allikkoon niin kummalliselta kuin se tuntuukin. Juo vettä 1-2 litraa päivässä.

• "namis"

Minun syömiseni.

Aamulla: Kaurapuuroa, rasvatonta maitoa, kahvia ilman lisukkeita.
      Aamupv: Ruisleipää, kalkkunaleikettä, tuorejuust. tai5% aamupalajuustoa. Kurkkua, paprikaa, tomaattia tms.
      Iltapv: Jotain tavallista ruokaa. Ei kastikkeita eikä voita tai kermaa kokatessa. Salaattia ½ lautasellista. Leipää vain keiton kanssa tai jos koko ateria koostuu salaatista yms.
      Ilta: Rasvatonta jugurttia, fitnes-muroja, omenaa, appelsiinia ym. Ruisleipääkevyin päällisin tms.
      Juomina light-limut ja mehut.

• Elleivät määrät

ole hillittömiä, on tuossa ainoastaan korkeintaan 1500 kcal. Pakosti laihdut tuolla ruholla, vaikka vain makaisit jalat kattoon -tyylillä vuorokaudet ympäri.

Äläkä länkytä jostain aineenvaihdunnasta...

• itsepetoksesta
        Elleivät määrät kirjoitti:

ole hillittömiä, on tuossa ainoastaan korkeintaan 1500 kcal. Pakosti laihdut tuolla ruholla, vaikka vain makaisit jalat kattoon -tyylillä vuorokaudet ympäri.

Eihän tämä nimimerkki kertonutkaan muuta kuin YHDEN päivän syömiset. Voihan tuo siis olla tottakin. Jos hän noudattaa tuota ruokavaliota vain yhtenä päivänä esim. vuodessa tai vaikka viikossa, niin eihän siitä laihdu, kun kaikkina muina päivinä mässyttää rasvaa ja sokeria sadantuhannen kalorin edestä.

• aineenvaihduntasairaus?
        Elleivät määrät kirjoitti:

Mä nimittäin olen hirveän usein kuullut selostuksia kuinka aineenvaihduntasairaus on laihtumisen esteenä. Kuitenkin miestyökaverin joka näin selitti kuukausi takaperin laihdutti painonvartioissa 16kiloa hyvinkin pienessä ajassa takavuosina. Selittää perheessä syötävän todella terveellisiä ruokia...

Äitini joka myöskin vetoaa siihen(hänellä siis on ollut myrkkystruuma todettu 42v sitten) ja on keittiöalanammattilainen ei juurikaan käytä vihanneksia ja ihmettelee miksi niiden luullaan painonvartioiden dieteissä olevan apuna...
        Se siis voi olla myös sisäistä kieltämistä tai tajuamattomuutta terveen lautasmallin tarpeellisuudesta. Meitä ei kyllä voi syyttää, sillä mene mihin tahansa ravintolaankin, niin sieltä et saa oikeanlaista lautasmallia annoksiisi vaan pari persiljatupsua ja palaa porkkanaa lautasen reunalla...

Äitini siis on dietannut vuosikymmeniä ilman vihanneksia ja vedonnut sairauteensa kun paino ei paljoa tipu... sieltähän tämä minunkin vääränlainen ruokailutottumus siis on tullut opetettuna perintönä lapsuudesta...
        Ja muuten nykyään äitini on aivan itsestään laihtunut, kun ei kuulemma kauheasti maistu vain. (lapsena hän diettien aikaan kävi vetämässä meetvurstia öisin raakana jääkaapista)

En siis missään nimessä väitä etteikö sulla voisi vaikuttaa aineenvaihdunta, mutta oletko aivan varma ja noudattanut siihen kuuluvaa ruokavaliota?

• 168cm/180kg

Eilen 04:00 söin aamupalaksi 5 palaa kauraleipää, päällä margariinia, sulatejuustoa ja majoneesipohjaista kanasalaattia, kuppi teetä (3 lusikallista sokeria) ja joku desi jugurttia.

Lounas 17:00 2 samanlaista leipää ja 1 uunissa paistettu juustopatonki margariinia.

Päivällinen 23:00 iso lautasellinen riisiä ja kanakastiketta (kanasuikaleita, herkkusieniä ja valion 3juustoa-ruokakermaa).

Vettä join päivän aikana ehkä 2 litraa.

