TV antenni matkailuautoon

Maoto

Millainen olisi paras tv antenni matkailuautoon ja mistä voi sellaisen hankkia.Kertovat että vanhanaikainen suunnattava harava. Toivon että löytyisi jo nykyaikaisempia.

12

7963

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pete

      Vaikka tekniikka onkin kehittynyt, niin radioaaltojen ominaisuudet ei.
      Eli sopiva antenni on ostettava.
      Biltemasta löytää matkailuautoon sopivan antennin.
      Hyvä tuollainen matkamalli ei koskaan ole, mutta matkailuauton katolle ei oikein mitään soveltuvia kunnollisia virityksiä voi väsätä, joten tyytyminen on bilteman antenniin.

      saksalaisilla olen kyllä nähnyt matkailuautoissa satelliitti-vastaanottimet, joilla sitten pienen suuntaamisen jälkeen saa kunnollisen kuvan näkyviin.

    • 92633

      Glomax ympäri peilaava antenni toimii missä vaan. On hyvä laittaa kuitenkin antennimastoa 1-1,5m, jotta heikoimmilla paikoilla yhteys onnistuu. On toiminut meidän tasavallassa eikä tarvitse arvailla suuntia kuten "haravalla"

      • Sowar

        Olen kokeillut jos jonkinlaista räppänää katolla vaihtelevin ja yleensä surkein tuloksin. Eniten petyin kokeena olleeseen kalliiseen UFO antenniin, jota tuttavani kehui. Onneksi se oli vain kokeella.
        Sitten näin viime kesänä leirintäalueella eräällä Sowar merkkisen antennin ja katsottiin silloin siellä uutisia, kun muilla ei näkynyt kuin vilauksia, oli alue sen verran huonolla paikalla. Nyt on minullakin Sowar ja olen erittäin tyytyväinen.
        Eikä tarvitse juuri edes pyöritellä, yleensä näkyy kertalaakista, kun laittaa boxin hakemaan.


    • phoca5

      Leikki sikseen. Jos haluat TV:n toimivan melkein aina, ei isolle suunnattavalle haravalle ole vaihtoehtoa.
      Ihmeleluantennia suosittelen vain usein siirtyvälle, ja jos ei haittaa vaikka ei näykään.
      Log-periodinen harava antaa kuvan jo paljon useammin.
      Ja jos melkein aina halutaan kuva, tarvitaan harava, jota ei ajon aikana voi pitää katolla.
      Olen tämän oppinut kantapään kautta 40 vuodessa ja kymmeniä antenneita ja vastaanottimia sadoissa paikoissa kokeilleena.
      Tämä on myös tiivistetty totuus sadoista keskusteluistani karavaanareiden kanssa.
      Satunnaiset hehkutukset ihmeleluantennien taianomaisuudesta kannattaa jättää omaan arvoonsa.

      • Sowar

        Ilmeisesti et ole tuota Sowaria sitten kokeillut ?


      • Poistomyynti Sowari?
        Sowar kirjoitti:

        Ilmeisesti et ole tuota Sowaria sitten kokeillut ?

        http://personal.inet.fi/yritys/simon.tuonti.oy/aktant.htm
        Jos kyseessä on tämä rimpula, niin siinä myydään ihan katteettomia desibelejä asiaa tuntemattomille. Parempi tämä on kuin pieni logperiodinen, mutta huijauksen makua on itse mainoksessa: Kattaa kanavat 5-68 ja vahvistaa 32 dB? Todella tehokasta ja laajakaistaista vastaanottoa! Onneksi on loppuunmyynti menossa;)


      • phoca5
        Poistomyynti Sowari? kirjoitti:

        http://personal.inet.fi/yritys/simon.tuonti.oy/aktant.htm
        Jos kyseessä on tämä rimpula, niin siinä myydään ihan katteettomia desibelejä asiaa tuntemattomille. Parempi tämä on kuin pieni logperiodinen, mutta huijauksen makua on itse mainoksessa: Kattaa kanavat 5-68 ja vahvistaa 32 dB? Todella tehokasta ja laajakaistaista vastaanottoa! Onneksi on loppuunmyynti menossa;)

