Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Balatonin ympäristön nähtävyydet

Balatonfürediin

Minua kiinnostaisi tietää Balatonfüredin ympäristön nähtävyyksistä. Missä kannattaisi käydä Budapestin lisäksi? Autolla tai pyöräillen? Onko Tihanyyn pitkä matka Balatonfüredista? Kannattaisiko pyöräillä sinne? Esitteissä mainitaan ainakin Tapolca ja Sümeg? Onko niistä kokemuksia?

kommenteista kiitollinen

2

780

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nähtävää

      tuntuu olevan. Olen itsekin menossa ekaa kertaa Unkariin. Asutun Tihanyyn. Olen selaillu mm Berlitsin oppaita ja muuta kirjallisuutta ja netistähän löytyy...
      vaikuttaa siltä että koko Balatonin ranta on täynnä ainakin luontoystävän nähtävää. Jostain luin että Balatonia kiertää juna.
      Se Tihanyn kylä on tosi korkeella mäen päällä ja siellä on jotain luonnonsuojelualueita ja lintujen pesimäpaikkoja ja laventeliviljelmiä yms.
      Olen itse yrittänyt etsiä tietoa milloin sumegissa ois turnajaiset, ne kiinnostaisi pentua...
      minulla on tuttavia jotka on asunnu Unkarissa muutamiakin kuukausia ja ovat aivan ihastuksissaan koko maahan. Kieli on kuulemma vaikeeta mut unkarilaiset tykkää jos osaa puhua edes muutaman lauseen

      • Myös Unkariin

        Kannattaa tosiaan opetella muutama fraasi ennen matkalle lähtöä :) Siitä on tosiaan hyötyä. Eikä kannata lannistua vaikka kieli tuntuukin vaikealta. Kaupoissa pärjää hyvin, jos osaa edes jonkin sanan ja siihen päälle elekieltä. Olen itsekin matkustamassa Unkariin ensi kuussa ja tarkoituksena on hieman kierrellä maata paikallisen poikaystäväni kanssa ja hän on kertonut minulle, että Balatonilta löytyy myös ilmaiskohteita tai aikoja, jolloin pääsee ilmaiseksi sisään. Maa ei muutenkaan ole kallis, joten ei varmasti käy suomalaisen kukkaron päälle vaikka käynnistä pitäisi jotain maksaakin! Kannattaa ottaa selvää esim. netistä ennen menoa. Paikalliset ovat erittäin ystävällisiä, mutta kannattaa varoa taskuvarkaita ja olla näyttelemättä lompsaa yleisellä paikalla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      70
      2277
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2093
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1698
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1516
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1510
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1417
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1384
    8. 52
      1278
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      63
      1221
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1196
    Aihe