Energialaskurin ( http://ffp.uku.fi/cgi-bin/energynet/energyintake.pl ) mukaan söin siis 3897 kcal, yritin laittaa nuo ruuat laskuriin mahdollisimman tarkkaan ja hiukan yläkanttiin.
      Energiaa yht.: 3897 kcal / 16315 kJ
      Hiilihydraatteja yht.: 341 g
      Proteiineja yht.: 117 g
      Rasvaa yht.: 223 g
      Suolaa yht.: 16.4 g
      Kuitua yht.: 26.9

Toisen laskurin (sydanliitto.fi) mukaan kulutukseni on 4084 kcal vuorokaudessa. Usein syön vielä paljon enemmän kuin eilen.

Tiedostan kyllä mistä läskini tulevat, mutta en jaksa enää välittää mistään.

• kiitos sinulle

Kiva leikkiä ruokailua, eipä taida ihan realistisia olla ne arvot eikä siinä ollut vaihtoehtona fatserin suklaalevyä ;D

Äkkiä sitä tulee paljon kaloreita jos ei tarkkaan katso mitä suuhunsa ajaa vaikka muuten näyttäis vaikka kuinka pieneltä satsilta luettuna.

Kyllä sä jaksat tänään aloitat jookosta vaalean leivän tilalle tummaa kuitupitoista näkkileivässä on hirveästi kuitua ajatus pois lihoittavasta ruuasta ja ajattelet syömistä vähemmän ja mietit nättiä kaunista tulevaa kesää kun vihannekset on halvimmillaan ;D

• @@@

Hei orvokki :)

Minä luin ihan ensimmäisen kirjoituksesi kun harmittelit asiaa kun ei paino näytä putoavan.
      Minun näkökulmasta kun kerroit mitä syöt kk ja päivässä , minusta näytti hyvältä suomalaisen äidin ruokavaliolta ja vikaa ei ollut yhtään ollenkaan. Pakko myöntää alkoi naurattaa kovasti kun ihmiset täällä selittää jätä se pois jätä tämä ne ei taida ymmärtää sitä kun ne sattuu jättämään jonkun tietyn pois myös elimistö jättää saamasta jtn tärkeää, koska monessa on monta tärkeää sisältäjää.
      Mitä monet tiedä ellei ole opiskelleet elintarvikkeiden terveellisestä valmistus tavoista.

Nämä paastot tekevät ihmisen elimistölle hallaa ei voi pahempaa ollaankaan . Tietenkin niistä laihtuu sanotaan 5kg mutta kun lopetat tämän ahneus iskee ja ne tulevat takaisin kaikki.

Tiesitkö että ihmisen tulisi syödä suklaata 30g päivässä koska siinä on masennusta estäviä ainesosia joita käytetään itse masennus lääkkeissä. Monesti sanotaan että miksi kiusata itseään laihiksen aikana ettei saa karkkia se on huono asia sitä voi maistaa pienen määrän jos sitä tekee mieli silloin olokin on parempi eikä tarvitse elää kauheassa Ei rinkulassa.

Mitä minä oikeastaan sinulle haluaisin sanoa on että paras asia on se että sinun pitää kuluttaa enemmän mitä syöt>! jos kulutat saman kuin syöt elimistö tottuu järjestelmään ja pitää painon samana--sitä tekee ihannepainossa pysyvät. Jotenvaikka söisit mitä tahansa jos kulutat enemmän paino tippuu... tietenkin kannatan terveellisiä ruokia. Monesti kannattaa kokeilla päivittäin uusia ruokia ja haastellisia silloin elimistö ei totu samaan rytmiin ja harrastaa vaikka pientä hyöty liikuntaa kävellä vähän rappusia ylös ja sen sellaista ja pitää muistaaettä vesi on todella tärkeä ruokaympyrässä ja MIKsi?---> koska ei vain siksi että poistaa huonoja ainesosia elimistöstä kuten selluliitti ja sellasta--vaan koska jopa liian veden juomisesta lihoo. elimistö antaa luulla nälän olevan läsnä vaikka oikeasti sillä olisi janon- silloin tapahtuu lihominen, 1.5 kannattaa päivässä tai 2litraa..jos ei tykkää mauttomasta vedestä kannattaa juoda vichyä ja kokeilla niitä erin makuisina niin itse teen silloin saa aina veden maistumaan ja elimistö saa oman määrässä :) kerro ihmeessä jos sait apua tai vastaavaa., tai haluat tietää jotain uutta auttavaa J

• possukkainen

Korkeintaan 1000kcal per päivä. Yritän laihduttaa.
      Harmi että liikunta suurimmalta osin on nyt kiellettyä jalkavaivojen vuoksi. Odotan aikaa nilkkaleikkaukseen.