        Höh, tottakai siihen "pieneen logperiodiseenkin" kannattaa laittaa laittaa vahvistin!
        Mutta oikeastaan pientä ei kannata ostaa kun ison saa melkein samalla rahalla ja käyttö on ihan samanlaista kuin pienenkin;-)


      • Sowar
        Poistomyynti Sowari? kirjoitti:

        http://personal.inet.fi/yritys/simon.tuonti.oy/aktant.htm
        Jos kyseessä on tämä rimpula, niin siinä myydään ihan katteettomia desibelejä asiaa tuntemattomille. Parempi tämä on kuin pieni logperiodinen, mutta huijauksen makua on itse mainoksessa: Kattaa kanavat 5-68 ja vahvistaa 32 dB? Todella tehokasta ja laajakaistaista vastaanottoa! Onneksi on loppuunmyynti menossa;)

        No, taisipa olla juuri tuo liike, mistä omani hankin. Desipeleistä en ymmärrä sen
        enempää, mutta minulle tärkeintä on, että antenni toimii. Ja toimii tulevaisuudessakin, kun näyttää kykenevän ottamaan vastaan niitä hd lähetyksiäkin.
        Enempää kehumatta voin sanoa, että moni on tänäkin keväänä ihmetellyt
        tämän antennin toimintaa, kun on vaunu ollut sellaisella alueella, jossa monella
        on erikoisrakennelmat hyvän kuvan saamiseksi.
        Mutta mitäpä minä näitä kehumaan, jos antennit ovat loppumassa, ehkä
        kuitenkin tilaan varalle yhden, jolleivat jo ole loppuneet. Laitan vaikka hankinnan
        edessä olevalle mökille, ellei siellä satu antennia olemaan.
        Itse olen tähän tyytyväinen ja se riittää, elämäntehtäväni ei ole vakuutella muita
        jonkin antennin hyvyydestä, varsinkin, jos niitä ei kohta saa.
        Mutta kun tällä palstalla joku asiaa kysyi.
        On nämä kyllä vähän ihmeellisiä keskustelupalstoja, kun tulee heti teilatuksi.
        Siispä lopetan seurannan tähän.


      • Sowar, älä hermostu
        Sowar kirjoitti:

        No, taisipa olla juuri tuo liike, mistä omani hankin. Desipeleistä en ymmärrä sen
        enempää, mutta minulle tärkeintä on, että antenni toimii. Ja toimii tulevaisuudessakin, kun näyttää kykenevän ottamaan vastaan niitä hd lähetyksiäkin.
        Enempää kehumatta voin sanoa, että moni on tänäkin keväänä ihmetellyt
        tämän antennin toimintaa, kun on vaunu ollut sellaisella alueella, jossa monella
        on erikoisrakennelmat hyvän kuvan saamiseksi.
        Mutta mitäpä minä näitä kehumaan, jos antennit ovat loppumassa, ehkä
        kuitenkin tilaan varalle yhden, jolleivat jo ole loppuneet. Laitan vaikka hankinnan
        edessä olevalle mökille, ellei siellä satu antennia olemaan.
        Itse olen tähän tyytyväinen ja se riittää, elämäntehtäväni ei ole vakuutella muita
        jonkin antennin hyvyydestä, varsinkin, jos niitä ei kohta saa.
        Mutta kun tällä palstalla joku asiaa kysyi.
        On nämä kyllä vähän ihmeellisiä keskustelupalstoja, kun tulee heti teilatuksi.
        Siispä lopetan seurannan tähän.

