Masennus ja seksuaalisuus?

Tietoa janoava

Minkälaisia kokemuksia masennukseen sairastuneilla ja heidän puolisoillaan on masennuksen vaikutuksesta seksuaalisuuteen/ seksiin. Lähinnä olen kiinnostunut kokemuksista ennen lääkityksen aloitusta, mutta tieto myös lääkityksen vaikutuksesta seksuaalisuuteen on tervetullutta.

6

1065

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ---------------------------...

Masentuneena ei seksi kiinnosta, ja ei ole voimia juuri muuhun kuin hengissä pysymiseen. Kuitenkin ennen lääkityksen aloittamista pystyin kokoamaan voimiani niin, että seksiä oli mieheni kanssa vähintään se kerran viikossa. Sitten aloitin lääkityksen ja halut vähenivät entisestään. Nyt lääkitys jo lopetettu, mutta seksuaalisuus tuntuu kadonneen, mikä ihmetyttää.

• masis-pasi

Kun minulla oli paha masennus, en rakastellut puoleen vuoteen, ei tullut edes mieleen. Eli kyllä se tehokkaasti hävittää halut. Lääkkeitä en silloin syönyt.

• vastaus....

Joo eli varsinki vaikeaa masennusta sairastavalla ihmisellä himot ovat aika vähissä. Jos masennus on lievää niin joitain haluja saattaa löytyä riippuen mielentilasta sillä hetkellä kun olisi tarkoitus puuhiin ruveta.

Lääkkeet taas saattavat viedä vikatkin halut pois. Varsinkin masennuslääkkeeen tuki-lääke mitä yleensä suositellaan käyttämään lääkityksen alussa.

Jos lääkitys jatkuu pitkään eikä "himoja" löydy kannattaa kokeilla lääkkeen vaihtoa. Kaikki lääkkeet kun ei kaikille sovi niin hyvin kuin muille.

Tosin se jos himot katoaa kokonaan masennuksen aikana eivätkä palaa takaisin missään vaiheessa.. Siitä taas kannattaa keskustella terapeutin kanssa että mikä voisi siihen olla ongelma.

Luultavasti jonkinlainen mielikuva jäänyt masennuksen aikaisesta.. Seksin välttälystä tai likaisena näkemisestä ...

• Kannattaa käydä tutkimassa tota masennuspalstaa. Sieltä löytyy munkin vastaus aiheeseen.

• N 22v

Olen ollut lievästi masentunut noin vuoden ja puoli vuotta syönyt lääkkeitä. Lääkitys ei ole vaikuttanut seksihaluihin mitenkään. Nyt kun olen jo melkein parantunut masennuksesta niin seksi vaan piristää.

• S_guru

Osa masennuslääkkeistä vaikuttaa miehillä siten, että laukeaminen hidastuu. Kätevää, jos kärsii liian nopeasta siemensyöksystä. Kysy psykiatriltasi lisää, jos haluat tätä vaikutusta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan

Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html
      Maailman menoa
      177
      4995
    2. Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?

Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,
      Maailman menoa
      18
      4376
    3. Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa

Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/5937699
      Maailman menoa
      9
      3107
    4. Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa

Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana
      Maailman menoa
      253
      2952
    5. Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat

"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien
      Maailman menoa
      143
      2892
    6. Sä veit mun sydämen ihan totaalisesti

Aivan totaalisesti..
      Ikävä
      52
      2501
    7. Oot se sinä

Ihan varmasti oot, tuo olemus ei valehtele 😘💓🪅 🏡 ihana 😍🙏
      Ikävä
      27