Syön kuitutoisia muroja aamupalaksi, päivälliseksi paljon kasviksia ja vähän kanaa/kalaa.
      Illalliseksi hedelmiä.
      Joskus tulee nautittua jotain hyvväkin (50-100g jäätelöä) mutta suklaat, karkit ja pullat olen jättänyt historiaan.

painoni on 90kg ja pituutta 158cm, eli todellinen "läskiperse" olen.

• halusit tietää

No . olen läski javaatteet ovat kokoa L 40- yleensä 42.Paino on 73 kiloa ja pituus 163cm.

Eilen söin.
      Aamulla kahvia, lounasaikaan 2 leipää päällä kinkkua ja juustoa.
      Illalla söin klo 23.00 2 leipää ja 4 suklaakeksiä.
      kahvia kului päivän mittaan ehkä 10dl.

Suunnilleen tälleen minä syön joka päivä ja en laihdu koskaan.
      Jos söisin vaikka niiden leipien tilalla perunoita ja makkarakastiketta niin paino nousisi viikossa 2-3 kiloa.
      En voi syödä mitään, aina paino nousee.
      Jos söisin(kokemusta on) viikonloppuna sitä mitä normaalit ihmiset syövät niin paino olisi maanantaina 3-4 kiloa enemmän kuin perjantaina.

• ^*^*

Syöt ihan liian vähän ja väärin laihtuaksesi!! Tuolla ruokavaliolla et laihdu.

Nopeat hiilihydraatit kuten sokeri, leipä ja keksit aiheuttavat makean ja muuta ruoan himoa hypyttämällä verensokeria ylös alas. Korvaamalla ne muilla ruoka-aineilla kuten vihanneksilla, hedelmillä, jogurteilla, lihalla ja kalalla, et koe himoa etkä nälkää. Syö mieluummin useamman kerran päivässä pieniä aterioita kuin muutaman suuren. Rasvanpoltto edellyttää myös rasvaa. Syö kalaöljykapseleita. Ja kun et syö proteiineja, kaikki laihduttaessasi menetetyt kilot ovat menneet lihaksista, ei rasvakudoksista.

Lue: http://www.biovita.fi/suomi/index.html > artikkelit > laihdutus

P.S. On aika typerää kutsua lievästi ylipainoista läskiksi. Mieti miltä 125kiloisesta kuulostaa juttusi. Painoindeksisi on vain 27 ja jo viiden kilon painon pudotuksella olet normaalipainoinen.

• riehu sielä
        ^*^* kirjoitti:

Syöt ihan liian vähän ja väärin laihtuaksesi!! Tuolla ruokavaliolla et laihdu.

Nopeat hiilihydraatit kuten sokeri, leipä ja keksit aiheuttavat makean ja muuta ruoan himoa hypyttämällä verensokeria ylös alas. Korvaamalla ne muilla ruoka-aineilla kuten vihanneksilla, hedelmillä, jogurteilla, lihalla ja kalalla, et koe himoa etkä nälkää. Syö mieluummin useamman kerran päivässä pieniä aterioita kuin muutaman suuren. Rasvanpoltto edellyttää myös rasvaa. Syö kalaöljykapseleita. Ja kun et syö proteiineja, kaikki laihduttaessasi menetetyt kilot ovat menneet lihaksista, ei rasvakudoksista.

Lue: http://www.biovita.fi/suomi/index.html > artikkelit > laihdutus

P.S. On aika typerää kutsua lievästi ylipainoista läskiksi. Mieti miltä 125kiloisesta kuulostaa juttusi. Painoindeksisi on vain 27 ja jo viiden kilon painon pudotuksella olet normaalipainoinen.

pienikin ylipaino voi olla tuska jollekin ihmiselle jos on tottunut olemaan tietynpainoinen. Vaatteet ovat jääneet pieniksi ja se harmittaa. Totta hän varmaan yrittää laihtua ilman hyviä ohjeita aivan nurinkurisesti, vain siksi kun ei ole joutunut painoaan ennen pudottamaan...

