Minkälaisia kokemuksia masennukseen sairastuneilla ja heidän puolisoillaan on masennuksen vaikutuksesta seksuaalisuuteen/ seksiin. Lähinnä olen kiinnostunut kokemuksista ennen lääkityksen aloitusta, mutta tieto myös lääkityksen vaikutuksesta seksuaalisuuteen on tervetullutta.
Masennus ja seksuaalisuus?
6
1070
Vastaukset
- ---------------------------...
Masentuneena ei seksi kiinnosta, ja ei ole voimia juuri muuhun kuin hengissä pysymiseen. Kuitenkin ennen lääkityksen aloittamista pystyin kokoamaan voimiani niin, että seksiä oli mieheni kanssa vähintään se kerran viikossa. Sitten aloitin lääkityksen ja halut vähenivät entisestään. Nyt lääkitys jo lopetettu, mutta seksuaalisuus tuntuu kadonneen, mikä ihmetyttää.
- masis-pasi
Kun minulla oli paha masennus, en rakastellut puoleen vuoteen, ei tullut edes mieleen. Eli kyllä se tehokkaasti hävittää halut. Lääkkeitä en silloin syönyt.
- vastaus....
Joo eli varsinki vaikeaa masennusta sairastavalla ihmisellä himot ovat aika vähissä. Jos masennus on lievää niin joitain haluja saattaa löytyä riippuen mielentilasta sillä hetkellä kun olisi tarkoitus puuhiin ruveta.
Lääkkeet taas saattavat viedä vikatkin halut pois. Varsinkin masennuslääkkeeen tuki-lääke mitä yleensä suositellaan käyttämään lääkityksen alussa.
Jos lääkitys jatkuu pitkään eikä "himoja" löydy kannattaa kokeilla lääkkeen vaihtoa. Kaikki lääkkeet kun ei kaikille sovi niin hyvin kuin muille.
Tosin se jos himot katoaa kokonaan masennuksen aikana eivätkä palaa takaisin missään vaiheessa.. Siitä taas kannattaa keskustella terapeutin kanssa että mikä voisi siihen olla ongelma.
Luultavasti jonkinlainen mielikuva jäänyt masennuksen aikaisesta.. Seksin välttälystä tai likaisena näkemisestä ... Kannattaa käydä tutkimassa tota masennuspalstaa. Sieltä löytyy munkin vastaus aiheeseen.
- N 22v
Olen ollut lievästi masentunut noin vuoden ja puoli vuotta syönyt lääkkeitä. Lääkitys ei ole vaikuttanut seksihaluihin mitenkään. Nyt kun olen jo melkein parantunut masennuksesta niin seksi vaan piristää.
- S_guru
Osa masennuslääkkeistä vaikuttaa miehillä siten, että laukeaminen hidastuu. Kätevää, jos kärsii liian nopeasta siemensyöksystä. Kysy psykiatriltasi lisää, jos haluat tätä vaikutusta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1271803
- 1181318
Postimerkki kirjeeseen ja kortiin maksaa jo 3 euroa!
https://yle.fi/a/74-20229241 Kyllä tämä on järjetön hinta, Posti tuhoaa itsensä tällä hinnalla, täytyyhän Postin "Herro1401120- 491019
Keitä oli kunnanjohtajan erottajat?
Kouluja ei ole varaa ylläpitää mutta johtajasopimukseen palaa 100000 euroa ja uuden johtajan hakuprosessi maksaa kymmeni56972- 130950
Atte Harjanne usuttaa eläkeläisvihaan
Karmeeta kuultavaa aamun uutislähetyksessä, kun Atte Harjanne, tunnettu eläkeläisvihaaja, suitsii sukupolvien välistä v245923Helsingin Mäntymäki muuttui Kultajuhlan jälkeen kaatopaikaksi.
Mitä se kertoo jääkiokosta ja lätkäfaneista? Saikkua huomenna huusi fani yöllä?77796Mä oon tyytyväinen, että ei ole enää tunteita.
Samalla tajusin, että sun kohdalla tykkäsin enemmän niistä tunteista kuin sinusta persoonana. Halusin väkisin nähdä sinu58789Pridekulkue kiellettävä?
Näin täällä suoraan vaaditaan. Perusteina mitä mielikuvituksellisimmat tarinat. No, miksi ihmeessä kukaan ei ole samalla179760