pääaineen vaihto, arvosanat

lukematta läpi....

tulin miettineeksi, että jos haluan vaihtaa pääainetta tiedekunnan sisällä jyväskylän yliopistossa, nii kattotaanko arvosanoja? onko jotain keskiarvo -vaatimusta?

pääaineenani on tällä hetkellä matematiikka ja haluaisin joskus tulevaisuudessa (siiten kun kaikki pääaineen vaihtoon vaaditut opinnot ovat kasassa) vaihtaa pääaineeni biologiaan. mutta koska tahti on kova, enkä ole aina kaikkein ahkerin opiskelija, eivät arvosanat ole kaikkein parhaimmasta päästä...

joten voinko vaihtaa pääainetta millä tahansa arvosanoilla, vai onko sitä jotenkin rajoitettu???

4

1352

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on aika vaikea

vaihtaa suoraan, kun on niin suosittu ala. arvosanoina katsotaan nimenomaan biologian kurssien arvosanoja ja suoritusmääriä, ei matematiikan.

• aloittaja

no niin oletinkin, että bilsan numeroita katsotaan. lähinnä olinkin huolissani siitä, katsotaanko sivuaineeksi aiotun aineen arvosant kuinka tarkkaan.... tiedän että biologialle on vaikea vaihtaa, ja vaatii paljon suoritettuja kursseja ennen ku se on edes mahdollista... mutta toki haen sinne ihan tavallisen haun kautta, nyt oli eka kerta kun hain, eli jos en pääse sisään, yritän ensivuonna uudelleen, ja luen biologiaa samalla yliopistossa, ehkäpä sinne sitten joskus pääsen, tavalla tai toisella. osaatko sanoa, mikä täytyy olla biologian keskiarvo että vaihoa voisi edes haaveilla?

• kannattaa pitää kiinni
        aloittaja kirjoitti:

no niin oletinkin, että bilsan numeroita katsotaan. lähinnä olinkin huolissani siitä, katsotaanko sivuaineeksi aiotun aineen arvosant kuinka tarkkaan.... tiedän että biologialle on vaikea vaihtaa, ja vaatii paljon suoritettuja kursseja ennen ku se on edes mahdollista... mutta toki haen sinne ihan tavallisen haun kautta, nyt oli eka kerta kun hain, eli jos en pääse sisään, yritän ensivuonna uudelleen, ja luen biologiaa samalla yliopistossa, ehkäpä sinne sitten joskus pääsen, tavalla tai toisella. osaatko sanoa, mikä täytyy olla biologian keskiarvo että vaihoa voisi edes haaveilla?

Olen itse kulkenut tuon pidemmän tien kautta omaan pääaineeseeni, josta olen jo valmistunutkin. Halusin vain kannustaa, ja sanoa että uskon vaihdon sinunkin kohdallasi onnistuvan varmasti jossain vaiheessa tavalla tai toisella, kunhan pidät huolen niistä arvosanoista. Luulen, että vähintään pitäisi olla se hyvät tiedot eli 3. Parempi tietysti mitä parempi, jos joutuu vertailuun muiden hakijoiden kanssa. Opintoviikkomäärät ratkaisevat samoin. Opintojen iloa sinulle!

• aloittaja
        kannattaa pitää kiinni kirjoitti:

Olen itse kulkenut tuon pidemmän tien kautta omaan pääaineeseeni, josta olen jo valmistunutkin. Halusin vain kannustaa, ja sanoa että uskon vaihdon sinunkin kohdallasi onnistuvan varmasti jossain vaiheessa tavalla tai toisella, kunhan pidät huolen niistä arvosanoista. Luulen, että vähintään pitäisi olla se hyvät tiedot eli 3. Parempi tietysti mitä parempi, jos joutuu vertailuun muiden hakijoiden kanssa. Opintoviikkomäärät ratkaisevat samoin. Opintojen iloa sinulle!

kiitos kannustuksesta!

juu, haaveistani aijon pitää kiinni, totta kai =)

mutta tietenki hirvittää, jos sit siinä vaiheessa kun hakee pääaineen vaihtoehtoa, sanotaanki, että ei käy, nii sit loppuu kyl tukikuukaudet kesken, koska nykyistä pääainettani en lue ollenkaan... en edes sivuaineeksi...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      160
      6981
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4088
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      47
      3397
    4. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      135
      3138
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      2906
    6. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2286
    7. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      43
      2256
    8. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      272
      2013
    9. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      55
      1975
    10. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      29
      1856
    Aihe