Siinä muuten voisi olla edestakaisin sahaavan laihduttajan alku... pitäis olla enemmän neuvontaa jotta niin ei kävisi...

nimimerkki: vihanneksii vihanneksii ja lisää vain vihanneksii ja hedelmii ;D

Ja muuten älä koskaan aliarvioi ihmistä kenellä ongelmana on liika laihuus, sillä sekin on ongelma ja loukkaavaa jos joku häntä syyttää liian laihaksi...

• ^*^*
        riehu sielä kirjoitti:

pienikin ylipaino voi olla tuska jollekin ihmiselle jos on tottunut olemaan tietynpainoinen. Vaatteet ovat jääneet pieniksi ja se harmittaa. Totta hän varmaan yrittää laihtua ilman hyviä ohjeita aivan nurinkurisesti, vain siksi kun ei ole joutunut painoaan ennen pudottamaan...

Siinä muuten voisi olla edestakaisin sahaavan laihduttajan alku... pitäis olla enemmän neuvontaa jotta niin ei kävisi...

nimimerkki: vihanneksii vihanneksii ja lisää vain vihanneksii ja hedelmii ;D

Ja muuten älä koskaan aliarvioi ihmistä kenellä ongelmana on liika laihuus, sillä sekin on ongelma ja loukkaavaa jos joku häntä syyttää liian laihaksi...

Ensiksikin, en ole orvokki enkä ole nyt tai ole koskaan ollut lähellekään hänen kokoluokkaansa. Toisekseen, ymmärsit minut väärin, jos kuvittelit, että aliarvioin edellisen kirjoittajan huolta omasta ylipainostaan. Ymmärrän täysin harmistuksen, jos ihana viime kesän kukkaleninki ei mahdu päälle tai farkut kiristää, vaikka BMI olisi alle 23. En väheksy sitä.

Painon subjektiivinen kokeminen omassa kropassa on henkilökohtaista ja liittyy tietenkin niihin mittoihin, missä on ja on ollut. Painon nousu 53 kilosta 57:ään voi toiselle olla iso asia. (Ja tuntevathan anorektikotkin itsensä lihaviksi.) Mielestäni tällä palstalla ei kuitenkaan pitäisi käyttää mitään sellaisia termejä kuin läski, punkero, ihrakasa yms. kuvaamaan itseään tai toista. Riittää, kun kertoo faktat eli BMI:n tai pituuden ja painon tai vyötärön ympärysmitan.

Se, että kokoa BMI27 oleva kutsuu itseään täällä läskiksi, osoittaa suhteellisuuden tajun puutetta ja sitä, ettei osata eläytyä toisten asemaan. Tämä keskustelupalsta ei ole kahden välistä kirjeenvaihtoa. Täällä on joukossa aimo määrä myös sairaalloisen lihavia lukijoita. Eikö heidän tunteitaan voisi vähän ajatella?! Heidän ongelmansa mittakaava on aivan toista luokkaa kuin nimimerkin "halusit tietää". Valittaminen 4-5 kilosta on heidän perspektiivistään naurettavaa. - Ymmärrätkö, mitä yritän sanoa?

Painon jojottelun vaarallisuudesta olen samaa mieltä. Ehkä jo kouluissa pitäisi opettaa terveellisiä laihdutustapoja ylipainoisille.

• ajatuksesi
        ^*^* kirjoitti:

Ensiksikin, en ole orvokki enkä ole nyt tai ole koskaan ollut lähellekään hänen kokoluokkaansa. Toisekseen, ymmärsit minut väärin, jos kuvittelit, että aliarvioin edellisen kirjoittajan huolta omasta ylipainostaan. Ymmärrän täysin harmistuksen, jos ihana viime kesän kukkaleninki ei mahdu päälle tai farkut kiristää, vaikka BMI olisi alle 23. En väheksy sitä.

