Älä koske minuun enää....

Ripe

Olen seurustellut avomieheni kanssa 2-vuotta. Nyt ongelmana on viimeisen puolen vuoden ajan ollut haluttomuuteni. Kammoksun jopa avokkini kosketusta, koska siinä on aina seksuaalinen lataus mukana. Avokkini halut kyllä hyrräävät ja ennen saatoimmekin harrastaa seksiä useitakin kertoja päivässä. Olin myös itse erittäin aktiivinen. Nykyisin pakenen jokaista nukkumaanmeno hetkeä. Minulla on aina jokin askare kesken, katson televisiota, luen tai valehtelen etten halua vielä petiin ja sanon varmuudeksi "mene sinä vaan, tulen ihan kohta" ja odotan, että avokkini nukahtaa. Päivisin makoilen lattialla koiran vieressä ja mies möllöttää yksin sohvalla. Viereen pyytelyt ovat pahinta musiikkia korvilleni ja niidenkin tilanteiden varalle on aina jokin tekosyy. Tietenkin joskus menen avokkini viereen, mutta useimmiten kieltäydyn. Pahinta tässä on se, että minulla ei ole hajuakaan mistä tämä voisi johtua. Haluaisin niin kovasti haluta häntä kuten ennen. Rakastan häntä, mutta en tunne fyysistä vetoa häneen. Kaikki arkipäiväiset pienet kosketukset ja kauniit sanat ovat poissa. Avokkini yrittää kaikin mahdollisin keinoin parantaa tilannetta. Hän osoittaa edelleen samaa huomiota minuun kuin ennenkin, mutta minä olen kylmä ja etäinen. Vetäydyn kokoajan vain enemmän kuoreeni. Nykyisin saatan saada hirveän raivokohtauksen jos hän vahingossakaan silittää käsivarttani yms. Minulla on todella tukala olo ja voin vain kuvitella miltä avokistani tuntuu. Olemme puhuneet tilanteesta, mutta emme päädy koskaam muuhun ratkaisuun kuin siihen ettei mitään ratkaisua ole.

Ennen nykyistä suhdettani seurustelin 5-vuotta miehen kanssa, joka ei ollut seksuaalisesti hirveän aktiivinen. Olimme vain kumppaneita toisillemme, eikä suhteeseemme liiemmin liittynyt mitään intiimiä, mutta olimme kuitenkin tyytyväisiä ja se riitti meille. Olen monesti miettinyt voiko entinen seksielämän puute varjostaa nykyitä seurusteluani, mutta sekin tuntuu hullulta, koska ensimmäisen puolitoista vuotta olin kuitenkin erittäin aktiivinen seksin suhteen. Nyt vain kaikki on kertakaikkiaan lopahtanut. Pelottavaa tässä jutussa on se, että saatan tuntea vetovoimaa muita miehiä kohtaan. se voi olla työkaverini tai joku muu tuttavani. En ole kuitenkaan TODELLAKAAN aikeissa pettää avomiestäni, mutta tästä päätellen voi kuitenkin todeta, että haluja löytyy, mutta avokkiani kohtaan niitä ei vain yksinkertaisesti löydy. Olen seurustellut koko nuoruuteni, täytän kohta 22 eli aloitin tuon 5-vuoden seurustelun hieman alle 15-vuotiaana ja siitä siirryinkin heti nykyiseen suhteeseeni. Olen miettinyt, että olenko nyt etsimässä jotain kadotettua nuoruutta. Olen kuitenkin elänyt nuoruuteni kuten muutkin ja olen todellakin seurustelutyyppiä, en osaisi olla yksin. Edellisestä lauseesta pääsemmekin mielenkiintoiseen seikkaan, jota olen pohtinut. Pitäydynkö suhteessa vain koska en osaa olla yksin???! En ole koskaan ollut, enkä voisi kuvitellakaan olevani, silti jokin saa minut välillä katsomaan kadehtivasti sinkkunaisten perään!? No nyt meni jo vähän asian vierestä. Kolmas asia mitä olen miettinyt..minulle tehtiin abortti reilu vuosi sitten. Sen jälkeen haluni olivat ihan normaalit, mutta voisiko siitä olla nyt myöhemmin muodostunut jonkinlainen fobia??! En tunne kuitenkaan haluttomuuteni johtuvan pelosta tulla uudelleen raskaaksi. En syö pillereitä. En ole syönyt kohta neljään vuoteen, joten sekään ei voi olla ongelmana. Osaisiko joku auttaa? Tai painiskeleeko joku samojen ongelmien parissa? Kiitos jo etukäteen vastauksista..

7

2917

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ....

      En mä jaksaisi usein harrastaa .. esim joka päivä monesti ihan aina ..

      • tuollaiset asiat

        ovat täysin parin välisestä suhteesta kiinni.
        Jos suhde on kunnossa niin harvoinpa seksi ei sitten kiinnosta.
        Luulen että toisinpäin on tavallisenpaa. Jos ei olla samalla aaltopituudella. Eikä ymmärretä toisen tunteita eikä ajatuksia ts.toinen jää täysin vieraaksi. Niin se näkyy hyvin helposti siellä makuuhuoneen puolella.


    • .........

      heti.
      miksi edes odotat, kai tajuat että toi on hoidettavissa.

      • nainen*

        Kyse voi olla ihan yksinkertaisesti jostakin hormonitoiminnan häiriöstä.
        Joka tapauksessa olisi varmasti syytä miettiä onko suhteessanne kaikki kunnossa noin muuten. Halukkuutta vähentää taatusti se, jos toinen ei saa kotona muuta aikaan, kuin sieltä sohvalta käsin television kanavien vaihtamisen kaukosäätimen avustuksella ja muut sellaiset seikat. Ne heijastavat ihan suoraan.
        Kyse voi olla myös jostakin muusta korvien välissä tapahtuvasta asiasta, kuten masennuksesta, lapsuuden traumoista, jotka on nyt laukaissut jokin. Edellinen parisuhteesi on varmastikin jättänyt jälkensä jne.
        Ikävää on myös se, jos tunnet, että kosketus on aina pelkkää seksin haluamista. Kyllä parisuhteessa pitäisi muutenkin olla lähellä ja koskettaa, eikä vain silloin, kun haluaa seksiä.

        Lääkäri osaa kyllä varmasti auttaa ja ensin kannarraa sulkea pois fyysiset terveydentilan muutokset, sitten mietitään se pään sisältö.

        Hyvää kesää ja parempaa jatkoa toivottaen, nainen*


    • hopsis

      Äkkiä kuulostaisi siltä, että sinun tulisi vaihtaa kumpania. Koska jos tunnet kuitenkin halukkuutta jotakin muuta kohtaan... Se on väärin kumppaniasi kohtaan myös, oletko kertonut että esim. työkaverisi saa sinussa sykkeitä aikaan? Ei kuulosta kovin hyvältä varmaan...
      Vihellä peli poikki, kerranhan täällä eletään.

      Itse olen tehnyt niin, ja nykyisessä suhteessa kaikki ok... Haluja on, mutta emme todellakaan harrasta seksiä joka päivä. Vaan tilanteen mukaan...

    • kolibri*

      ...siltä vähän tuntuu. Tuntuu myös siltä, että jos koet inhoa miestäsi kohtaan, et rakasta häntä enää.

    • S_guru

      niin kuin muut kirjoittajat väittävät, vaan seksiongelmasta, jossa seksi on alkanut jostain syystä ahdistamaan. Usein seksi ahdistaa juuri oman rakkaan kanssa ja onnistuisi kyllä jonkun etäisemmän tai tuntemattoman kanssa. On nimittäin niin, että kahden ihmisen yhdessä eläminen hyvin lähellä toisiaan on lopulta vaikea asia, ja läheisyys aiheuttaa paitsi onnea ja turvallisuutta, myös pelkoja ja turhaumia. Seksi taas sujuu usein hyvin yksinäisyydessä, kuten masturboidessa ja usein naiset kaipaavat läheisen parisuhteen vastapainoksi yksinäistä omaa tilaa oman seksuaalisuuden löytämiseen. Läheisyyden lisääminen ei ole aina ratkaisu seksiongelmiin, vaan usein pitää ottaa päinvastoin enemmän etäisyyttä. Sitä miksi seksi on alkanut ahdistamaan ja muuttunut inhottavaksi on vaikea itsekään kuvailla, koska mukana on tiedostamattomia tekijöitä.

      Lääkäristä ei paljon ole apua tällaisessa tapauksessa, oikea paikka olisi seksiterapia, josta siitäkin on kuulunut välillä valituksia, mutta sinun tapauksessa koska tilanne on niin solmussa, että pelkkä kosketuskin pelottaa, niin varmaan terapeutti laittaisi suhteen yhdyntäkieltoon joksikin aikaa. Tietenkin, jos kokisit, että yhdyntäkielto olisi sinulle rauhoittava ratkaisu, niin joudut sopimaan siitä avokkisi kanssa, jolloin joudut keskustelemaan ongelmasta hänen kanssaan. Yleensä avoin keskustelu puolison kanssa on tehokkain hoito seksiongelmiin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 115
      2396
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      65
      2237
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2001
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1707
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1638
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1442
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      13
      1378
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1373
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1357
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1282
    Aihe