Heippa! Mä panikoin ehkä taas turhaan... olen aina saanut mustelmia herkästi.. mutta ilmeisesti luulosairaus vie voiton tässä kun olin töissä eilen ja tultuani kotiin huomasin että reiteen oli ilmestynyt 4 pistemäistä verenpurkaumaa... en tiedä isä sanoi että hänellekin tulee sellaisia välillä.... ja muutenkin säärissäni on mustelmia jonkin verran...mutta siis haluaisin nyt tietää mitkä ovat leukemian oireet... tiedän että siinä tulee mustelmia mutta ilmeisesti ympäri kehoa ja saattaa olla lämpöä yms... mutta helpottakaa mun tilaa. Mitään erityistä väsymystä mulla ei ole hg 127 eli ihan hyvä siihen nähden että olen 14-vuotiaasta asti kärsinyt raudanpuuteanemiasta...mut vastatkaa mitään muuta ongelmaa ei ole kuin noi mustelmat mitkä kyl hälvenee pian... mutta kiitän vastauksistanne !!!Jos olisitte ystävällisiä ja vastaisitte!
leukemian oireet!
5
8069
Vastaukset
- Jos osaan
Leukemiapotilaat hakeutuvat lääkäriin yleensä,voimakkaan väsymyksen,pahoinvoinnin ja yleiskunnon heikkenemisen vuoksi. Jo pieni verenkuva antaa viitteitä, voisiko tämä tauti olla kyseessä, viitearvoista huomattavasti poikkeavia valkosoluarvoja, osalla punasolujen vähyyttä. Ainoa joka pystyy sinua auttamaan on lääkäri,leukemia todetaan yleensä luuydinnäytteestä.
- LPolku
Minulla on kerran epäilty leukemiaa mustelmien perusteella. Mutta tällaiseen epäilyyn päädytään kun mustelmat ovat siis MUSTIA, lautasen kokoisia, turvonneita ja kestävät viikkokausia. Eli sellaiset ihan "tavalliset" mustelmat ovat ihan viattomia.
Minulla syyksi selvisi lopulta veren hyytymishäiriö.- helpottaa!!!!!!!
Kiitoksia... mä vähän epäilinkin, että leukemiassa mustelmat ovat varmasti hieman pahempia... ja varsinkin kun olen tällainen käväLEVÄ katastrofi eli saatan epähuomiossa kolauttaa (yleensä juuri jalan) johonki jopa huomaamatta ja sit panikoin et on jalat mustelmilla... mutta ilmeisesti tuo mustelmaherkkyys on kaikilla erilainen.. ja tosiaan kun mitään muuta oireita ei tosiaan ole... ja tämä mustelmajuttu ilmeisesti viittaisi juuri tähän äkilliseen leukemiaan mutta oireita pitäisi olla vissii enemmänkin... eikö nuo pistemäiset verenpurkaumat joita reidessäni on siis neljä voi johtua jostain kovasta uurastuksestakin kun töissä tein aika fyysistä hommaa ja jouduin aika paljon kyykkyhommia tekee ja nostelee...??Voisiko kentis johtua siitä...?Olen oikeasti luulosairas... mulla on varmaan joka kuukausi eri sairaus. Nää mustelmat on kyllä paras kun poikaystävä sanoi et mulla on ainakin meidän seurustelusuhteen aikana tullut helposti mustelmia ja paljon... eli yli kaksi vuotta... Olen tosi onnettomuusaltis siis...=)mikä tuo veren hyytymishäiriö siis on???Ja rauhoittakaa nyt mua ettei voi olla leukemiaa pelkkien mustelmien vuoksi, jotka siis ovat ihan tavallisia...ovat tuollaisen haalean mustia ja nuo pienet pisteet violetin/vaaleanmustanvärisiä...?Ja siis nuo minun mustelmat ovat yleensäkin hyvin haaleita eli johtuukohan siitä että olen vain osunut vähän johokin esteeseen?Kun jos kunnola osuu, niin silloin mustelma on tumma ja kipeä mutta nekin parantunut ihan normaalisti... ja eikö tuo säärialue ole sellainen alue mihin helposti tulee mustelmia?Kiitos vielä jos jaksat vastata?
- LPolku
helpottaa!!!!!!! kirjoitti:
Kiitoksia... mä vähän epäilinkin, että leukemiassa mustelmat ovat varmasti hieman pahempia... ja varsinkin kun olen tällainen käväLEVÄ katastrofi eli saatan epähuomiossa kolauttaa (yleensä juuri jalan) johonki jopa huomaamatta ja sit panikoin et on jalat mustelmilla... mutta ilmeisesti tuo mustelmaherkkyys on kaikilla erilainen.. ja tosiaan kun mitään muuta oireita ei tosiaan ole... ja tämä mustelmajuttu ilmeisesti viittaisi juuri tähän äkilliseen leukemiaan mutta oireita pitäisi olla vissii enemmänkin... eikö nuo pistemäiset verenpurkaumat joita reidessäni on siis neljä voi johtua jostain kovasta uurastuksestakin kun töissä tein aika fyysistä hommaa ja jouduin aika paljon kyykkyhommia tekee ja nostelee...??Voisiko kentis johtua siitä...?Olen oikeasti luulosairas... mulla on varmaan joka kuukausi eri sairaus. Nää mustelmat on kyllä paras kun poikaystävä sanoi et mulla on ainakin meidän seurustelusuhteen aikana tullut helposti mustelmia ja paljon... eli yli kaksi vuotta... Olen tosi onnettomuusaltis siis...=)mikä tuo veren hyytymishäiriö siis on???Ja rauhoittakaa nyt mua ettei voi olla leukemiaa pelkkien mustelmien vuoksi, jotka siis ovat ihan tavallisia...ovat tuollaisen haalean mustia ja nuo pienet pisteet violetin/vaaleanmustanvärisiä...?Ja siis nuo minun mustelmat ovat yleensäkin hyvin haaleita eli johtuukohan siitä että olen vain osunut vähän johokin esteeseen?Kun jos kunnola osuu, niin silloin mustelma on tumma ja kipeä mutta nekin parantunut ihan normaalisti... ja eikö tuo säärialue ole sellainen alue mihin helposti tulee mustelmia?Kiitos vielä jos jaksat vastata?
Kyllä tuo kuulostaa ihan normaalilta, eikö kaikilla ole juuri sääret täynnä mustelmia joiden synnystä ei ole mitään muistikuvaa. Toisilla enemmän, toisilla vähemmän - eli varsin yksilöllistä sekin. Ja ne epäilyttävät mustelmat on kyllä tosi pelottavan näköisiä niin ettei niistä oikein voi erehtyä.
Mietit ehkä vähän liikaa noita sairausasioita.... Nauti kesästä vaan ja jätä tommoiset mummoille!
>;)
- mustelmia
nimenomaan jalkoihin. Asiaa on tutkittu ja lääkärien kanssa keskusteltu. Minulla nyt ilmeisesti vaan on sellaiset jalat että helposti tulee mustelmia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e1715488Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä442633- 1562222
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla161759- 821384
Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1621317Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o241291Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!
Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https321223Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne231182Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista
Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.106982