Painon subjektiivinen kokeminen omassa kropassa on henkilökohtaista ja liittyy tietenkin niihin mittoihin, missä on ja on ollut. Painon nousu 53 kilosta 57:ään voi toiselle olla iso asia. (Ja tuntevathan anorektikotkin itsensä lihaviksi.) Mielestäni tällä palstalla ei kuitenkaan pitäisi käyttää mitään sellaisia termejä kuin läski, punkero, ihrakasa yms. kuvaamaan itseään tai toista. Riittää, kun kertoo faktat eli BMI:n tai pituuden ja painon tai vyötärön ympärysmitan.

Se, että kokoa BMI27 oleva kutsuu itseään täällä läskiksi, osoittaa suhteellisuuden tajun puutetta ja sitä, ettei osata eläytyä toisten asemaan. Tämä keskustelupalsta ei ole kahden välistä kirjeenvaihtoa. Täällä on joukossa aimo määrä myös sairaalloisen lihavia lukijoita. Eikö heidän tunteitaan voisi vähän ajatella?! Heidän ongelmansa mittakaava on aivan toista luokkaa kuin nimimerkin "halusit tietää". Valittaminen 4-5 kilosta on heidän perspektiivistään naurettavaa. - Ymmärrätkö, mitä yritän sanoa?

Painon jojottelun vaarallisuudesta olen samaa mieltä. Ehkä jo kouluissa pitäisi opettaa terveellisiä laihdutustapoja ylipainoisille.

joskus itsestänikin tuntui kun joku hirveän laiha valitti muutamasta kilosta, että hitsi tuleeko se mulle ylistelemään kuinka luuseri oikeasti itse olen tai haluaa löytää ihmisiä joilla on vieläkin huonommin asiat tullakseen itse paremmalle tuulelle;D

Siis minä oon kanssa pohtinut, että pitäisi saada vietyä uudella tavalla eteenpäin oikeaa lautasmallia ihan pienten lasten vanhemmillekkin. Ainakin itselläni on sellainen olo, että oma yksinhuoltajaäitini on syönyt yksinäisyyteensä ja tuonut lapselleenkin väärät tavat ruokailuun samalla.

Ja ehdottomasti pitäis ehkäistä lihavuuden ongelmaa tuomalla terveelliset ruuat edullisemmaksi, sillä siitä kuitenkin koittuu säästöä tulevaisuudessa väheneville sairaanhoitokustannuksille. Ja kuten sanoit tolkuttaa paljon enemmän vääränlaisen ruokavalion haitoista kaikin mahdollisin tavoin.

Meillä on muutaman likan kanssa netistä sellainen rinki jossa lähetellään maileja ja luodaan hyvää mieltä(yhdeltä heistä sainkin sen suolistokirjan). Oonkin pohtinut sitä mahdollisuutta jos olisikin hyvä tiimi samalla mielellä yhdessä yrittämässä painon pudotusta ja motivoimassa toisia, mitä se mahtaisikaan saada aikaan? Jos välillä ei haluaisi pitää itsestään niskasta kiinni, niin vaikenisi ja sitten kun taas toisten maileista saisi uuden otteen painonhallintaan niin taas valaisi muihinkin uskoa lopullisesta onnistumisesta. siis sitä rataa...

Ainakin meidän ringistä ja suolistokirjoista lähti melkoinen terveysbuumi ja jokainen yritti muutoksia jonkin verran...

• itseinhoaja
        ^*^* kirjoitti:

Aamulla kun herään on onni jos on sateinen päivä.
        Jos aurinko paistaa on tuskaa lyllertää ja hikoilla.
        Minä olen läski.
        Ruumiinrakenteeni on sellainen, että näytän paljon lihavammalta kuin olenkaan.
        Jalat on lyhyet,sääret on mitä on, luonnonkiharat. pohkeet ovat aina oleet kuin kaksi pölkkyä.
        Näytän kehonrakentajalta tai sellaiselta joka treenaa isoilla painoilla.
        ylävartalo on tanakka ja rinnat aika isot D 80.
        vatsa jäi raskauksien jälkeen reppumahaksi.

On kai mulla jotenkin vääristynyt minäkuva, silloin kun painoin 49 kiloa ja tuumakoko farkuissa oli 24 olin mielestäni lihava.
        Näytän aina lihavammalta kuin olen.

