muita ei oo
Olavi virta on king
32
1942
Vastaukset
- OK.
Joo, mutta Tapani Kansa on nykyajan iskelmälaulajista lähinnä se, jota lauluäänen perusteella voi sanoa hänen manttelinperijäkseen.
- voi?!?
Ei todellakaan voi! Ainoastaan Tapsan fanit voi sanoa ihan mitä vaan, se ei kuitenkaan ole faktaa.
- just joo
No ei todellakaan ole!
voi?!? kirjoitti:
Ei todellakaan voi! Ainoastaan Tapsan fanit voi sanoa ihan mitä vaan, se ei kuitenkaan ole faktaa.
Mielipiteitä on tietysti monia, mutta esim. Jyrki Hämäläinen sanoi, että on kaikenmaailman tangokuninkaallisia, mutta Tapani Kansa on ainoa, jota voi vakavalla naamalla EDES VERRATA Olavi Virtaan.
- särkynyt sydän
Justiinax kirjoitti:
Mielipiteitä on tietysti monia, mutta esim. Jyrki Hämäläinen sanoi, että on kaikenmaailman tangokuninkaallisia, mutta Tapani Kansa on ainoa, jota voi vakavalla naamalla EDES VERRATA Olavi Virtaan.
Tapani on ainut,jota voi verrata Virtaan, monipuolisuudessa on jopa Virtaa parempi.Ei Virrankaan kaikki tulkinnat ole hyviä,esim sellainen kappale kuin SKOKIAAN, on Kai Hyttisen laulamana huomattavasti parempi.
Virran äänen väri on todella upea ja laulutekniikka on loistava, Virran aikaiset tuottajat olisivat voineet karsia muutamista Olan tulkinnoista turhan pateettisuuden pois, kuten Luonnonlapsi kappaleen tulkinnasta.Kansa tekee siitä huomattavasti tyylikkäämmän tulkinnan kuin Virta.
Samasta kappaleesta on Tapio Heinosella ehdottomasti paras kotimainen versio,ei pelkkä kovaa huutaminen ja kaikkien äänivarojen käyttäminen siihen kappaleeseen istu. - ************'
särkynyt sydän kirjoitti:
Tapani on ainut,jota voi verrata Virtaan, monipuolisuudessa on jopa Virtaa parempi.Ei Virrankaan kaikki tulkinnat ole hyviä,esim sellainen kappale kuin SKOKIAAN, on Kai Hyttisen laulamana huomattavasti parempi.
Virran äänen väri on todella upea ja laulutekniikka on loistava, Virran aikaiset tuottajat olisivat voineet karsia muutamista Olan tulkinnoista turhan pateettisuuden pois, kuten Luonnonlapsi kappaleen tulkinnasta.Kansa tekee siitä huomattavasti tyylikkäämmän tulkinnan kuin Virta.
Samasta kappaleesta on Tapio Heinosella ehdottomasti paras kotimainen versio,ei pelkkä kovaa huutaminen ja kaikkien äänivarojen käyttäminen siihen kappaleeseen istu.Tuossa tekstissä on asiaa!
- omaan
Justiinax kirjoitti:
Mielipiteistä on todellakin kysymys joten ihmettelen miksi teidän Tapsa-fanien pitää aina siteerata jotain musiikkikuvioissa ties millä tavalla olevaa henkilöä todisteeksi Tapsukan mukamasparemmuudesta. Ihan sama mitä joku Hämäläinen tai Savolainen tai joku muu sanoo, heilläkin on oma makunsa ja olen varma että esim. kyseinen Hämäläinen arvostaa monia muitakin artisteja. Ja sitäpaitsi mä en pidä edes Olavi Virtaa laulajaa kummoisempana, ja se on mun ikioma mielipde.
omaan kirjoitti:
Mielipiteistä on todellakin kysymys joten ihmettelen miksi teidän Tapsa-fanien pitää aina siteerata jotain musiikkikuvioissa ties millä tavalla olevaa henkilöä todisteeksi Tapsukan mukamasparemmuudesta. Ihan sama mitä joku Hämäläinen tai Savolainen tai joku muu sanoo, heilläkin on oma makunsa ja olen varma että esim. kyseinen Hämäläinen arvostaa monia muitakin artisteja. Ja sitäpaitsi mä en pidä edes Olavi Virtaa laulajaa kummoisempana, ja se on mun ikioma mielipde.
