Tupakka-askien värit?

mitä tarkottaa

Punanen on tavallinen,
sininen on "light",
vihree on menthol.

Mut millasta tupakkaa on esimerkiks se kultanen?

21

72329

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Crommower

      Pientä korjausta.

      Punainen on se vahvin
      Sininen on perus/normaali
      Vihreä on menthol/mieto
      Kultainen ja harmaa taas ovat hyvin mietoja

      Noin ne mun käsityksen mukaan menee. Korjatkaa jos oon väärässä.

      • noi...........................

        Useimmilla tupakkayhtiöillä on käytössä samanväriset värikoodit tupakka-askeissa:

        Punainen = vahvin
        Sininen = kevyt
        Vihreä = menthol
        Vaaleanvihreä = menthol kevyt

        Lisäksi yleensä löytyy jotain ultralightia joka usein on hopean/vaalean värisissä askeissa.

        Kultaista väriä käytetään mm. Marlboron ja Lidlin myymän Goldfieldin askeissa. Marboron vahvin on punainen, sitten on kultainen joka on hieman kevyempää, kuitenkin vahvempaa kuin muiden merkkien sininen.


    • Värit

      Tavallisesti se menee näin:
      Punainen = Full Flavor, eli semmoinen täysi maku eli muita värejä vahvempaa. Punaisessa yleensä haitta-ainearvoja NOIN 10/0,8/10.
      Sininen = Joskus sinistä sanotaan "tavalliseksi", joskus miedoksi/kevyeksi. Haitta-aineita noin 6/0,5/7.
      Tummanvihreä = Tummanvihreää ei ole läheskään kaikilla savukemerkeillä, ja se on yleensä samanvahvuista kuin punainen, mutta siinä on menthol-makua.
      Vaaleanvihreä = Yleensä samanvahvuista (tai miedompaa) kuin sininen, mutta vaaleanvihreässä on menthol-makua. Vaaleanvihreissä saattaa olla enemmän mentholia kuin tummanvihreissä.
      Harvinaisempia, joita ei ole kaikilla merkeillä:
      Valko-punainen = Vahvuudeltaan punaisen ja sinisen väliltä. Haitta-ainearvoja
      voi olla esim. 8/0,6/9.
      Valkoiset ja hopeat ovat yleensä "ultra light". Haitta-aineista en tiedä.
      Kultaiset, esim. Marlboro Gold, en ole varma, mutta siinä on varmaan jotain "maustetta" tai muuta makua. Haitta-aineistakaan en tiedä, mutta luulisin, että kultainen on vahvuudeltaan tavallisesti jotain sinisen tai punavalkoisen luokkaa.

      • tässä tiedotetta

        Gold on samanlainen kuin valko-punainen, mutta hieman miedompaa


    • jansteri1

      Mutta ku venäjältä saa oranssia Pall mallii. Mitäs se sit on?

    • kalle_kehveli

      Kato mitä askis lukee. Voi olla et iigorin röökitehtaalla on ollut punainen väri vähissä. :D


      Normivärit:

      Punainen: Full Flavor, vahvin. Runsaat savut ja voimakas maku.

      Sininen: Light kevytsavuke. Vähemmän aineita kuin punaisesta. Vähemmän savua ja miedompi maku mutta usein kitkerämpi ja huonomman makuinen.

      Kulta: Myös light. Esim marlboron kevytsavuke on kultainen eikä sininen. Voi olla vähän vahvempaa kuin sininen

      Vihreä: Menthol, melkein yhtä vahva kuin punainen mutta sisältää mentholia.

      Vaaleanvihreä: Light menthol, kevyempää kuin vihreä ja usein enemmän mentolia.

      Harmaa/hopea: Ultra light, kevyin.


      Sit on erikoistupakeita kuten naksutupakit ja erikois mentholtupakat.

    • Tupakka-arvostelija

      Noista kultaisita sen verran että mallun kultainen on se mallun "premium" tupakka. Eli sitä ei ole maustettu tai vahvennettu mitenkään. Vaan se on simppelisti pelkkää tupakkaa ja tervaa. Ja ne on niitä "parhaita" mitä kyseiseltä merkiltä saa.

    • Anonyymi

      Olette tyhmiä, koska poltatte tupakkaa! (Huomatkaa oikeinkirjoitus. Ette varmasti itse osaisi.)

    • Anonyymi

      Töihin
      Mialuite

    • Anonyymi

      Eli näillä spekseillä: jos aski on valkoinen, niin se on suorastaan terveellistä!

    • Anonyymi

      Mie en tiä

    • Anonyymi

      Malboron sininen mun mielestä on kevyt tupakka mutta pidempi, jos en ole väärässä.

    • Anonyymi

      Punainen Marlboro 100, David Coverdalen, Whitesnaken laulajan tupakkamerkki, aa kunnon savut ja pitkät savut pitkä savuke.

      Huomaa ehkä laulajan äänestäkin.

    • Anonyymi

      Saako mentoli savukkeita enää mistään

      • Anonyymi

        Niitä ei myydä missään Euroopan unionin alueella . Sinun täytyy matkustaa Venäjälle tai Norjaan saadaksesi niitä . Tosin en tiedä myydäänkö metholia norjassa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niitä ei myydä missään Euroopan unionin alueella . Sinun täytyy matkustaa Venäjälle tai Norjaan saadaksesi niitä . Tosin en tiedä myydäänkö metholia norjassa

        Laivalta aivan normaalisti saa


    • Anonyymi

      Onks kukaan huomannut west sininen iso askin sillä sekaisin että siellä on lm sininen ja west sininen samassa askin sisällä sekaisin

    • Onks kukaan huomannut mitään erikoista askin sisällä esimerkiksi west sininen ja LM sininen sekaisin

    • Anonyymi

      Onko kukaan huomannut mitään west sininen iso askin sisäll oli Lm sininen

    • Anonyymi

      joku vaan camel on parasta

    • Anonyymi

      Siittä kasvaa kultainen rihmasto kehon verkostoon. Voi siittä toki parantua kun se nykäistään pois. Ihan kerralla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1226
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1091
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      136
      979
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      812
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      305
      782
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      81
      686
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      626
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      589
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe