lappu lääkärille

kleopatra84

hei, kun menette lääkärille tai psykologille kun epäilette masennusta, kirjoittakaa asoita paperille jos ette osaa/pysty puhumaan asioistanne...

Näin tein itse, niin ei tarvinnut avata suuta lainkaan, vaan nyökätä tai puistaa päätä..

aiemmin olen esim. harhaluuloistani ollut hiljaa, koska pidin niitä normaalina.. kirjoittaessa asioita paperille selkeni asiat itsellekin..

tämän vein psykiatrian lääkärille:

"-olen väsynyt
-alakuloinen
-mikään ei kiinnosta
-en kiinnostu uusista asioista
-kaikki tuntuu ponnistelulta
-joka paikkaan särkee

-tuntuu ettei jaksa liikkua
-tuntuu kuin olisi 10 kilon reppu selässä
-tuntuu epämiellyttävältä
-en pidä ulkonäöstäni
-turvotusta nilkoissa
-turvotusta vatsassa, paljon
-väsyttää
-tekisi mieli vain nukkua

-unihäiriöt aamuyöllä, n 8-10 krtaa yössä herään
-illalla ei saa unta
-aina väsynyt
-nukun pommiin usein

-en uskalla käydä yksin kaupassa
-paniikkioireita, hengenahdistus, hikoilu, vapina, huimaus, pahoinvointi
-epäsosiaalisuutta
-ei kiinnosta tutustua uusiin ihmisiin
-koulunkäyntiin ei löydy motivaatiota

-en erota mikä on unta ja mikä realistista, kun ryhdyn muistelemaan asioita, sekoitan unen ja toden.

-muistamisongelmia
-en pysty keskittymään koulussa tehtäviin
-jos valehtelen jonkin asian tuttavalleni, uskon itsekin asian olevan totta

-en pidä ulkonäöstäni
-yksin oleessani puhun itselleni vihamieliseen sävyyn-
-syyttelen, komentelen itseäni
-en juuri arvosta itseäni
-tunnen olevani huono äiti lapselleni
-minulla ei ole ystäviä lainkaan
-kun toivon jotain pahaa toisille, perun sen äkkiä, koska luulen sen toteutuvan

-erosin kirkosta
-otin tatuointeja
-menin viikon tuntemisen jälkeen kihloihin
-otin lävistyksiä kasvoihini
-hain lainaa
-avaan tilejä joka paikkaan mihin saan
-rahat aina lopussa"

7

504

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • listalla tulee

      varma passitus sairaalaan jos vielä suullisesti tulee samaa sarjaa. Sairaalaan en lähtisi psyk.puolelle ikinä - siitä ei tule kuin rasite, niin paljon tämä maailma vielä pelkää psyk.ongelmia. Esim. tk-puolella kysytään sairaalajaksoista ja kertomuksessa erikseen mainitaan sitten onko niitä ollut vai ei. Leiman saa ja sen jälkeen nuo terveydenhuollon ammattilaisetkaan eivät ota todesta vaan ovat aina sitten passittamassa sinne sairaalaan, pääseväthän näin itse helpommalla. Joskus tuo sairaalaan lähettämisen maininta esim. tkl:n suusta taitaa olla uhkauskin, eli ei haluta enää potilaan tulevan hänen luokseen "jos et jo lopeta, passitan sairaalaan".

      • kysytä vaikkapa

        onko ollut flunssaa tai yskää aiemmin. Heh, no vähän eri sarjaahan nuo ovat, mutta jos sairaalaan menet psyk. puolelle se leimaa sinut loppuun asti!


      • JOtan
        kysytä vaikkapa kirjoitti:

        onko ollut flunssaa tai yskää aiemmin. Heh, no vähän eri sarjaahan nuo ovat, mutta jos sairaalaan menet psyk. puolelle se leimaa sinut loppuun asti!

