Mitenkäs meni kokeet?
Filosofian pääsykoe tampere
9
1893
Vastaukset
- Filosofiasta
Millainen koe oli ja millaisia asioita kysyttiin? Kiinnostaisi muuten vain tietää, sillä saatan itsekin ensi vuonna osallistua.
- OSallitujaX
kuin edellisinäkin vuosina. nuohan päivittyvät kyllä yliopiston sivulle sitten..
- Jonzi13
OSallitujaX kirjoitti:
kuin edellisinäkin vuosina. nuohan päivittyvät kyllä yliopiston sivulle sitten..
Nykyisin niitä ei varmaan enää päivitetä, vaan uusin on 2008 vuodelta. Itsekkin olin kyseisessä pääsykokeessa ja ihan hyvin tuntui menevän. Kysymykset oli suurinpiirtein näin 1. Piti erotella empirismin ja rationalismin käsityksiä tiedon hankinnasta ja Kantin kriittinen synteesi näistä. 2. Individualismin käsitteet yhteiskuntasopimusteorioissa ja näiden kritiikki. 3. Piti selittää: Fenomenologia ja Dekonstruktio. 4. OLi lyhyt tekstipätkä, jota piti tulkita ja anlysoida. Itse laitoin Hermeneutiikan filosofian lajiksi, mutta iski nyt epäilys, että voi olla Pragmatismikin. Mutta kokonaisuudessaan ihan hyvin meni, pisteitä odotan 42-46.
- C.D
Tänä vuonna taisi olla ennätysmäärä hakijoita. Hermeneutiikka siinä taisi kyseessä olla ja Wilhelm Diltheyn hengentieteistä pätkä. Tätähän ei tietysti kysytty mutta niin arvelin, koska oli niin vahvasti painotettu "ymmärtämistä tulkinnoissa". Vaikeinta kokeessa oli saada teksti mahtumaan annettuihin sivumääriin.. Luultavasti meni monella aika hyvin, joten pienistä asioista on varmasti kiinni sisäänpääsy, varsinkin kun nimenomaan hakijoita oli niin paljon. Onnea osallistuneille!!!
- varasijalla
No, pääsittekö? Mitkä fiilikset, ärsyttääkö varasija? Itseäni ainakin ärsyttää.
- C.D
Pääsin sisään. Huojentunut olo. Onnea muille sisään päässeille. . Jos ei osunut tuuri, älä välitä. Ensi kevät on juuri.
- varasijalla
Irtosko paljon pisteitä? Sain itse vain 33. Noh, onneksi pääsin lukemaan muualle :)
- C.D
57 pistettä sain. Yllätyin itsekkin. Onnea opiskelupaikasta!!
- Jonzi13
Jep, itsekkin sain 45pt ja sain opiskelupaikan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.733614Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k91971Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes2251315- 1341186
- 1001063
- 1081036
Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...
Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil681001- 60974
Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!
No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik6965- 35876