        Anteeksipyyntö Sowarille, jos hän otti herneen nenään muutaman desibelin tähden! Ei ole sinun syysi, jos myyntitykit pääsevät valloilleen ja kirjoittavat mainoksiinsa puuta heinää. Digitv-antennin nimikkeellä menee vanhat "analogi-tv:n" antennit kaupaksi. Tuskin se antenni tietää, onko se vastaanotettava signaali digitaalista vai analogista? Se ottaa vastaan kaiken, myös hyötysignaalia häiritsevän kohinan. Näin olleen kohtuullisesti suuntaavalla antennilla saadaan paras tulos ja jos keila ei ole liian kapea, niin lähetinasemakin löytyy.

        Onko leirintäalueilla merkitty vaikkapa infopisteen seinälle suunta, jonne antennia pitäisi suunnata ja kanavanippujen taajuudetkin auttaa kanavanippujen löytämisessä?


      • IhmeXXZZ 1000 dB
        Sowar kirjoitti:

        No, taisipa olla juuri tuo liike, mistä omani hankin. Desipeleistä en ymmärrä sen
        enempää, mutta minulle tärkeintä on, että antenni toimii. Ja toimii tulevaisuudessakin, kun näyttää kykenevän ottamaan vastaan niitä hd lähetyksiäkin.
        Enempää kehumatta voin sanoa, että moni on tänäkin keväänä ihmetellyt
        tämän antennin toimintaa, kun on vaunu ollut sellaisella alueella, jossa monella
        on erikoisrakennelmat hyvän kuvan saamiseksi.
        Mutta mitäpä minä näitä kehumaan, jos antennit ovat loppumassa, ehkä
        kuitenkin tilaan varalle yhden, jolleivat jo ole loppuneet. Laitan vaikka hankinnan
        edessä olevalle mökille, ellei siellä satu antennia olemaan.
        Itse olen tähän tyytyväinen ja se riittää, elämäntehtäväni ei ole vakuutella muita
        jonkin antennin hyvyydestä, varsinkin, jos niitä ei kohta saa.
        Mutta kun tällä palstalla joku asiaa kysyi.
        On nämä kyllä vähän ihmeellisiä keskustelupalstoja, kun tulee heti teilatuksi.
        Siispä lopetan seurannan tähän.

        Mietipä ihan ite:

        Jos joku tekisi fysiikan lakeja rikkovan kilpailijoihin nähden ylivertaisen laitteen, miksi se lopettaisi valmistamisen ja ajautuisi loppuunmyyntiin?

        Pelkäänpä pahoin että fysiikan lait ovat edelleen voimassa ja ihme on vain "muujan" kukkarossa.

        Mutta ei hätää! Uusi häkkyrä kauppoihin, nimeen pari äksää ja zetaa lisää ja mainoslauseisiin lisää "desipeliä" ja höpinää;-)


      • tyytyväinen katsoja
        IhmeXXZZ 1000 dB kirjoitti:

        Mietipä ihan ite:

        Jos joku tekisi fysiikan lakeja rikkovan kilpailijoihin nähden ylivertaisen laitteen, miksi se lopettaisi valmistamisen ja ajautuisi loppuunmyyntiin?

        Pelkäänpä pahoin että fysiikan lait ovat edelleen voimassa ja ihme on vain "muujan" kukkarossa.

        Mutta ei hätää! Uusi häkkyrä kauppoihin, nimeen pari äksää ja zetaa lisää ja mainoslauseisiin lisää "desipeliä" ja höpinää;-)

        Haa. Tilasin tuollaisen Sowarin tuolta liikkeestä ja se toimii paljon paremmin, kuin entinen logaritminen antenni. Ei mitään häiriöitä Ei pätki lähetykset..
        Onneksi siellä oli vielä tuollainen saatavilla.
        Kiitos vinkin antamisesta. En olisi muuten tuollaista löytänyt jos en olisi tätä palstaa sattunut lukemaan. Hintakaan ei ollut paha 34 euroa.
        Kiitos vielä kerran.


    • Kiitokset

      Sama homma. Hyvin toimii.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6679
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4320
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      271
      2740
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2070
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1613
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1427
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1131
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1117
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1104
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1061
    Aihe