Heih, voisiko joku kertoa, mita lukee suomalaisessa syntymatodistuksessa ja milla kielilla? Onko se muuttunut vuosien saatossa? En ole nahnyt omaani sitten lapsuuden ja nyt sita tarvittaisiin virallisten papereiden mukaan ulkomailla. Olen syntynyt 70-luvulla. Hilskutti kun eihan sita yleensa koskaan tarvitse!!
Apua syntymatodistus!
8
1185
Vastaukset
- ja mitä lukee
Syntymätodistuksia ei ole nykyisin edes olemassa, joten ei sen olemassaolo ole pakollinen.
Suomalaisissa papereissa lukee aina suomea, ellei äidinkielesi ole ruotsi, taikka et paperia erikseen ole tilannut vieraalla kielellä.
Uskoisin, että tässä tapauksessa virkatodistus riittää, enpä usko, että nykyään edes saa kopiota mistään syntymätodistuksesta.
t.syntynyt v. 1964, eikä koskaan nähnyt syntymätodistustaan, saatikka edes tiedä saaneensa sellaista. Lapsi syntynyt 2005, eikä hänkään saanut syntymätodistusta.- oma......
syntymätodistus...olen syntynyt 84..siinä lukee vaan syntymäajat, koko ym, ja vanhempien tiedot ja ihan suomeksi. lapsista en oo kyllä saanut mitään todistusta.
- kolmen äiti
oma...... kirjoitti:
syntymätodistus...olen syntynyt 84..siinä lukee vaan syntymäajat, koko ym, ja vanhempien tiedot ja ihan suomeksi. lapsista en oo kyllä saanut mitään todistusta.
Lapset ovat syntyneet -99, -03 ja -05. Olen mapittanut ne talteen, mutta koskaan ei ole minulle selvinnyt miksi niitä pitää säilyttää. Voisikohan olla sairaalakohtaista käytännöt. Tulivat kotiutumisen yhteydessä saamissani paperinipuissa nuokin.
- pahvista läpyskää
oma...... kirjoitti:
(tytöillä .punainen ja pojilla v.sininen) jossa pituus, paino ynm. tiedot? Mun Käsittääkseni se on syntymätodistus!
- ..............
pahvista läpyskää kirjoitti:
(tytöillä .punainen ja pojilla v.sininen) jossa pituus, paino ynm. tiedot? Mun Käsittääkseni se on syntymätodistus!
Se liittyy vauvan tunnistukseen, eli sillä merkataan oikea sänky. Lisäksi siinä kulkee hyvin tiedot esimerkiksi painon kehityksessä. Syntymätodistus on ihan paperilomake, jossa on lapsen syntymäaika, ja vanhemman/vanhempien nimet, sekä taitaa olla sairaalan tiedot. Sitten leima alla, ja joku allekirjoittanut.
- jokunen vuosi sitten
.............. kirjoitti:
Se liittyy vauvan tunnistukseen, eli sillä merkataan oikea sänky. Lisäksi siinä kulkee hyvin tiedot esimerkiksi painon kehityksessä. Syntymätodistus on ihan paperilomake, jossa on lapsen syntymäaika, ja vanhemman/vanhempien nimet, sekä taitaa olla sairaalan tiedot. Sitten leima alla, ja joku allekirjoittanut.
mun viimisin lapsista syntyi -97 ja silloin sai veljelleni syntyi -01 eikä sillon enää saanu,no he kysyivät sitä sitten ja saivat vastauksen sen kirjoittaminen on lopetettu.
- sakiha1
Mulla on lapset syntynyt -83, -91, -04 ja kaikilla on syntymätodistuksen olemassa.
- Onko jokin muukin?
Papinkirja kirkkoherranvirastosta tai vastaava maistraatista, mainitaan myös vanhemmat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 30411676
- 1447146
- 1045962
Vanhempi mies
Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa425319- 534399
Minne sä aina välillä joudut
Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta304299On niin vaikea olla lähelläsi
En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na323621- 623618
- 833238
Nyt peukut pystyyn
Nyt kaikki peukut pystyyn, siirtopersu on aikeissa muuttaa Kannuksesta pois. Facebookissa haukkui tänään Kannuksen peru223145