PUNKIT

´nukkuu punkkien kanssa´

Tänä keväänä oon nyppiny whippeteistäni enemmän punkkeja ku ikinä (7kpl!!;), tarvis varmaan hankkia jotakin punkkisuojaa. Kumpaa suosittelette, pantaa vai litkua? Kummalla punkit pysyy loitolla paremmin? Riittääkö jos pantaa käyttää vain ulkoillessa? Onko näistä tullu pahoja iho-oireita tai muita sivuvaikutuksia? Vanhempi wipuni on lisäksi allergiaan taipuvainen ja reagoi ihollaan herkästi..

4

634

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • terristi

      parhaimman tehon ja toimivuuden saat selville vain kokeilemalla. Mikä toimii toisella, ei toimi toisella.

      Apteekista saat Exspot-liuosta ilman reseptiä, joillekin on tullut iho-oireita mutta mielestäni paras toimivuus. Frontline ei estä punkkeja kiinnittymästä mutta punkki kuolee sitten verta imiessään ja tipahtaa mihin tipahtaa, esim. jonkun sänkyyn *yäks*.

      Scalibor-panta on myös lääkeainepanta mutta se pitää riisua aina mm. näyttelyihin, koiraa pestessä tai koiran uidessa sen sisältämän myrkyn takia. Koiran niskavilloja ei myöskään saa lapset pidellä eikä toiset koirat edes leikillään niihin tarttua.

      Yrttipantojen tehot ovat vaihdelleet, olen kuullut lähinnä huonoa ja kuulemma asunto voi muutaman päivän haista aika voimakkaalle.

      Pantoja täytyisi pitää ympäri vuorokauden, silloin niiden teho on parhaimmillaan.

      Homeopaattisena hoitona suositellaan valkosipulin kynnen lisäämistä koiran ruokaan päivittäin, erittää eteerisiä öljyjä ja haisee kuten ihmisistä tiedämmekin, teho ei ole taattu kuitenkaan mutta allergiselle koiralle tämä voi olla ainoa keino.

      • punkkien kanssa nukkuja

        Taidampa sit päätyä kokeilemaan tota exspottia.. toi ympärivuorokautinen pannan pitäminen ei innosta ja muutenkin roikkuvat toistensa niskassa koko ajan. Ja ajatus siitä et (edes) kuolleet punkit nukkuu mun kans samassa sängyssä - vain kuolleen ruumiini yli!! ;) Nyt vaan peukut pystyyn et ei saada ylimääräisiä kutinoita - eikä enää niitä ällöttäviä hämähäkkieläimiä.


      • tehoaa
        punkkien kanssa nukkuja kirjoitti:

        Taidampa sit päätyä kokeilemaan tota exspottia.. toi ympärivuorokautinen pannan pitäminen ei innosta ja muutenkin roikkuvat toistensa niskassa koko ajan. Ja ajatus siitä et (edes) kuolleet punkit nukkuu mun kans samassa sängyssä - vain kuolleen ruumiini yli!! ;) Nyt vaan peukut pystyyn et ei saada ylimääräisiä kutinoita - eikä enää niitä ällöttäviä hämähäkkieläimiä.

        ja on turvallinen aine

        PETVITAL Bio-Insect-Shocker
           
        8,70 €   
           Lisää koriin   Suosikit
        CPshocker
        TESTATUSTI TOIMIVA SHOKKI ÖTÖJÄ VASTAAN
        Saksalaisen ÖKÖ-lehden TESTIVOITTAJA: "SEHR GUT - ERITTÄIN HYVÄ". Täysin luonnonmukaiset raaka-aineet. 250 ml spraypullo. Hakusanat: - kirput, täit, punkit ja niiden munat.

        Täältä löydät kyseisen tuotteen kohdasta ->koirat -> tarvikkeet&muut

        http://www.symppis.fi/


    • MAIDA

      Ei kannata ainakaan ostaa pantaa. Mun seropilla oli sellanen ja siitä pannasta lähti jotain möhnää ja sitä tarttu sitten joka paikkaan. Kaverini setterillä punkkipannasta tuli paha ihottuma. Panta myös haisee jonkun aikaa, mutta siihen tottui.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      450
      4889
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1742
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      94
      1478
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1369
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      23
      1347
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      53
      1238
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1085
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      1010
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      895
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      62
      894
    Aihe