        Silläpä onkin pidemmälle menevää merkitystä, onko henkilö ollut aiemmin psykiatrisessa hoidossa kuin sillä, onko hän sairastanut joskus flunssaa.

        Flunssaa saa jokainen, harvempi joutuu psykiatriseen hoitoon.
        Psykiatria on vain yksi ala lääketieteen joukossa, eikä se mitään leimaa enää kehenkään lyö. Niin paljon on sairauksia maailmassa. Parempi että ihmiset hakeutuvat hoitoihin kuin hakkaavat ihmisiä kadulla siksi kun kukaan ei ole määrännyt niille lääkettä.


      • on, mutta
        JOtan kirjoitti:

        Silläpä onkin pidemmälle menevää merkitystä, onko henkilö ollut aiemmin psykiatrisessa hoidossa kuin sillä, onko hän sairastanut joskus flunssaa.

        Flunssaa saa jokainen, harvempi joutuu psykiatriseen hoitoon.
        Psykiatria on vain yksi ala lääketieteen joukossa, eikä se mitään leimaa enää kehenkään lyö. Niin paljon on sairauksia maailmassa. Parempi että ihmiset hakeutuvat hoitoihin kuin hakkaavat ihmisiä kadulla siksi kun kukaan ei ole määrännyt niille lääkettä.

        tuollainen pelko (!) että kaikki psyk. oireet johtavat ihmisten hakkaamiseen tai tappamiseen, se on väärä! Ja psyk. sairaalajaksot leimaavat jopa siellä terveydenhuollon omien ammattilaisten piirissä, takuulla ei enää koskaan oteta todesta jos sinulla on yksikin merkintä psyk. sairaalajaksosta. Huom. Tiedän että jos menet esim. tk-puolelle vaikkapa masennusasioissa, niin muutamat lääkärit sen psyk.sairaalajakson tiedustelevat ja kirjaavat sen sairauskertomuksiin. Vaikka psyk.kertomukset ovatkin oma alueensa, joihin on vain rajatulla joukolla pääsy ja lupa mennä, niin tk-puolen kertomukset ovat kaikkien ns. terveydenhuollon ammattilaisten käytettävissä ja maininta psyk. sairaalajaksosta ei todellakaan ole mikään pikku juttu! Ja tuo, että tkl väsyy asiakkaaseensa ja uhkaa tätä psyk.sairaalalähetteellä kun ei itse enää jaksa (!) ns. auttaa, niin se jo kertoo paljon!


    • Anonyymi

      Kenellä on mitä on.
      Oma lappu, sulkeiset,kun hammaslääkärit tekee tavallisia viiltoja potilaan suuhun. Tai murtuma työ,ei puhuta mitä on tuusattu,ne on tärykavoilla,käynti, lähtee lappu kädestä joutuu kirjoitamaan niille,lappu mukaan harkintaa työhön vaade

    • Anonyymi

      Eipä tuolle listan pituudella ole mitään väliä. Kaikki johtuu alkoholista. Kun katsomme terveydenhuollon nettisivuja, niin mainostavat, että on kyseessä sitten päihde asia tai ei, niin apua saa terveysasemalta- Loppujenlopuksi osaavat kyllä kirjoittaa laskun, mutta vastaavaa palvelua ei kyllä ole olemassa.

    • Anonyymi

      Konkreettinen vaarallisuus tehdä itselleen jotain (ensimmäinen kerta), tai muille johtavat hoidon käynnistymiseen, kun se tapahtuu akuutisti, hälytyskeskuksen kautta.
      Riippuu aina psykiatrista, miten suhtautuu esimerkiksi lapuille kirjoitettuihin ongelmiin.
      Aloittaja saattaisi saada M3:n, tai sellaisen lääkityksen, joka sitoisi melkein petiin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 170
      4993
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      126
      4533
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2911
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1937
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1794
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1719
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      108
      1706
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1700
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1613
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1561
    Aihe