Nyt olen oikeasti läski. 6 vuotta sitten kun aloin odottamaan esikoistani painoin 63 kiloa.
        Nyt painan 10 kiloa enemmän.
        Sain kaksi lasta peräkkäin, vain 11 kk ikäeroa.
        lihosin 28 kiloa ja silloinkaan en syönyt mitään mättöä enkä kahden edestä.
        Kyllä mä inhoan olla tällainen.
        Olen kokeillut paastoa, atkinsia, painonvartijoita lentoemäntädieettiä, kaalisoppakuuria,ja nyt keväällä olin ns. mehiläisen dieetillä.
        Ei voi siis sanoa, ettenkö yrittäisi.
        Lihaksetko mulla painaa? tai no.. onhan tota läskiä...
        Paino vaan ei putoa yhtään, ei sahaa ylös ei alas.
        Ei ole kilpparivikaa eikä hormoonihäiriötä.
        Tiedän miltä todella lihava näyttää, en ole todella lihava enkä halua kenenkään pahoittavan mieltään.En välitä muiden läskeistä tai laihuudesta.En edes yleensä huomaa sellaisia asioita onko ihminen pitkä tai pätkä, lihava vai laiha.
        olen kai vain vanheneva akka joka yrittää roikkua nuoruudessa.
        Mutta tosiasia on , että olen läski. en ole anorektikko tms.
        Minä vaan en halua olla tällainen.

• orvokki76

kuulu aiknakaan minun katekoriaani läski. olet miltein normaalipainoinen.

• luehan sulistokirja

suosittelen lämpimästi, sen luettuani minulta tippui heti 10 kiloa 3kk. Laihdutuskuuri ei kannata vaan pysyvästi muuttaa tottumuksiaan niin, että paino tippuukin ihan pikkuhiljaa ja pyrkiä siihen, että ei tunge suuhunsa mitään mitä elimistö ei tarvitse. Ajatuksella, että kuluttaa hiukan enemmän kun syö.

Se partasen ohjelma perustuu ihan varpilla liioitteluun kun sitä ruokapöytää kerätään näkyville mitä on tullut syötyä... mutta muuten kyllä ihan hyvällä asialla. Nyt ovat tulleet muotiin kyllä enemmänkin juuri mainitsemani tapa laihtua rauhallisemmin ja lopullisesti, eikä suuria lukuja hetkessä kunnes taas repsahtaa...

Lähden kyllä kannustamaan jos haluat, mutta en osaa laskea kalorimääriä, koska itselläni oli vuosia sellainen ongelma, että kulutukseni on hirveän suuri liiallisen liikunnan vuoksi(edelleenkin) josta syystä painonvartiat ohjeineen ei sopineet minulle koska kärsin nälkää heidän taulukoidensa mukaan ja he eivät halunneet nähdä vaivaa yksilölliseen palveluun. Joten olen kehitellyt aivan itse oman tyylini painonhallintaan jossa en edes vaivaudu laskemaan paljonko suuhuni laitan. Painonvartioiden taulukon mukaan painoa tippui 10v sitten joka viikko 1.8 kiloa ja äkkilaihtumisesta seuraa aina paluu takaisin korkojen kera...

Tohtori phillin kirjaa (vielä kesken partasen jo luin) lukiessani huomaan, että hänen antamansa neuvot ovat jo olleet minussa ja toiminnassa, mutta luen silti kannustaakseni jatkamaan. Eli ongelma miksi olet lihava täytyy poistaa omasta päästäsi ja ajatuksistasi paneutua ongelman ytimeen. Lisätä liikuntaa oman jaksamisen mukaan ei liiallisesti jotta se ei lopahtaisi vaan sopivasti vain niin vähän jotta jaksat sen ottaa tavaksi ja että osaisit nauttia tekemästäsi.

Naapurille kun pidin luennon ohimennen kuinka helppoa oikeasti on painoaan pudottaa, niin en ollut tunnistaa häntä hetken kuluttua kun oli niin solakaksi päässyt ;D

Lupaan sinulle jos aivan oikeasti haluat tehdä asian eteen onnistumista ja uutta energiaa joka tulee vain oikeanlaisesta ravinnosta josta on kaikki energian vievä jätetty pois. Aivan uusia tuulia tulee muuhunkin elämään kun kerran olet saanut itsesi toimintaan...

