Apuva. Pyörä on K100 RS -85. Mistä johtuu, että kun laittaa kylmänä käyntiin, niin kone käy tosi rumasti. Kolisee ja täristää. Lämmittyään käy kuin unelma. Ei ryyppää öljyä kohtuuttomasti ja voimaa on kotona mielestäni ikäänsä nähden hyvin. Mittarilukema on 125 tkm.
K 100
5
1155
Vastaukset
- hakeva3
Öljyt on öljypohjassa ja kone käy hieman kuivana hetken aikaa ennenkuin öljy leviää.
Hyvät oikeat öljyt,puhdas öljynsuodatin jne... - r1150r
Kaverin ´84 RS:ssä ihmeteltiin samaa asiaa ja valistunut päätelmämme oli jotta männät ne vaan kylmyyttään pyrkivät kippaamaan eli helmat kolisevat sylinterin seinämiin. Mäntähän on hieman kartiomainen eli helma on halkaisijaltaan pienempi. Lämmettyään välykset pienenevät ja ääni häviää. Tuollakin pyörällä oli ajettu reilun matkaa yli 100 tkm ja pyörä toimi aina lämmettyään moitteettomasti.
- Örkki
Jees, näin voi olla.
Mutta mäntä ei ole helmasta pienempi, vaan helman halkaisija on kylmänä suurempi ja männän pään laajentuessa koneen lämmettyä, muuttuu mäntä helmasta ja päästä samankokoiseksi (suurinpiirtein).
Mutta voi olla myös että männät ovat jo jonkinverran kuluneet ja kolina saattaa johtua siitäkin. Se ei sinänsä välttämättä ole vaarallista, kunhan konetta ei nyt ihan hirveästi kiusaa moottoriradalla. Yleisestiottaen tälläiset melko lyhytiskuiset koneet sattaa kolista melko paljon kylmänä, koska männät on aika lyhyet, eli tosiaankin pääsevät keikkumaan sylinteriputkissa helpommin.
- auttoi
Omassa samanlaisessa tepsi venttiilien säätö. Olisi vissiin säädettävä sadantuhannen välein.
- K100RS
Nokkaketjun kiristin kannattaa tarkistaa jos ääni häviää öljynpaineen noustessa. Jousen esijännitys voi olla vähissä ja kiristimen öljynkierto ehkä heikentynyt. Sikäli halpa osa että kannattaa ostaa ja vaihtaa kun ottaa kannen auki, eikä työ vie kauan aikaan. Nokkaketju ohjureineen tulisi turvallisuussyistä vaihtaa noilla kilometreillä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606044- 1003131
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.252406- 212078
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3451751Kaikki menevät kouluu tai töihin
Hyvää huomenta vaan. 😊 Minä menen kohta uudelleen nukkumaan. Se on kuin laittaisi rahaa pankkiin. 😊☕🎄🧡🐺3911737Et varmaan edes sitä uskoisi
Mutta varattunakin sydämeni on pohjimmiltaan aina kuulunut sinulle. Toivottavasti vielä jonain päivänä saan viimein oll791666- 271616
Huh, huh. Aitolehti eronnut?
Osui Gekkosessa silmiini uutinen, jossa vihjataan, että Aitolehti olisi kenties eronnut kihlatustaan, joka on viimeksi o691521Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2231374