onkohan joku käynyt kalassa sen nimisellä järvellä,kannattaako tuonne mennä päiväksi kalastamaan.on niin pirun kaukana,12 km ainalista.l
suojärvi
34
2162
Vastaukset
- kalatiskiltä
suop varmasti.Elähä lähe horttoilee lian kauvas.
Ainalista ole kahdentoista kilometrin päästä,vaan kilometrit on mitattu Haapaveden keskustasta järvelle.
- Suojärven kävijä
ja mittari mukaan. Taitaa kysyjä olla vähän enemmän jyvällä matkan pituudesta kuin sinä.
Suojärven kävijä kirjoitti:
ja mittari mukaan. Taitaa kysyjä olla vähän enemmän jyvällä matkan pituudesta kuin sinä.
kierrät sinne Suojärvelle?
Kallolahden kohdalta Ainalista kääntyy tie Suojärvelle ja eikä se matka sinne niin pitkälle tuntunut,että siitä olis matkaa 12 kilometriä.- lainen on
j.jussiW-T kirjoitti:
kierrät sinne Suojärvelle?
Kallolahden kohdalta Ainalista kääntyy tie Suojärvelle ja eikä se matka sinne niin pitkälle tuntunut,että siitä olis matkaa 12 kilometriä.tuntumamitta.
- on se
lainen on kirjoitti:
tuntumamitta.
kuuluisa MUTU.
- pyytää voi
j.jussiW-T kirjoitti:
suolammessa kaloja ole.
vaikkei kaloja ookkaa.
pyytää voi kirjoitti:
vaikkei kaloja ookkaa.
likempänä,mutta minun saamien tietojen mukaan siellä ei ole enään kalaa.
- niitä silti
j.jussiW-T kirjoitti:
pyytää.
- saaha ainaki
niitä silti kirjoitti:
pyytää.
kokemusta.Kannattaa yrittää pyytää.
- sakkeus
j.jussiW-T kirjoitti:
ettei oo kaloja.Minä kävin siellä matoongella ja sain ämpärillisen isoja mustia ahvenia.
Sulla taitaa olla "koiruus"mielessä,ettei muita onkijia osuisi paikalle, ja saisit kaikki ahvenat itelles onkia. - olla jusasta
sakkeus kirjoitti:
ettei oo kaloja.Minä kävin siellä matoongella ja sain ämpärillisen isoja mustia ahvenia.
Sulla taitaa olla "koiruus"mielessä,ettei muita onkijia osuisi paikalle, ja saisit kaikki ahvenat itelles onkia.oppaaksi ku sannoo lammen tyhjäksi.
sakkeus kirjoitti:
Sulla taitaa olla "koiruus"mielessä,ettei muita onkijia osuisi paikalle, ja saisit kaikki ahvenat itelles onkia.ottaa liian kirjaimellisesti.
- olla kalaakin
j.jussiW-T kirjoitti:
lähes umpeen kasvanut.
Yleensä tommoisissa umpeen kasvaneissa lammissa uiskentelee ruutanoita. Ja voihan siellä olla muutaki kalaa. Ei se tyhjä ole luulisin.
Käytäskö Jussi ongella tässä kesän kuluessa joskus? Ku tuun Haapaveelle käymmään niin sovittaan siitä kalareissusta.
Ite oon poikassa ku olin partiolainen, käyny lammella ja ollut Naistenvuorella monia öitä. Rakennettiin hakosista laavu ja siinä sitten nuotiolla laavussa nukuttiin. - senverran että
olla kalaakin kirjoitti:
Yleensä tommoisissa umpeen kasvaneissa lammissa uiskentelee ruutanoita. Ja voihan siellä olla muutaki kalaa. Ei se tyhjä ole luulisin.
Käytäskö Jussi ongella tässä kesän kuluessa joskus? Ku tuun Haapaveelle käymmään niin sovittaan siitä kalareissusta.
Ite oon poikassa ku olin partiolainen, käyny lammella ja ollut Naistenvuorella monia öitä. Rakennettiin hakosista laavu ja siinä sitten nuotiolla laavussa nukuttiin.Raumanlampi oli Vattusten, Myllyojasten, Morkonperästen ja Huiskanmäkisten yhteinen tosi hyvä uintipaikka.
Raumanlammeksi kutsuttiin Rauman alapuolella Myllyojassa olevaa suvantoa. Oli muuten hyvä rapupaikkaki.
Oltiin hyvvää sakkia kaikki keskenään. Ei kilipailtu muussa ku Myllyojan Pyllistyksen Olympialaisissa joka ikinen vuosi. Tapahtumana ainutlaatuinen johon osallistui kaikki kanekset ja vanhemmatkin omissa sarjoissaan. Hyviä muistoja Vesalasta, Savelasta, Uimoselta, Vanhastatalosta jne. Kannattas virittää Olympialaiset uuvestaa. Varainhankinta suoritettiin niin, että heti uudenvuoden jälkeen pidettiin vuoron perään ns. ompeluseuroja johon kaikki kyläläiset osallistui. Siellä pikkurahalla ongittiin,palkinnoksi lakupötköjä tai muita karkkeja, ostettiin mehua ja munkkeja ja seurusteltiin. Saaduilla varoilla hankittiin sitte palakinnot Olympialaisiin ja niitä riitti ison tuvan pöyvälle ku ne laitettiin esille oli siinä poikasilla ihimettelemistä. - minä oon
senverran että kirjoitti:
Raumanlampi oli Vattusten, Myllyojasten, Morkonperästen ja Huiskanmäkisten yhteinen tosi hyvä uintipaikka.
