Kyllähän kesä kiva on, mutta jos on aurinkoihottuma niin ei oo kivaa. Jo puolituntia auringossa ilman kunnon suojaa saa ihon kutiamaan ja pienille vesikelloille jotka kutisavat vietävästi ja jos raavit sen rikki niin tulehtuu.
Onhan hyviä rasvoja olemassa joissa suojaus on 99,8% ja toimivat kyllä, mutta mieluummin olen kunnolla suojaavissa asuissa (musta nahka ja farkku) jotka voi ottaa varjossa pois ja nauttia vain lämmöstä.
Aurinkoista kesää teille muille jotka siedätte siellä oloa ja olkaa munkin puolesta.
P.S. olkaa varovaisia sillä mun poistetuista luomista kahdessa on ollut melanooman esiaste. Kuulun toki suurimpaan riskiryhmään, mutta muistutipahan teitäkin.
Aurinkoihottuma
3
616
Vastaukset
- Liittyköhän aurinkoihottuma
luomien melanooma-taipumuksiin ?
Onko sinulla joku lääkitys, joka lisää a-ihottuma taipumusta ?
Kaikesta huolimatta, kesä-iloa ! - saman tyylinen
juttu mut onneks ei vesikelloille mene mutta,kutina on hirveetä.Nautitaan kuitenkin kesästä ja lämmöstä vaikka auringosta emme voikaan nauttia.
- oli...
Mullakin oli aurinkoihottumaa, muttei ole enää. Ei minun aurinkoihottuma noin paha ollut kuin sinulla, mutta kuitenkin, pariin vuoteen ei ole ollut enää mitään ongelmia.
En oikein tiedä, mistä se johtuu. Ainoat asiat, jotka ovat muuttuneet, ovat hoitavan astmalääkkeen ja nenäsumutteen sekä omega-3-tabelttien päivittäinen käyttö.
Luulisin, että suunnilleen samaan aikaan, kun aloin noita kaikkia kolmea käyttämään päivittäin, oli myös ensimmäinen ongelmaton kesä. Eikä sen jälkeen ole tarvinnut kutista auringossaolon jälkeen.
Pari ihonhoitokeinoa olen kuullut, joita voisit kokeilla. Oliiviöljyllä on todettu olevan ihon vaurioita korjaava vaikutus. Rodoksella puolestaan paikallinen opas kertoi, että he laittavat palaneelle iholle luonnonjugurttia. En siis tiedä auttavatko nuo sinua, mutta sinuna kokeilisin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272930Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän342622- 1482284
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542259Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241880Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3911716Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1051664- 3121569
- 1351469
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131456