Mä nyt vaan otin tähän tuon Jyrki Hämäläisen lausunnon tuohon esimerkiksi, kun se "Jyräys" on niin kova Olavi Virta fani, ttä se kyllä varmaan tietää mistä puhuu ja osaa kyllä arvostaa hyviä laulajia ( varmasti muitakin kuin Olaa ja Tapsaa ) .
Mä pidän kyllä tuota Olavi Virtaa harvinaisen hyvänä laulajana. Sillä oli tosi komea ääni ja ansiluokkainen laulutekniikka, mutta kyllä mä pidän Tapsasta VIELÄKIN enemmän. Ja mun ikioma mielipiteeni on mm. se ,että Tapsa on sitäpaitsi jopa vieläkin monipuolisempi laulaja, kuin itse kuningas Olavi Virta.- ou nou
Justiinax kirjoitti:
Mä nyt vaan otin tähän tuon Jyrki Hämäläisen lausunnon tuohon esimerkiksi, kun se "Jyräys" on niin kova Olavi Virta fani, ttä se kyllä varmaan tietää mistä puhuu ja osaa kyllä arvostaa hyviä laulajia ( varmasti muitakin kuin Olaa ja Tapsaa ) .
Mä pidän kyllä tuota Olavi Virtaa harvinaisen hyvänä laulajana. Sillä oli tosi komea ääni ja ansiluokkainen laulutekniikka, mutta kyllä mä pidän Tapsasta VIELÄKIN enemmän. Ja mun ikioma mielipiteeni on mm. se ,että Tapsa on sitäpaitsi jopa vieläkin monipuolisempi laulaja, kuin itse kuningas Olavi Virta.Kansa muka monipuolinen ja kattia kanssa sellanen määkijä se vain on
voi?!? kirjoitti:
ahdistaako sua jos tapsan fanit kilvan kehuu tapsaa.on se kyll'ä niin että tapsa on suomen paras laulaja.olakin oli hyvä ja oli kai myös tapsan esimerkki ja ystävä.koettakaahan nauttia kesästä ja kuunnella sitä mikä tuntuu hyvältä niin mä ainakin teen ja se on tietysti tapsaa uuttaa ja vanhaa tuotantoa ja liput juhlakonsertiinkin on jo tilattu ja sitä odotetaan innolla.
- Poppana1
melina2 kirjoitti:
ahdistaako sua jos tapsan fanit kilvan kehuu tapsaa.on se kyll'ä niin että tapsa on suomen paras laulaja.olakin oli hyvä ja oli kai myös tapsan esimerkki ja ystävä.koettakaahan nauttia kesästä ja kuunnella sitä mikä tuntuu hyvältä niin mä ainakin teen ja se on tietysti tapsaa uuttaa ja vanhaa tuotantoa ja liput juhlakonsertiinkin on jo tilattu ja sitä odotetaan innolla.
Olet oikeassa "melina2", Tapsa on ehdottomasti PARAS ja IHANIN !
Millä paikkakunnalla olevaan Tapsan juhlakonserttiin olet muuten menossa ? Minä ostin liput jo Hämeenlinnan konserttiin :o) Poppana1 kirjoitti:
Olet oikeassa "melina2", Tapsa on ehdottomasti PARAS ja IHANIN !