Raumanlammeksi kutsuttiin Rauman alapuolella Myllyojassa olevaa suvantoa. Oli muuten hyvä rapupaikkaki.
Oltiin hyvvää sakkia kaikki keskenään. Ei kilipailtu muussa ku Myllyojan Pyllistyksen Olympialaisissa joka ikinen vuosi. Tapahtumana ainutlaatuinen johon osallistui kaikki kanekset ja vanhemmatkin omissa sarjoissaan. Hyviä muistoja Vesalasta, Savelasta, Uimoselta, Vanhastatalosta jne. Kannattas virittää Olympialaiset uuvestaa. Varainhankinta suoritettiin niin, että heti uudenvuoden jälkeen pidettiin vuoron perään ns. ompeluseuroja johon kaikki kyläläiset osallistui. Siellä pikkurahalla ongittiin,palkinnoksi lakupötköjä tai muita karkkeja, ostettiin mehua ja munkkeja ja seurusteltiin. Saaduilla varoilla hankittiin sitte palakinnot Olympialaisiin ja niitä riitti ison tuvan pöyvälle ku ne laitettiin esille oli siinä poikasilla ihimettelemistä.ikäni kalastellu.
Ja aina on tärpänny.
Ei ruutanan kanssa,
vaan lesken... - tuokin
minä oon kirjoitti:
ikäni kalastellu.
Ja aina on tärpänny.
Ei ruutanan kanssa,
vaan lesken...Joskus on syönnillään ja joskus ei.
Saitpa sitten ison ahvenen tai pääsit lesken viereen sama on tunne. Verenkierto tuntuu vaan vähän eri paikoissa. Mukava kuitenkin.
Onneksi leskiäkin riittää. olla kalaakin kirjoitti:
Ite oon poikassa ku olin partiolainen, käyny lammella ja ollut Naistenvuorella monia öitä. Rakennettiin hakosista laavu ja siinä sitten nuotiolla laavussa nukuttiin.yrittää,että tuleeko sieltä mitään.
Naistenkalliolla pyöreistä puista salvamalla tehty
kiinteä laavu.- naistenkallio
j.jussiW-T kirjoitti:
yrittää,että tuleeko sieltä mitään.
kiinteä laavu.keskellä naistenlampea.
naistenkallio kirjoitti:
keskellä naistenlampea.
kuin lampi ja lampi kuivuu koko ajan pienemmäksi ja pienemmäksi.
- olla leskenlemmen
j.jussiW-T kirjoitti:
kiinteä laavu.ystäviä.
Mikäpä siinä, ei siitä maku parene. - rakentanut kunta
j.jussiW-T kirjoitti:
kiinteä laavu.vai joku muu sen laavun?
Mahtava juttu kuitenkin. Otamma Jussi makkarat mukkaan ja paistamma nuotiolla sitte jos ei kallaa saahakkaa. - meet lappiin
sakkeus kirjoitti:
Sulla taitaa olla "koiruus"mielessä,ettei muita onkijia osuisi paikalle, ja saisit kaikki ahvenat itelles onkia.ei se poromieskään sua parhaimmille apajille vie. Onkii ihte kalansa ja antaa turistin onkia siellä mistä ei varmasti kalaa saa.
- se koko
j.jussiW-T kirjoitti:
kuin lampi ja lampi kuivuu koko ajan pienemmäksi ja pienemmäksi.
ajan naisenkallioksi se lampi.
- sekoilet
j.jussiW-T kirjoitti:
erikseen.
puhut naisenkalliosta vaikka tarkoitus on puhua naistenlammesta, elä sekoile.
- jussin tekosia
rakentanut kunta kirjoitti:
vai joku muu sen laavun?
Mahtava juttu kuitenkin. Otamma Jussi makkarat mukkaan ja paistamma nuotiolla sitte jos ei kallaa saahakkaa.hyvvää hyvvyyttään.
- naisissa ollaan
j.jussiW-T kirjoitti:
erikseen.
molemmat.
Leskenlemmestä juovuksissa. - leskiä lähellä
j.jussiW-T kirjoitti:
erikseen.
ettei merta etemmän jussinkaan polokee.
Syö mieskuntoo ja jouttuu litistymiä ensi oikoo.
- Suojärvellä
Ota evväät, teltta ja kiikari mukaasi ja mee Suojärvelle, niin tuut näkemään jotain sellaista mitä ei suurin osa haapavetisistäkään ole nähnyt.
Uskon tyytyväisyyteesi kännin jälkeen.
Nyt on paras aika käydä kun hyttyset ja mäkärät ovat poissa. Erämaajärvi vailla asutusta.
Tuut näkemään mm. joutsenien pesinnän. Kalaa saat varsinkin kun auringon noustessa virvelöit siinä 03 - 05 välillä aamulla. Vaikka järvi on tummavetinen on se Haapaveen puhtaimpia järviä.
Matkalla suojärvelle törmäät kurkiin, useisiin pesiviin haukkoihin ja muihin isoihin riistalintuihin. Varo ukkometsoa pääpolulla, käy muuten kimppuusi.
Nauti, vie perheesi ja käy toistekki.- tähän
Uskon tyytyväisyyteesi käynnin tai känninkin jälkeen miten vaan. Kyllä pikku rommit kalareissulla paikallaan on.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu645582Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti204177Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett172896- 1512159
- 171886
Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä
Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut1231699- 951367
- 711148
Harmi, se on
Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty171126Maailma pysähtyy aina kun sut nään
Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o79965