Koirallani oli punkki, poistin sen sormin vääntämällä, nyt kohtaan on kohonnut patti. Onko normaalia, mitä tulisi tehdä?
Punkin poisto?
12
13280
Vastaukset
- >on normaalia>
oikein mitään voi muuta tehdä kuin katsoa ettei tulehdu,tietenkin jos selvästi näet että punkista on jäänyt osa kiinni poista se esim pinsetillä ja neulalla.Sitten mene ja osta punkkipihdit.
- ...
On mielestäni normaalia. Meidän koiralle ainakin on punkin jälkeen jäänyt "kuhmu" lähes joka kerta. Katoaa kyllä aikanaan (meillä reilussa viikossa).
- -hölmlmö-
Molemmille vastanneille!
- ornamentti
-hölmlmö- kirjoitti:
Molemmille vastanneille!
Hei
Kiitos neuvoista, mietin mitä tehdä pahkuran kanssa, joka jäi koirani korvanlehteen punkin poiston jälkeen. Sain viesteistä tietoa.
kiitos
- pihdit
kannattaa hommata punkkipihdit, joilla saa koko punkin poistettua. Sormin otettaessa saattaa pää jäädä vielä ihoon kiinni. Punkkipihdeillä saa otettua punkin päästä kiinni ja käännettyä sen irti.
On normaalia, että tulee patti siihen kohtaan missä punkki on ollu. Siitä kohdasta voi myös karvat lähteä vähän pois. Kuten jo edellä todettiin, seuraile, ettei tulehdu.- punkkipihdit
mahtavat maksaa? Sitä vaan kyselen että kannattaako ihan niitä varten ajella pitkän matkan hakureissulle, vai odotetaanko että tarvitaan muutakin? Apteekeistahan niitä vissiinkin saa ostaa??
Muistaako kukaan hintoja? - ....
punkkipihdit kirjoitti:
mahtavat maksaa? Sitä vaan kyselen että kannattaako ihan niitä varten ajella pitkän matkan hakureissulle, vai odotetaanko että tarvitaan muutakin? Apteekeistahan niitä vissiinkin saa ostaa??
Muistaako kukaan hintoja?Punkkipihtien hinta liikkuu noin parista eurosta noin kymmeneenkin euroon. Netistäkin voi tilata. Lähes kaikki lemmikkitarvike nettikaupat myyvät myös punkkipihtejä.
Mun kaverilla on koira, joka oli raapinu punkin ite pois. Pää oli jääny, se oli raapinu sitäkin ja nahka lähti lopulta. Punkin hampaat oli sen päässä, eläinlääkärikäynti sitten edessä...
- ehkäisy! =)
Nimittäin on saatavilla punkkipantoja ja niskaan laitettavia pitkävaikutteisia punkin (ja muidenkin ökkömönkiäsiten) karkotteita! Suosittelen koirillenne sellaisia kesäksi, mikäli paljon metsissä, mökeillä ja puistoissa oleilette! Ei tarvitse sitten murehtia ainakaan borrelioosista!
- lexforce
Kävin viimeviikolla apteekissa aikeissa ostaa punkki pihdit, kun edelliset taisi jäädä mökille viimekesän jäljiltä.
Eipä apteekkari enään suositeelut pihtejä vaan punkkirautaa, jollaisen sit ostinkin. Tämä olikin ehkä kesän paras ostos. Apteekkari vielä tulosti mulle hyvän käyttöohjeen mukaan. Mulla on pitkäkarvanen kaveri, joka on jatkuvasti punkkien uhrina ja tällä ei tarvii tuhrata aikaa... Suosittelen lämpimästi
lisätietoja löytyy: www.punkkirauta.com
T. tyytyväinen käyttäjä- punkd =)
Kiitos sinulle vinkistä! =)
En ollut punkkiraudasta aiemmin kuullutkaan.
Tuohan kuulostaa todella hyvältä vempaimelta, kun kävin netistä käyttöohjeet lukemassa...
Laitoinkin isännän jo matkalle apteekkiin kysymään, saataisko mekin tuommonen =)
Punkkivapaata kesää kaikille! =)
- ystäväksi koirille
PUNKKIRAUDAN KÄYTTOHJE
Punkkiraudan haarukka liu…utetaan punkin alle ja punkki nostetaan pois ihosta. Punkki hävitetään ja punkkirauta desinfioidaan. p.s: Puhdista koirasta sitten punkin puremajälki ettei tulehtuisi helposti!!!
KIITOS!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman491506Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761335Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊86993- 16972
- 86936
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187876Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20831- 82811
Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi87788Kaipaan seuraasi niin
monella eri tavalla ja tasolla. En tiedä mitä tapahtui, mutta niin vain kävi että ihastuin sinuun.17740