Millä paikkakunnalla olevaan Tapsan juhlakonserttiin olet muuten menossa ? Minä ostin liput jo Hämeenlinnan konserttiin :o)heippa
olen menossa poriin katsomaan tapsan konserttia.mutta jos hyvin käy olen myös hämeenlinnassa koska kaverin asuu siellä
.mutta konserttia kai odotellaan ja annetaan tooisten jauhaa tota samaa vanhaa siis osaako kansa laulaa jne. mehän tiedetään että OSAAmelina2 kirjoitti:
heippa
olen menossa poriin katsomaan tapsan konserttia.mutta jos hyvin käy olen myös hämeenlinnassa koska kaverin asuu siellä
.mutta konserttia kai odotellaan ja annetaan tooisten jauhaa tota samaa vanhaa siis osaako kansa laulaa jne. mehän tiedetään että OSAAJust niin! Täyttä totta Melina kirjoitat.Tapsa on huippuhyvä!!!
Mä aion mennä ainakin Turkuun Tapsan juhlakonserttiin :D- ou jeeeeeeeeeeeeeeee
Justiinax kirjoitti:
Just niin! Täyttä totta Melina kirjoitat.Tapsa on huippuhyvä!!!
Mä aion mennä ainakin Turkuun Tapsan juhlakonserttiin :DKirjoittakaa mitä kirjoitatte mutta Kansa on kaukana Huippuhyvästä!
- pera
on se
- pera
Samasta kappaleesta on Tapio Heinosella ehdottomasti paras kotimainen versio,ei pelkkä kovaa huutaminen ja kaikkien äänivarojen käyttäminen siihen kappaleeseen istu.virta laulaa kaikki laulut parenmin kuin muut
- lahdenvoittanutta
Ola on aina Ola - ei sitä lauluääntä voi edes verrata nykylaulajiin. Olalla ei ole manttelinperijää. Samaa voi sanoa Elviksestäkin.
- Wertaus
Tapani Kansa jää niin monella osa-alueella Olasta, että ei heitä voi verrata.
Tuota kyllä ihmettelin kun joku kirjoitti Olan huutaneen jonkun kappaleen. En ole vielä kuullut Olan huutavan. Olan ääni säilytti voimaakkaasti laulaessaan aina kauneutensa, hiljaa laulaessaan Ola lauloi käsittämättömän pehmeästi Ja se musikalisuus ja fraseeraus.! Wertaus kirjoitti:
Tapani Kansa jää niin monella osa-alueella Olasta, että ei heitä voi verrata.
Tuota kyllä ihmettelin kun joku kirjoitti Olan huutaneen jonkun kappaleen. En ole vielä kuullut Olan huutavan. Olan ääni säilytti voimaakkaasti laulaessaan aina kauneutensa, hiljaa laulaessaan Ola lauloi käsittämättömän pehmeästi Ja se musikalisuus ja fraseeraus.!Kyllä Ola jossain lauluissa mun mielestää sortui välillä hieman sellaiseen turhaan kailottamiseen, jolloin se tulkinta ei niin kauniilta ja herkältä kuulostanut, mutta useimmiten kyllä hoiti homman kyllä mallikkaasti ilman turhaa pateettisuutta.
- pinsio
Ola oli hyvä, me jotka emme kerinneet häntä näkemään saati kuulemaan emme kait osaa oikeesti verrata häntä nykypäivän laulajiin. Olalla oli kaksi ongelmaa luetun perusteella, Alkoholi tuli hänen uransa jatkamisen esteeksi, omaisuus kului juomiseen ja muiden juottamiseen, Jyrän kirjan perusteella. Samoin ahneus. Hänhän ei kait kerinnyt saamaan yhtään kultalevyä (jos niitä siihen aikaan edes myönnettiinkään), koska hän levytti koko ajan. Ihmiset eivät kerinneet hankkimaan edellistä, kun Ola jo levytti uutta. Toisaalta se kertoo siitä, että hän halusi tuottaa kuulijoille hyvää mieltä ja levyttää musiikkia, mistä hän itse piti. Vähän niinkuin Tapsakin viime vuodet. Eihän Tapsakaan välitä, kuinka hän myy, vaan intressit on aivan jossain muualla. Sehän on eri asia, mitä suuri yleisö tästä ajattelee! Ja kaupalliset radioasemat. Mieluummin kuuntelisin edes kerran kuussa Elämäni Laulukirjan, kuin 150-200 kertaa jonkun Mattilan, Silmun tai esim. Koivuniemen hitin. Mutta massahan sen ratkaisee, ja siihen minunkin pitää tyytyä?