Tiesitkö muuten, että jos et saa painoasi alemmas altistat ruumiisi kaikenaikaa tulevaisuuden sairauksille kolestrooli puhkeaa jossain vaiheessa sydänvaivoineen samoin aikuusiän diabetes... siinä vaiheessa kun sinulla on ne sairaudet sinun on jo pakko tehdä jotain elämäsi eteen... kauanko vielä jahkailet ;DD

Puolet lautasestasi laitat vihanneksia... hae oikea lautasenmailli itsellesi ja huomaa pian, että olet totuttamassa jälkikasvuasikin oikeisiin ruokailutottumuksiin(tappelu tuleekin siitä kuka saa eniten hyviä vihanneksia) ja annat sen heille perintönä... ei tarvitse surra lapsen terveyttä sitten aikuisena kun on hyvät ruokailutottumukset opittu jo kotona...

• eipä vissiin!!!!

Tuolla paskalla voi vasta lihotakin! Jos syöt sipsejä ja kebabia melkein vuoroviikoin niin se on kilo viikossa lisää massaa..

• honest?

Kannattais oikeesti laskea niitä kaloreita, nehän löytyy pakkauksista. 100g karkkia on jo 300-400 kaloria. Laske paljonko se tekee esim jos syöt 4 kertaa 400... Ja jos mehudesissä on 35 kaloria, se tuntuu mitättömältä, mutta ajattelepa mitä siinä koko tölkissä on. Eli sitä energiaa tulee niin mitättömän tuntuisista jutuista.

Oletko koskaan oikeasti kirjannut ihan kaikki suupalat vaikka viikon ajalta, ja vielä samalla laskenut kaikkien kalorit? Lukaistuani ketjua en ainakaan nähnyt sellaisesta mainintaa.

Itse olen yrittänyt 1500 kalorilla pärjätä, ja olen todella yllättynyt kuinka vähän siihen mahtuukaan ylimääräisiä herkkuja! Jos yhtenä päivänä menee överiksi, niin seuraavana sitten niuhotan:)

Minusta jokaisen pitäis ensin tiukasti syödä kaloreita laskien vaikka pari viikkoa, sitten vasta ihmetellä jos ei laihdu. Ja rehellisyyttä se vaatii, ja laskemista, mutta ei pitäisi olla mahdotonta kellekään?

• Anonyymi

Jollei teillä ole mitään sanottavaa, niin älkää paljastako tyhmyyttänne pelkästään laukomalla älyttömyyksiä pystymättä vastaamaan jokelluksistanne.

• Anonyymi

Tuo on hieno aforismi.

• Anonyymi

Jos kaipaa muutoksia omaan painoon pitää rutiineista osa väistämättä muuttaa ja saada ruokavalio sekä säännöllinen liikunta osaksi jokapäiväistä elämää.
      Jos ei ole vielä täysin varma mistä lähtee aloittaa on yleensä helppo koittaa ottaa alussa pieniä tavoitteita ja pitää ensin niistä kiinni ja sitten pikkuhiljaa lisätä tavoitteita.
      Ruokavalio on tärkein osa-alue ja ainakin kannattaa siihen perehtyä.
      Laitan vielä linkin missä on ainakin yksi hyvä vaihtoehto jolla voi päästä alkuun.
      https://b5288jt84j5p8z7dylxgv8r42f.hop.clickbank.net/

• Anonyymi

164 cm pitkä, painoo vajaat 145 kiloo. Syön paljon suklaata.

• Anonyymi

Hyi hvetti kun inhottaa nuo läskit naiset mut ei niinkään miehet... tvstä tulee just läskiohjelma... rumia... miksi syö itsensä lihavaksi, siis yli pulskuuden pulska vielä menettelee mut lihava... halooooo

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Olen tosi outo....

Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      17
      2194
    2. Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta

https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi
      Kotka
      84
      2148
    3. Oletko sä luovuttanut

Mun suhteeni
      Ikävä
      101
      1407
    4. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      10
      1346
    5. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      84
      1237
    6. Hommaatko kinkkua jouluksi?

Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      146
      1188
    7. Aatteleppa ite!

Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.
      Maailman menoa
      249
      896
    8. Onko se ikä

Alkanut haitata?
      Ikävä
      78
      879
    9. Omalääkäri hallituksen utopia?

Suurissa kaupungeissa ja etelässä moinen onnistunee. Suuressa osassa Suomea on taas paljon keikkalääkäreitä. Mitenkäs ha
      Maailman menoa
      173
      874
    10. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      63
      854
    Aihe