ostin viime syksynä kääpiöomppupuun jonka ei ole tarkoitus tehdä vielä tänä kesänä omenoita.
Nyt siihen on tullut kukkia, mietinkin, kannattaisiko kukat nyppiä pois?
omenapuu
3
486
Vastaukset
- juha123
Muutamalla kukalla ei ole juuri merkitystä. Kaikista ei tule omenaa eli ei kannata odottaa isoa satoa. Jos lähellä ei ole pölyttäjää, niin omenoita ei tule vaikka kukkia onkin.
- rakileet
Hedelmien kypsyminen vie eniten voimia puista. Minä nypin raakileet nuorista puista, että keskittyisivät juurtumiseen.
- juha123
Juurtumiseen auttaa kunnollinen tuki tuulelta. Jos se juuri paakku ei ole tukevasti maassa, niin juuretkaan ei vahvistu. Yksi kirsikka mulla kärsi enemmän (kasvussa silti), kun on vähän tuulisemmassa paikassa ja pääsi heilumaan. En tiedä oliko siinä syy, mutta voisin kuvitella näin käyneen.
Mulla valkeakuulas viime kesänä teki kolme omenaa. Tänä vuonna siinä on reilusti kukkia ja en niitä poista ;) Jos tulisi liikaa painoa ja heikot oksat (/haarat) ei kestä, niin sitten pois. Huonommin istutetussa puussa on vähiten kukkia (hiesusavea maassa ja istutuspaikka painui notkolle & hiekkaa tuli kuoppaan turhan vähän).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42437- 1161607
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361346Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
- 571041
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051034Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882