Ihan täyttä totta kirjoitat... Oikeastaan veit sanat suustani. Ei tohon ole enään mitään lisätävää :)
- pinsio
...sen verran, etteivätkö nämä artistit osaa laulaa, mutta kappalevalinnat eivät enää sanoitukseltaan yleensä meikäläiseen kolahda. Vaikkakin karaokessa mm. laulan usein Mä Putoan-kappaletta.
pinsio kirjoitti:
...sen verran, etteivätkö nämä artistit osaa laulaa, mutta kappalevalinnat eivät enää sanoitukseltaan yleensä meikäläiseen kolahda. Vaikkakin karaokessa mm. laulan usein Mä Putoan-kappaletta.
Joo, mua ärsyttää monet nykypäivän iskelmäsanoitukset, kun niissä ei monessakaan ole mitään sisältöä tms. vaan hoetaan kokoajan vaan paria lausetta. Varmaan sellanen jää hyvin ihmisten mieleen ja päähän, mut mä pidän kkyllä enemmän sellasista biiseistä, joissa on jotain tarinaa jasanomaakin. (esim. just ihana "Elämäni laulukirja" on sellainen)
- verrata sitä määkiä tapsaa
Justiinax kirjoitti:
Joo, mua ärsyttää monet nykypäivän iskelmäsanoitukset, kun niissä ei monessakaan ole mitään sisältöä tms. vaan hoetaan kokoajan vaan paria lausetta. Varmaan sellanen jää hyvin ihmisten mieleen ja päähän, mut mä pidän kkyllä enemmän sellasista biiseistä, joissa on jotain tarinaa jasanomaakin. (esim. just ihana "Elämäni laulukirja" on sellainen)
Olavi Virtaan.Ola oli laulaja ja toinen on ittensä täynnä oleva määkiä.Ainoa joka on Olan manttelin perijä on vaatimaton Reijo Taipale.Virta heti yhtä hyvin 50 luvulla ja oli alkeelliset laitteet ja nykyään on niin hyvät laitteet ettei niitä voi verrata edes mono vehkeisiin.
verrata sitä määkiä tapsaa kirjoitti:
Olavi Virtaan.Ola oli laulaja ja toinen on ittensä täynnä oleva määkiä.Ainoa joka on Olan manttelin perijä on vaatimaton Reijo Taipale.Virta heti yhtä hyvin 50 luvulla ja oli alkeelliset laitteet ja nykyään on niin hyvät laitteet ettei niitä voi verrata edes mono vehkeisiin.
No, mä olen lukenut sen Jyrki Hämäläisen kirjoittaman kirjan Olavi Virrasta, eikä se Olakaan mikään nöyritelijä ollut, vaan sillä oli kans sellasta tervettä itsetuntoa ja ammattiylpeyttä.
Ja noi naurettavat määmis-juttunne voitte tunkea jo lopultakin syvälle sinne mihin päivä ei paista.- hellouta
Justiinax kirjoitti:
No, mä olen lukenut sen Jyrki Hämäläisen kirjoittaman kirjan Olavi Virrasta, eikä se Olakaan mikään nöyritelijä ollut, vaan sillä oli kans sellasta tervettä itsetuntoa ja ammattiylpeyttä.
Ja noi naurettavat määmis-juttunne voitte tunkea jo lopultakin syvälle sinne mihin päivä ei paista.Tunkee noi typerät juttus sinne mihin päivä ei paista
- särkynyt sydän
Virta ehti saada kolme kultalevyä elinaikanaan, ne olivat :TULISUUDELMA,ENNEN KUOLEMAA JA MUSTASUKKAISUUTTA.
Olen samaa mieltä, että Virta oli hyvä laulaja ja säveltäjä, mutta jotkut kappaleet ei hänelle sopineet, kuten kuolleet lehdet, josta Ta pio Heinosen tulkinta on ehdottomasti paras.Heinosen äänen väri on kuin tehty tähän kappaleeseen. Joissakin kappaleissa Virta niinkuin Kansakin, varsinkin nuorempana sortui yli tulkintaan.
Virralla oli levy-yhtiön tuotantopäällikkönä olessaan, mahdollisuus valita ensimmäisenä parhaat kappaleet ja siksi kaikki kappaleet eivät suinkaan sopineet hänen laulettavakseen.
Lahjakkuutensa ansiosta Virta olisi varmaan menestynyt myöskin ulkomailla, muttei elintapojensa ansiosta.Virran alkuperäinen sukunimi oli Ilmen ja hänen suonissaan virtasi mustalaisverta,mikä on myöskin kuultavissa hänen äänessään. - Merroni
Virta ehti saada kolme kultalevyä elinaikanaan, ne olivat :TULISUUDELMA,ENNEN KUOLEMAA JA MUSTASUKKAISUUTTA.
Olen samaa mieltä, että Virta oli hyvä laulaja ja säveltäjä, mutta jotkut kappaleet ei hänelle sopineet, kuten kuolleet lehdet, josta Ta pio Heinosen tulkinta on ehdottomasti paras.Heinosen äänen väri on kuin tehty tähän kappaleeseen. Joissakin kappaleissa Virta niinkuin Kansakin, varsinkin nuorempana sortui yli tulkintaan.
Virralla oli levy-yhtiön tuotantopäällikkönä olessaan, mahdollisuus valita ensimmäisenä parhaat kappaleet ja siksi kaikki kappaleet eivät suinkaan sopineet hänen laulettavakseen.
Lahjakkuutensa ansiosta Virta olisi varmaan menestynyt myöskin ulkomailla, muttei elintapojensa ansiosta.Virran alkuperäinen sukunimi oli Ilmen ja hänen suonissaan virtasi mustalaisverta,mikä on myöskin kuultavissa hänen äänessään.Olan ääni ei todella kuulosta mustalaisen ääneltä.
- pinsio
Lahjakkuutensa ansiosta Virta olisi varmaan menestynyt myöskin ulkomailla, muttei elintapojensa ansiosta.Virran alkuperäinen sukunimi oli Ilmen ja hänen suonissaan virtasi mustalaisverta,mikä on myöskin kuultavissa hänen äänessään.sen verran, että oliko kyseessä siis singlet, koska tiedossa kait on, että Tapsalle on myönnetty valtakunnan ensimmäinen kultalevy.
- särkynyt sydän
pinsio kirjoitti:
sen verran, että oliko kyseessä siis singlet, koska tiedossa kait on, että Tapsalle on myönnetty valtakunnan ensimmäinen kultalevy.
Kysymyksessä on nimenomaan singlet.
- pera
pinsio kirjoitti:
sen verran, että oliko kyseessä siis singlet, koska tiedossa kait on, että Tapsalle on myönnetty valtakunnan ensimmäinen kultalevy.
ja viä single johon tolloin vaadittiin 30t kpl ja nyt kun on kasetit lp cd niin nyt vain 5t että miettikää ja Olalla 3
- lp-kultalevy
pera kirjoitti:
ja viä single johon tolloin vaadittiin 30t kpl ja nyt kun on kasetit lp cd niin nyt vain 5t että miettikää ja Olalla 3
Tapani Kansa sai ensimmäisenä lp-kultalevyn, ei single. Niillä on tietty ero.
Ketjusta on poistettu 17 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek195143Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia5392615Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.192332Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1512210- 241967
- 821654
- 1461535
- 1251229
- 128946
Olisitko maailmani?
Ajattelen sinua ja pelkään välillä, että olenko antanut sinulle liikaa kannettavaksi. Olenko vaatinut sinulta aivan liik40889